Hellurei päiväkirja.
Varhain jo puoli kuudelta heräilin. Aamulenkillä koiran kanssa näimme 10 fasaanin poikasta tietä ylittämässä. Emmepä olleet ennen poikueeseen fasaanin törmännetkään. Pitkästä aikaa söin aamulla puuroa ja ensimmäistä kertaa tein sen maitoon. Ihan hyvää oli, mutta totuttelua vaatii jos jatkossakin maitoon teen. Sivussa meni neljännes Porokylän ruislimpusta. On se vaan hyvää. 3mm siivuja, 3mm voita ja 3mm juustoa ni voe että uppos puurokin voisilmineen.
Polkupyörään vaihdoin uuden kumin ja just äsken kävin sillä ostamassa uudet lenkkarit ja jotku Panosempirion bokserit. Eipä ollu tullu polettuakaan pariin vuoteen, siis pyörää.
Vanhan puisen nojatuolin entisöinninkin sain viimein käyntiin ja nyt se on kertaalleen kalkkimaalissa. Eiköhän se oo jo illasta vahassakin. Viis vuottahan tuo on vasta tainnu uutta elämäänsä ootella.
Muurikalla just lämmittelen yksinäistä kämppinkimakkaraa. Yksin kun oon nyt. Tein siihen ekaa kertaa sellasen pitkittäis viillon sinapille. Saas nähä tuleeko siitä trendi juttu mulle. Ristiviiltomiehiä olen ollut.
Savulohisalaatin teen myöhemminpitkittäis , kun muijja kotiutuu. Sitä on vielä kun toissä päivänä vuosiin savustin. Pastasalaatin teen myös. Siihen kinkkuu,pekonii,kivikylänpyörykkää,suolakurkkuu,paprikaa,porkkanaa,hillosipulia nyt ainakin ja majo toki tehtävä. Salaatti päivä siis tänään.
En tiiä onko tuolla vaikutusta, kun tiistaina viimein alennuin ottamaan käyttööni tuon uniapneapömpelin.
Enpä oo ainakaan enään öisin heräilly haukkomaan henkeä kun se kala maalla kuivalla. Varhain oon heränny ja kunnon lenkkiä tehny ilman pakonomaisuuden tunnetta. Koko ajan pitäis tehdä jotain. Siltä ainakin tuntuu ja olen tyytyväinen toivoen tilalleni pysyvyyttä.
Niin pullaakin viikolla leivoin ja vähän paistoinkin. Tänään kyllä otettava raakapakastetta ja paistettattava muutamat voisilmäpullat.
Nyt tuo makkara on valmis ni syön sen ja lähen maalaan tuolin toistamiseen.
Palataan.