Jatkoaikalainen: Seuraatko jalkapalloa?

  • 7 166
  • 62

Suhteesi jalkapalloon?

  • Seuraan monipuolisesti kaikkia sarjoja/turnauksia

    Ääniä: 68 24,6%
  • Seuraan vain arvokisojen karsintoja

    Ääniä: 10 3,6%
  • Seuraan jalkapallon arvokisoja

    Ääniä: 169 61,2%
  • Seuraan oikeastaan vain Euroopan sarjoja

    Ääniä: 41 14,9%
  • Seuraan oikeastaan vain kotimaan sarjoja

    Ääniä: 15 5,4%
  • Seuraan mestareiden liigaa

    Ääniä: 92 33,3%
  • Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista

    Ääniä: 50 18,1%
  • Katselen jalkapalloa jos sitä vain televisiossa pyörii

    Ääniä: 60 21,7%
  • En seuraa jalkapalloa lainkaan

    Ääniä: 16 5,8%
  • Käyn kotimaan otteluissa paikanpäällä

    Ääniä: 56 20,3%
  • Käyn katsomassa jalkapalloa ulkomailla

    Ääniä: 35 12,7%
  • Minulla on suosikkijoukkue Euroopan isoissa sarjoissa

    Ääniä: 98 35,5%
  • Minulla on suosikkijoukkue kotimaan sarjoissa

    Ääniä: 78 28,3%
  • Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa

    Ääniä: 95 34,4%
  • Kannatan ja seuraan huuhkajia, mutta siihen se jää

    Ääniä: 20 7,2%
  • Minulla ei ole mitään tiettyä suosikkia jalkapallossa

    Ääniä: 23 8,3%
  • En pidä jalkapallosta lainkaan

    Ääniä: 12 4,3%
  • Harrastan jalkapalloa itse

    Ääniä: 17 6,2%
  • Mikä kysely tämä on kiekkopalstalla?

    Ääniä: 24 8,7%

  • Äänestäjiä
    276

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Laitoin ykköseksi tuon että "Seuraan monipuolisesti kaikkia sarjoja ja turnauksia" koska se nyt ehkä osui lähimmäksi. Seuraan Veikkausliigaa, Mestareiden liigaa, La Ligaa ja Valioliigaa, mutta jos totta puhutaan niin Valioliigan seuraaminen on jäänyt normiolosuhteissa aika vähille koska siellä otteluiden alkamisajat on monesti sellaisia että ei välttämättä tule oltua kotona. La Ligassa pelataan paljon myöhään iltaisin joten sitä on helpompi seurata. Sama pätee sitten Mestareiden liigaan kun arki-iltaisin pelataan.

Veikkausliigasta KuPSin pelit tulee katsottua käytännössä aina joko Ruudusta tai paikan päältä. Toki joitain esteitä tulee mutta pääasiassa pyrin sorvaamaan menoni niin että KuPSin pelit ehdin katsoa.

Rastit pistin myös tuonne "minulla on suosikki kotimaan sarjoissa" eli luonnollisesti KuPS ja "minulla on suosikki Euroopan isoissa sarjoissa". Kait tuon Manchester Unitedin voi jonkinlaiseksi suosikiksi laskea vaikka nykyään tosiaan tuota Valioliigaa ei samalla tavalla ehdikään seurata. Sanotaanko että tulee hyvä fiilis jos ManU voittaa mutta en revi verkkareitani jos Liverpool tai Man City sattuvat pärjäämään.

Ulkomaan muista sarjoista sen verran vielä niin olen sympannut paljon Atletico Madridia ja Borussia Dortmundia. Atletico on aina ajoittain kiva piikki Realin ja Barcan perseessä ja Dortmundista tykkään jollain tasolla myös. Toki samaan syssyyn on sanottava että Bayern München herättää suurta kunnioitusta ja hattu nousee päästä siinä miten hyvin hoidettu seura se on. Bundesligaa pitäisi seurata enemmänkin.

Arvokisoja seuraan sitten todella aktiivisesti ja telkkarista tulee väijyttyä aina kisapäivinä pelit. Kansainvälisissä peleissä suosikki toki on Suomi mutta vielä ei ole päässyt EM- ja MM-kisoissa Suomea kannattamaan niin Hollannille ja Saksalle on toivonut menestystä. Englanninkin toivoisi joskus vielä voittavan jotain.

Kiva peli seurata.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Seuraan jalkapallon arvokisoja ja FutisForum 2:sta.

Ennen seurasin futista aina ja kaikkialla, arvokisoissa kaikki mahdolliset pelit ja koosteetkin. Valioliiga oli ykkönen, Serie A kakkonen ja muut liigat satunnaisesti. Mestareiden liiga jäi vähän lapsipuolen asemaan, koska eihän minkään nelossijalaisen paikka ole Euroopan arvostetuimmassa seurajoukkueturnauksessa ja muutenkin Euroopan Cup oli jännittävämpi konsepti.

Sitten tuli stoppi. Kyllästyin filmaamiseen, samojen seurojen menestymiseen, megastarojen vinkumiseen rahasta, yleiseen meininkiin. Entisestä suosikkiseurastani Manchester Unitedista tuli kasvoton hirviö, jonne hankittiin joka kesä keskinkertaisuuksia ja has been -pelaajia, jotka romuttivat seuran identiteetin täysin. En pidä moisesta menosta, joten pelailkoot kaikessa rauhassa. FF2:lta käyn katsomassa miten Unitedilla menee, mutta yhtään peliä en tälläkään kaudella nähnyt.

Arvokisavuosina 2010-2016 katsoin vain Italian pelit. Viime MM-kisoissa innostuin hetkeksi ja katsoin n. 4/5 peleistä, mutta into hiipui nopeasti ja esim. finaali jäi lähes kokonaan katsomatta. Huuhkajien kisapaikka nosti fiilikset taas hetkeksi kattoon ja heidän kaikki matsinsa aion katsoa ensi kesän kisoissa.

Yhden unohdin eli naisten arvokisat, joka oli kesän 2019 kohokohta. Huikeita pelejä, joissa keskityttiin pelaamiseen eikä pillittämiseen.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Minun on pakko myöntää, että viimeisten vuosien aikana jääkiekko on jäänyt seurannassani hivenen aiempaa enemmän taka-alalle. Samalla muu urheilu, erityisesti yleisurheilu ja jalkapallo ovat vallanneet alaa. Olen miettinyt joskus tähän syitäkin ja siihen varmaan pari tärkeintä syytä ovat vuosien suurkuluttamisen jälkeen syntynyt jääkiekkoähky sekä muutto toiselle paikkakunnalle. Tällä hetkellä jalkapallossa oman joukkueen seurayhteisö on lähellä ja vaikkei Pori nyt varsinaisesti kaukana olekaan, Ässät tuntuu näin etäkannattajalle etäisemmältä kuin joukkue, jonka kotimatseja voit mennä katsomaan paikallisbussin kyydittämänä.

Samalla kiinnostus muutakin jalkapalloa kohtaan on lisääntynyt, mutta lopulta vain kotimaisia sarjoja ja Huuhkajia tulee tarkoituksella valittua katsottaviksi. Suomen jalkapallomaajoukkueen kohdalla tietysti päällimmäisenä tulee mieleen edelliset karsinnat, joissa tuli oltua paikan päällä kaikissa Ratinan matseissa sekä kisapaikan ratkaisseessa Liechtenstein-matsissa.

Mutta jos mennään ulkomaiseen jalkapalloon, sitä tulee huomattavasti vähemmän katsottua. Jos sitä näytetään telkkarissa, saatan laittaakin sen pyörimään, mutta ulkomaista suosikkijoukkuetta tai -sarjaa ei ole. Bundesliigaa tuli katsottua muutama peli, kun se starttasi keväällä uudelleen, mutta se tuli lähinnä täyttämään tuolloista pitkää urheilutyhjiötä.

Arvokisoja seuraan kyllä aktiiviseksi.

Niin juu ja nax nax.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko sanoa, että kiinnostus jalkapalloa kohtaan on kadonnut osaltani täysin. Isojen kesäkisojen kohdalla sanoisin, että 2008 EM-kisat olivat viimeiset, jotka todella sytyttivät; en usko, että tänä kesänä olisi edes Suomen pelit herättäneet kuollutta kipinää.

Toinen juttu on, että mistä ihmiset kaivavat ajan ja mentaaliset resurssit seurata urheilua laajemmin? Helvetti täysi työ selvitä IFK:n kotiotteluista.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Silloin katson, jos telkasta tulee. Kuopion Palloseuran pelejä käyn katsomassa yhdestä kahteen paikan päällä. Olen siis tuulari.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hiusmallien kilpakaatuilu ei kiinnosta.

Joskus olikohan EM- vai MM-kisoissa oli orastavaa kiinnostusta, joka loppui siihen kun Iniesta filmasi Espanjalle mestaruuden Hollantia vastaan, vaikka kaljakeissin tuosta voitinkin. Siihen loppui futiksen seuraaminen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
EM- ja varsinkin MM-kisat on parasta viihdettä!
Näiden lisäksi Juventuksen "isot pelit" serie A:ssa ja mestarienliigakoitosta tulee seurattua. Lätkän puolella jaksaa Lukko vielä kiinnostaa mutta muuten jalkapallolla on ylivoimainen niskalenkki.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En seuraa, en pidä ja miksi kysely kiekkopalstalla.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hiusmallien kilpakaatuilu ei kiinnosta.

Joskus olikohan EM- vai MM-kisoissa oli orastavaa kiinnostusta, joka loppui siihen kun Iniesta filmasi Espanjalle mestaruuden Hollantia vastaan, vaikka kaljakeissin tuosta voitinkin. Siihen loppui futiksen seuraaminen.

Litkitkö kaljat jo ottelun aikana kun moista hiusmalli Iniestan filmausta ei löydy mistään?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kotimaan futista tulee seurattua tiiviisti. Ulkomaiden futiksesta seuraan tuloksia.
 

redpecka

Jäsen
Kysytään tässä: Onko se joku futisforum1-2 ihan joku vakavastikinotettava palsta, kun ainakin joskus 15 vuotta sitten muistelen tällä Jatkis-palstalla mainitun että olla hirvee jonnepalsta jossa ne kaiken lisäksi vittuilevat kendon seuraajille?

Oma psyykkeeni ei kestäisi kovan luokan aggressiivista fanitoimintaa, kuten olen kovan luokan saipafaneillekin joskus rehellisesti sanonut.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En näe mitään ongelmaa siinä, että tällainen kysymys on kiekkopalstalla, joten sitä vaihtoehtoa en ainakaan ruksinut. Helvetisti typerämpää olisi kysyä kiekkopalstalla "Seuraatko jääkiekkoa?". Jalkapallon seuraamisen tiedustelu ei eroa yhtään vaikkapa kyselyistä "Kuunteletko metallimuusiikkia?" tai "Harrastatko kalastusta?"

Vähän epämääräinen vaihtoehto tuo "Seurailen kaikkia sarjoja ja turnauksia". Sarjoja lienee aika monta tässä maailmassa. Mutta seurailen Suomessa kolmea ylintä tasoa ja viittä Euroopan pääliigaa hieman erilaisin painotuksin (esim. Ranskasta lähinnä isoja pelejä tai vetolapulla olevia kohteita).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös