Jatkoajan päiväkirja

  • 17 777
  • 119

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään aloitin asuntoni loppusiivouksen tekemisen. Muutan uuteen asuntoon tuossa syyskuun lopussa, ensimmäinen virallinen asuinpäivä uudessa asunnossa on 1.10. Muuttoon sisältyy tietenkin myös se että siivoaa tämän vanhan asunnon. Sain tänään pitkän siivouslistan siitä mitä kaikkea ainakin pitää siivota loppusiivouksessa.

Ajattelin sitten aloitella nyt loppusiivousta niin ei tarvitse yhtenä päivänä ja kerralla kaikkea hoitaa kuntoon. Menen vielä asuintila kerrallaan, tänään siivosin makkarissa, huomenna olohuoneessa, sitä seuraavana päivänä siivoan osan keittiötä ja niin edelleen. Ei mene liian raskaaksikaan tuo siivous.

Tänään tein myös asuntooni joka viikottaisen perussiivouksen ja siivosin tosiaan sitten hieman tarkemmin tuota makuuhuonetta. Siinähän se päivä on sitten taas vierähtänytkin. Tosin kyllä tänään kävi myös sosionomi-opiskelijoita tervehtimässä meitä kuntoutujia. He alkavat täällä pitää joka torstai ryhmää ja tänään kävivät ensimmäisen kerran. Käytiin pienellä porukalla aamulenkillä ja pelattiin sen jälkeen biljardia.

Sellaista tänään. Nyt pesen puolestaan pyykkiä ja kohta alan seuraamaan urheilua. Sieltä tulee joku KHL-ottelu ja myös jalkapallon Ykkösen peli jossa kohtaavat muistaakseni Haka ja TPS.

Minua on muuten jo pidemmän aikaa taas pänninyt kun olen huono käymään siellä sellaisessa paikassa kuin Klubitalo. Eihän siellä ole pakko käydä mutta jotenkin sitä potee vain huonoa omaatuntoa kun ei taaskaan tällä viikolla siellä käynyt. Se on monesti nyt taas ollut niin että viikon alussa sitä lupailee itselleen menevänsä tuolla käymään sillä viikolla mutta sitten se vain jää.

Mietin vain että kun tuolla Klubitalolla käymiseni on näin heikkoa niin miten mahtaa sitten käydä sen työkokeilun kanssa? Onko "töihin" sitten kuinka helppoa mennä melkein päivittäin? No joo, keväälläkin sujui työkokeilu hyvin vaikka tuo Klubitalolla käyminen oli silloin jo satunnaista. Ja samanlaista tuskailua.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rakas päiväkirja, kävin tänään katsastamassa vaimon auton ja siinä tärkeimmät. Tylsä päivä ollut, mutta tälläiset päivät kuuluvat elämään ja ne pitää kahlata läpi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sinulla on tosiaan kohta edessä muutto uuteen kämppään. Paljon jaksamisia tuohon urakkaan sekä siivoamiseen. Tähän sopisi melkeinpä Mötley Crüen biisi "Home Sweet Home".

Kiitos! Tänään sain myös tietää että keskiviikkona saan avaimet uuteen asuntooni. Onneksi saan avaimet näinkin ajoissa niin jää sitten aikaa hyvin myös muuttaa.

Tänään sain myös välitystililtä muutaman kympin. Menin tietenkin heti yhden kympin pelaamaan. Pelasin nettipokeria ja hävisin. Vitutti niin paljon oma pelaamiseni ja rahan meno siihen pelaamiseen että soitin pelaamiseni jälkeen heti Pelurin auttavaan puhelimeen. Nyt alan tosissani hakemaan apua pelaamiseeni. Ja onneksi sitä apua on myös saatavilla hyvin, toivottavasti siitä on myös iloa ja hyötyä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kerro tänne ihmeessä miten päiväsi on mennyt. Kuinka monta leipää olet syönyt ja milloin. Mitä mielessä liikkuu ja mitä olet tehnyt. Nyt vihdoinkin vain yksi ketju jonne voit pitää keskustelupalstalla päiväkirjaa. Odotan ”innolla” kaikkia mielenkiintoisia tarinoitanne.
Ilmeisesti hienon sarkastinen ketjunavaus, koska vastaavia ketjuja joissa jauhetaan juuri samaa paskaa, on aktiivisena ainakin 10 kpl.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ilmeisesti hienon sarkastinen ketjunavaus, koska vastaavia ketjuja joissa jauhetaan juuri samaa paskaa, on aktiivisena ainakin 10 kpl.
Voi veljet kun ketjun idea ymmärrettäisiin ja se sonta suollettaisiin vain ja ainoastaan tänne. Olisi kymmenen ketjun sijasta yksi lukukelvoton ketju.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Ilmeisesti hienon sarkastinen ketjunavaus, koska vastaavia ketjuja joissa jauhetaan juuri samaa paskaa, on aktiivisena ainakin 10 kpl.
Voi veljet kun ketjun idea ymmärrettäisiin ja se sonta suollettaisiin vain ja ainoastaan tänne. Olisi kymmenen ketjun sijasta yksi lukukelvoton ketju.

Täydellisessä maailmassa asia menisi juuri näin, että kaikki se tauhka keskittyisi vain tähän ketjuun.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On kiva että urheilua tulee taas paljon. Nyt varsinkin kun on hommannut maksukanavapaketin taas niin kyllähän sitä urheilua tuleekin. Mutta varsin usein olen harmikseni joutunut toteamaan että kiinnostavia urheilulähetyksiä tulee päällekkäin. Se vituttaa, kunpa lähetyksiä tulisi porrastetusti niin ehtisi katselemaan entistä enemmän urheilua.

Ja sitten on aikatauluja hankaloittamassa vielä muut mahdolliset tapahtumat kuten tänäänkin. Tänäänkin pitää sitten illalla valita että joko lentopalloa, yleisölle ilmaista Sibelius fantasiaa ainakin Hämeenlinnan torilla tai vaikka NHL-harjoituspeliä prime timessa.

No lähinnä valinta tulee tehtyä varmaan lentopalllopelin tai Sibelius fantasian välillä. Ja aiemmin päivällä jää jo näkemättä Jokereiden KHL-matsi kun olen Pohjantähti-areenalla tuolloin.

Vituttaa muuten se kun olen pitkään nukkunut jo erityisen huonosti. Tänä yönäkin nukuin kovin levottomasti ja heräsin jo puoli kuudelta. Huonosti nukuttu yö vituttaa eritoten siksi että kyllähän se sitten näkyy siinä seuraavassa päivässä yleensä ja jaksamisessa.

Nyt on tällä viikolla sitten kummatkin HPK: n pelitkin ollut loppupuoliskolla melkoista pilkkimistä silmien kanssa kun on meinannut nukahtaa kesken peli. Vaikka kello ei ole vielä sinänsä ollut edes paljon. Mutta huonot yöunet sen aiheuttaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Rillipäät ja läskit älkööt vaivautuko.
Kutakuinkin tuohan se on allekirjoituksenani ollut.

Jack Daniel's -viskistä oli palstalla puhetta. Olen juonut sitä kerran; ukrainalaisen naisen luona syksyllä 2015. Aivan kauhean makuista. Kyseisen viskiä tarjonneen naisen kanssa käytiin kerran elokuvissa. Eisenstein in Guanajuato oli leffa. Ajattelin, että Eisenstein voisi hieman kiinnostaa häntäkin.

Olikohan ne toiset treffimme, vai ekat. Leffassa on lähes 10 minuuttia kestävä miesten välinen anaaliseksikohtaus. Varmaan nainen ajatteli, että mitä ihmettä me tällaista katsotaan. Kun kohtaus ei ottanut loppuakseen, niin kuiskasin: "tätä ei ollut trailerissa". Taisipa naurahtaa, ja pian leffan jälkeen juotiin viskiäkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kutakuinkin tuohan se on allekirjoituksenani ollut.

Jack Daniel's -viskistä oli palstalla puhetta. Olen juonut sitä kerran; ukrainalaisen naisen luona syksyllä 2015. Aivan kauhean makuista. Kyseisen viskiä tarjonneen naisen kanssa käytiin kerran elokuvissa. Eisenstein in Guanajuato oli leffa. Ajattelin, että Eisenstein voisi hieman kiinnostaa häntäkin.

Olikohan ne toiset treffimme, vai ekat. Leffassa on lähes 10 minuuttia kestävä miesten välinen anaaliseksikohtaus. Varmaan nainen ajatteli, että mitä ihmettä me tällaista katsotaan. Kun kohtaus ei ottanut loppuakseen, niin kuiskasin: "tätä ei ollut trailerissa". Taisipa naurahtaa, ja pian leffan jälkeen juotiin viskiäkin.
Ystäväni P vei kerran naisen treffeille, menivät katsomaan Titanic-leffaa. P oli jo valmiiksi liikuttuneessa tilassa ja nukahti het alkuun. Kuorsaili pitkin leffaa, heräsi sitten kun alkoi rytisemään. Kommentoi jälkikäteen, että ei ollut ollenkaan tylsä leffa kuten jotkut väitti, koko ajan tapahtui. Vähän lyhyt oli vain, kun tunnin kesti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Rakas päiväkirja!
Täällä paistaa aurinko ja on viitisen astetta lämmintä (tai kylmää, miten sen nyt ottaa). Olin ulkona ottamassa viimeisiä kasveja pois maasta kun on ollut niin kylmiä öitä että ne on palentunut. Tai no porkkanat on vielä maassa mutta ne onkin maan sisässä niin ne ei palennu. Voisi nekin kohta nostaa pois. Ruokaa voisi syödä kun alkaa olla nälkä kun skippasin aamupalan kun kukaan ei ollut vahtimassa mitä teen heh heh. Jotain miehen tekemää jauhelihakeittoa tuolla jääkaapissa olisi. Ei vaan ole ruokahalu yhtään kohdillaan. Nälkä olisi mutta ruokaa ei tee mieli. No katsellaan...
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Rakas päiväkirja, tänään olen vain iloinen ja kiitollinen siitä, että olen elämässäni missä olen. Ei muuta.

No sanotaan nyt sitten jotain... Sain tänään vihdoin aikaiseksi tulostettua verokortin ja paskahuussi oli aktiivisessa käytössä läpi päivän... Note to self: Ei näin paljon kofeiinia päivän aikana pliis.

Sitten vielä semmoinen erikoinen yksityiskohta, että lähes tulkoon kaikki haastavat tilanteet tänään töissä liittyivät tavalla tai toisella asiakkaiden pullonpalautuskuitteihin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tullut tänään oltua hereillä jo 12 tuntia. Aamulla piti lähteä suuhygienistille ja olla paikalla jo kello 8.00. Hui kauhistus. Noh selvisin siitä ilman mitään ihmeempiä traumoja (ei reikiä, hampaat eivät ole irtoamassa, jne.) Sitten kävin McDonaldsissa syömässä. Oli ihan kelvollista ruokaa. Nyt tekee mieli kaljaa, mutta huominen lounastapaaminen täytyy pitää mielessä. Voisi mennä jo parin tunnin kuluttua nukkumaan kun tuli koko viikonloppu riekuttua enemmän tai vähemmän. Nukkuminen tekee kuulemma hyvää.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Rakas päiväkirja!

Päiväni on mennyt suurimmaksi osaksi flunssaa potiessa. Kävin päivällä kääntymässä paikallisilla markkinoilla, aika hiljaista oli. Drunk Parents leffa tuli avovaimon kanssa katsottua, hän nukahti leffan puolivälissä, itse katsoin loppuun. Ei ollut kovin kummoinen, olisi voinut jossain vaiheessa juonta laittaa vähän jalkaa kaasulle niin sanoakseni. Nyt kuuntelen Pekka Pohjolan Kätkävaaran Lohikäärme levyä youtuben kautta. Aika erikoista, vähän liiankin minun makuuni. Päädyin selaamaan vanhoja youtube kirjainmerkkejäni.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Join aamulla kahvia. Ja kirjoitan tämän viestin, jotta tämä päiväkirjaketju nousisi takaisin etusivulle ja sitä käytettäisiin sen tarkoitukseen. Samalla ne muut ketjut, jotka eivät sovi päiväkirjamaiseen asiaan, säilyisivät siltä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Keitin tuossa kahvit äsken. Joo joskus tykkään nauttia kahvia tälleen myöhemmin illalla. Ei haittaa nukkumaanmennessä. Joskus ehkä nuorempana tuli keitettyä kahvit aikaisemmin ja jos joi liian myöhään niin ei saanut oikein unenpäästä kiinni. Nuorempana myös huomasin että usein tuli juotua kahvia maidon kanssa. Nykyään tässä kun ikää on tullut niin juon ihan mustana kahvin. Jollekinhan kahvi voi aiheuttaa vatsaoireita, minulle ei ole koskaan oikein niitä aiheuttanut. Tosin joskus jos on tullut juotua todella monta kuppia kahvia niin kyllähän sen silloin tosiaan vatsan toiminnassa huomaa. Siksi ehkä myös tulee juotua vain kuppi kerrallaan. Tuo kuppi on muuten sellainen että sain sen lahjaksi vuosia sitten isoäidiltä ja usein juuri tuosta samasta kupista juonkin kahvia. Punainen kuppi ja punainenhan on hyvä väri. Tietääköhän mummo että sama kuppi on vieläkin käytössä? Ai että. Isovanhemmat ovat kyllä tärkeitä aina. Näin minä kyllä sanon. Jos nyt tuosta sitten joisi tuon kahvin loppuun pikkuhiljaa tässä Jatkoaikaa selaillessa. Mitä sinä juot juuri nyt? YouTubesta myös kuuntelen musiikkia ja äsken soikin kivasti puolalaista NSBM-sävytteistä lo-fi black metallia. Kappas! Kahvi loppuikin jo tässä musiikkia fiilistellessä! Jos tästä sitten seuraavaksi nousisi ylös ja kävisi katsomassa että onkohan sitä kahvia vielä jäljellä. Joo eihän sitä tosiaan ihan lapsena juonut kahvia ollenkaan, milloinhan sitä oikein alkoi juomaan kahvia? Milloin sinä jatkoaikalainen olet alkanut juomaan kahvia? Tietääköhän kukaan mikä on Suomen myydyin kahvi? Tämä kovasti kiinnostaisi kyllä ja Googlesta en ole kuullutkaan. Juodaankohan kaikkialla maailmassa kahvia? Muistan joskus ulkomaanreissulla kun tilasin kahvin ja oli kyllä erilaista kuin täällä kotimaassa. Hyvää sekin oli, mutta kai sitä on vain tottunut tähän suomalaiseen kahviin, niin hyvältä se aina maistuukin. Vaikka sitten näin illalla. Yleensä tulee tosiaan heti herätessä juotua kahvia. Heräämiseni meneekin niin että nousen ylös kun kello herättää ja sen jälkeen pistän kahvin tippumaan. Monelta sinä jatkoaikalainen juot kahvia? Välillä kyllä tuntuu että tulee hiukan liikaa tänne kirjoitettua ja eihän näistä viesteistäkään aina joku tykkää. Mutta niinhän se on, tärkeintä on että itse tietää että on hyvä kirjoittaja. Noniin, koneelle tultu takaisin ja pieni liru kahviakin oli vielä jäljellä. Ei ollut mennyt edes kylmäksi, tykkääkö kukaan edes kylmästä kahvista? Tosin onhan niitä jääkahveja joita esim. yksi kaverini juo todella paljon. Itse ei ole tullut maistettua kun olen ihan perinteisen kahvin ystävä. Vähän tälläistä tylsäähän tämä minun makuni on, mutta minä pidän ja sehän on tärkeintä. Noin. Jos sitä vaihtaisi YouTubesta uuden kappaleen ja joisi kahvin loppuun. Hyvää illanjatkoa Jatkoaikalaiset!
Lainasin tätä tuolta toisesta ketjusta tänne oikeempaan paikkaan, kun ketjunperustaja itse ei vissiin muistanut perustaneensa näin hienoa ketjua ja oli kirjoittanut päiväkirja päivityksensä ihan minne sattuu, No oikeestaan ketjuun mihin on pakko kirjoittaa oli asia mikä tahansa, mutta täältä haluaisin itse jatkossa lukea muutkin mikon kuulumiset.

Kiva oli lukea kuulumisistasi mikko. Kiva kun tykkäät kahvista. Niin minäkin. Juon välillä ilta teetä. Juotko sinäkin? Minun PS4 on ollut rikki jo kauan. Mikä on sinun suosikkipelisi? Huomenna käyn kaupasta kalaa ja syön sitä sitten. Nytten juon kokista tölkistä koska sen avaaminen antaa kivan äänen. Välillä se närästää minua. Toivottavasti jaat jatkossakin kuulumisiasi mikko. Kiva tutustua sitä kautta. Kuten teihin muihinkin palstalaisiin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Guess what? Minä haravoin tänään. Eipä tuo mikään kaunis ilma ollut silleen mutta kun ei satanut niin pari tuntia haravoin mutta en kyllä yhteen pötköön vaan kolmessa erässä. Naapurin metsässä oli metsäkone töissä ja ryske oli sen mukaista kun puuta kaatui ihan urakalla.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Guess what? Minä haravoin tänään. Eipä tuo mikään kaunis ilma ollut silleen mutta kun ei satanut niin pari tuntia haravoin mutta en kyllä yhteen pötköön vaan kolmessa erässä. Naapurin metsässä oli metsäkone töissä ja ryske oli sen mukaista kun puuta kaatui ihan urakalla.

Miksi ette tee niinkuin minä, eli aja lehtiä ruohonleikkurilla silpuiksi ja jätä nurmikon päälle lannoitteeksi. Piha siistin näköinen ja nurmikko tykkää. Saa käyttää muttei oo pakko.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Rakas päiväkirja,

Tänään olen lukenut liian paljon keskustelua siitä kuinka ennen oli kaikki paremmin. Samoin joukko noobeja on sanonut, että ennen kaikki oli huonosti. Päiväkirjoja kirjoitellaan kaikkialle ja ihmiset käyttäytyvät kummallisesti. Voi taivaan modesetä voitko tehdä tälle kuralle jotain? Tai jos et voi voitko polttaa näköhermoni niin minun ei tarvitse katsoa tätä paskaa?

Ollakseni 4,6 v
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ette tee niinkuin minä, eli aja lehtiä ruohonleikkurilla silpuiksi ja jätä nurmikon päälle lannoitteeksi. Piha siistin näköinen ja nurmikko tykkää. Saa käyttää muttei oo pakko.
Minä puolestani tilasin siirtonurmifirmasta miehet rullaamaan koko nurtsin lehtineen päivineen tötterölle ja vaihtamaan sen uuteen. Koska fyrk finns.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä puolestani tilasin siirtonurmifirmasta miehet rullaamaan koko nurtsin lehtineen päivineen tötterölle ja vaihtamaan sen uuteen. Koska fyrk finns.

Pelastit juuri maailman. Heräsin jostain syystä ns. väärällä jalalla ja ajattelin paistaa aamupalaksi jauhelihaa ihan vaan vittuillakseni maailmalle. No tämän viestin luettuani hymy palasi kauniisiin kasvoihini ja keitän puuron.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi ette tee niinkuin minä, eli aja lehtiä ruohonleikkurilla silpuiksi ja jätä nurmikon päälle lannoitteeksi. Piha siistin näköinen ja nurmikko tykkää. Saa käyttää muttei oo pakko.
Meidän tontilla ja naapurin metsässä on niin paljon lehtipuita että pitää vähän vähentää tuota määrää haravoimalla. Jos sen kaiken silppuaisi nurmikolle niin ei varmaan keväällä nurmikon päällä on ruskea matto lehtisillppua ja sen alla kituva nurmikko. Ja haravointi on ihan mukavaa ulkopuuhailua pienissä erissä.

Mitähän sitä tänään tekisi? Täällä sataa ja varmaan sataa koko päivän. Sisähommia ehkä siis... No illalla on ainakin ystävän synttäribileet Lahess.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös