Jatkoaikalainen: Seuraatko jalkapalloa?

  • 7 163
  • 62

Suhteesi jalkapalloon?

  • Seuraan monipuolisesti kaikkia sarjoja/turnauksia

    Ääniä: 68 24,6%
  • Seuraan vain arvokisojen karsintoja

    Ääniä: 10 3,6%
  • Seuraan jalkapallon arvokisoja

    Ääniä: 169 61,2%
  • Seuraan oikeastaan vain Euroopan sarjoja

    Ääniä: 41 14,9%
  • Seuraan oikeastaan vain kotimaan sarjoja

    Ääniä: 15 5,4%
  • Seuraan mestareiden liigaa

    Ääniä: 92 33,3%
  • Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista

    Ääniä: 50 18,1%
  • Katselen jalkapalloa jos sitä vain televisiossa pyörii

    Ääniä: 60 21,7%
  • En seuraa jalkapalloa lainkaan

    Ääniä: 16 5,8%
  • Käyn kotimaan otteluissa paikanpäällä

    Ääniä: 56 20,3%
  • Käyn katsomassa jalkapalloa ulkomailla

    Ääniä: 35 12,7%
  • Minulla on suosikkijoukkue Euroopan isoissa sarjoissa

    Ääniä: 98 35,5%
  • Minulla on suosikkijoukkue kotimaan sarjoissa

    Ääniä: 78 28,3%
  • Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa

    Ääniä: 95 34,4%
  • Kannatan ja seuraan huuhkajia, mutta siihen se jää

    Ääniä: 20 7,2%
  • Minulla ei ole mitään tiettyä suosikkia jalkapallossa

    Ääniä: 23 8,3%
  • En pidä jalkapallosta lainkaan

    Ääniä: 12 4,3%
  • Harrastan jalkapalloa itse

    Ääniä: 17 6,2%
  • Mikä kysely tämä on kiekkopalstalla?

    Ääniä: 24 8,7%

  • Äänestäjiä
    276

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Seuraan todella aktiivisesti. Kuningaslaji on aina kuningaslaji, vaikka Suomi ei siinä pärjääkään. Pelaankin melko aktiivisesti, mutta se on toisten ketjun juttuja se.

Real Madrid on eurofutiksen suosikkijengini since 2002, jonka lisäksi kannatan kotoisesta liigasta Turun Palloseuraa.

Jatkoaika on melko hyvä alusta laadukkaalle futiskeskustelulle teidän muiden ansiosta, on äärimmäisen hyvä että fiksua, hyvähenkistä ja analyyttistä futisentusiastia löytyy näin runsaissa määrin tällaisella lätkäfoorumilla. Kiitos siitä!
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Arvokisafani ilmoittautuu, aika satunnaisesti tulee muita otteluita seurattua lähetyksinä, eikä verkkoseurantaakaan oikeastaan sen enempää. EM-, MM- ja Copa America -turnaukset tulee yleensä sitten oltua tiiviisti menossa mukana.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Seuraan todella paljon jalkapalloa. Parhaimmollaan viikon aikana tulee katsottua jopa 5-8 ottelua johon sisältyy siis 2-5 Valioliigamatsia, 1-2 Mestarienliigaottelua, 1-2 Eurooppaliigan tai La-liigan ottelua.
Bunedsliigaa en seuraa lainkaan, sillä pidän sitä jostain syystä todella unisena sarjana.

Veikkausliigaa seuraan vain satunnaisesti. Ehkä kerran tai kaksi kauden aikan paikan päällä ja saman verran tv:n puolelta kuten eilen katsoin turun derbyn veikkaustv:n kautta.

Jalkapallon MM ja EM kisat ovat tietysti ne pääkisat.
 

Ralph

Jäsen
Seuraan monipuolisesti kaikkia sarjoja/turnauksia

- Paskanmarjat. Mitkään Hollannin, Ruotsin, Tanskan ja Turkin liigat eivät kiinnosta minua, eikä mitkään turhanpäiväiset Baltia Cupit.

Seuraan vain arvokisojen karsintoja

- Karsintoja seuraan lähinnä veikkausmielessä ja tarkistan, että Italia vaan menee sinne arvokisoihin. Ja niinhän se menee.

Seuraan jalkapallon arvokisoja

- Toden totta, MM-kisat on aina todella odotettu tapahtuma, eikä EM-kisat hirveästi huonommaksi laita.

Seuraan oikeastaan vain Euroopan sarjoja

- Sarjoista Euroopan sarjoja vain, harvan seurajoukkueen osaan nimetä Euroopan ulkopuolelta.

Seuraan oikeastaan vain kotimaan sarjoja

- En sitten yhtään, suomalainen jalkapallo ei koske minua.

Seuraan mestareiden liigaa

- Kyllä sitä tulee seurattua, onhan se mielenkiintoinen turnausmuoto jossa kovat seurajoukkueet kohtaavat joukkueita, joita eivät kotisarjassaan tapaa. Ja mukana siis vain kovia joukkueita, ei mitään suomalaisten tasoisia.

Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista

- Tähän se ei ole mennyt.

Katselen jalkapalloa jos sitä vain televisiossa pyörii

- Kyllä ottelun pitää olla kiinnostava, että sitä jää katselemaan kanavasurffauksen yhteydessä. Suomen cupin ottelut Yleltä tullessaan jätän huoletta väliin, samoin naisten jalkapallon. Ja MTV3:n maksukanavilla ei Englannin heikkojen joukkueiden pelit kiinnosta.

En seuraa jalkapalloa lainkaan

- Seuraan.

Käyn kotimaan otteluissa paikanpäällä

- Kerran viidessa vuodessa taidan käydä yhdessä ottelussa.

Käyn katsomassa jalkapalloa ulkomailla

- Olisi erittäin kivaa, mutta valitettavasti ei ole vielä omalle kohdalle tullut vastaan. Toivottavasti tulevaisuudessa ja mahdollisimman nopeasti, useamman kerran.

Minulla on suosikkijoukkue Euroopan isoissa sarjoissa

- Niin tekee, se tulee Italiasta ja tottelee puhekielessä nimeä Juventus.

Minulla on suosikkijoukkue kotimaan sarjoissa

- Ei ole, en tee sellaisella mitään.

Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa

- Kyllä, maa tulee Euroopan eteläpuolelta ja on nimeltään Italia.

Kannatan ja seuraan huuhkajia, mutta siihen se jää

- En kannata enkä seuraa, eikä se siksi siihen voi jäädä.

Minulla ei ole mitään tiettyä suosikkia jalkapallossa

- On, kuten mainittua.

En pidä jalkapallosta lainkaan

- Pidän, senkin tajuaa aikaisemmin.

Harrastan jalkapalloa itse

- Tuli joskus harrastettua, nyt en ole muutamaan vuoteen muuta kuin satunnaiseesti potkinut palloa. Hienoahan tuota olisi useamminkin pelata, joskus olisi kiva pelata taas yksi kunnon ottelu.

Mikä kysely tämä on kiekkopalstalla?

- Tämä ei ole puhdas jääkiekkopalsta, vaikka sen keskittymä onkin jääkiekossa. Hyvä vaan, että muutakin löytyy.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Sanoisinko, että suhteeni jalkapalloon on intohimoinen. Olen Real Madridin kannattaja, mutta seuraan La Ligan ohella myös muita sarjoja vähintään sivusilmällä. Arvokisat, tarvitseeko tuota edes kysyä? Onneksi niitä pelataan joka toinen vuosi.

Veikkausliiga ei juuri kiinnosta, koska Kakkonen on Suomessa SE sarja, sillä siellä pelaa kolme joukkuetta 40 kilometrin säteeltä. Lisäksi talvisin tulee seurattua Futsalia, kun tämän kevään pronssijoukkue on ns. kotijoukkue minulle. Maajoukkue, tottakai.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Taidan nykyään seurata jalkapalloa enemmän, kuin mitä jääkiekkoa. Niin töllöstä, kuin livenäkin.
Kummatkin lajit ovat kuitenkin ihan yhtä rakkaita. Jääkiekossa ei joku HIFK - Ilves jaksa hirveämmin kiinnostaa, mutta pikkarit kostuu ihan vaan jostain Aston Villa - Norwich-ottelusta. Valioliigan ollessa käynnissä, olen lähes joka lauantai paikallisessa katsomassa matseja ja vetämässä syvä ana lyysiä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Seuraan arvokisoja. Lähinnä siitä syystä ettei kesällä muutakaan tekemistä iltaisin usein ole. IFK:n otteita ykkösessä seuraan maalikoosteiden ja tilastokatsausten muodossa. Yhdeksän vuotta tuli lajia harrastettua aikoinaan.

Siinäpä se. En kauheasti lajista välitä, mutta esim. tämän kesän mm-kisat ovat tarjonneet monta ihan viihdyttävää ottelua. Ylipäätään urheilun seuraaminen tuntuu jäävän enemmän ja enemmän taka-alalle iän karttuessa. Tähän toki osasyynä se, että IFK on täyttä paskaa jääkiekon puolella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
EM- ja MM-kisoja olen seurannut aktiivisesti 2000-luvun puolella. Sitä aiemmin katselin satunnaisia otteluita ja ratkaisupelit. Varhaisin muistoni ajoittuu 1986 Meksikon kisoihin ja isukin tuuletteluihin, vaikken muista syytä. Pitänee kysyä, josko hän tilanteen muistaisi tarkemmin. Kisat olivat kuitenkin menossa ja sen verran tajusin, että laji, ajankohta sekä tilanne noin muutoin on jäänyt mieleeni.

Varsinaiset omat kokemukset ovat sitten vuoden 1990 kisoista. Roger Milla ja Saksan mestaruus ovat jääneet mieleeni. Kuitenkin vasta aivan muutamat viimeiset kisat olen seuraillut liki kokonaan, kun Saksan piilevä fanitus puhkesi 2006 kisojen johdosta kukkaansa. Ehkä tuo suosikkijoukkueen löytyminen sitten teki sen, että aktiivisempi seuraaminen tuli ajankohtaiseksi. Aiemmin ei ollut muuta kuin satunnaisia suosikkeja, kuten joku Portugali 2004.

Muuten seurailen tuloksia satunnaisesti. Tiedän suurin piirtein Veikkausliigan voimasuhteet, samoin isoimpien eurooppalaisten liigojen, mutta en seuraa aktiivisesti mitään noista. Tämä liittyy selkeästi televisiointiin, koska taas CL on semiaktiivisessa seurannassa juuri Ylen lähetysten takia. Ihan kiva niitä matseja on ollut katsoa, tosin viime kevät meni siltäkin osin ohitse. Finaalikin unohtui aivan totaalisesti infernaalisen kiireen alle.

Itse en ole pelannut koskaan futista, ellei jotain kortteliliigoja lasketa. Niissäkin jätin homman pariin harjoitukseen. Ei vain ole koskaan varsinaisesti napostellut tuo futaus, vaikka ei se aivan vastenmielistäkään ole pikku porukalla neppailla erityisesti ruoholla.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Olen vannoutunut Manchester United kannattaja. Käytännössä tulee katsottua lähes jokainen peli kauden aikana. Joitain liiga-cup matseja saattaa jäädä näkemättä, kun niitä ei aina televisioida.

Valioliigaa tulee seurattua todellla tarkasti ja aktiivisesti ylipäätään. Sama pätee myös Mestareiden liigaan ja arvokisoihin. Maajoukkueista suosikit ovat Englanti ja Hollanti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ilveksen kausikortin omaan ja pääasiassa katson myös kaikki vieraspelit, jotka SportTV näyttää. Lisänä seuraan Valioliigaa, mestareiden liigaa, EM ja MM-turnaukset ja joskus jotain muita arvoturnauksia. Suomen pelit karsintojen osalta katson aina, harjoituspelejä vain todella harvoin ylipäätään minkä tahansa jalkapallon osalta.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Meikä seuraa ainoastaan näitä isoja kisoja. En katso edes Suomen maajoukkueen pelejä juuri koskaan, olen varmaan oman osani niistä saanut takavuosina.

Kahden vuoden päästä sitten taas.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Päivitetään tätä MM2018-kisojen kunniaksi.

Seuraavat pitävät edelleen paikkansa:

Seuraan jalkapallon arvokisoja - kuten nytkin kisoja ja viimeksi EM-kisoja, välissä myös Conferedations Cupia
Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista
Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa -
eli Portugali vuodesta 2000 alkaen, myös Saksa, Espanja ja Hollanti saavat menestyä, samoin kuin pohjoismaiset joukkueet. Mutta lusitaanit ovat silti ykkösenä.

Seuraavat ovat lähinnä menneessä aikamuodossa:
Käyn katsomassa jalkapalloa ulkomailla - kävisin useammin jos olisi arvokisoja inhimillisissä maissa, Venäjä ei ole sellainen eikä myöskään Qatar. EM2020 on harkinnassa, viimeksi olin EM2012-kisoissa.
Seuraan mestareiden liigaa
- en tullut tänä enkä viime vuonna katsoneeksi edes finaalia.

Seuraavat ovat uusia:
Käyn kotimaan otteluissa paikanpäällä - Tosin vain Huuhkajien otteluita jos ne pelataan Turussa. MM-karsintaottelu Kosovoa vastaan ja ystävyysottelu Liechtensteinia vastaan, harkinnassa syksyn Nations Cup -ottelu Viroa vastaan. Turun ulkopuolelle en jaksa lähteä enkä Turussa jaksa seurata Veikkausliigaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Todennäköisesti katson kyllä kisat mutta näin ennakkoon aina kun esim yle mainostaa kisoja näyttävällä clipillä minun on pakko vaihtaa kanavaa kun se on kuin tikaria käännettäisiin haavassa.

Omaa suosikkia ei siis näissä kisoissa ole enkä hyppää mihinkään bandwagoniin mutta sen verran sanon että argentiinalle tai ehkä ranskalle suon mestaruuden näistä kinkereistä. Pidän myös saksasta mutta he eivät saa olla tilanteessa jossa heillä on enemmän mestaruuksia kuin italialla.

Hopeareunus tässä tilanteessa on että ei tarvitse lukea jatkoajan otteluseurantaa miten alemmuuskompleksien kanssa painivat juntit haukkuvat omaa suosikkiani tai jotain muutakin maata jollain stereotyyppisillä väitteillä jonka ovat kuulleet ala-asteen pihalla isommilta pojilta ja oma ymmärrys jalkapallosta loistaa poissaollaan.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Paljon tulee futistakin katsottua, vaikka lätkä suurimman huomion viekin. Kotimaan sarjat eivät isommin jaksa kiinnostaa, mutta Valioliiga, Bundesliga ja LaLiga ovat seurannan alla. Näistä jokaisessa on yksi joukkue, joka sytyttää ylitse muiden: Manchester City, Dortmund sekä Real Madrid. Luonnollisesti myös Mestarien liigaa tulee seurattua. Realin viime vuosien euromenestys on kyllä Madrid-futiksen arvostajalle maistunut erityisen makealta.

Nyt alkavissa mömmöm-kisoissa kannatan altavastaajia (erityisesti Islantia) ja toivon kisaisännälle mahdollisimman huonoa menestystä. Vaikkei politiikkaa ja urheilua saisi sotkea keskenään, on Venäjää kohtaan vaikeaa tai jopa mahdotonta tuntea sympatiaa missään urheilulajissa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Seuraan jalkapallon arvokisoja
- Muksusta lähtien on MM- ja EM-kisoja tullu seurattua. Kuuluu kesään kuin satainen sää, hyttyset ja saunalonkero. Mutta Qatarin MM-kisat kyllä boikotoin vaikka vaikeaa tulee olemaan. Ainoastaan jos Suomi on mukana niin sitten ehkä joutuu harkitsemaan asiaa.

Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista
- Sarjakauden aikana tulos ja maalikooste taso riittää suurimaksi osaksi.

Minulla on suosikkijoukkue Euroopan isoissa sarjoissa
- Ensimmäinen suosikkijengini missään lajissa on ollu FC Barceloan. En edes tienyt silloin onko se edes mitenkään hyvä jengi kun pidin vain pelipaidasta ja nimestä.

Minulla on suosikkijoukkue kotimaan sarjoissa
- HJK.

Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa
- Hollantia tulee kanattettua. Kakkosena Englanti. Myös joukkueet jotka pelaavat Ruotsia, Venäjää taikka USA vastaan saavat sympatiani.

Kannatan ja seuraan huuhkajia, mutta siihen se jää
- Kotisohvalta käsin tapahtuu kyllä meikäläisen kannatus.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Seuraan hyvinkin paljon jalkapalloa, eniten Veikkausliigaa ja Valioliigaa, mutta myös Espanjan ja Saksan liigoja tulee katsottua. Kotimaan pelejä katson paljon, omistan kausikortin HIFK:n matseihin, sekä paikallisen kaupunginosajoukkueeni matseihin.

Ulkomaan joukkueista olen lapsesta asti (70-luvulta) kannattanut Liverpoolia, ja tavoitteena on lähteä katsomaan peliä myös sinne paikanpäälle. Piti lähteä jo tänä keväänä, mutta tiedämme miten kävi.

Maajoukkueen peleissä olen käynyt vaan kerran, se ei ole ykkösprioriteetti, kuten ei ole lätkänkään puolella.

Lisäksi olin aktiivisesti mukana junnufudistoiminnassa, vuodet 2006-2015.

Lisäys: Unohdin mainita että olen myös Veikkausliiga-jengin omistaja, löytyy HIFK:n osakkeita. Omistajuus on toki ollut pettymys. Ajattelin että pääsen keskustelemaan valmennuksen kanssa keskialueen paineen järjestämisestä, mutta onkin päässyt vain yhtiökokouksiin. Major bummer.
 
Viimeksi muokattu:
Arvokisoja, Suomen maajoukkuetta ja kotimaista futista, etenkin paikallisten seurojen otteita, tulee seurattua. Urheilu-uutisista sitten muuten mitä tulee, mutta en sen aktiivisemmin ulkomaan sarjoja seuraa.
 

Glove

Jäsen
Eniten tulee seurattua tuon lähikentän toimintaa, se kun on kauppamatkan varrella ja usein lenkkeilen sen ohi. Ei tuossa reenaavaat käsittääkseni ole mitään ikäluokkiensa ykkösjoukkueita ja reenitkin on sen mukaisia. Turhan paljon seisoskelua ja liian vähän toimintaa. Noin yleensä, on joku piristävä poikkeuskin sattunut joskus silmään.

Muuten seurailen lähinnä tuloksia. Arvokisojen aikaan sitten telkkaristakin.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jalkapallon MM-kisat ovat itselleni se suurin ja kaunein, jos urheilutapahtumia mietitään. Jokin oma maagisuutensa jalkapallon MM-kisoissa on. MM-kisojen aikaan pelit mahdollisuuksien mukaan katsottua lähes kaikki. Käytännössä peli on varmasti ruudulla pyörimässä, jos pakottavaa estettä ei ole. Jos pelejä samaan aikaan pelataan, niin sitten jäänee joku peli väliin. EM-kisat tulee myös mahdollisuuksien mukaan alusta loppuun seurattua, mahdollisimman monta peliä katsoen. Maajoukkueturnauksista myös Copa América kiehtoo. En koe, että minulla olisi varsinaista suosikkia maajoukkuefutiksessa (pl. Suomi). Huomaan silti kokevani jonkinlaisia sympatioita Brasiliaa (juontanee juurensa 2000-luvun alkuun; Ronaldo, Ronaldinho, Cafu, Roberto Carlos...) sekä Belgiaa kohtaan. Suomen tekemisiä tulee luonnollisesti myös seurattua.

Euroopasta tulee seurattua ensisijaisesti Mestarien liigaa, Eurooppa-liigaa (pudotuspelivaihe) ja kansallisista sarjoista lähinnä Valioliiga. Satunnaisemmin saatan eksyä La Ligan, Bundeksen tai vaikka Seria A-ottelun pariin, jos sopivasti sattuu aikaa olemaan.

Kotimaassa tulee seurattua ensisijaisesti TamU seikkailuja, mutta pyrin vähintään tuloksia vilkailemaan Veikkausliigastakin, että edes hitusen kartalla pysyy.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nolottaa myöntää, että seuraan tätä naisten ja lasten lajia. Yritän kuitenkin vähentää.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jalkapallo sopii kauniisiin kesäiltoihin leppoisaksi ajanvietteeksi. Saa hyvän zen- fiiliksen kun katsoo Ratinan aurinkokatsomossa kun pojat potkii palloa. Vähän samaan tapaan kuin amerikkalaiset seuraavat baseballia.

Arvokisaturnauksissa on kanssa oma fiiliksensä ja kivaa kesäkatsottavaa telkkarissa uusintojen keskellä.
 

MegaForce

Jäsen
Seuraan jalkapallon arvokisoja
- EM 2004 asti seurannut jokaista.

Seuraan oikeastaan vain Euroopan sarjoja
- Kyllä, Valioliigaa, Veikkausliigaa ja Serie A:ta satunnaisesti.

Seuraan oikeastaan vain kotimaan sarjoja
- Katson vain HJK:n koosteet, mutta käyn HJK:n peleissä noin 5-10 kertaa kaudessa.

Minulla on suosikkijoukkue Euroopan isoissa sarjoissa
- Chelsea

Minulla on suosikkijoukkue kotimaan sarjoissa
Suomen suurin ja kaunein, HJK.

Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa
Huuhkajat.
Isoista ymppaan Italiaa, usein olen altavastaajan puolella.

Harrastan jalkapalloa itse
- Kävin noin 11-vuotiaana yhdistää treeneissä.

Seuraatko FutisForum2:sta?
-Harvoin, joskus luen Huuhkajien otteluennakot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös