Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 204 975
  • 1 251
Suosikkijoukkue
IFK
Jos kyse olisi jostain yksittäisestä pelistä niin kysymys olisi ihan ok. Mutta läpi kauden jatkunut sama ei selity enää millään ”kaikki tehtiin oikein mutta kiekko pomppi nyt näin” -selityksillä. Kummasti syytökset flopista kääntyvät aina pelaajien syyttelyyn eikä häneen joka on vastuussa ja jolle maksetaan siitä. Olen kritisoinut Pikkaraista alusta lähtien ja nimen omaan kenttätapahtumien perusteella. Olen valmis lyömään vaikka vetoa siitä, ettei kesäloma tee Pikkaraisesta yhtään parempaa valmentajaa. Meidän on pakko saada penkin taakse osaavampi päävalmentaja jos halutaan menestyä jatkossa. Koko kausi odoteltiin muutosta peliin, eikä sitä koskaan tullut. Kausi päättyi neljään perättäiseen tappioon. Pikkarainen on hyvin lähellä Liigan huonoimman valmentajan titteliä ja todella kaukana Liigan parhaista valmentajista.

Vittuakos tässä sitten. Joukkue ei ole vastuussa mistään, mutta valmentajalle kenkää.
Samahan se on yksilöurheilussakin. Jos suksi ei kulje, niin valmentaja on paska. Vai miten se meni...
Valmentajan kenkiminen on helpoin ja halvin tapa pestä niiden paskat, jotka menestymättömyydestä ovat omalta osaltaan myös vastuussa.
Mutta mitä siitä. Jatketaan turbulenssilla. Käydään valmentajatukusta nippu valmentajia, niin seura/fanit voi joka pelin jälkee potkia vähintään yhden vittuun. Saahan siitä kiksit siitäkin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Vittuakos tässä sitten. Joukkue ei ole vastuussa mistään, mutta valmentajalle kenkää.
Samahan se on yksilöurheilussakin. Jos suksi ei kulje, niin valmentaja on paska. Vai miten se meni...
Hei haloo! Relaa nyt vähän :) Enhän mä mitään tuollaista kirjoittanut. Totta kai pelaaja on vastuussa omasta tekemisestään. Ja viime kaudella yli 40 pelaajaa oli vastuussa omasta tontistaan. Mutta niin on valmentajakin. Eihän kyse ole mistään muusta.
Liigassa on monta huippuvalmentajaa. Yksi sellainen meille ja itkut loppuu siihen. Tai voidaan tietysti lukittua keskikastiin niin turbulenssia ei tarvitse pelätä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Lätty-ylämummo Arvostan sitä miten jaksat perustella mielipiteitäsi, vaikka monesti olenkin eri mieltä. Usein olen kyllä myös samaa mieltä. Itse haen täältä foorumilta niitä vastakkaisia näkemyksiä, sillä ne pakottavat tarkastelemaan omia mielipiteitä. Selkääntaputtelusta ei hirveästi viisastu.

Muutama juttu:

Mietitään eri kulmasta noita loukkaantumisia. Sinä katsot että Pikkarainen ei voinut onnistua, koska rosteri oli lähes jatkuvasti repaleinen. Minä taas katson että jotain tehdään väärin kun se jengi on jatkuvasti rikki. Vähän kuin formulakuski kolhisi jatkuvasti autoaan, jolloin välillä irtoaa siipi ja seuraavassa hetkessä hajoaa renkaan ripustukset. Sitten selitetään maalissa että ei kukaan muukaan olisi voinut pärjätä näin rikkinäisellä autolla. Ja ok, tunnustan; siinä mielessä epäreilu vertaus, että tässä asiassa syyttävällä sormella ei voi osoittaa yksistään Pikkaraista. Yleisellä tasolla voidaan kuitenkin kääntää katse seuraan, että miksi aina me? Miksi juuri HIFK taistelee kaudesta toiseen saman ongelman parissa.

Poikkeuksellisen iso pelaajarinki. Varmasti totta, että vaikuttaa peliesityksiin ja pelitavan toteutukseen, mutta mikä on Pikkaraisen oma vastuu asiassa? Miksi antaa vähän jokaiselle junnulle se matsi tai pari, kun voisi myös keskittyä muutamaan valmiimpaan yksilöön ja antaa niille enemmän vastuuta. Valitse ydinjoukkosi. Tällä kohdalla myös suora yhteys edelliseen asiaan.

Miksi hallinta ei tuo maaleja? Huono viimeistely tai tuuri on pätevä peruste yksittäisten otteluiden kohdalla, mutta ei pitkässä juoksussa. Ei hyvät maalintekijät unohda tuota taitoa kollektiivisesti heti kun pukevat HIFK:n paidan päälleen. Ei ole hedelmällistä työntää päätä pensaaseen ja ajatella että ensi kaudella sitten uppoaa. Viisaampaa on selvittää, että onko ongelman taustalla sittenkin joku syy joka voidaan korjata. Se että ylipäätään hallitaan niitä pelejä, on jo hemmetin hyvä lähtökohta sen maalinteko-ongelman korjaamiseen.

Nämä nyt niitä asioita joista ajatellaan eri tavalla. En lähde tässä viestissä kirjaamaan niitä joista ollaan samaa mieltä, sillä olalletaputtelu ei vie keskustelua eteenpäin.

Yleisesti isossa kuvassa näen että HIFK on oikealla tiellä, joka tulee vääjäämättä johtamaan menestykseen. Enemmän tehdään oikein kuin väärin. Pitää vaan olla kärsivällisyyttä korjata ne pienetkin asiat, eikä ajatella niiden hoituvan itsestään kuntoon. Ei ole mitään jatkuvaa huonoa tuuria, joka paiskoo paskaa vain IFK:n tuulettimeen. Aina löytyy kaivamalla joku juurisyy, joka voidaan ratkaista.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Minä en missään kohtaa ole ottanut kantaa pelien ulkopuolisiin asioihin, se kun olisi nimenomaan olettamista. Olen vain ja ainoastaan vedonnut siihen mitä jokainen meistä on voinut omilla silmillään todeta. Siksi minä en oleta samalla lailla kuin sinä, vaan olen nimenomaan kommentoinut tosiseikkojen perusteella. Toki pitäisin jokseenkin omituisena, jos yhteistyö treeneissä sujuu, kaikilla on kivaa ja pelaajat kehittyvät, mutta valmentaja ei luota kokoonpanovalintojen muodossa.



Väitän, että Pikkarainen on ollut rakentamassa peli-identiteettiä jo kakkosvalmentajana toimiessaan. Jos kahden vuoden rakentaminen poistuu pelaajien poistumisen myötä, niin mitä siellä itseasiassa on rakennettu? Ja toisekseen, meillähän nimenomaan oli nyt sitä jatkuvuutta, se vaan oli täysin vääränlaista.



Itse puhui juupas-eipäs-väittelystä, siihen viittasin. Sitähän keskustelu usein on, ihmiset esittävät näkemyksiään ja perustelevat niitä. Toki voi olla, että olen ymmärtänyt juupas-eipäs-viittauksesi väärin. Se on hyvin mahdollista, sitä kun ei viestissäsi avattu lainkaan.



Kyllä, mutta laskeva oli kauden lopussa trendi molemmissa. Koko kauden otannalla toki erityistilanteet toimivat erinomaisesti.



Tälle kaudelle IFK:n kapteeni valittiin Pikkaraisen tokaisulla "Lennu jatkaa kapteenina". Ja se oli muuten nimenomaan Pikkarainen, joka kapteeninnatsat myös Lennulta pois otti. Tämän kaiken on Lennu itse kertonut.



Korona on poikkeustapaus. Kotonaan et voi varautua, mutta moneen muuhun tautiin kyllä. Ja tokihan IFK voi edellyttää esimerkiksi, että käsien peseminen ja desinfiointi ovat edellytyksiä pukuhuoneeseen pääsylle. Pienillä asioilla voidaan ihan selkeästi parantaa joukkueen terveystilannetta. Se on tietysti selvää, että hyvä terveystilanne auttaa joukkuetta suoriutumaan paremmin. Ihan yhtälailla kuin se, että tehokas koko joukkueen toteuttama pelitapa auttaa joukkuetta suoriutumaan paremmin poissaolojen keskellä.

Jo pelkästään IFK:n käytettävissä oleva budjetti on hävytön määrä euroja liigan mittapuulla.

Kuunteles tämä haastattelu. Antaa niitä tosiseikkoja asioista. Siinä tulee hyvin esille. että Salmelainen on se ketä sitä tahtipuikkoa heiluttaa kun tulee nuorien sisäänajoon.

Salmelaisen osuus alkaa n. 40 minuutin kohdalla.


Mun mielestä oli varsinkin se kohta Salmelaiselta kun puhui itsensä tuntemisesta. Samaa voi soveltaa myös Pikkaraisen kanssa.

Lopullisessa päätöksenteossa Lennu natsojen poisotossa on ollut Tobias Salmelainen. Tämän on taas Pikkarainen kertonut. Jos Lennu on näin julkisesti kertonut niin mennyt ohi, siihen saakka tuo Pikkaraisen lausunto tukee asioidenkulkua.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuunteles tämä haastattelu. Antaa niitä tosiseikkoja asioista. Siinä tulee hyvin esille. että Salmelainen on se ketä sitä tahtipuikkoa heiluttaa kun tulee nuorien sisäänajoon.

Salmelaisen osuus alkaa n. 40 minuutin kohdalla.


Mun mielestä oli varsinkin se kohta Salmelaiselta kun puhui itsensä tuntemisesta. Samaa voi soveltaa myös Pikkaraisen kanssa.

Lopullisessa päätöksenteossa Lennu natsojen poisotossa on ollut Tobias Salmelainen. Tämän on taas Pikkarainen kertonut. Jos Lennu on näin julkisesti kertonut niin mennyt ohi, siihen saakka tuo Pikkaraisen lausunto tukee asioidenkulkua.
Lennu oli Aki Linnanahden haastattelussa pari viikkoa sitten jossa puhui tuosta kapteeniuden menettämisestä ja muistaakseni mainitsi että oli Piken päätös. Haastattelu löytyy Youtubesta Linnanahden omalta kanavalta
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Lennu oli Aki Linnanahden haastattelussa pari viikkoa sitten jossa puhui tuosta kapteeniuden menettämisestä ja muistaakseni mainitsi että oli Piken päätös. Haastattelu löytyy Youtubesta Linnanahden omalta kanavalta

En usko, että tälläistä päätöstä olisi Pikkarainen yksin voinut tehdä ja lopullisen siunauksen asialle on antanut sitten Salmelainen kuten tuossa jonkun ottelun jälkeen kertoi kun asiasta kysyttiin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Kuunteles tämä haastattelu. Antaa niitä tosiseikkoja asioista. Siinä tulee hyvin esille. että Salmelainen on se ketä sitä tahtipuikkoa heiluttaa kun tulee nuorien sisäänajoon.

Salmelaisen osuus alkaa n. 40 minuutin kohdalla.

Mun mielestä oli varsinkin se kohta Salmelaiselta kun puhui itsensä tuntemisesta. Samaa voi soveltaa myös Pikkaraisen kanssa.

Olen tuosta jotain pätkiä aikaisemmin kuunnellutkin ja kuuntelin nyt taas vähän alusta kehoituksestasi. Ihan asiallista jutustelua, mutta ei minun nähdäkseni tuo mitään meidän keskusteluun. Minähän olen useampi viesti sitten tuonut esille, että pelaajapolku on nimenomaan Salmelaisen heiniä. Sen sijaan olen kritisoinut Pikkaraista siitä, että hän ei ole tarjonnut nuorille paikkoja, ei edes silloin kun otteet kentällä sitä olisi edellyttänyt.

Itsensä tunteminen on kaikille meille tärkeää, myös Jarno Pikkaraiselle. Oletettavasti menneisyydestä löytyvä selkkaus ja siitä ylitse pääseminen ei olisi ollut mahdollista, ellei Pikkarainen olisi todella oppinut tuntemaan itseään ja oloaan mukavaksi omassa mahassaan. Se, miten tämä tekisi Jarno Pikkaraisesta oikean valinnan ensi kauden IFK:n päävalmentajaksi tämän kauden näyttöjen jälkeen jää minulle kuitenkin vähän hämärän peittoon.

Lopullisessa päätöksenteossa Lennu natsojen poisotossa on ollut Tobias Salmelainen. Tämän on taas Pikkarainen kertonut. Jos Lennu on näin julkisesti kertonut niin mennyt ohi, siihen saakka tuo Pikkaraisen lausunto tukee asioidenkulkua.

Lennu oli Aki Linnanahden haastattelussa pari viikkoa sitten jossa puhui tuosta kapteeniuden menettämisestä ja muistaakseni mainitsi että oli Piken päätös. Haastattelu löytyy Youtubesta Linnanahden omalta kanavalta

En usko, että tälläistä päätöstä olisi Pikkarainen yksin voinut tehdä ja lopullisen siunauksen asialle on antanut sitten Salmelainen kuten tuossa jonkun ottelun jälkeen kertoi kun asiasta kysyttiin.

@Jan_Peter Anteeksi kun sanon, mutta tässä alkaa kyllä jo olemaan aika legendaarista settiä. Kuten @MSU kertoi, niin Linnanahteen haastattelussa Lennu tuon asian kertoi. Suoraan kysyttäessä kertoi päätöksen olleen Piken. Ei änkyttänyt tai epäröinyt vastaustaan. Usko nyt vaan, Pike päätti kapteenin jonka sitten kesken kauden korvasi toisella kapteenilla. Ja miksi helvetissä Tobias Salmelainen tulisi joukkueen koppiin päättämään kapteenista? Kyllä UJ:n tehtävän painopisteet on jossain ihan muualla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Olen tuosta jotain pätkiä aikaisemmin kuunnellutkin ja kuuntelin nyt taas vähän alusta kehoituksestasi. Ihan asiallista jutustelua, mutta ei minun nähdäkseni tuo mitään meidän keskusteluun. Minähän olen useampi viesti sitten tuonut esille, että pelaajapolku on nimenomaan Salmelaisen heiniä. Sen sijaan olen kritisoinut Pikkaraista siitä, että hän ei ole tarjonnut nuorille paikkoja, ei edes silloin kun otteet kentällä sitä olisi edellyttänyt.

Itsensä tunteminen on kaikille meille tärkeää, myös Jarno Pikkaraiselle. Oletettavasti menneisyydestä löytyvä selkkaus ja siitä ylitse pääseminen ei olisi ollut mahdollista, ellei Pikkarainen olisi todella oppinut tuntemaan itseään ja oloaan mukavaksi omassa mahassaan. Se, miten tämä tekisi Jarno Pikkaraisesta oikean valinnan ensi kauden IFK:n päävalmentajaksi tämän kauden näyttöjen jälkeen jää minulle kuitenkin vähän hämärän peittoon.







@Jan_Peter Anteeksi kun sanon, mutta tässä alkaa kyllä jo olemaan aika legendaarista settiä. Kuten @MSU kertoi, niin Linnanahteen haastattelussa Lennu tuon asian kertoi. Suoraan kysyttäessä kertoi päätöksen olleen Piken. Ei änkyttänyt tai epäröinyt vastaustaan. Usko nyt vaan, Pike päätti kapteenin jonka sitten kesken kauden korvasi toisella kapteenilla. Ja miksi helvetissä Tobias Salmelainen tulisi joukkueen koppiin päättämään kapteenista? Kyllä UJ:n tehtävän painopisteet on jossain ihan muualla.

Tässä sen Pikkarainen itse kertoo:


Totta kai se on sellainen luottamuksen osoitus minulta ja (urheilujohtaja) Salmelaiselta Jerelle. Jos pelaaja vielä kokee sen noin, niin se on hyvä asia, Pikkarainen kertoi.

Eikä varmasti noin isoa päätöstä tee ilman Salmelaisen mandaattia.

Kannattaa kuunnella ihan koko haastattelu koska siinä Salmelainen kertoo aika tarkasti miten asiat menee. Se ei ole Pikkarainen kuka ne peluutus päätökset tekee vaan Salmelainen itse tekee ne ratkaisut. Se tulee hyvin esille esimerkiksi Heljangon tapauksessa. Salmelainen oli sitä mieltä, että ei taso riitä liigakiekkoon ja nosti siitä lapasen pystyyn, että oli väärässä. Pikkaraisella on sitten varmasti ollut tässä oma roolinsa kun uskaltanut antaa Heljangolle peliaikaa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Tässä sen Pikkarainen itse kertoo:


Totta kai se on sellainen luottamuksen osoitus minulta ja (urheilujohtaja) Salmelaiselta Jerelle. Jos pelaaja vielä kokee sen noin, niin se on hyvä asia, Pikkarainen kertoi.

Eikä varmasti noin isoa päätöstä tee ilman Salmelaisen mandaattia.

[MEDIA=youtube]O1oQfK42aP4[/MEDIA]



Ja tuossa puolestaan Lennart Petrell kertoo tapahtumat kovin rehellisesti omin sanoin.

Pikkaraisen sanomisiin taas, yksikään alainen ei tee yhtäkään päätöstä ilman esimiehensä mandaattia. Tai jos tekee, jää nopeasti ilman työpaikkaa.

Lisäksi tuossa lainaamassasi kohdassa ei Pikkarainen puhu millään muotoa kapteenin vaihdoksesta. Sen sijaan hän kertoo, että kapteenin C Sallisen rinnassa on luottamuksen osoitus. Lennu taas puhui suoraan siitä, että C:n pois ottaminen oli Piken päätös. Mutta joo, sai sille Tobiaksen hyväksynnän kun ei ns. päätös muuttunut hovissa.

Kannattaa kuunnella ihan koko haastattelu koska siinä Salmelainen kertoo aika tarkasti miten asiat menee. Se ei ole Pikkarainen kuka ne peluutus päätökset tekee vaan Salmelainen itse tekee ne ratkaisut. Se tulee hyvin esille esimerkiksi Heljangon tapauksessa. Salmelainen oli sitä mieltä, että ei taso riitä liigakiekkoon ja nosti siitä lapasen pystyyn, että oli väärässä. Pikkaraisella on sitten varmasti ollut tässä oma roolinsa kun uskaltanut antaa Heljangolle peliaikaa.

Eli meillä on UJ joka viime kädessä päättää pelaavan kokoonpanon? Ehkä Pikkaraisen vahvuus onkin se, että on riittävän lapanen, jota Salmelaisen on vaan helppo ohjailla. Jos taas vakavammin puhutaan, niin onko meillä todella niin paskat juniorit, että heitä ei voi peluuttaa edes siinä kohtaa, kun ovat jo osoittaneet pärjäävänsä Liigassa? Jos Heljanko nousikin pakon edessä puskista, niin miksi Winberg ja Teräväinen eivät saaneet ansaitsemaansa peliaikaa jo alkukaudesta? Ja jos tämäkin oli Salmelaisen päätös, niin sehän vain entisestään osoittaa sitä mitä olen alusta alkaen puhunut; Pikkaraisen roolia IFK:n seuraidentiteetin rakentamisessa on tälläkin palstalla useaan otteeseen liioiteltu, ja miehen jatkon edellytyksiä pitäisi arvioida vain ja ainoastaan edustusjoukkueen menestyksen perusteella. Ne edellytykset ovatkin sitten täysin olemattomat.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Provider Kyllä se aika vahvasti tulee tuossa haastattelussa esiin, että arvioi mikä pelaajan kehityksen kannalta on järkevää. Ottaa tässä esimerkiksi Niko Seppälän ja Terry Andin. Kuten myös sen, että harkittiin muiden nuorten lainaamista myös liigaseuroille. On myös selventänyt, että ei halua junnujen pelaavan minään täytepelaajina kokoonpanossa vaan silloin kun se hetki tulee suorittaa kunnolla niin siihen on reilu mahdollisuus.

Kun aikaisemmin puhui. että IFK ei ole vielä siellä missä haluaisi tässä vaiheessa niin tuossa tarkensi mitä tarkoitti. Ei olisi halunnut täksi kaudeksi niin paljon vaihtuvuutta mitä nyt oli ja se matala vaihtuvuus toteutui nyt. Samassa kertoi, että se kausi 2021-22 tulee olemaan tämän junnuputken enismmäisen erän estradi. Ei Heljanko missään pakon edessö noussut vaan oli valmiimpi pelaamaan liigaa mitä Salmelainen uskoi. Ja varmasti yllättyi myös Teräväisen suoritustasosta.

Salmelainen rakentaa seuraidentiteettiä ja Pikkarainen noudattaa niitä valittuja linjoja. Se työ jatkuu myös kun Pikkarainen on siirtynyt pois.

No ne edellytykset on Salmelaisen papereissa aivan hyvät. Selviää myös haastattelun lopussa.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos kyse olisi jostain yksittäisestä pelistä niin kysymys olisi ihan ok. Mutta läpi kauden jatkunut sama ei selity enää millään ”kaikki tehtiin oikein mutta kiekko pomppi nyt näin” -selityksillä. Kummasti syytökset flopista kääntyvät aina pelaajien syyttelyyn eikä häneen joka on vastuussa ja jolle maksetaan siitä. Olen kritisoinut Pikkaraista alusta lähtien ja nimen omaan kenttätapahtumien perusteella. Olen valmis lyömään vaikka vetoa siitä, ettei kesäloma tee Pikkaraisesta yhtään parempaa valmentajaa. Meidän on pakko saada penkin taakse osaavampi päävalmentaja jos halutaan menestyä jatkossa. Koko kausi odoteltiin muutosta peliin, eikä sitä koskaan tullut. Kausi päättyi neljään perättäiseen tappioon. Pikkarainen on hyvin lähellä Liigan huonoimman valmentajan titteliä ja todella kaukana Liigan parhaista valmentajista.

Nyt iski Erkka naulan kantaan. Ei noilla laukaisukartoilla ja muilla pelistätseillä ole mitään merkitystä, jos 59 ottelun jälkeen ollaan sijalla kuusi. Vaikka oltaisi joka ottelussa oltu kaikilla oikeilla sektoreilla, niin silti ollaan siinä ainoassa, oikeasti merkitsevässä tilastossa kuudensia. Ja jos oltaisi pelattu se 60. ottelu niin oltaisi oltu 7. sijalla ja säälipleijareissa. Ei tässä muu auta, kuin valmentajan vaihdos. Ja jos ei urheilujohtaja ymmärrä vaihtaa niin sitten pitää vaihtaa urheilujohtajaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt iski Erkka naulan kantaan. Ei noilla laukaisukartoilla ja muilla pelistätseillä ole mitään merkitystä, jos 59 ottelun jälkeen ollaan sijalla kuusi. Vaikka oltaisi joka ottelussa oltu kaikilla oikeilla sektoreilla, niin silti ollaan siinä ainoassa, oikeasti merkitsevässä tilastossa kuudensia. Ja jos oltaisi pelattu se 60. ottelu niin oltaisi oltu 7. sijalla ja säälipleijareissa. Ei tässä muu auta, kuin valmentajan vaihdos. Ja jos ei urheilujohtaja ymmärrä vaihtaa niin sitten pitää vaihtaa urheilujohtajaa.

Tätä logiikkaa mun on mahdoton ymmärtää. Jos pelaaja ei tee paikasta maalia, niin miksi valmentajan pitää saada kenkää?
Mistä syntyy se takuu, että se sama pelaaja tekee seuraavan valmentajan alaisuudessa siitä samasta paikasta maalin?

Mä ymmärrän Ilveksen valmentajanvaihdon täysin, sillä siellä kuuli Kiven polttaneen itsensä loppuun.
Turussa koko hieno seura on niin sekaisin, että siellä oikeasti valmentajalla ei ole mitään väliä. Ensin on saatava seura kuntoon.
Kuka näkee mitään järkeä siinä, että Vaasalaiset roudasivat Dufvan Sporttiin? Siinäkö on nykykiekon tai Sportin vahvuuksien optimaalisin hyödyntäjä? TPS:n ja Sportin valmentajanvaihdot ovat malliesimerkkejä siitä, kun seurajohto ei halua myöntää kaikkia ongelmia, vaan päätöksiä tehdään hyvin lyhytnäköisesti fanien mieliksi miettimättä pätkääkään sitä, mikä on seuran pitkäjänteinen etu.

IFK:lla on vuodesta 2000 ollut 18-19 eri päävalmentajaa. Onko tolkuton päävalmentajan vaihtaminen tuonut menestystä?
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tätä logiikkaa mun on mahdoton ymmärtää. Jos pelaaja ei tee paikasta maalia, niin miksi valmentajan pitää saada kenkää?
Mistä syntyy se takuu, että se sama pelaaja tekee seuraavan valmentajan alaisuudessa siitä samasta paikasta maalin?

Pelkkä laukaisukartta ei kerro onko maalipaikka hyvä vai ei. Myös sillä on merkitystä miten se kiekko on sinne tullut ja onko puolustava joukkue ja sen maalivahti valmiita sen estämiseen. IFK:n pelitapa oli hyvin ennalta arvattava, varmaan kaikilla joukkueilla oli aivan selvä puolustussapluuna Pikkaraisen karusellia varten. Ja hyvin he puolustivatkin ja iskivät terävästi vastahyökkäyksillä. Ei tässä tarvitse ylianalysoida kaikkea, sarjataulukko kertoo riittävät tiedot Pikkaraisen kyvyistä. Hän on valmentaja ja vastuussa joukkueen menestyksestä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Pelkkä laukaisukartta ei kerro onko maalipaikka hyvä vai ei. Myös sillä on merkitystä miten se kiekko on sinne tullut ja onko puolustava joukkue ja sen maalivahti valmiita sen estämiseen. IFK:n pelitapa oli hyvin ennalta arvattava, varmaan kaikilla joukkueilla oli aivan selvä puolustussapluuna Pikkaraisen karusellia varten. Ja hyvin he puolustivatkin ja iskivät terävästi vastahyökkäyksillä. Ei tässä tarvitse ylianalysoida kaikkea, sarjataulukko kertoo riittävät tiedot Pikkaraisen kyvyistä. Hän on valmentaja ja vastuussa joukkueen menestyksestä.

Laukaisukartta ei kerro sitä, onko maalipaikka hyvä vai ei, mutta sarjataulukko kertoo Pikkaraisen kyvyt?
Oikeasti?

Mun on aika mennä nukkumaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Provider Kyllä se aika vahvasti tulee tuossa haastattelussa esiin, että arvioi mikä pelaajan kehityksen kannalta on järkevää. Ottaa tässä esimerkiksi Niko Seppälän ja Terry Andin. Kuten myös sen, että harkittiin muiden nuorten lainaamista myös liigaseuroille. On myös selventänyt, että ei halua junnujen pelaavan minään täytepelaajina kokoonpanossa vaan silloin kun se hetki tulee suorittaa kunnolla niin siihen on reilu mahdollisuus.

Kun aikaisemmin puhui. että IFK ei ole vielä siellä missä haluaisi tässä vaiheessa niin tuossa tarkensi mitä tarkoitti. Ei olisi halunnut täksi kaudeksi niin paljon vaihtuvuutta mitä nyt oli ja se matala vaihtuvuus toteutui nyt. Samassa kertoi, että se kausi 2021-22 tulee olemaan tämän junnuputken enismmäisen erän estradi. Ei Heljanko missään pakon edessö noussut vaan oli valmiimpi pelaamaan liigaa mitä Salmelainen uskoi. Ja varmasti yllättyi myös Teräväisen suoritustasosta.

Salmelainen rakentaa seuraidentiteettiä ja Pikkarainen noudattaa niitä valittuja linjoja. Se työ jatkuu myös kun Pikkarainen on siirtynyt pois.

No ne edellytykset on Salmelaisen papereissa aivan hyvät. Selviää myös haastattelun lopussa.

Kyllähän se nousu tapahtui pakon edessä, koska ilman loukkaantumisia ei Heljanko olisi saanut yhtään näyttöpaikkaa. Koska keskustelu kuitenkin käydään Pikkaraisen eikä Salmelaisen ympärillä, on mielekkäämpää puhua niistä junnuista, jotka olivat lähempänä edustusta jo kauden alussa. Miksi Winbergin peliaika tai rooli ei oikeastaan missään vaiheessa kautta korreloinut esitysten kanssa? Miksi Enberg joutui puremaan tuppea vaikka meidän alempien ketjujen pelaajat olivat läpi kauden ihan paskoja? Miten tällaista peluutusta suosiva valmentaja edesauttaa IFK:n pyrkimystä omavaraisuuteen pelaajatuotannossa?

Ylipäänsä tämä keskustelu on kiertänyt hassun ympyrän, koska tuomalla esille Salmelaisen laajaa roolia pienennät selkeästi Pikkaraisen merkitystä IFK:n jatkumossa. Hän on vain valmentaja muiden joukossa, valitettavan keskinkertaiselta vaikuttava sellainen.

Toki Salmelainen voi asiasta olla eri mieltä, mutta sitähän meistä ei kumpikaan tiedä. Mutta tässä hetkessä omasta valinnasta kiinnipitäminen tilanteessa, missä vuoden aikana loistavalla materiaalilla päädyttiin minne päädyttiin, on vääränlaista jääräpäisyyttä ja kykenemättömyyttä myöntää oman valinnan menneen vihkoon.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
IFK:lla on vuodesta 2000 ollut 18-19 eri päävalmentajaa. Onko tolkuton päävalmentajan vaihtaminen tuonut menestystä?
Tämä kertoo vain sen, että meillä ei osata palkata päävalmentajia. Ja sen ettei menestystä huonon valmentajan johdolla tule. Näiden tyhjien arpojen, joihin Pikkarainenkin kuuluu, palkkaamisen on loputtava. Scoutataanko meillä valmentajia ollenkaan?
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämä kertoo vain sen, että meillä ei osata palkata päävalmentajia. Ja sen ettei menestystä huonon valmentajan johdolla tule. Näiden tyhjien arpojen, joihin Pikkarainenkin kuuluu, palkkaamisen on loputtava. Scoutataanko meillä valmentajia ollenkaan?

Juuri näin. Ei sitä menestystä tule sillä, että pidetään surkeaa valmentajaa remmissä pitempään. Surkea valmentaja tuo surkeaa menestystä, tai kuten Pikkaraisen tapaulsessa keskinkertaosta tulosta huippujoukkueella.

En välttämättä edes muista kaikkia, mutta tässä näitä

Lehkonen - noviisi, pärjäsi suht ok siihen nähden

Mälkiä - pikkukaupungin jengin koutsi. Sopi paremmin haastajatyylisin porukoihin

Suhonen - Ape ei ikinä menestynyt missään muualla, kuin Sveitsissä

Aravirta - Hyvä haku, oli vielä kova valkku IFK:ssa, liian hätäiset potkut annettiin

Pena Matikainen - onko tämä joku huono vitsi - tyyppinen ratkaisu

Shedden - tuurilöydös, olis erittäin sopiva siihen paikkaan, sössittiin tietenkin Jokereihin

Francis - juoppo

Baxter - vanhanaikainen puolustusspesialisti, ei riittänyt

Jalonen - vaikeaan paikkaan, paransi koko ajan, lopulta kulta

Petri Matikainen - hullu, väärällä tavalla, otettiin uran nousuvaiheessa, ymmärrettävä haku

Sormunen - noviisi, metsään meni

Summanen - hullu, väärällä tavalla

Törmänen - ok haku, oli menestynyt muuallakin, oli lupa odottaa jotain. Onnistui melkein

Selin - pikkukaupungin jengin koutsi, ei edellytyksiä menestykseen

Pikkarainen - divarikingi, oppipoika, tulos odotetun huono

Rindell taisi myös valmentaa jossain välissä jonkun kauden viimeiset pelit, mutta simloin peli oli jo menetetty. Myös joku muu projektivalmentaja on saattanut unohtua. Ehkä joku muukin kokonaan, vaikea näitä surkimuksia on enää muistaa. Mälkiänkin olin unohtanut, kunnes joku täällä muisti sen kamojen kusemis jutun.

Lista kertoo karua kieltään meidän valmentajavalinnoista. Vain Jalonen, Aravirta, Törmänen ja varauksin Paskansyöjä olivat järkeviä hakuja. Sheddenin palkkauksessa kävi tuuri.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tätä logiikkaa mun on mahdoton ymmärtää. Jos pelaaja ei tee paikasta maalia, niin miksi valmentajan pitää saada kenkää?
IFK:n laukaukset ja niiden iso määrä ei kerro yksilön ongelmista. IFK laukoi paljon ilman maskia, toimitti kiekkoa maalille ja pakeista tulosta sai aikaiseksi vain Kousa.
Katsoin lähes kaikki IFK:n pelit(valitettavasti) ja mä näen tuon IFK:n hallinnan todella näennäisenä, monissa peleissä missä meillä laukaukset niin suoraan voidaan sanoa että vaaralliset tilanteet on sitten vastustajalla.

Yksi syy on muun muassa pakkien kyvyttömyys, nykykiekossa kun siniviivaa on siirretty pakeilla on todella paljon hyökkäyspään kiekollista vastuuta. Kousa oli ainoa joka tässä onnistui kun katsotaan koko kautta, Teräväinen tulee onnistumaan ensi tai seuraavalla kaudella.
Jos ei muuta tekemistä ole karanteenissa niin kaivakaa IFK:n pelejä jostain ja katsokaa mitä siellä pakit tekee hyökkäysalueella. Ei mitään luovaa.

Nyt tullaankin Piken rooliin tässä, on ollut joukkueessa viime kaudesta asti ja päävalmentajan tulee nähdä tämä. Varakas ei kykene laadukkaaseen kiekolliseen peliin, Lyytinen oli ok mutta mureni paineen alla ja teki aivan liikaa virheitä.
Järvinen, Motin, Ahonen pelaa stay at homea.

IFK:n laukaukset oli loppukaudellakin määrällisesti suuria mutta useammassakin pelissä vastustajan ensimmäinen tai toinen vaarallinen hyökkäys erässä johti maaliin. Tämäkin on viisikon=valmentajan ongelma, peli käännettiin todella nopeasti IFK:ta vastaan ja viisikkopuolustus oli myöhässä.

Mielipiteitä on monia ja itse lähden vahvasti siitä että päävalmentaja tulee vaihtaa ja uusi valmentaja luo uuden tavan pelata mikä luo myös tuloksellisesti vaarallisempia paikkoja sekä suoraviivaisempia ratkaisuja.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Provider Tuon haastattelun perusteella Salmelainen on tyytyväinen missä ollaan. Puhuu runkosarjasta joka on ollut haastava eri syistä ja se lopullinen tavoite oli keväällä. Se jäi nyt mittaamatta. Joka tapauksessa on jo rakentanut kauden 2021-22 joukkuetta myös joten tietää miten suhtautuu Pikkaraisen option käyttöön. Ensi kaudella Pikkarainen siellä joka tapauksessa valmentaa.

Joku varmasti kevään aikana myös kysyy tuon kysymyksen suoraan Pikkaraisen asemasta. En yllättyisi vaikka kevään/kesän aikana ilmoitettasiin Pikkaraisen option käyttämisestä.

Voi vain tulkita Salmelaisen ulostulevan viestin ja ei se tällä hetkellä ole tyytymätön. Salmelaisella on myös ne oikeat tosiseikat käytössä mitä meillä ei ole.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
IFK:n laukaukset ja niiden iso määrä ei kerro yksilön ongelmista. IFK laukoi paljon ilman maskia, toimitti kiekkoa maalille ja pakeista tulosta sai aikaiseksi vain Kousa.
Katsoin lähes kaikki IFK:n pelit(valitettavasti) ja mä näen tuon IFK:n hallinnan todella näennäisenä, monissa peleissä missä meillä laukaukset niin suoraan voidaan sanoa että vaaralliset tilanteet on sitten vastustajalla.

Yksi syy on muun muassa pakkien kyvyttömyys, nykykiekossa kun siniviivaa on siirretty pakeilla on todella paljon hyökkäyspään kiekollista vastuuta. Kousa oli ainoa joka tässä onnistui kun katsotaan koko kautta, Teräväinen tulee onnistumaan ensi tai seuraavalla kaudella.
Jos ei muuta tekemistä ole karanteenissa niin kaivakaa IFK:n pelejä jostain ja katsokaa mitä siellä pakit tekee hyökkäysalueella. Ei mitään luovaa.

Nyt tullaankin Piken rooliin tässä, on ollut joukkueessa viime kaudesta asti ja päävalmentajan tulee nähdä tämä. Varakas ei kykene laadukkaaseen kiekolliseen peliin, Lyytinen oli ok mutta mureni paineen alla ja teki aivan liikaa virheitä.
Järvinen, Motin, Ahonen pelaa stay at homea.

IFK:n laukaukset oli loppukaudellakin määrällisesti suuria mutta useammassakin pelissä vastustajan ensimmäinen tai toinen vaarallinen hyökkäys erässä johti maaliin. Tämäkin on viisikon=valmentajan ongelma, peli käännettiin todella nopeasti IFK:ta vastaan ja viisikkopuolustus oli myöhässä.

Mielipiteitä on monia ja itse lähden vahvasti siitä että päävalmentaja tulee vaihtaa ja uusi valmentaja luo uuden tavan pelata mikä luo myös tuloksellisesti vaarallisempia paikkoja sekä suoraviivaisempia ratkaisuja.

Pakeista:

Erinomainen analyysi noista pakkien luovien yritysten puutteesta. Mun silmiin Pikkaraisella on kaksi selkeää heikkoutta: Avauspelin monimuotoisuuden puuttuminen, jonka takia ei päästä antilätkäjengejä vastaan parhaaseen liitoon ja tuo 5v5 peli vastustajan hyökkäyspäässä. Olen eri mieltä sen kanssa peluutuksista, mutta sitähän Pike ei tee yksin. Siellä on Tanska pakkien kanssa ja koko tiimi ilmeisesti kerää dataa, kuka sopii mihinkin tilanteeseen. Pike kyllä huutaa hyökkääjät, mutta osaako se oikeasti tutkia pelin flowta, että ketä kannattaisi peluuttaa? Ehkä. En osaa sanoa.

Tuo pakkien hyväksikäyttäminen 5v5 pelissä menee osittain valmennuksen piikkiin sekä osittain Salmelaisen piikkiin. Se, että sekä Motinilla että Ahosella on diili on mulle kysymysmerkki. Tosin Winberg ja Teräväinen heittänee toisen näistä herroista 7.pakiksi ensi kaudella. Jos siis valmennuksella on yhtään pelisilmää. Jo tämäkin tuo meidän 5v5 peliin oveluutta ja monimuotoisuutta.

Kukaan valkku ei ole täydellinen ja kaikki voi oppia ja kasvaa. Toivottavasti Pike kehittyy, koska ei ole kyllä lähdössä mihinkään ainakaan kesän aikana. Se tarkoittaa toki joillekin Piken vihaajille taukoa peleistä, mutta ehkä läheiset kiittää?

Pelistä kokonaisuutena:

Katsoin neljää peliä ja pari väliinjätettyä erää lukuunottamatta kaikki pelit harjoituspelejä myöten ja olen täysin eri mieltä tosta "näennäispörräämisestä". Joissakin peleissä se todellakin meni näennäiseksi, mutta kyllä niitä vaarallisia maalipaikkoja luotiin todella paljon jos vertaan useampaan viime kauteen.

Ja tämä on muuten nyt tyypit aivan paskapuhetta etteikö vedot olisi olleet vaarallisia tällä kaudella ja vain oikea-aikainen maski on todellinen maalipaikka. Jokainen veto on vaarallinen. Siksi pelaajat vetää joskus turhankin näköisistä paikoista. Taisi Crosby ratkaista jonkun Olympia-kullankin aivan mitättömällä kudilla. Alkukaudesta Dykin ja Turusen ruuti oli märkää, mutta kun alkoi osumaan, niin kyllähän molemmat tekivät huomattavan määrän maaleja ihan suorasta laukauksesta ilman maskia.

HIFK ongelma oli alaketjujen kyvyttömyys tehdä maalja ja tosiaan pakkien vähäiset maalimäärät. Pakkien maalipörssissä Kousa otti kärkipaikan ja seuraava IFKlainen on Varakas sijalla 40. (suhteutettuna pelimääriin). Seuraava Aleksi Laakso sijalla 51. ja sitten Joonas Järvienn sijalla 70. Meidän 2. kiekollinen pakki Lyytinen sai yhden maalin aikaiseksi koko kaudella.

Maalierot eri joukkueiden välillä on toki pieniä, mutta numeroita enemmän olennaista on, että tuo luo peliin myös pelotetta. Se, että tiedetään vastustajan pakkien osaavan tehdä maaleja, avaa sitä vastustajan maalin edessä olevaa viisikkoa tekemään tyhmiä virheitä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
olen täysin eri mieltä tosta "näennäispörräämisestä". Joissakin peleissä se todellakin meni näennäiseksi, mutta kyllä niitä vaarallisia maalipaikkoja luotiin todella paljon jos vertaan useampaan viime kauteen.
Hyviä pointteja sulla, mutta tästä ollaan eri mieltä. Itse näen vahvasti että IFK:n hyökkäys ei tuottanut tarpeeksi vaarallisia tilanteita kun oltiin viisikkona hyökkäysalueella. Ja yksi isoimmista syistä on kiekollisten pakkien puutteet, vastustaja pystyi pelaamaan IFK:n hyökkääjiä vastaan näissä tilanteissa hyvin koska riittävää pelotetta ei tule pakeilta. Pakkien pelote hajoittaisi puolustusviisikkoa ja siten hyökkääjätkin saisivat vaarallisia tilanteita enemmän.

Mun mielestä vaarallisimmat maalipaikat IFK:lla oli kun vastustajan viisikko ei ollut vielä asettunut alueelle puolustamaan ja kun asettuivat IFK:n mahdollisuudet maaliin laskivat selvästi = hallinnasta ei ollut hyötyä.

Niin ja pakeista vielä. Motin ja Ahonen tulevat pelaamaan ensi kaudellakin, paljon, ovat vahvasti IFK:n lähitulevaisuutta. Raamikkaat stay at homet.
Realistisinta olisi toivoa Järvisen ja Varakkaan suuntaavan muualle, eikös niillä ole (rahakkaat) sopimukset umpeutumassa. Sillä rahalla vähintään yksi ja vähintään Kousan tasoinen kiekollinen.
Winberg ja Teräväinen tuo omasta takaa sitä tulevaisuutta edareihin.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hyviä pointteja sulla, mutta tästä ollaan eri mieltä. Itse näen vahvasti että IFK:n hyökkäys ei tuottanut tarpeeksi vaarallisia tilanteita kun oltiin viisikkona hyökkäysalueella. Ja yksi isoimmista syistä on kiekollisten pakkien puutteet, vastustaja pystyi pelaamaan IFK:n hyökkääjiä vastaan näissä tilanteissa hyvin koska riittävää pelotetta ei tule pakeilta. Pakkien pelote hajoittaisi puolustusviisikkoa ja siten hyökkääjätkin saisivat vaarallisia tilanteita enemmän.

Mun mielestä vaarallisimmat maalipaikat IFK:lla oli kun vastustajan viisikko ei ollut vielä asettunut alueelle puolustamaan ja kun asettuivat IFK:n mahdollisuudet maaliin laskivat selvästi = hallinnasta ei ollut hyötyä.

Niin. Siis kyllä. En ollut kanssasi eri mieltä siitä etteikö meitä vastaan ollut helpompi puolustaa, koska juurikin viivalta ei tullut oveluutta tai selkeätä uhkaa.

Usein HIFKta vastaan oli 5v5 pelissä helppo puolustaa, kun pelattiin näitä pitkiä hyökkäyksiä. Mutta se riippui täysin pelistä milloin mentiin sinne maalille ja milloin jäätiin laidoille pörräämään. Kun siellä maalilla oltiin, niin Sallinenkin takoi siitä paikasta ripareista ja ohjureista oman maaliennätyksensä. Ja Tallbergin alkoi olemaan siellä jossain vaiheessa kautta tehden sen 8 häkkiä. Mutta jostain syystä Åstenit ja J.Keräset pyöri siellä laidoilla koko kauden. Eli se oli aika yksilöllistä.

Olen vain eri mieltä siitä etteikö noita alkukauden paikkoja voi nimetä vaarallisiksi maalipaikoiksi tai suoraa laukausta ilman maskia ei voi mieltää vaaralliseksi paikaksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Eihän kyse ole mistään muusta. Liigassa on monta huippuvalmentajaa. Yksi sellainen meille ja itkut loppuu siihen.
Oletko nyt ihan tosissasi vain menenkö miinaan? Suurin ongelma minun mielestä teillä on se, ettei ole varaa rakentaa mestaruutta esim. kahden kauden päähän. Palkataan tähtisikermä (joukko yksilöitä) ja odotetaan varmaan mestaruutta seuraavana keväänä. Paineet on kovat niin vaihtopenkillä kuin valmennuksessakin. Aiemmin mainittiin ettei Mestis-jengin valmentajaa voi ottaa suoraan liigaan ykköseksi. Pikkaraisen jälkeen Jukureista lähti Pendo Hämeenlinnaan, jossa on tehnyt varsin hyvää jälkeä samalla peluutksella kuin Jukureissa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suurin ongelma minun mielestä teillä on se, ettei ole varaa rakentaa mestaruutta esim. kahden kauden päähän. Palkataan tähtisikermä (joukko yksilöitä) ja odotetaan varmaan mestaruutta seuraavana keväänä.
Tältähän se valitettavasti näyttää melkein joka vuosi. Ikävä on KJ:n aikoja jolloin oli uskoa tulevaan.

Silti sanoisin että tulisi näkyä selvästi että mennään pelillisesti eteenpäin, peli kehittyisi eikä odoteta liikaa yksilöiden onnistumisia. Nyt ei ole kehittynyt mikä näkyy mielestäni viisikkopelissä selvästikin, meitä vastaan on liian helppo pelata ja IFK:n pelaajien helpotkin syötöt muuttuvat vaikeiksi.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Jan_Peter Tuo haastattelu kokonaisuutena oli muuten varsin kiusallista kuunneltavaa. Tämä ei johtunut Salmelaiselta, joka oli täysin asiallinen ja puhui varsin fiksusti. Sen sijaan nuo fanipojat haastattelijoina olivat totaalinen rimanalitus. Niin tai näin, en minä ole Salmelaisen sanomisista eri mieltä. Tulkitsen niitä vaan erilailla kanssasi. Ja tällä ei ole mitään merkitystä käymämme keskustelun osalta. Jos Tobias Salmelainen on IFK:n edustusjoukkueen suorittamiseen, pitää meille hankkia välittömästi uusi UJ. Valmentaja pitäisi joka tapauksessa vaihtaa tämän kauden näyttöjen perusteella.

Se, että Salmelainen rakentaa jo kauden 21-22 joukkuetta ei sinänsä kerro mitään Pikkaraisen jatkosta. Sitä joukkuetta on pakko rakentaa jo nyt siitä riippumatta, kuka joukkuetta valmentaa. Itseasiassa tässä kohtaa on mielestäni erinomainen esimerkki taipumuksestasi ylitulkita IFK:hon liittyviä uutisia ja lausuntoja. Ensi kaudella Pikkarainen todennäköisesti valmentaa, tästä meillä ei ole missään kohtaa ollut erimielisyyttä. Siitä, pitäisikö näin olla vallitsee sen sijaan todella suuri erimielisyys. Jos sen sijaan näillä näytöillä Pikkaraisen optio tullaan käyttäneeksi, tulen kyseenalaistamaan Tobias Salmelaisen ammattitaidon todella isosti.

MItä tulee Salmelaisen ulostulevaan viestiin, koen sen ennen kaikkea koskevan IFK:ta seurana. Se lienee ihan oikeasti matkalla oikeaan suuntaan. Pelaajapolkua on parannettu, yksilöiden suunnitelmia on parannettu, pelaajarekrytointia on kehitetty. Tuossa kyseisessä haastattelussa Salmelaiselle edustusta koskeva kysymys menee kategoriaan "mitä muutakaan voi vastata". En siis sano, että olisi vastannut jossain muussa tilanteessa eri tavalla, vaan sanon, että tuossa hetkessä Salmelaisella ei ollut mitään muuta mahdollista vastausta annettavaksi. Toki tuossakin kehut keräsi nimenomaisesti pelaajat, ei niinkään valmennus.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös