Jatkoajan leffakerho

  • 2 308 199
  • 11 986

Bob Sacamano

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Puhallus katsottu nyt viikonloppuna. Toimi! Nuo listaamasi elokuvat on kaikki mulla katsomatta joten tässä pääsee kunnolla elokuvaputkeen. Kiitos suosituksista!

Ja kiitos suosituksista myös @Vintsukka @Lord Byron @Tifosi
@avatar @Nosebleed @LiiAaa ! Nyt on jonossa sen kolmisenkymmentä leffaa mitä alkaa jyystään tässä kun omien suosikkijoukkueiden kaudet on taputeltu.
70-luvulla tehtiin, niin yllättävää kuin se onkin, valtavasti elokuvia myös Amerikan ulkopuolella.

Mutta kun niitä ei ilmeisesti aiota tai haluta luetella niin todetaan, että Hollywoodin kolme parasta olivat ko. vuosikymmenellä Network (Kasvot Kuvaruudussa), Badlands (Julma maa) & Taxi Driver (Taksikuski).
 

Haywire

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
70-luvulla tehtiin, niin yllättävää kuin se onkin, valtavasti elokuvia myös Amerikan ulkopuolella.

Mutta kun niitä ei ilmeisesti aiota tai haluta luetella niin todetaan, että Hollywoodin kolme parasta olivat ko. vuosikymmenellä Network (Kasvot Kuvaruudussa), Badlands (Julma maa) & Taxi Driver (Taksikuski).
Kiitos näistä! Jos sulla on suositella Hollywoodin ulkopuolelta leffoja niin laita tänne vain, otamma nekin työn alle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsehän siis kanssa katson kaikkea ja rakastan kaikkea, sekä olen aina valmis lähtemään katsomaan mitä elokuvaa tahansa. Mutta nyt kun tarjontaa on valtavasti, niin monesti tulee mietittyä myös, että miten mikäkin elokuva perustelee olemassaolonsa.

Tarjonnan paljous aiheutti itselleni paljon ongelmia tässä lähivuosina, aikaa on rajallisesti ja kun löytyy se parin tunnin slotti niin mikä elokuva on tuon ajan arvoinen. Tahtotila kuitenkin katsoa hyvää cinemaa ja harmitti älyttömästi jos katsoi paskaa.

Tähän löytyi ratkaisu joka ainakin vielä mulle tuottaa pelkkää priimaa. Sosiaalinen media ja insta-tili Cinephile club. Siitä vaikka "what to watch" ja alkaa purkaa niitä elokuvia, osa nähty mutta paljon oli mulla myös näkemättä. Hyviä teemoja suosituksissa, muun muassa noin 90min elokuvat. Tällaisia sivustoja on varmasti miljoona, ja kohta pitääkin etsiä seuraava joten jos jollain tiedossa vastaava laadukas sivusto missä helposti selattavia leffavinkkejä pääosin 2000-luvulta niin kiitollisesti otan vastaan.

Olen aikanaan katsonut paljon 1900-luvun leffoja, lähes kyllästymiseen asti ja edelleen välillä fiilistelen täälläkin mainituilla 70-luvun leffoilla. Kuitenkin heräsin edellä mainitun sivuston kautta kuinka paljon laatua on tehty lähivuosinakin. Muun muassa A24 studion toimesta.

Tuon edellä mainitun sivuston kautta löytyi mulle muun muassa tällaisia helmiä jotka olin missannut.
It Follows
Midsommar
Hereditary
Lobster
Bronson
Quiet Place
Enemy
Good Time
Out Of the Furnace
Nope
Us
The Banshees Of Inisher
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Puhallus katsottu nyt viikonloppuna. Toimi! Nuo listaamasi elokuvat on kaikki mulla katsomatta joten tässä pääsee kunnolla elokuvaputkeen. Kiitos suosituksista!
Ja jos piti Puhallus leffasta niin silloin voi suositella Butch ja Kid leffaa, joka on yksi parhaista länkkäreistä mitä on koskaan tehty. Leffan on ohjannut George Roy Hill, joka ohjasi myös sen Puhalluksen ja Lämärin. On tehty vuonna 1969 eli on melkeen 70-luvun leffa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Käytiin tänään leffateatterissa, Tennispalatsissa, katsomassa Alex Garlandin Civil War leffa ja täytyy sanoa et ainakin minulle tuo toimi. Leffa on komean näköinen, äänimaailma on upea ja näyttelijäsuoritukset on timanttiset. Leffan kuvasto on karua mutta se puhuttelee vahvasti ja pitää otteessaan alusta loppuun. Täältä vahva suositus leffalle.

"Dream baby dream, dream baby dream..."
Käytiin pojan kanssa katsomassa tuo tänään. Pari kertaa kesken leffan kävi mielessä, että oliko sittenkään hyvä idea tuoda 13-vuotiasta katsomaan tätä elokuvaa.
Toki kaikenlaisia elokuvia ollaan katsottu ja piti elokuvasta ja ainakin sanoi ymmärtäneensä elokuvan pointin.
Itse luulin että kyseessä on perus toiminta elokuva, mutta olikin jotain muuta.

Hyvä leffa oli ja allekirjoitan kaiken lainatusta. Ihan oscar ehdokas kamaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse luulin että kyseessä on perus toiminta elokuva, mutta olikin jotain muuta.

Hyvä leffa oli ja allekirjoitan kaiken lainatusta. Ihan oscar ehdokas kamaa.
Joo traileri antaa varsin erilaisen kuvan mitä todellisuudessa on luvassa, leffassa on kyllä toimintaa mutta se ei ole mikään aivot narikkaan toimintapläjäys.

En halua sen enempää paljastaa leffan sisällöstä mutta käytännössä sen keskiössä on siis kokenut ja meritoitunut sotavalokuvaaja Lee (Kirsten Dunst) ja Lee:tä ihaileva nuori aloitteleva sotavalokuvaaja Jessie (Cailee Spaeny), sekä Leen toimittajapartneri Joel (Wagner Moura) ja kokenut ja kaiken nähnyt Sammy (Stephen McKinley Hendersson) ja leffa käsittelee näiden neljän matkaa läpi sisällisodan repimän Amerikan New Yorkista Washington DC:n kuvaamaan ja haastattelemaan presidenttiä (Nick Offerman).

Toivottavasti tuo leffa kerää hyvin katsojia sillä se kyllä ansaitsee sen. Edelleen kun miettii tuota niin oma fiilis on että wow, nyt oli intensiivisen kova leffa joka piti otteessaan. Mulla on vähän ajatuksissa että pitäisikö käydä katsomassa se vielä uudelleen, omaan leffahyllyyn tuo leffa varmasti löytää tiensä kun se aikanaan nyt kesällä julkaistaan.
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Joo traileri antaa varsin erilaisen kuvan mitä todellisuudessa on luvassa, leffassa on kyllä toimintaa mutta se ei ole mikään aivot narikkaan toimintapläjäys.

En halua sen enempää paljastaa leffan sisällöstä mutta käytännössä sen keskiössä on siis kokenut ja meritoitunut sotavalokuvaaja Lee (Kirsten Dunst) ja Lee:tä ihaileva nuori aloitteleva sotavalokuvaaja Jessie (Cailee Spaeny), sekä Leen toimittajapartneri Joel (Wagner Moura) ja kokenut ja kaiken nähnyt Sammy (Stephen McKinley Hendersson) ja leffa käsittelee näiden neljän matkaa läpi sisällisodan repimän Amerikan New Yorkista Washington DC:n kuvaamaan ja haastattelemaan presidenttiä (Nick Offerman).

Toivottavasti tuo leffa kerää hyvin katsojia sillä se kyllä ansaitsee sen. Edelleen kun miettii tuota niin oma fiilis on että wow, nyt oli intensiivisen kova leffa joka piti otteessaan. Mulla on vähän ajatuksissa että pitäisikö käydä katsomassa se vielä uudelleen, omaan leffahyllyyn tuo leffa varmasti löytää tiensä kun se aikanaan nyt kesällä julkaistaan.
Oli kyllä todella vaikuttava elokuva ja pisti itseäkin vähän miettimään.

Taistelukohtaukset oli mun mielestä todella karusti ja kaunistelemattomasti kuvattu ja lopun rynnäkkö valkoiseen taloon oli ihan mielettömän intensiivinen kohtaus. Muutenkin se koko loipputaistelu sai haukkomaan henkeä.
Vaikuttavin kohtaus ainakin oli itselle oli "kilpa-ajon" jälkeinen sissien vangitsemiskohtaus. Siinä kun ensimmäinen laukaus tuli niin tuntui että koko teatterin väki vähän hätkähti.
Jos jostain täytyy vähän nillittää niin arvasin mitä lopussa tapahtuu, mutta ei se oikeastaan häirinnyt.
Myös reaktiot Sammyn kuolemaan oli aika koskettavat.

Voi olla että itsekin tulee toinen kerta käytyä katsomassa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olen varmaan vähemmistössä, mutta minut Civil War jätti vähän kylmäksi. Komealtahan se näytti ja kuulosti, mutta sisältö oli kädenlämpöinen. Oikein mitään sanomaa en leffasta löytänyt, ja sodan osapuolet oli sen verran epäselvästi määritelty, että siitä oikein paistoi läpi, että yritetään olla ärsyttämättä ketään liikaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Oli kyllä todella vaikuttava elokuva ja pisti itseäkin vähän miettimään.

Taistelukohtaukset oli mun mielestä todella karusti ja kaunistelemattomasti kuvattu ja lopun rynnäkkö valkoiseen taloon oli ihan mielettömän intensiivinen kohtaus. Muutenkin se koko loipputaistelu sai haukkomaan henkeä.
Vaikuttavin kohtaus ainakin oli itselle oli "kilpa-ajon" jälkeinen sissien vangitsemiskohtaus. Siinä kun ensimmäinen laukaus tuli niin tuntui että koko teatterin väki vähän hätkähti.
Jos jostain täytyy vähän nillittää niin arvasin mitä lopussa tapahtuu, mutta ei se oikeastaan häirinnyt.
Myös reaktiot Sammyn kuolemaan oli aika koskettavat.

Voi olla että itsekin tulee toinen kerta käytyä katsomassa.
Joo luulen että se kohtaus missä Jesse Lemons (Kirsten Dunstin aviomies) kyselee tuolta porukalta minkälainen amerikkalainen olet on tuon leffan intensiivisimmistä kohtauksista ja yksi intensiivisimmistä mitä olen hetkeen missään nähnyt ja se oli kohtaus jossa tuntui että kuka tahansa voi tuossa kuolla. Muutenkin tuo oli hyvin intensiivinen kokemus tuo koko leffa. Ehdottomasti kokemisen arvoinen.

Minusta Civil War leffan yksi vahvuuksista oli että se ei varsinaisesti pyrkinyt ottamaan puolia, vaan kertoi vain tarinan journalistien silmin johon jokainen voi lisätä oman kontekstinsa. Äänimaailma, kuvaus ja visuaalinen ilme kuin myös näyttelijäsuoritukset on joka tapauksessa aivan huippua. Ymmärrän kuitenkin että osa voi kaivata selkeämpää tarinaa. Trailerin osalta voin sanoa että se johtaa harhaan, koska sen perusteella voisi olettaa kyseessä olevan toimintaelokuva mitä Civil War ei ole, toiminnallisista osuuksista huolimatta vaan se on road movie. Puhdasta toimintaelokuvaa odottava voi hyvinkin pettyä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tuli katsottua Mad Max 1. Oli kyllä varsin erilainen kun oletin, enkä varmasti ole ensimmäinen jolle tällainen fiilis tuli. Varmaankin yksi suurimmista eroista alkuperäisen ja jatko-osan välillä, jonka olen nähnyt.

Rainassa on omat puutteensa, mutta siinä on onnistuttu luomaan hyvin vittumainen tunnelma. Pahan läsnäolo on käsinkosketeltava. Vähän vaikea kuvailla, mistä tällainen tunnelma syntyy, mutta varsin nihilistinen pohjavire on varmasti yksi syy. Ja sitten se, että siinä on jätetty tietynlainen etäisyys henkilöihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös