Jatkoajan KesäRinki 13.6.2020

  • 19 993
  • 146

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Vähän heikoltahan tuo tällä hetkellä näyttää. Katsotaan nyt miten tämä korona etenee. Suurella todennäköisyydellä kuitenkin siirtyy vuodella eteen päin.
Kai tämän nyt voi loppukesäänkin siirtää, jos tuo korona rupeaa osoittamaan hiipumisen merkkejä? Ei kait nyt suoraan vuodella tartte lykätä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kai tämän nyt voi loppukesäänkin siirtää, jos tuo korona rupeaa osoittamaan hiipumisen merkkejä? Ei kait nyt suoraan vuodella tartte lykätä.
Jos se oli tarkoitus pitää samaan aikaa futiksen EM-kisojen kanssa?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kai tämän nyt voi loppukesäänkin siirtää, jos tuo korona rupeaa osoittamaan hiipumisen merkkejä? Ei kait nyt suoraan vuodella tartte lykätä.
Siis kyllä, mutta ideani oli lähinnä, että jos tuo vielä kesäkuun puolessa välissä riehuu niin eiköhän se heinäkuussakin riehu. Tai no heinäkuu ei oikeastaan ole edes vaihtoehto lomien takia. Elokuu ja syyskuun alku kyllä yleensä vielä aika kesäistä, joten jotain sellaista voisi harkita. Mutta katsellaan nyt miten tämä tilanne kehittyy.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nythän alkaa olemaan jo itsestään selvää, että tämä miitti ei tule toteutumaan ajallaan. Joten vedetään tämä kerta sitten etänä, ja järjestän oikean miitin sitten kun tilanne selkenee.

Mutta tähän liittyen voisiko joku kertoa jonkun toimivan etämiittisydeemin, joka toimii kaikilla alustasta riippumatta? Skype toimi nummenkallion kanssa viime perjantaina, mutta punamusta ei onnistunut liittymään siihen. Minulla on itselläni käytössä skype (for business, entinen lync) ja Teams ja käsittääkseni noihin kokouksiin on pystynyt osallistumaan myös sellaisia joilla ei niitä ole asennettuna.

Jossain zoomissa (ilmaisversiossa) taitaa olla 45min tms rajoitus ja muista ei ole mitään hajua. Mutta minä voin kyllä tähän sijoittaa ihan oikeaa rahaakin että saisi tämän järjestymään tavalla tai toisella. Eli mikään muutaman kympin maksu toimivasta systeemistä (zoom ehkä on? ei hajua) ei ole ongelma. Kunhan toimisi kaikilla halukkailla.

P.S. ja on toki hyvin pieni todennäköisyys sillekin, että miitti pääsisi toteutumaan ajallaan, mutta suurempi todennäköisyys sille ettei toteudu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse olisin kyllä sillä kannalla, että pidetään tämä vaikka sitten etänä, jos ei muuten onnistu. Eihän se tietenkään ole sama kuin alkuperäisen miitin ajatus, mutta tyhjää parempi kuitenkin.

Nuo etämiittitsydeemit toimivat tosiaan niilläkin, joilla ei ole niitä asennettuna. Toimivat siis selaimella. Mutta esimerkiksi Zoom on omien kokemusteni mukaan vähän epävakaa selaimella, ja ilmaisversiossa on tosiaan se 40 minuutin rajoitus. Tosin sen voi tottakai kiertää liittymällä uudelleen, mutta on se vähän rasittavaa. Skypen ja Teamsin selainversioista ei ole mitään hajua, kun ne on minulla koneelle asennettuna.

H-hetkeen on melko tarkkaan pari kuukautta, joten tilanne ehtii vielä muuttua, mutta todennäköisempää tosiaan on, että nämä kinkerit pidetään etänä. Eli jätkät eivät ehkä pääse hakemaan koronavirusta täältä Helsingin seudulta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onko ehdotuksia? Tuolloin saa 50 henkeä kokoontua. Ja kai niitä voi olla useampikin 50 hengen porukka siellä pitäen välimatkaa toisiinsa (ja toki ryhmien sisälläkin pitää olla se 2m).

Minä en nyt tässä tilanteessa välttämättä halua majoittaa ulkopuolisia (tämäkin asia vielä avoin, pitää katsoa lähempänä), mutta itse miitin voisi kyllä vähän tarkoitettua pienimuotoisempana järjestää. Futiskisojakaan ei ole, mutta baarien terasseja varmaan on. Nyt siis lähtökohtaisesti olisi vaan Tokoinrantaan ne ketkä uskaltavat tulla (yhtään oireisena ei, voi koskea myös minua silloin, en tiedä).

Ensi kesä olisi ehkä parempi tälle nyt tarkoitetulle miitille. Ja nimenomaan samalla agendalla samalla päivälle, jolloin Suomi pelaa EM-kisoissa (kai se on lauantai silloinkin, oletan vaan). Jos nyt vedettäisiin vain pienemmän porukan kesken tämmöinen lämmittelymitti? Miltä tällainen kuulostaa?

Edit: Ja niin toki etäosallistujia voidaan ottaa kännyköiden kautta mukaan messiin. Skypet yms toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olen päättänyt, että tämä KesäRinki pidetään alkuperäisessä aikataulussa eli 13.6.2020 Tokoinrannassa alkaen klo 15. Tämä siksi, että koronatilanne tuskin muuttuu ihmeemmin kesän aikana ja toiseksi tuo päivä sopii minulle yksinkertaisesti parhaiten koko kesänä. Accuweather ainakin lupailee hyvää keliä tuolle päivälle, mutta toki noin pitkälle lähes mahdoton ennustaa tarkasti. Jos oikeasti sattuu joku koko päivän kaatosade niin sitten tapahtuma siirretään johonkin läheiselle katetulle terassille.

Muut alkuperäiset aikataulusuunnitelmat on peruutettu, koska futistakaan ei pelata tänä kesänä. Keksitään jotain, jos joku vielä kykenee jatkislaisia nähtyään konttaamaan johonkin anniskelupaikkaan pussikaljojen jälkeen.

Jos joku haluaa etäosallistua niin pyydän ilmoittamaan tähän. Koko tapahtumaa en akun kulumisen takia pysty lähettämään, mutta voidaan toteuttaa joku about tunnin slotti kun etäillään. Jos ei ketään muuta kiinnosta niin ainakin nimimerkille @HPL76 soitamme Romaniaan facen messengerillä, kun se yhteys ainakin tuntui toimivan viimeksi hyvin. Jos on enemmän halukkaita eivätkä kaikki halua minua facekaverikseen niin voin pistää pystyyn jonkun skype miitin, jossa voi olla vaikka omalla nimimerkillä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olen päättänyt, että tämä KesäRinki pidetään alkuperäisessä aikataulussa eli 13.6.2020 Tokoinrannassa alkaen klo 15. Tämä siksi, että koronatilanne tuskin muuttuu ihmeemmin kesän aikana ja toiseksi tuo päivä sopii minulle yksinkertaisesti parhaiten koko kesänä. Accuweather ainakin lupailee hyvää keliä tuolle päivälle, mutta toki noin pitkälle lähes mahdoton ennustaa tarkasti. Jos oikeasti sattuu joku koko päivän kaatosade niin sitten tapahtuma siirretään johonkin läheiselle katetulle terassille.

Muut alkuperäiset aikataulusuunnitelmat on peruutettu, koska futistakaan ei pelata tänä kesänä. Keksitään jotain, jos joku vielä kykenee jatkislaisia nähtyään konttaamaan johonkin anniskelupaikkaan pussikaljojen jälkeen.

Jos joku haluaa etäosallistua niin pyydän ilmoittamaan tähän. Koko tapahtumaa en akun kulumisen takia pysty lähettämään, mutta voidaan toteuttaa joku about tunnin slotti kun etäillään. Jos ei ketään muuta kiinnosta niin ainakin nimimerkille @HPL76 soitamme Romaniaan facen messengerillä, kun se yhteys ainakin tuntui toimivan viimeksi hyvin. Jos on enemmän halukkaita eivätkä kaikki halua minua facekaverikseen niin voin pistää pystyyn jonkun skype miitin, jossa voi olla vaikka omalla nimimerkillä.
Katsellaan jossain siellä jos kerkeän paikalle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Alkujaan lupailin tulevani mestoille. Jos nyt ei mitään yllätävää tule eteen, niin lupailu pitää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Alkujaan lupailin tulevani mestoille. Jos nyt ei mitään yllätävää tule eteen, niin lupailu pitää.
Sinä olet yksi niistä nykyään harvoista palstalaisista, jotka haluan todella tavata mutta en ole vielä tavannut. Jos tulee lauantaiksi estettä, mutta perjantaina ehtisit käymään vaikka Topparin terassilla niin pistä viestiä. Itse lähden varmaankin 17.6. mökille ja viettänen siellä aika lailla koko kesän, vaikka heinäkuun alussa pitää hetkeksi tulla täällä kotona pistäytymään.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
No nyt näyttää siltä etten pääsisi tapahtumaan osallistumaan. Mutta jos tilanne muuttuu saavun paikalle.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä osallistun myös, mutta vain etänä. Ei täältä mihinkään pääse, mutta onneksi netti toimii. Ajattelin suosia paikallista ja juopotella vaimon mummon valmistamaa luumuviinaa. Sillä saa nupin hyvään jumiin ja se myös puhdistaa elimistöä mukavasti.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Säätiedotus lupailee tänään ko. päivälle kirkasta aurinkoista päivää ja noin 19 astetta lämpöä. No tässä on vielä viikko, niin saas nähdä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Säätiedotus lupailee tänään ko. päivälle kirkasta aurinkoista päivää ja noin 19 astetta lämpöä. No tässä on vielä viikko, niin saas nähdä.
Tuo olisi ihan täydellinen keli. Totuus varmaan normaali juhannuskeli eli hikiseen plussan puolella ja sataa räntää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Whatever. Täytyy harkita. Aikaa tasan viikko. Tuskinpa omaat kuitenkaan erityisempää varausaikaa.
Ei kiirettä päättää. Lapset menevät pe 12.6. äidilleen, koska lähtevät seuraavana aamuna sukuloimaan Kainuuseen ja Oulun seudulle. Eli minulla alkaa silloin loma (oikeasti pitää olla vielä seuraava maanantai töissä, mut sen jälkeen alkaa oikeastikin kesäloma).
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kaukaa tulevia voin majoittaa yhden tyypin, rauhallisesti käyttäytyvän. No useammankin, jos olette kauniita naisia ja villisti käyttäytyviä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta idea on kyllä mainio. Olisi myös ensimmäinen kerta kun meikäläinen matkustaa itsekseen ilman seuraa Porin ulkopuolelle. Eikun toinen kerta. Yhtä kaikki. Riittäisi kun otan mukaan repun sekä sinne hieman sälää ja sitten passin plus rahaa. Selvittäisin bussiaikataulut ja sovittaisiin missä tavataan. Ei kait ole ylivoimaisen pulmallista, kunhan tekee aloitteen.

Katsotaan.

Ei kai Porista Helsinkiin passia tartte?

Mä lähin ekan kerran ulkomaille yksin kun olin 18. Pelasin silloin Counter-Strikea muutaman britin kanssa ja sain sitten idean lähteä sinne uudeksi vuodeksi. Lensin Manchesteriin yhden kaverin luokse ja siitä ajoimme junalla Newcastleen. Siihen aikaan ei englannin puhuminen ollut ihan tuttua hommaa, joten Newcastlen aksenttia puhuvat jampat saivat kyllä meikäläisen pään ihan pyörälle. Eikä auttanut että loput jengistä oli skotteja.

Anyway, helvetin hieno reissu oli. Eli kyllä sun nyt kannattais ottaa vaan reppu selkään ja sinne vaihtokalsarit ja sukat ja menoks!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarkoittaako Heikki Tokoinrantaa vai kenties Vaskipeltoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös