Jatkoaikalainen: Seuraatko jalkapalloa?

  • 7 147
  • 62

Suhteesi jalkapalloon?

  • Seuraan monipuolisesti kaikkia sarjoja/turnauksia

    Ääniä: 68 24,6%
  • Seuraan vain arvokisojen karsintoja

    Ääniä: 10 3,6%
  • Seuraan jalkapallon arvokisoja

    Ääniä: 169 61,2%
  • Seuraan oikeastaan vain Euroopan sarjoja

    Ääniä: 41 14,9%
  • Seuraan oikeastaan vain kotimaan sarjoja

    Ääniä: 15 5,4%
  • Seuraan mestareiden liigaa

    Ääniä: 92 33,3%
  • Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista

    Ääniä: 50 18,1%
  • Katselen jalkapalloa jos sitä vain televisiossa pyörii

    Ääniä: 60 21,7%
  • En seuraa jalkapalloa lainkaan

    Ääniä: 16 5,8%
  • Käyn kotimaan otteluissa paikanpäällä

    Ääniä: 56 20,3%
  • Käyn katsomassa jalkapalloa ulkomailla

    Ääniä: 35 12,7%
  • Minulla on suosikkijoukkue Euroopan isoissa sarjoissa

    Ääniä: 98 35,5%
  • Minulla on suosikkijoukkue kotimaan sarjoissa

    Ääniä: 78 28,3%
  • Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa

    Ääniä: 95 34,4%
  • Kannatan ja seuraan huuhkajia, mutta siihen se jää

    Ääniä: 20 7,2%
  • Minulla ei ole mitään tiettyä suosikkia jalkapallossa

    Ääniä: 23 8,3%
  • En pidä jalkapallosta lainkaan

    Ääniä: 12 4,3%
  • Harrastan jalkapalloa itse

    Ääniä: 17 6,2%
  • Mikä kysely tämä on kiekkopalstalla?

    Ääniä: 24 8,7%

  • Äänestäjiä
    276

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Okei, nyt selvitetään jatkoaikalaisten kiinnostus futikseen, koska sitä ilmeisesti on, mutta mitään koottua ketjua intresseille ei ole. Listasin eri vaihtoehtoja seuraamiseen sekä futikseen yleisesti liittyen. MM-kisojen aikaan aihe on varmasti ajankohtainen, joten toivottavasti keskustelua puolesta ja vastaan syntyy.

Aloitetaan. Itse seuraan kotimaan sarjoja (pääasiassa ykkönen/veikkausliiga) sekä lisäksi Euroopan isoimpia sarjoja, pääasiassa valioliigaa Manun takia. Lisäksi futiksen arvokisat tulee aina katsottua sekä huuhkajien karsintoja seurailtua. EM/MM-kisoissa Englantia olen aina kannattanut ja tulen aina kannattamaankin. Noin yleisesti Sport-paketilta Rautiaisen meuhkaamista, kun katsoo syksystä kevääseen, niin ainakin mestarien liigasta ja brittifutiksesta pysyy perillä. Kotimaassa suosikkiseura on TPS luonnollisesti, peleissä en kesäaikaan oikein ehdi käymään, vaikka joihinkin yritänkin kesän kotimaan kauden aikana ehtiäkin. Seuraan kuitenkin tarkkaan mustavalkoisten edesottamuksia ja muutenkin toivon kotimaan futikselle pelkkää hyvää.

Kuitenkin, futis kuuluu mun urheiluun varsin monipuolisesti, vaikkakin oma pelaaminen jäi aikanaan penskana pariin kauteen.

Eikun rustailemaan ja vastailemaan. Värikästä keskustelua!
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Kyllähän jalkapalloa tulee seurattua melko tarkasti. Arvokisat on tietysti kohokohta ja paljon enemmän jalkapallon MM-kisat sytyttää esim. talviolympialaisiin verrattuna. Onhan nämä MM-kisat aivat huikeaa viihdettä. Pitää taas neljän vuoden päästä järjestää menot siten, että on varmasti kisojen aikaan vapaalla. Suurimpia liigoja (Saksa, Englanti, Espanja, Italia) tulee seurattua aktiivisesti ja pelejä tulee katseltua, sikäli kun ehtii, kuitenkin useamman kymmenen ottelun verran kausittain jokaista sarjaa. Real Madrid ja Tottenham ovat varmasti seurajoukkueista eniten ruudussa. Mestarien-liigaa tulee käytännössä katseltua joka tiistai ja keskiviikko, kun otteluja pelataan, Eurooppa-liigaa puolestaan huomattavasti vähemmän. Lisäksi muutamasta pienemmästä liigasta tulee seurattua omien suosikkien otteita.

Suomifutis ei puolestaan innosta yhtään eikä ole enää hajuakaan pelaajista tai sarjataulukoista. Sen verran toki tiedän, että HJK vie ja muut vikisee.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Lähinnä Valioliigaa ja vähän Espanjan liigaa tulee seurailtua, toki myös arvokisat, kuten MM- ja EURO-pelit. Valioliigasta seuraan Unitedin pelejä, sekä olen kertaalleen käynyt paikan päällä katsomassa. Myös tänä syksynä on tulossa matka Old Traffordille.

Kotimaista potkupalloa en seuraa juurikaan, tulokset katon jos sattuu olemaan jossain tarjolla, mutten mitenkään aktiivisesti seuraa. Muutamia pelejä oon käynyt Veikkausliigaa katsomassa, siitäkin on jo pari kautta aikaa. Nyt tänäkesänä tein itselleni lupauksen, että käyn kattomassa vähintään yhden pelin paikallista kolmosdivaria, vielä on tuo lupaus lunastamatta, mutta paikalle ajattelin mennä.

Itse pelasin joskus juniorina kolme vuotta futista ja vielä nykyäänkin jokakesäisiin perinteisiin kuuluu puulaakijalkapallo.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vastasin yksiselitteisesti: En pidä jalkapallosta lainkaan.

En ole sitten Italia MM-kisojen 1990 katsonut ainoatakaan potkupallo-ottelua kokoaan. Kyseinen laji ei kiinnosta minua nyt laisinkaan ja mielummin teen ihan mitä tahansa kuin katson jalkapalloa.

Jos minulta kysytään jotain jalkapallosta niin kaikki tapahtumat vuoden 90-jälkeen ovat täysin utopiaa minulle. Ei mitään mielikuvaa tai muistikuvaa mitään merkityksellisestä tapahtumasta, jollei jotain yksittäisiä median läpäisemiä sensaatio-uutisia lasketa lukuun, jotka suuressa osassa tapauksista skippaan välittömästi.

Eipä sillä 95% kiekko kuuluu samaan kategoriaan.

vlad.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koti- ja ulkomaisista sarjoista tiedän suurinpiirtein sen verran, mitä nyt urheiluruutu ja teksti-tv näyttää muun urheilun ohella. Eli aika satunnaista on tämä lajin seuranta meikäläisellä. Mutta Suomen maajoukkueen televisioidut pelit, sekä MM- ja EM-kisat tulee katsottua melko säännöllisesti, kun näitä YLE niin kattavasti tarjoaa. Mitään suuria tunnekuohuja en ole koskaan futiksesta saanut.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n 2010 Ykköseen nousun myötä omalla kohdallani tapahtui dramaattinen muutos ja siitä eteenpäin voi kaiketi jo sanoa, että olen kotimaisen jalkapallon suurkuluttaja. Viime kaudella paikan päällä nähtyjen matsien määrä oli jossain 30 paremmalla puolella ja tällä kaudella vaikuttaisi menevän helposti vähintään samaan. Pääkiinnostus kohdistuu Ykköseen ja Kakkoseen, luonnollisesti HIFK:n sarjataso ensimmäisenä. Viime viikolla tuli nähtyä kolme Ykkösen peliä ja yksi Kakkosta ja Kolmosta. HIFK/2:n Kolmoseen nousun (ja hyvän menestyksen) myötä sekin taso on ruvennut kiinnostamaan enemmän, kun vastustajat ovat yhä enemmän "oikeita" jengejä, eikä mitään kaverihöntsäporukoita.

Lätkä lienee lukumäärällisesti vielä edellä, mutta olen huomannut että futiksessa kynnys katsoa jonkun muun kuin HIFK:n peliä (tai maajoukkuepelejä) on pienempi kuin lätkässä. Niin paikan päällä kuin televisiosta. Hyvin harvoin menen paikan päälle katsomaan sellaista lätkämatsia, missä HIFK tai joku sen junnuikäluokka ei pelaa, jos maajoukkuepelejä ei lasketa.

Kovin paljoa pelejä en ole nähnyt ulkomailla, itse asiassa vain kahdella reissulla ja niistäkin vain toisella matsit oli pääasia. Rastitin nyt silti tuon "ulkomailla paikan päällä" kohdankin.

Jos televisiosta seuraaminen lasketaan seuraamiseksi, niin kyllähän niitä tulee sujuvasti katsottua - arvokisoja etenkin ja ulkomaisista sarjoista kiinnostaa eniten Valioliiga ja La Liga (ja Mestareiden liiga toki), mutta mitään suosikkeja ei ole. Ulkomaisten seurajoukkueiden ja vielä vähemmän maajoukkueiden (intohimoinen) kannattaminen on niitä asioita, jotka eivät minulle vain aukea.
 

Andrew

Jäsen
Eipä sillä 95% kiekko kuuluu samaan kategoriaan.

vlad.

Vanhempana sitä tulee todella valikoivaksi urheilun suhteen. Itsekin nuorempana tuli katsottua kaikkea, mutta nykyään katson jalkapallossa arvokisat, Champions League finaalin ja El Classicot.

Jääkiekossa en ole moneen vuoteen jaksanut katsoa kotimaista liigaa, koska se on niin tylsää. Jääkiekossa tulee seurattua KHL ja NHL lähinnä sen takia, että pelin taso on siellä niin korkea.

Maajoukkue urheilussa tulee tosiaan jalkapallon MM- ja EM-kisat katsottua, mutta silti jotenkin maajoukkue urheilu ei vaan iske minuun. Ihmettelen jotenkin aina ihmisten kansallistunnetta. Ensin valitetaan kuinka kaikki on tässä maassa päin mäntyä ja voidaan pahoin, mutta seuraavassa käänteessä mennään heiluttamaan Suomen lippua johonkin peliin aivan innoissaan. En vaan ymmärrä tätä logiikkaa.

No, Suomi tuskin ihan heti pelaa arvokisoissa jalkapallossa. Suomen jalkapallo maajoukkue on kuin Suomen jääkiekkojoukkue 80-luvulla. Aina onnistutaan jotenkin mokaamaan se ratkaiseva peli.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Jalkapalloa katson silloin kun huvittaa ja sattuu sopivasti tuleman toosasta. Nyt MM-kisojen aikaan olen katsonut enemmän jalkapalloa kuin viimeiseen viiteen vuoteen yhteensä. En ole tosin ikinä katsonut yhtään ottelua loppuun. Suomen Veikkausliigasta osaan hädin tuskin nimetä ne mediassa eniten esillä olleet joukkueet (HJK, Rops ja tietysti KuPS) ja ulkomailta ne suurimmat, kuten Manu, City, PSG, Bayern, Barca ja mitä näitä nyt on. Ulkomaanliigat - ja varsinkaan kotimaanliigat - eivät kiinnosta pätkääkään. Jalkapalloa on aika tylsä katsoa jos kyseessä ei ole tärkeä peli ja selostajat ovat kehnoja.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Seuraavat rastit tuli pistettyä:

-Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa
-Käyn katsomassa jalkapalloa ulkomailla
-Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista
-Seuraan mestareiden liigaa
-Seuraan jalkapallon arvokisoja

Kuluvista MM-kisoista olen katsonut valtaosan, noin 90%. Muutamasta pelistä on toinen, yleensä ensimmäinen puoliaika jäänyt pakottavista syistä väliin ja silloin kun tuli kaksi peliä samaan aikaan niin katsoin toisista vain koosteet. Ja sitä klo 04 yöllä alkanutta peliä en minäkään jaksanut enää kolmen täyden ottelun jälkeen katsoa, vaikka yökyöpeli olenkin.

Arvokisat ovat minulle ylivoimaisesti tärkein jalkapallon saralla. Pelit ovat viihdyttäviä, tunnelmallisia, urheilullisia (poislukien musta Afrikka) ja jännittäviä, ja niissä pelaavat parhaat pelaajat. EM-kisat ovat lähes samalla viivalla kuin MM-kisat, koska Euroopan maat ovat maailman parhaita jalkapallomaita paria E-Amerikan maata lukuun ottamatta.

Portugaliin suhtaudun lämpimästi ja sen otteita seuraan kunnes noutaja tulee. Sen jälkeen suosin Hollannin, Saksan ja Espanjan joukkueita ja ylipäätään arvostan hyökkäävää, yritteliästä ja täydellä sydämellä pelattua jalkapalloa. Näissä kisoissa esimerkiksi Costa Rica ja Meksiko jättivät hyvän vaikutelman.

Koska Suomi ei kisoissa pelaa, minulla ei ole kisoissa isänmaallista näkökulmaa. Suomen puuttuminen näistä kisoista eli MM-tasolla varmasti ikuisesti antaa mahdollisuuden nauttia pelistä kuin pelistä monesti täysin lopputuloksesta riippumatta. Jos Suomi joskus pääsisi edes EM-kisoihin (mihin se tuskin Paatelaisen johdolla pääsee), silloin luonnollisesti kannattaisin Suomea katkeraan loppuun asti, ja toivoisin, että totaalisella puolustustaktiikalla, vastaiskuilla/erikoistilanteilla ja sääntöjen rajamailla tapahtuvalla vastustajien telomisella olisi mahdollista edetä jatkoon.

Ulkomailla olen kerran käynyt EM-kisoissa Gdanskissa katsomassa Espanjan ja Irlannin ottelua, joten tuohon tuli rasti. Hieno ottelu, tunnelma oli käsinkosketeltava ja Irlannin kannustus oli Guinnessin ennätyskirjan kamaa. Urheiluhenkeä kauneimmillaan.

Mestareiden liigasta katson yleensä finaalin ja välieriä yms. Alkulohkot eivät niin innosta. HJK:n karsintapelit Schalkea vastaan katsoin aikoinaan siinä toivossa, että HJK sinne pääsisi. En seuraa kannata enkä sen kotimaisesta menestyksestä millään lailla piittaa, mutta suomalaisväriä olisi Mestarien liigassa mielenkiintoista nähdä ja HJK on ainoa seura Suomessa, jolla tuntuu mitään rahkeita olevan edes heittopussiksi Euroopan peleihin. Tosin viimeksi ei seurasta ollut edes siihen. Viron jalkapalloilu on tainnut jo ajaa Suomen ohi.

Veikkausliiga ei kiinnosta, hankala se olisi kiinnostua sarjasta, jossa on yhksi ammattilaisjoukkue, muutama puoliammattilaisjoukkue ja loput amatöörijoukkueita. Olen Interin pelissä tainnut käydä ilmaislipulla viitisen vuotta sitten, se riittänee taas pitkäksi aikaa.
 

A Siente

Jäsen
Jalkapalloa tulee seurattua oikeastaan enemmän kuin jääkiekkoa johtuen paremmasta tarjonnasta. Kotimaassa tulee katsottua kaikki mahdolliset paikalliset futisottelut niin aikuisten kuin A-B junnujen osalta sarjatasosta riippumatta. Lisäksi tulee seurattua eurooppalaisia huippusarjoja, tosin lähinnä teksti-tv:n välityksellä. Ne harvat pelit mitkä näkee ilmaiseksi telkkarista, tulee katsottua. Striimien kautta ei jaksa seurata. Kaikki maajoukkue pelit arvokisoineen ja höntsäpeleineen tulee katsottua televisiosta. Suomen pelit sit paikan päällä aina kun rahaa löytyy lähteä niin kauas. Sillon tällöin kun ulkomailla käy, niin tulee myös paikallisessa pelissäkin käytyä.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Vastasin "En pidä jalkapallosta lainkaan."

Koskaan en ole tykännyt jalkapallon katsomisesta. Joskus skidinä sitä oli ihan hauska itse pelata kouluissa ja kavereiden kanssa, mutta siihen se sitten jää. Helvetin tylsä laji. Jokainen saa tietysti tykätä mistä haluaa, enkä sorru dissaamaan lajia. Mun mielestä sattuu vaan olemaan tylsää seurattavaa. Futis on yksi niistä harvoista lajeista, josta en edes tiedä kuin kaksi pelaajaa. Beckham ja Litmanen ovat ainoat jalkapalloilijat jotka tiedän. Toki niitä nimiä joissain uutisissa vilahtaa, muttei ne jää sen kummemmin mieleen, kun laji ei kiinnosta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Arvokisoja seuraan. Nämä kisat ovat olleet jopa sen verran hyvät, että olen alkanut hieman innostua koko lajista. Ainakin siinä määrin, että Mestareiden liigaa voisi jatkossa seurata enemmänkin, edellyttäen, että YLE näyttää jatkossakin ottelut ilmaisina. Myös Suomen maajoukkueen karsintapelejä tulee joskus vilkuiltua.

Paikan päällä olen katsonut muutama vuosi sitten Bundesliigan päätöskierroksen kamppailun Bremenin ja Hampurin välillä. Se oli mahtava kokemus.

Ja näemmä tähänkin äänestykseen tuotiin mukaan tuo jääkiekon ja jalkapallon vastakkainasettelu. Ilmeisesti se tuotiin lähinnä siksi, että jotkut tahot sitä tuppaavat edelleen viljelemään, eikä siksi, että äänestyksen luoja haluaisi tätä ylläpitää... Olen joka tapauksessa aina ihmetellyt, miksi tietyt tahot haluavat nähdä nämä kaksi lajia vaihtoehtoisina. Perkele. Molemmat ovat parhaimmillaan helvetin viihdyttäviä seurattavia. Pahimmillaan taas sellaisia, että televisiosta tulee kesälläkin parempaa seurattavaa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kuningaslaji

Seuraako vanha viskisieppo Jalkapalloa? Jo vain!

Minulle jalkapallo on nykyisin selkeä ykköslaji. Siinä missä jääkiekossa tulee seurattua lähinnä NHL:ää ja Jokereita, jalkapalloa seuraan todella laajasti kesät-talvet. Veikkausliigasta tulee seurattua lähinnä tulokset, kun ei omaa seuraa sieltä löydy, mutta alasarjat Ykkösestä lähtien ovat tarkemmassa syynissä. Minulla on suosikkijoukkue Kakkosessa ja käyn niin koti- kuin vieraspelit katsomassa, ellei pakottavia esteitä tule eteen. Talvella, Suomen sarjojen ollessa tauolla, seuraan Euroopan isoja sarjoja television kautta aina kun mahdollista. Mestarien liiga, Jalkapallon arvokisat ja niiden (Euroopan) karsinnat ovat tarkan seurannan alla. Erityisesti lohko, jossa Suomi pelaa.

Näin kesällä MM-futishuuman keskellä tuntuu, että Jalkapallon ja jääkiekon välinen kuilu tulee mielessäni vain suurenemaan tulevaisuudessa Jokerien KHL-siirron myötä, mutta katsotaan miten sitä lämpiää hokisarjoille syksyn tultua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllähän jalkapallo kiinnostaa ja on kiinnostanut aina. Valioliiga ja sen edeltäjä on ollut sydäntä lähellä siitä lähtien, kun sitä Suomen telkkarista alettiin näyttää. Sen lisäksi Eurooppalaisista sarjoista kiinnostaa Bundesliiga niin paljon, että Eurosportilta etsii mehukkaimmat suorat lähetykset. Mestareiden liiga on myös riittävän laadukasta futista seurattavaksi täydellä intensiteetillä. Suomalainen futis ei sytytä, mutta karsintapelit pitää katsoa kyllä telkkarista.

Ja sitten ovat nämä arvokisat. Kyllähän futiksen MM-kisat pyyhkii lattiaa lätkän jokavuotisilla höntsyillä ihan mennen tullen. Menee omassa arvojärjestyksessä lätkän O-kisojen ohitsekin. Itse asiassa tämä on mielestäni parasta, mitä urheilulla on tarjota. EM-kisatkin ovat mukavaa seurattavaa, kun taso ei juuri MM:istä putoa.

Vieläkin vituttaa, kun Hollanti hävisi Länsi-Saksalle -74 finaalissa. Tämä on itse asiassa omituista, koska suosikkipelaajani tuohon aikaan oli Uli Höness, eikä Hollannin joukkueessa ollut yksittäistä pelaajaa, jota olisin fanittanut. Kai se oli se luontainen mieltymys oranssiin, vaikka HPK:sta en silloin vielä mitään tiennytkään. Nytkin toivon Hollannin voittoa, eikä taaskaan ole yhtään suosikkipelaajaa joukkueessa. Oikeastaan ainoat hollantilaiset suosikkipelaajani ovat olleet Rijkaard, Gullit ja van Basten. Ja Koemanin hevosenpotku.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Vastasin "En pidä jalkapallosta lainkaan".

Sama juttu kuin Worrellilla, nykyisin ei vaan pysty katsomaan kuin maksimissaan 10min yhtä ottelua. Ja olen yrittänyt kyllä näidenkin kisojen aikana, mutta kun ei niin ei. Edellisen kokonaisen jalkapallo-ottelun olen katsonut muistaakseni vuonna 1998 ja se oli MM-kisojen finaali, sen jälkeen olen pudonnut täysin kärryiltä koko lajista. Jännää siinä on se, että oman pelaaja"urani" lopetin vasta A-junnuissa joskus vuonna 2003, mutta siitä huolimatta otteluiden seuraaminen oli jumalattoman tylsää.

Kuitenkin Jalkapallo on hieno laji varmasti ja ymmärrän, että suurin osa sitä pitää viihdyttävänä. Itselle se ei vaan anna mitään, enkä usko että Suomen pelaaminen arvokisoissa joskus muuttaisi sitä mihinkään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja sitten ovat nämä arvokisat. Kyllähän futiksen MM-kisat pyyhkii lattiaa lätkän jokavuotisilla höntsyillä ihan mennen tullen. Menee omassa arvojärjestyksessä lätkän O-kisojen ohitsekin. Itse asiassa tämä on mielestäni parasta, mitä urheilulla on tarjota. EM-kisatkin ovat mukavaa seurattavaa, kun taso ei juuri MM:istä putoa.

Pitkälti samoilla linjoilla. Jääkiekon MM-kisat ovat toki viihdyttävää seurattavaa, vaikka höntsyiksi niitä haukutaankin, mutta eivät todellakaan ole rinnastettavissa jalkapallon MM-kisoihin. Olympialaisten jääkiekon ja MM-jalkapallon välillä en osaa enää päättää suosikkia, mutta muu oheisurheilu kääntää vaa'an kuitenkin talvikisojen puolelle. Noita kun en osaa arvioida pelkkänä jääkiekkoturnauksena, vaan urheilutapahtumana. EM-kisat ovat myös hieno tapahtuma, mutta jäävät toki kauas MM-kisoijen tasosta Etelä-Amerikan poissaolon vuoksi. Joskus 2000-luvulla muistan, että silloinen Urheilukanava näytti Etelä-Amerikan mestaruusturnausta. Sitäkin oli huikeaa seurata opiskelijaboksissa kaveriporukalla.

Vieläkin vituttaa, kun Hollanti hävisi Länsi-Saksalle -74 finaalissa.

Tänä vuonna sinulla on vihdoin mahdollisuus revanssiin. Lähes Paul-mustekalan veroisena ennustajana veikkasin jatkopelien alkaessa, että Hollanti ja Saksa kohtaavat finaalissa. Tähän mennessä kaikki veikkaukseni ovat menneet oikein... Jätän kertomatta, että veikkaan Saksan vievän kannun. Valitettavasti. Hollantia toivoisin itsekin tässä tapauksessa. Jos Brasilia yllättäisi, ja menisi finaaliin, olisin toki heidän puolellaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Myös minulla menee futiksen arvokisat (em- sekä mm-karkelot) ohi kaikista mahdollisista lätkäturnauksista, myös olympialaisista.

Urheilutapahtumana aivan liian hieno, että mikään voisi sen kanssa kilpailla.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Vielä 90-luvulla:

- kaikki mahdollinen TV:stä tullut jalkapallo.

Nykyisin enää:

- MM- ja EM-kisat (mahdollisuuksien mukaan kaikki ottelut)

- Suomen maajoukkueen karsintapelit

- muutaman muun maajoukueen (esim. Islanti, Viro yms.) karsintapelit

- satunnaiset Mestareiden liigan ottelut

- Lisäksi aikaa menee kuitenkin vanhojen ottelujen (menneiden vuosikymmenten MM- ja EM-kisat, satunnaiset maajoukkue/eurocup -ottelut) katsomiseen, koska niitä on nykyisin saatavilla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mielenkiintoisimpien lajien/turnausten järjestys lätkän ja futiksen osalta omalla kohdalla on:
1.Jalkapallon MM=Italia
2.Jalkapallon EM=Italia
3.Serie A/SM-Liiga=Juventus/Lukko
4.Mestarien liiga=Juventus
5.Jääkiekon Olympialaiset
6.NHL=Penguins(Lemieuxin takia joskus rakastuin)
7.Pitsiturnaus
8.Jääkiekon MM(Kivat lätkäkauden päättäjäiset/grillikauden avajaiset)
-Jos lätkän world cuppia joskus pelataan niin se menee olympialätkän kanssa samalle viivalle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielenkiintoisimpien lajien/turnausten järjestys lätkän ja futiksen osalta omalla kohdalla on:
1.Jalkapallon MM=Italia
2.Jalkapallon EM=Italia
3.Serie A/SM-Liiga=Juventus/Lukko
4.Mestarien liiga=Juventus
5.Jääkiekon Olympialaiset
6.NHL=Penguins(Lemieuxin takia joskus rakastuin)
7.Pitsiturnaus
8.Jääkiekon MM(Kivat lätkäkauden päättäjäiset/grillikauden avajaiset)
-Jos lätkän world cuppia joskus pelataan niin se menee olympialätkän kanssa samalle viivalle.

Hyvin samankaltainen lista minullakin, tosin Jääkiekon mm sekä Pitsiturnaus menevät kyllä minulla änärin edelle.

Mutta juurikin noin, eli futiksen mm- ja em-kisat ja sitten sitä kotimaan kiekkosarjaa, tosin minun tapauksessani ei Italian ja Lukon väreissä ;)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu. Seuraan arvokisoja eli MM- ja EM-kisoja sekä myös jos jostain Eurosportilta sattuu Afrikan mestaruuskisat tulemaan.

Myöskin eurooppalaisia sarjoja seuraan, tosin aktiivisesti vain Englannin Valioliigaa. Myös Champions Liigaa seuraan, samoin kuin Euroopan Liigaakin. Kieltämättä nämä kaksi viimeksi mainittua ovat tässä kahden-kolmen viime vuoden aikana jääneet aika vähäiselle seurannalle kun jääkiekkotarjontakin on nykyään niin runsasta talvella.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aiemmin en seurannut juuri ollenkaan. Ehkä vähän jotain arvokisoja. Tämän vuoden puolella on tullut katsottua Eurojalkapalloa ja näitä käynnissäolevia MM-kisoja jonkun verran, kun on sattunut telkkarista näkymään. Kotimaan sarjat menee toistaiseksi tekstitv-satunnaisseurannalla.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seuraan jalkapallon arvokisoja ja minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa.

Joskus aikanaan minäkin katsoin kaiken mahdollisen jalkapallon, mutta eipä nuo Nottinghamit ja muut seurajoukkueet ole enää aikoihin napannut yhtään.

Arvokisojen aikaan omistaudun lajille täydellisesti. Meneillään olevista MM-kisoista olen katsonut kaikki ottelut, osan tosin pikakelauksella jälkeenpäin, mutta katsottu on kuitenkin ja olen kasannut kaikki maalit ja ulosajot talteen, jotta saan niistä jälkeenpäin tehtyä hienon kisakoostelevyn.

Suosikkijoukkue on ollut sama kohta 30 vuotta. Matthäus, Völler ja kumppanit aikanaan teki vaikutuksen ja sillä tiellä ollaan. Oli eilenkin hauska huomata, miten sitä eläytyi ihan tosissaan Saksan pelin puolesta. Jännitti about yhtä paljon kuin Ässien tärkeää runkosarjapeliä katsoessa ja se on aika paljon se.

Kotimaista potkupalloa en ole sen koommin seurannut kun FC Jazz voitti joskus 90-luvulla mestaruuden. Minulla ei ole esim mitään hajua, montako joukkuetta potkisliigassa pelaa. Turusta taitaa kuitenkin nykyään olla peräti kaksi seuraa mukana? Eikä Valkeakosken Haka ole enää niin kova kuin joskus.

Vaikea sinänsä laittaa järjestykseen Liigaa, lätkän mm-kisoja ja futista. Jos jalkapallon MM-kisat pelattaisiin joka vuosi, niin tuskin niistä jaksaisi samaan tapaan innostua. Joka neljäs vuosi järjestettynä tapahtuma pysyy arvokkaana. Niin sitä jaksaa sitten silloin katsella kaikki ottelut. Liigassa kun pelejä tahkotaan niin perkeleesti joka vuosi, että väkisinkin on pakkopullan maku suussa aina jossain vaiheessa kautta, ja nykyään jo oikeastaan suurimman osan kaudesta on näin. Riippuen toki Ässien menestyksestä, koska muiden joukkueiden keskinäisiä pelejä en jaksa katsella.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Oma järjestys jalkapallosta ja seuratuimmat joukkueet.

1. Jalkapallon MM-kisat: Belgia ja Saksa
2. Jalkapallon EM-kisat: Belgia ja Saksa
3. Mestareiden liiga: Arsenal, Bayern, ensi kaudella Liverpool ja Barca
4. Valioliiga: Arsenal, Liverpool ja Everton
5. Bundesliiga: Bayern, Leverkusen, Wolfsburg, Dortmund, Schalke...
6. La Liga: Barca, Atletico Madrid
7. Serie A: Juventus

Sellaista suosikkijoukkuetta itselläni ei ole, mutta Arsenalin, Liverpoolin ja Evertonin kelkassa katselen Valjua.

Mestareiden liigassa toivon aina Arsenalille menestystä, mutta silloin kun Gunnersit tippuvat niin Bayernin kelkkaan hypätään lähes aina.

Inhokkeja löytyy mm. Manu ja Real Madrid. Aina olen Barcan puolella kun Realia vastaan pelaavat.

Chelseasta en ole oikeen koskaan välittänyt, mutta nyt alan lämpeemään jo lontoolaisille, kun Cesc Fabregas syöttelee palloja Chelsean paidassa, myöskin Hazard ja Oscar ovat lemppareita. Toki Mourinhosta en oikeen ole koskaan pitänyt.

Omaksi lempipelaajaksi on kisojen aikana noussut Kolumbian taitava ja nopea rastatukka Juan Cuadrado.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aiemmin tuli katsottua varsin runsaasti futista, erityisesti Valioliigaa sekä satunnaisia Skotlannin liigan otteluita. Hiljalleen mielenkiinto seurajoukkuefutista kohtaan on hiipunut eikä edes Mestareiden liiga innosta enää, vaikka Chelsea pelaisikin finaalissa.

Kotimaista futista en seuraa lainkaan, koska taso on hirveän heikko. Jos nyt kuitenkin pitää joku seura mainita, niin Tampere United oli aikoinaan suosikkini ja nykyäänkin tsemppaan jengin raunioille rakennettua joukkuetta. Sympaattinen seura, jolla on hienot fanit. Tosin kokemusta TamU:n manttelinperijän faneista ei ole, mutta jos he ovat niitä samoja, jotka aikoinaan hurrasivat kanssani, kun TamU murskasi HJK:n Töölön kentällä, niin hyvä.

Jalkapallon EM- ja MM-kisat ovat kuitenkin aina olleet lähellä sydäntäni.

Anu Saukon innoittamana listaan seuraavaksi omat suosikkijoukkueeni.

1. Jalkapallon MM-kisat: Hollanti, Italia ja Ranska
2. Jalkapallon EM-kisat: Hollanti ja Ranska
3. Mestareiden liiga: Chelsea, Barca
4. Valioliiga: Chelsea
5. La Liga: Barca
6. Serie A: Juventus
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös