Täytyy minunkin nyt kirjoittaa ettei
@redpecka ihan omi tätä ketjua. Heräsin tänään kahdeksan jälkeen. Mies oli jo lähtenyt töihin. Keitin sitten itselleni kahvia ja menin katsomaan Ylen aamua (vai miksi se nyt itseään haluaa kutsuttavan). Sipe Santapukki oli siellä haastattelussa, kertoi musiikkijutuistaan... sinfoniajuttua ja soololevyä on tulossa tammikuussa. Oli siellä jotain muutakin haastateltavia jostain aiheista mutta en muista niitä. Taisin keskittyä liikaa jatkoajan selailuun. Välillä oli uutisia... En niistäkään mitään enää muista. Kai niissä oli sitä breksittiä.
Kun hain lehden niin näin että naapurin "metsässä" oli ajokone. Laitoin kälylle viestiä (kuten olin luvannut) ja hän päätti pistää kaikki kotona olevat lapset tila-autoonsa ja tuoda pikku otukset katsomaan kun puita ajettiin kasaan. Siellä pellon reunassa meitä seisoi sekalainen röykkiö katselijoita. Innoissaan oli lapset ja kyseli paljon (paitsi tietty se joka ei vielä puhu)... kaikkiin kysymyksiin en osannut vastata. Syömään menivät kotiin. Minä lämmitin eilen tehtyä kanakeittoa. Olin aamupäivällä ennen kälyn porukan tuloa valmistellut kynttilämuotit eli laittanut niihin sydänlangat ja teipannut ne hyvin kiinni.
Ruuan jälkeen aloin valaa kynttilöitä. Olin tekemässä muovisiin shampanjalaseihin kynttilöitä. Niistä tulee mukavia kartioita. Oli vesihauteessa monta eri väristä kynttilämassaa sulamassa kun halusin tehdä raidallisia. Yhdeksän kynttilää sain mahtumaan hiekkavatiini. Suipot muotit pysyy hyvin pystyssä kosteassa hiekassa ja hiekka myös pysäyttää kynttilämassan karkaamisen muoteista. Vähän tuli värien sekoittumista kun en ehkä ihan aina jaksanut odottaa että edellinen kierros oli tarpeeksi stabiili seuraavaa kerrosta varten. On siinä paljon muutakin mitä pitää ottaa huomioon mutta ei siitä enempiä. Yhdeksän kynttilää tuli (kuva liitteenä)...
Tein meille juures-jauhelihakastiketta, perunoita, porkkanoita ja salaattia. Hyvin maistui miehelle kun tuli kotiin. Sitten katsottiin yhdessä eilinen Master chef Australia... Tim ei saanut pinssiä. Ei kyllä harmita yhtään. Sen jälkeen lähdettiin yhdessä reilun tunnin kävelylenkille. Juteltiin kaikenmoista kävelyn lomassa. Käveltiin rantaan ja takaisin paikallista tietä. Olihan se pimeää mutta meillä oli otsalamput. Lumista on myös täällä. Katseltiin Suomen surkeinta kuskia. Vähän tylsää Hesassa sekoilua ja kikattelua. Ehkä ensi viikolla jännitys tiivistyy kun ollaan Ukkohallan ajoleirillä. Loppujen lopuksi mies lähti nukkumaan kymmenen jälkeen ja kohtahan se on minunkin käytävä nukkumaan.