Mainos

Jatkoajan harrastekiekkoturnaus?

• 24 557
  • 205

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Azulille: Oli jäänyt huomaamatta tuo sinun viestisi (...)

Arvasin sen, että sinulta ja monelta muultakin oli jäänyt tuo lukematta ja JWC-kusipään maineen saanena halusin nostaa sen ylös.

Todellista halua teilata koko turnausidea osoittaakin se, että ilmoittautuu kirjuriksi, eikö? Helvetin kylmää eikä maailman antoisinta hommaa, joten ennemmin varmaan kannattaisi istua katsomossa kavereiden kanssa tai vaikka jäädä kotiin vetämään kalsarikännit? Ehkä, mutta supporttina hienoa toimintaa kohtaan voi joskus ideologisista syistä toimia vaikka kirjurinakin. Enkä kohdista tätä nyt Snagarille vaan kaikille.

Toisaalta, kuten aiemminkin totesin, voihan se olla ettei kukaan pidä minua "The Original JWC" © -porukan jäsenenä (yhyy).

Älä nyt heittäydy marttyyriksi ja kerjää silityksiä, totta kai sä kuulut alkuperäiseen porukkaan ;)
* * * * * * * * *

Mitä muuten luulette kaikki te, jotka tulette tänne kertomaan, kuinka kusipäistä ja ylimielistä porukkaa alkuperäinen JWC-poppoo on, paljonko teidän kommenttinne auttavat turnauksen järjestämistä? Voinen vastata, että eivät yhtään.

Eiköhän pahimmat väittelyt ole nyt väitelty ja voitaisiin jatkaa asialinjalla.

Tälle varaukseton peukku.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Turnausta pystyyn vaan, onhan se hyvä muitakin kuunnella, mutta suosittelisin että otat Nelfor vain käskytysvallan itsellesi, niin kauan kuin asioita sumplitaan keskenään niin asioiden etenemisvauhti on erittäin hidasta.
Päätä päivä, paikka, pelimuoto, joukkuemäärät, pelaajien määrä joukkueessa ja muut asiaan kuuluvat hommat ja pistä uusi ketju pystyyn.

Nimenomaan. Päätä kaikki loppuun asti, ja pysy siinä päätöksessä. Tuuliviirejä ei halua kukaan kuunnella. Ja mitä tulee demokratiseen äänestämiseen huutokuorossa, otan vertaukseksi punakaartin.

En usko, että kukaan JHC-porukasta boikotoi turnausta, jos sellainen saadaan aikaiseksi. Pikemminkin, lähtevät mielellään. Mutta se ehdotus porukan hajottamisesta oli varmaan alkuun liian kovaa tekstiä, siinä saattoi olla yksi iso syy porukan saamisesta takajaloilleen.

Joka tapauksessa, nyt jäämme odottamaan Nelfotin seuraavaa siirtoa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turnausta pystyyn vaan, onhan se hyvä muitakin kuunnella, mutta suosittelisin että otat Nelfor vain käskytysvallan itsellesi, niin kauan kuin asioita sumplitaan keskenään niin asioiden etenemisvauhti on erittäin hidasta.

Päätä päivä, paikka, pelimuoto, joukkuemäärät, pelaajien määrä joukkueessa ja muut asiaan kuuluvat hommat ja pistä uusi ketju pystyyn.
Sitähän tässä yritin jo tehdä ja pistin uuden ketjunkin pystyyn, mutta ko. päivämäärä oli aivan liian aikaisin ja muutoinkin tuli kuittia hätäilystä siinä.

Eli olen kyllä miettinyt mainitsemasi asiat ja varmaankin melko pian laittelen uutta ketjua pystyyn uuden päivämäärän kera. Pitää vain ensin päättää sopivin päivä, jolloin mahdollisimman moni pääsee tulemaan. Siinä asiassa on turha päättää yksin mitään.

Mitä tulee JHC:n osallistumiseen, niin ymmärrän myös teidän näkökantanne. Pointtia on myös siinä, että en tiedä kuinka paljon porukkaa JHC:sta löytyy, eli tulisiko siitä turhaan muita suurempi joukkue? Edelleen olen sitä mieltä, että jos muut joukkueet eivät olisi koskaan edes nähneetkään toisiaan ja pelurit ovat erittäin vaihtelevaa tasoa, niin kyllä JHC:lla olisi turhan iso etulyöntiasema tuossa turnauksessa. Varsinkin jos sattuisi voiton viemään, niin siitä saattaisi tulla turhaa valitusta sitten jälkeenpäin.

Mitään päätöksiä JHC:n osallistumisesta sellaisenaan ei ole vieläkään tehty, mutta mahdollista se kyllä on.

Joku mainitsi, että 2x20min erät kahdella kentällisellä on liikaa. Tätä olen itsekin miettinyt ja erien lyhentäminen voisi olla paikallaan, sillä pelaajamäärien nostaminen on paljon hankalampi homma. Yksi ajatus voisi olla 3x10min, jolloin tulisi kaksi lyhyempää hengähdystaukoa ja peliaika vähenisi. Olisi varmaankin hieman vähemmän kuluttavaa, kuin yhden tauon 2x15min?

Nimenomaan. Päätä kaikki loppuun asti, ja pysy siinä päätöksessä. Tuuliviirejä ei halua kukaan kuunnella. Ja mitä tulee demokratiseen äänestämiseen huutokuorossa, otan vertaukseksi punakaartin.
Niin tosiaan päätöksiä on jo tehty, mutta minun on pakko kuunnella muitakin, koska olen kokematon tällaisen tapahtuman järjestämisen suhteen. Ei minun ole mitään järkeä päättää kaikkea diktaattorin tyyliin, koska en tiedä mistään mitään. Kuuntelen ehdotuksia, mutta totta kai oma näkökantani pysyy mukana ja pyrin tekemään päätökset niin kuin järkeväksi näen.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kun nyt tuota päivämäärää mietit kesälle tai loppukesälle, niin vihjeeksi annan, että katso ensin koko suomen tapahtumatarjonta. Festarit ym.

Nuo vie aika paljon pelaajia pois. Kaikki ei varmasti pääse paikalle ja aina jollain on joku meno. Vaikeaa tulee olemaan sinun taipaleesi turnauksen järjestäjänä mutta toivon kyllä että onnistut. Tsemppiä ja palataan asiaan myöhemmin, kun jotain on saatu alulle.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun nyt tuota päivämäärää mietit kesälle tai loppukesälle, niin vihjeeksi annan, että katso ensin koko suomen tapahtumatarjonta. Festarit ym.
Juuri näitä mietinkin ja toivoisin, että muutkin hieman antaisivat vinkkejä milloin ei kannata järjestää, ettei yksin tarvitse kaikkia tapahtumia ottaa selville.

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Huikeaa ilotulitusta tämä ketju. Tosiaan jonkun mainitsemat leikkikoulun hiekkalaatikkoleikit mallia tutzba & jengi tuli mieleen. Ei nyt toki koske todellakaan kaikkia siihen keskusteluun osallistuneita, mutta osalle varaukseton peukku värin tuomisesta Jatkoajan keskustelupalstalle.

Nelfor on ainakin minulle antanut itsestään luotettavan ja asiallisen kuvan, jolta tällaisen turnauksen järjestäminen onnistuu hyvin. Itsekkin harkitsen osallistumista ja olen varma, että tarvittava pelaajamäärä kyllä löytyy. Puhutaan kuitenkin usean tuhannen jäsenen keskusteluyhteisöstä.

1) Minuun ei ainakaan luo luottamusta se, että kaveri heittelee ideoita ja suunnitelmia ja toteuttaisi sitten sen, mikä eniten luo kannatusta. Se, että et mitään ideoita ole esittänyt edes kauhean tosissaan, kuten itse olet sanonut, vie viimeisenkin pohjan minun silmissäni.

Tämä kommentti särähti korvaan pahasti, koska samanlaista soutamista ja huopaamista oli/on itselläsi tuon toisen kiekkoturnauksen järjestämisen kanssa. Klassinen omalle toiminnalle sokean ihmisen kommentti. Peiliin katsomisen paikka.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missä jatkot, millaiset paitamerkit, kuinka paljon pelataan vs. pelataanko sählyä vai pelataanko jääkiekkoa, pelataanko kesällä vai pelataanko talvella.
Äärimmäisen tyhmä vertailu, koska JWC on jo kerran järjestetty, tätä ei. Lisäksi käsittämätöntä, että yksi tyhmä heitto yhden viestin lopussa on jäänyt kummittelemaan näin paljon (eli tuo sähly). Se oli tyhmä heitto ja tyhmä idea, mutta tuli niin sivuasiana esiin, että järjetön tarttuminen siihen. Oikeasti minulla ei olisi edes mitään intoa sählyturnausta järjestää.

Ja tuo kesä/talvi -vääntö nyt vaan liittyy siihen, että milloin olisi "tilaa" tällaiselle turnaukselle, etteivät muut tapahtumat osu liikaa päälle.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinhän se on, mutta jos Lättykiekon mielestä sinun ja minun soutamista voi vertailla keskenään, voidaan miettiä, kumman heitto loppujen lopuksi onkaan se tyhmä.
Käsittääkseni hän tarkoitti sitä ensimmäisen JWC:n järjestämistä siitä hetkestä kun idea tuli ja sitä lähdettiin viemään eteenpäin.

Kuten sanoin, niin itse olen ollut väärillä linjoilla ja heittänyt hätiköityjä juttuja kehiin kaikin puolin. Tajuan tämän kuitenkin itse. Ei kai se nyt olisi edes inhimillistä, jos olisin heti alusta asti heittänyt vain täydellistä tekstiä ja parhaita ideoita. Oppia ikä kaikki.

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin samaa mieltä koko viestistäsi!

Minäkin olen tässä itsekseni hiljaa hymyillyt "The Original JWC" © -porukan ylimielisyydelle ja halulle teilata suorilta käsin kaikki toisinajattelit, siis vääräuskoiset. Voivoi sitä selkääntaputtelun määrää mitä kyseinen porukka harrastaa. Siis sellainen kuva on jäänyt porukasta näin ulkopuolisena tämänkin ketjun perusteella.

Nelforille kovasti jaksamisia ja tsemppiä turnauksesi toteuttamiseen. Ja tsemppiä myös JWC-porukalle oman tapahtumansa parissa!

Voipi olla, että kaikkea täällä sanottua ei tulkita oikein(eikä kaikki välttämättä tulkitse sitä niin kuin pitäisi). kauneus on kuulijan korvassa! Tuu mukaan pelaa ja kattoo millasta porukkaa se "JWC:n jengi" on, saatat yllättyä! Hyvät höntsät ne on.. Ja ne jatkot.. ;-)

Uskoisin että mikä JHC:n poppoon sai takajaloilleen oli tuo Jirin mainitsema viittaus JHC-porukan hajoittamiseen, ymmärrän tämänkin pointin, ihminen on laumaeläin ja tutussa laumassa on helpompi olla ja porukan hajoittamalla saisi uusia porukoita. Eikä muodostuisi niin helposti "kuppikuntia"

Ehkäpä se on näin? Kyl mä kuitenkin näen että ihan hyvin sen JHC:n voi hajottaa yhden turnauksen ajaksi. Liian suuri etu siinä tulisi JHC:lle jos saadaan pelata yhdessä. Koska mikään muu jengi ei ole koskaan edes nähnyt toisiaan. Toki, JHC on pelannut vain pari turnausta yhdessä. Lähtötilanne olisi kuitenkin kaikille tasapuolinen, mikäli JHC hajotetaan tuohon turnaukseen. Mulle se on aivan sama miten se tehdään. Mut toisaalta, jos JHC pelaa yhdessä, niin samantien sinne voi kutsua (jos Peurungassa pelataan) JYPin ja vaikka Jokerit pelaamaan, jos sattuvat masan mökillä Leppävirralla sopivasti olemaan?

Kuten sanoin, niin itse olen ollut väärillä linjoilla ja heittänyt hätiköityjä juttuja kehiin kaikin puolin. Tajuan tämän kuitenkin itse. Ei kai se nyt olisi edes inhimillistä, jos olisin heti alusta asti heittänyt vain täydellistä tekstiä ja parhaita ideoita. Oppia ikä kaikki.

Jos sinä (tai kuka muu tahansa) kertalaakista teet yksillä ideoilla ja ilman mitään korjauksia täydellisen tapahtumaan, ni älä nyt herranjestas käytä osaamista johonkin harrasteturnauksen järjestämiseen. Kannattais katella sillon pikkusen suurempia ympyröitä.. ;-)

Tottakai niitä virheitä tulee ja niitä pitää korjata ja funtsia et mitä pitäs tehä toisin yms. jotta tapahtumasta tulee mahdollisimman hyvä... Ja kyl niitä toisten mielipiteitä kannattaa kuunnella myös..

Hyvä tulee, molemmista! Mä luotan teihin ja pysyn poissa järjestämästä..

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Alkaisko jo riittään?

Juuri näitä mietinkin ja toivoisin, että muutkin hieman antaisivat vinkkejä milloin ei kannata järjestää, ettei yksin tarvitse kaikkia tapahtumia ottaa selville.
Jos kesäturnausta mietit niin Heinäkuun viimeisenä perjantaina on perinteisesti Raumalla pelattu Pitsiturnaus. Tosin en tiedä onko tuo ensi kesänä samana ajankohtana, mutta silloin kun se on, sinne saattaa olla väkeä menossa.

Tämä kommentti särähti korvaan pahasti, koska samanlaista soutamista ja huopaamista oli/on itselläsi tuon toisen kiekkoturnauksen järjestämisen kanssa. Klassinen omalle toiminnalle sokean ihmisen kommentti. Peiliin katsomisen paikka.
Nyt kyllä luulen, että tuo ei pidä paikkaansa, olen siitä jopa melko varma. Muutenkin luulen, että kaikkien täällä nyt "vääntävien", kannattaisi lukea viimevuoden JWC-ketju ja päätellä ihan itse siitä miksi, miten ja kenen/keiden innostuksella ja lojaalisella asenteella tuo ottelu sai niin suuren suosion ja koettiin melko ainutlaatuisena ja hyvin myönteisenä ja faneja yhdistävänä tapahtumana.
Luku- ja ymmärrystaitoinen pystyy jo parin ekan sivun perusteella aistimaan aika paljon, jos haluaa.

Terveisin koo

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mutta joo, itse aiheeseen sen verran, että jos ajankohta on kesällä, niin päivämäärä pitäisi olla tiedossa jo tammikuussa. Kerkiää sitten jokainen siirtämään menonsa ;)

Isoimpia festareita voi olla vähän hankalaa siirtää ;)

Niille kuitenkin on menossa tai vähintään haluaisi mennä aika moni potentiaalinen pelaaja. Eli mielestäni festari-, regatta- ym. aikatauluja nyt ainakin kannattaisi tarkastella ennen kuin luo päivämäärää lukkoon.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Työnnän taas nenäni tähän.

Eikö eräs mietittävä ajankohta voisi olla syyskuun ensimmäinen viikonloppu? Silloin alkaa olemaan festarit ohi, liiga ei ole vielä alkanut, mahdollisesti kivat kelit ja porukalla mukava polte kiekkoon. Loistava tilanne hakea ennakkoasetelmia...

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Niin no joo, tuli itse jumiuduttua niin tähän kesäturnaus ajatusmalliin heti alusta, etten muuhun ole kyennyt. Mutta Suomen kesähän ulottuu nykyään jo syyskuulle. Miksikös ei. Ei pöljempi ajatus.

Vai painaako jo Kumikannu päälle?

Kesäturnaus heinäkuussa sanon ma.

Että silleen...

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
On se harmillista että rockfestareita järjestetään muuallakin kuin Woodstockissa.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Provinssi 18-20.6
Tuska 2-4.7
Ruisrock 9-11.7
Ilosaari 16-18.7
Pori Jazz 17-25.7

Tossa nyt jotain tapahtumia.

Heinäkuu vaikuttaa "yllättäen" aika täydeltä festareiden yms. toimesta.

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Mutta joo, itse aiheeseen sen verran, että jos ajankohta on kesällä, niin päivämäärä pitäisi olla tiedossa jo tammikuussa. Kerkiää sitten jokainen siirtämään menonsa ;) Mites olisi 10 tai 17. heinäkuuta?

Tähän voin jo sanoa olevani 10. heinäkuuta ruississa ja kännissä, jollei sitten Merimaa suostu siirtämään festareita.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten jo todettiin, niin heinäkuu on festareita täynnä, joten elokuu lienee otollisempi ajankohta. Itse en löytänyt ensi vuodelle yhtään merkittäviä festareita elokuussa, tosin päivämääriä ei varmaankaan ole tiedossa kaikkialla vielä. Onko jollain hajua löytyykö elokuulta merkittäviä festareita?

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuten jo todettiin, niin heinäkuu on festareita täynnä, joten elokuu lienee otollisempi ajankohta. Itse en löytänyt ensi vuodelle yhtään merkittäviä festareita elokuussa, tosin päivämääriä ei varmaankaan ole tiedossa kaikkialla vielä. Onko jollain hajua löytyykö elokuulta merkittäviä festareita?

Ankka kuun alussa. Ja siinä se taitaa ollakin.

Voipi olla, että kaikkea täällä sanottua ei tulkita oikein(eikä kaikki välttämättä tulkitse sitä niin kuin pitäisi). kauneus on kuulijan korvassa! Tuu mukaan pelaa ja kattoo millasta porukkaa se "JWC:n jengi" on, saatat yllättyä! Hyvät höntsät ne on.. Ja ne jatkot.. ;-)

Juu kyllä mä sen tiedostan, ettei tuo porukka (johon ilmeisesti itsekin kuulut) ei ole oikeasti ollenkaan sellaisia, joillaisen kuvan täällä saa. Varmasti oikein mukavaa jengiä keskimäärin ja ehdottomasti kovia panemaan jne. Enkä mitenkään henkilökohtaisesti ketään vastaan ole hyökkäämässä. Kunhan vain olin kiinnittänyt samaan asiaan huomiota kuin muutamat muutkin täällä.

Ja mitä osallistumiseen tulee, niin käsitin että siellä olisi jo joukkueet täynnä tai ainakin vanhoilla ns. etuoikeus plus lisäksi useampi osallistumisesta kiinnostunut ensikertalainen.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kiinnosta vittuakaan, huono idea.

FFkahdella nämä

Samaa mieltä. Kyllähän juttu on niin, että kunnon MM-kisat pelataan joka vuosi. Mutta tässähän se nähdään että fudis ei lajina rasita pelaajaansa juuri ollenkaan. Samalla tavalla kuin yleisurheilussa kuntoa rakennetaan olympiadin verran että päästään sitten pätemään. Tuo on just tota "kaikki pelaa, kaikki katsoo"- mentaliteettia, joka vie lopulta tasuriin Liechstenstenstensteingammelbuddy:ssä.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta löytyy lista kaikista ensi kesän festareista ja niiden ajankohdista, tai no tällä hetkellä ei ole kuin ne jotka on jo julkaistu mutta sinne niitä tulee sitä mukaan kun päivämäärät varmistuu.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nelfor, sanon saman minkä sanoin Tuzballe JWC:n kohdalla, tee päätöksiä ja ilmoita ne. Kannattaa tietysti lukea vinkit, mutta joskus pitää lyödä asioita lukkoon. Joku menee Ruisrokkiin, joku Jazzeille ja minä olen mökillä, kaikkia et voi miellyttää. Päätösten jälkeen ryhmä elää niiden mukaan. Kiukuttelua ja neuvoja tulee, mutta päätöksiä tarvitaan.

Niille, jotka ovat täällä jeesustelleet "JWC" porukan kommentointia, heittäisin
tammismaisen kysymyksen, oletteko jo ilmoittautuneet Nelforille turnausta varten? Väittäisin, että aika moni "kiukutteleva JWC" osallistuu turnaukseen.

Kovan homman olet ottanut, koska kyseessä on yksittäisten ihmisten rekrytoiti, eikä joukkueiden.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy