Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 204 751
  • 1 251
J

Just-Ice-Hockey

@Provider Se runkosarja sijoitus ei ole se mittari millä urheilujohto Pikkaraisen suoritusta arvioi. Fani ehkä, riippuen fanista.

Tosiaan unohdin tuon Ahon mestaruuden. Mehän ei nyt tiedetä miten Pikkaraisen ensimmäisen kauden aikana olisi känyt joten siltäkin osin vertailu on turhaa. Ja mitkä on ne kovemmat paikat missä Aho on ollut? Kyllä tuos IFK:n palli on yksi kovimmista paikoista. Niin JYP irtisanoi kahden ottelun jälkeen Dufvan niin kyllä se Aho käytännössä oli koko kauden valmentajan mestaruusvuonna.

Siis heität Grönborgin? Laitetaan sit vaikka tarjous kanssa Joel Quennevillelle myös. Babcockin olis vapaana.

Millä helvetillä urheilujohto sitten arvioi valmennusta? Onko tosiaan niin, että urheilullinen menestys ei ole IFK:ssa merkitsevää valmentajan menestystä arvioitaessa?

Ei Aho koko kautta valmentanut, eikä vetänyt päävalmentajana kesätreenejä tai saanut rakentaa omaa joukkuettaan. Kaikki syitä, miksi Pikkaraisen kanssa pitää malttaa, siis tämän palstan mukaan. Aho ja Pikkarainen nousivat päävalmentajiksi kesken kauden. Aho valmensi joukkueen mestaruuteen, Pikkarainen ei. Mistään kovemmista paikoista en tiedä. Avaa vähän, mihin viittaat.

Sinä pyysit nimeämään Pikkaraista paremman eurooppalaisen valmentajan. Minä nimesin. En missään kohtaa ole esittänyt, että Grönborg olisi IFK:n saatavilla, samoin kun en usko, että Q tai Babcock olisivat. Koita sinä nyt vaan uskoa, että niiden nimien esittäminen ei ole minun tehtäväni. Sen sijaan järkevä ihminen ymmärtää, että suomalainen valmennus osaaminen, vaikka hyvää onkin, ei ole niin ylivoimaista, että liigan alemman keskitason valmentaja pesisi koko helvetin Euroopan valmentajat. Ajattele nyt herranen aika ihan itse.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Millä helvetillä urheilujohto sitten arvioi valmennusta? Onko tosiaan niin, että urheilullinen menestys ei ole IFK:ssa merkitsevää valmentajan menestystä arvioitaessa?

Ei Aho koko kautta valmentanut, eikä vetänyt päävalmentajana kesätreenejä tai saanut rakentaa omaa joukkuettaan. Kaikki syitä, miksi Pikkaraisen kanssa pitää malttaa, siis tämän palstan mukaan. Aho ja Pikkarainen nousivat päävalmentajiksi kesken kauden. Aho valmensi joukkueen mestaruuteen, Pikkarainen ei. Mistään kovemmista paikoista en tiedä. Avaa vähän, mihin viittaat.

Sinä pyysit nimeämään Pikkaraista paremman eurooppalaisen valmentajan. Minä nimesin. En missään kohtaa ole esittänyt, että Grönborg olisi IFK:n saatavilla, samoin kun en usko, että Q tai Babcock olisivat. Koita sinä nyt vaan uskoa, että niiden nimien esittäminen ei ole minun tehtäväni. Sen sijaan järkevä ihminen ymmärtää, että suomalainen valmennus osaaminen, vaikka hyvää onkin, ei ole niin ylivoimaista, että liigan alemman keskitason valmentaja pesisi koko helvetin Euroopan valmentajat. Ajattele nyt herranen aika ihan itse.

Tällä kaudella sitä urheilullista menestystä ei päästy mittaamaan. Runkosarja ei ole se mittari. Niin kuin Salmelainen sanoi, että joukkue on rakennettu kevättä ajattelen. Nyt sitä kevättä ei tullut kenellekään. Urheilujohto arvioi sen suorituksen tason kokonaisuudessa miten ollaan menty tuota tavoitetta kohti.

Eli Aho ei voinut vaikuttaa joukkueen kesätreeneihin tai joukkueen rakentamiseen vaikka oli Dufvan kakkosena vuodesta 2007 kunnes otti Dufvan paikan kahden ottelun jälkeen 2011-2012? Mutta Pikkaraisella on ollut kyllä kaikki vaikutus mahdollisuudet IFK:n urheilulliseen menestykseen ja pelitavan rakennukseen Selinin kakkosena?

En minä pyytänyt vaan sinä.. Edellämainittujen lisäksi on olemassa erilainen joukko ulkomaalaisia valmentajia, jotka varmasti olivat saatavilla ja olisivat Pikkaraista parempia valmentajia. Kysyin, että ketä nämä ovat?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Provider

Kausi oli huono. Pikkarainen on myös vastuussa siitä. Ottaisin siis KJn tai jopa Peltosen (vaikka tällä ei vielä hirveästi näyttöjä olekaan). Meillä tuskin on varaa kumpaakaan tilanteen huomioon ottaen. Noista mainitsemistasi nimistä en ole kovinkaan innoissani, enkä ole satavarma, että he olisivat parempia valmentajia Ahokasta lukuunottamatta. Ahokkaasta olen tosiaan NYT innoissani, mutta lokakuussa 2018 hänellä oli tasan nolla menestystä miehissä.

Kun pohdit tuota miten tää Mestis-koutsi täällä koutsaa? Kannattaa muuten katsoa se Ismo Lehkosen haastis HIFK-TVssa, jossa selittää miten Mestis parhaillaan kasvattaa valmentajia. Erityisesti jos valmensit sen ajan Jukureita, joissa on kovat menestyspaineet. Samasta "Mestis-kasvatuspuusta" on tullut myös Pennanen ja Manner. Siinä mielessä Pikkarainen ei todellakaan ollut mitenkään laiska valinta. Näistä kolmesta Manner ei ole voittanut Mestiksen mestaruutta, mutta tuli apuvalmentajaksi liigaan menestykseen tottuneeseen organisaatioon.

Scotty Bowman oli sarkasmia. Mutta olemme erilaisia ihmisiä, niin emme tule välttämättä aina ymmärtämään toisiamme. Ei mulla muuta.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Tällä kaudella sitä urheilullista menestystä ei päästy mittaamaan. Runkosarja ei ole se mittari. Niin kuin Salmelainen sanoi, että joukkue on rakennettu kevättä ajattelen. Nyt sitä kevättä ei tullut kenellekään. Urheilujohto arvioi sen suorituksen tason kokonaisuudessa miten ollaan menty tuota tavoitetta kohti.

Eli Aho ei voinut vaikuttaa joukkueen kesätreeneihin tai joukkueen rakentamiseen vaikka oli Dufvan kakkosena vuodesta 2007 kunnes otti Dufvan paikan kahden ottelun jälkeen 2011-2012? Mutta Pikkaraisella on ollut kyllä kaikki vaikutus mahdollisuudet IFK:n urheilulliseen menestykseen ja pelitavan rakennukseen Selinin kakkosena?

En minä pyytänyt vaan sinä.. Edellämainittujen lisäksi on olemassa erilainen joukko ulkomaalaisia valmentajia, jotka varmasti olivat saatavilla ja olisivat Pikkaraista parempia valmentajia. Kysyin, että ketä nämä ovat?

No mites tällä kaudella mentiin tuota tavoitetta kohti?

Kyllä Aho varmasti on asioihin voinut vaikuttaa. Ihan kuten Pikkarainen Selinin kakkosena. Sinähän se tässä päivä pari sitten kerroit, miten kakkosena toimiminen ei valmista päävalmentajaksi koska samalle pohjalle ei voinut rakentaa. Joko sille pohjalle voi rakentaa tai ei voi. Ahoa ja Pikkaraista yhdistää se, että he tulivat päävalmentajaksi kesken kauden toiselle valmentajalle rakennettuun joukkueeseen. Toinen voitti mestaruuden, toinen ei.

Ja mitä tulee viimeiseen kappaleeseen, minä hölmö kun luulin sinun kirjoittaneen "Minä kysyinkin ketä ulkomaalaista valmentajaa pidät Pikkaraista parempana?".
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
No mites tällä kaudella mentiin tuota tavoitetta kohti?

Kyllä Aho varmasti on asioihin voinut vaikuttaa. Ihan kuten Pikkarainen Selinin kakkosena. Sinähän se tässä päivä pari sitten kerroit, miten kakkosena toimiminen ei valmista päävalmentajaksi koska samalle pohjalle ei voinut rakentaa. Joko sille pohjalle voi rakentaa tai ei voi. Ahoa ja Pikkaraista yhdistää se, että he tulivat päävalmentajaksi kesken kauden toiselle valmentajalle rakennettuun joukkueeseen. Toinen voitti mestaruuden, toinen ei.

Ja mitä tulee viimeiseen kappaleeseen, minä hölmö kun luulin sinun kirjoittaneen "Minä kysyinkin ketä ulkomaalaista valmentajaa pidät Pikkaraista parempana?".

Saivarella voit ihan niin paljon kuin haluat, mutta muotoillaan sitten näin, että ketkä ovat ne ulkomaalaiset valmentajat jotka ovat Pikkaraista parempia ja saatavilla?

Niin toinen tuli syyskuussa, toinen tuli tammikuun lopussa. Siinä on aika vissi ero mihin pystyy vaikuttamaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Provider

Kausi oli huono. Pikkarainen on myös vastuussa siitä. Ottaisin siis KJn tai jopa Peltosen (vaikka tällä ei vielä hirveästi näyttöjä olekaan). Meillä tuskin on varaa kumpaakaan tilanteen huomioon ottaen. Noista mainitsemistasi nimistä en ole kovinkaan innoissani, enkä ole satavarma, että he olisivat parempia valmentajia Ahokasta lukuunottamatta. Ahokkaasta olen tosiaan NYT innoissani, mutta lokakuussa 2018 hänellä oli tasan saavutusta menestystä miehissä.

Kun pohdit tuota miten tää Mestis-koutsi täällä koutsaa? Kannattaa muuten katsoa se Ismo Lehkosen haastis HIFK-TVssa, jossa selittää miten Mestis parhaillaan kasvattaa valmentajia. Erityisesti jos valmensit sen ajan Jukureita, joissa on kovat menestyspaineet. Samasta "Mestis-kasvatuspuusta" on tullut myös Pennanen ja Manner. Siinä mielessä Pikkarainen ei todellakaan ollut mitenkään laiska valinta. Näistä kolmesta Manner ei ole voittanut Mestiksen mestaruutta, mutta tuli apuvalmentajaksi liigaan menestykseen tottuneeseen organisaatioon.

Scotty Bowman oli ironiaa. Mutta olemme erilaisia ihmisiä, niin emme tule välttämättä aina ymmärtämään toisiamme. Ei mulla muuta.

Vaan eikös me tässä kohtaa arvioida näitä valmentajavalintoja juuri nyt, tämän hetken tietojen perusteella. Jos sitä käytettäisiin kritiikkinä Salmelaista kohtaan, olisi tämä väärin. Tästä tässä keskustelussa ei kuitenkaan ole kyse. Kyse on siitä, olisiko IFK:lla ollut valittavinaan parempia valmentajia kuin Pikkarainen. Olemme ilmeisesti siitä samaa mieltä, että olisi ollut; ainakin Jussi Ahokas. Pikkaraisen paljastuttua suutariksi olen sitä mieltä, että vaihtoehtoja olisi ollut enemmänkin ja monia parempia olisi nytkin varmasti saatavilla.

En myöskään väheksy Mestistä valmentajien kehittäjänä. Se on helvetin hyvä paikka oppia ja kasvaa erinomaiseksi valmentajaksi. Sen osoittavat mm. Dufva, Manner ja Pennanen. Toisaalta meillä on paljon valmentajia, joilla eväät eivät riitä Mestistä korkeammalle tasolle. Tällä hetkellä lasken Pikkaraisen tähän kastiin. Se ei tarkoita sitä, etteikö miehestä voisi kasvaa erinomainen valmentaja, hän ei vaan ole sitä vielä. Ja kun historiaa meidän on pakko käyttää yrittäessämme ennustaa tulevaa, on pakko todeta, että mikään Pikkaraisen ja IFK:n historiassa ei kieli siltä, että tuo kasvu tapahtuisi IFK:ssa.

Mitä tulee Bowman -kommenttiin, ymmärsin sen luonteen. Jos haluat käyttää ivallista sarkasmia kanssani keskustellessa voit olla varma, että vastaan vittumaisesti.
 
J

Just-Ice-Hockey

Saivarella voit ihan niin paljon kuin haluat, mutta muotoillaan sitten näin, että ketkä ovat ne ulkomaalaiset valmentajat jotka ovat Pikkaraista parempia ja saatavilla?

Niin toinen tuli syyskuussa, toinen tuli tammikuun lopussa. Siinä on aika vissi ero mihin pystyy vaikuttamaan.

Kuinka moneen otteeseen haluat minun kertovan, että nimien esittäminen ei ole minun työtäni? Sitä varten meillä on palkattu UJ. Siitä voit olla kuitenkin varma, että parempia valmentajia on koko ajan saatavilla. He eivät vaan ole välttämättä helppoja löytää.

Joukkueen kasaamisen ja kesäharjoitteluun osalta pystyvät vaikuttamaan aikalailla yhtä paljon.

Ja odotan sinulta edelleen vastausta siihen, että miten tällä kaudella mentiin tuota tavoitetta kohti.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kuinka moneen otteeseen haluat minun kertovan, että nimien esittäminen ei ole minun työtäni? Sitä varten meillä on palkattu UJ. Siitä voit olla kuitenkin varma, että parempia valmentajia on koko ajan saatavilla. He eivät vaan ole välttämättä helppoja löytää.

Joukkueen kasaamisen ja kesäharjoitteluun osalta pystyvät vaikuttamaan aikalailla yhtä paljon.

Ja odotan sinulta edelleen vastausta siihen, että miten tällä kaudella mentiin tuota tavoitetta kohti.

Eli jos sinä sanot, että tarjolla on pätevämpiä ja saatavilla olevia ulkomaalaisia valmentajia. Sitten jos kysyy keitä tarkoitat niin se enää olekaan sinun tehtävä. Ehkä hyvä niin.

Pitäisi tietää mitkä tavoitteet on asetettu. Siitä olen varma, että sitä suoritusta ja työpanosta ei arvioida kesken jääneen kauden runkosarja sijoituksen perusteella.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
...Olemme ilmeisesti siitä samaa mieltä, että olisi ollut; ainakin Jussi Ahokas...

Emme ole.

Lokakuussa 2018 (kun valmentajakuvioita päätettiin) Ahokas oli voittanut yhden alle 18-vuotiaiden maailmanmestaruuden ja edellisen kauden MM20-peleissä oli tippunut Tsekeille puolivälierissä, jota pidettiin aikamoisena floppina. Nyt on helppo sanoa, että Jussi Ahokas on todennäköisesti parempi valmentaja kuin Pikkarainen, mutta ei se silloin siltä näyttänyt.

En todellakaan pitänyt Ahokasta lokakuussa 2018 parempana valmentajana kuin Pikkaraista. Oma kantani olisi ollut, että hankkikoon lisäkannuksia vaikka Mestiksestä ensin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Eli jos sinä sanot, että tarjolla on pätevämpiä ja saatavilla olevia ulkomaalaisia valmentajia. Sitten jos kysyy keitä tarkoitat niin se enää olekaan sinun tehtävä. Ehkä hyvä niin.

Pitäisi tietää mitkä tavoitteet on asetettu. Siitä olen varma, että sitä suoritusta ja työpanosta ei arvioida kesken jääneen kauden runkosarja sijoituksen perusteella.

Ihanko oikeasti sinä siis olet sitä mieltä, että koko Euroopasta tai Pohjois-Amerikasta ei ole löydettävissä yhtään Jarno Pikkaraista parempaa valmentajaa? Niin kauan kun IFK ei maksa minulle siitä, ei nimien esittäminen ole minun tehtävä. Se on aivan varma asia, että Jarno Pikkarainen ei ollut parasta mitä häneen käytetyillä euroilla olisi ollut saatavilla. Aikaisemmin väktkn, että olisi ollut riskittömin, mutta perkele valehtelin. Atu Selin olisi ollut vielä riskittömämpi valinta.

Eli et tiedä miten tavoitteet on asetettu, mutta tiedät että ei ainakaan siten, että Pikkaraista voitaisiin kritisoida. Priceless.
 
J

Just-Ice-Hockey

Emme ole.

Lokakuussa 2018 (kun valmentajakuvioita päätettiin) Ahokas oli voittanut yhden alle 18-vuotiaiden maailmanmestaruuden ja edellisen kauden MM20-peleissä oli tippunut Tsekeille puolivälierissä, jota pidettiin aikamoisena floppina. Nyt on helppo sanoa, että Jussi Ahokas on todennäköisesti parempi valmentaja kuin Pikkarainen, mutta ei se silloin siltä näyttänyt.

En todellakaan pitänyt Ahokasta lokakuussa 2018 parempana valmentajana kuin Pikkaraista. Oma kantani olisi ollut, että hankkikoon lisäkannuksia vaikka Mestiksestä ensin.

Luepas nyt uudelleen mitä kirjoitin. Olen alleviivannut merkitykselliset kohdan.

"Vaan eikös me tässä kohtaa arvioida näitä valmentajavalintoja juuri nyt, tämän hetken tietojen perusteella. Jos sitä käytettäisiin kritiikkinä Salmelaista kohtaan, olisi tämä väärin. Tästä tässä keskustelussa ei kuitenkaan ole kyse. Kyse on siitä, olisiko IFK:lla ollut valittavinaan parempia valmentajia kuin Pikkarainen. Olemme ilmeisesti siitä samaa mieltä, että olisi ollut; ainakin Jussi Ahokas. Pikkaraisen paljastuttua suutariksi olen sitä mieltä, että vaihtoehtoja olisi ollut enemmänkin ja monia parempia olisi nytkin varmasti saatavilla."

Toki meitä erottaa se, että en pitänyt Pikkaraisen valinnasta alunperinkään ja olisin pitänyt Ahokasta parempana vaihtoehtona jo valintaa tehtäessä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ihanko oikeasti sinä siis olet sitä mieltä, että koko Euroopasta tai Pohjois-Amerikasta ei ole löydettävissä yhtään Jarno Pikkaraista parempaa valmentajaa? Niin kauan kun IFK ei maksa minulle siitä, ei nimien esittäminen ole minun tehtävä. Se on aivan varma asia, että Jarno Pikkarainen ei ollut parasta mitä häneen käytetyillä euroilla olisi ollut saatavilla. Aikaisemmin väktkn, että olisi ollut riskittömin, mutta perkele valehtelin. Atu Selin olisi ollut vielä riskittömämpi valinta.

Eli et tiedä miten tavoitteet on asetettu, mutta tiedät että ei ainakaan siten, että Pikkaraista voitaisiin kritisoida. Priceless.

Nyt olikin kyse valmentajista ketä on saatavilla niin kuin alunperin sanoit. Siksi kysyin kun ei itselle tullut mieleen ketä mahdoit tarkoittaa? Eli jo tiedät Pikkaraisen kustannusken myös. Ymmärrät varmaan, että esimerkiksi Kari Jalonen maksaa 3x enemmän mitä Jarno Pikkarainen. Jos edes riittää.

En tainnut sanoa missään vaiheessa, että Pikkaraista ei voi kritisoida. Puutuin vain tuohon ammattilliseen arvosteluun jota sinä harrastat.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Provider

vittu nyt en tajua. "Olisi ollut parempia" valmentajia tarjolla? Eikö tuo kysymys juurikin laske sen mukaan mikä se tilanne oli siinä hetkessä? Lokakuussa 2018 Jussi Ahokas oli juuri flopannut junnukisoissa.

Musta se pitää katsoa sen tilanteen mukaan? En mä nyt jaksa minkään jälkiviisauden mukaan tätä pohtia.Mutta antaa olla. Emme nyt yhtään ole samanlaisia ihmisiä joten tästä väittelystä on vaikea saada mitään järkevää lopputulemaa.

Koeta pysyä terveenä ja voimia myös sinne. Toivottavasti tää koronavirus on ohi syksyllä ja saadaan uusi kausi ja uudet päänsäryt.
 
J

Just-Ice-Hockey

Nyt olikin kyse valmentajista ketä on saatavilla niin kuin alunperin sanoit. Siksi kysyin kun ei itselle tullut mieleen ketä mahdoit tarkoittaa? Eli jo tiedät Pikkaraisen kustannusken myös. Ymmärrät varmaan, että esimerkiksi Kari Jalonen maksaa 3x enemmän mitä Jarno Pikkarainen. Jos edes riittää.

En tainnut sanoa missään vaiheessa, että Pikkaraista ei voi kritisoida. Puutuin vain tuohon ammattilliseen arvosteluun jota sinä harrastat.

No mitäpä luulet, onko tällä palstalla tiedossa kaikki saatavilla olevat valmentajat? Kuinka moni oli kuullut Doug Sheddenistä etukäteen? Niin vaan Pena sen kuitenkin jostain kaivoi, ja kohta huomattiin, että käsissä on kultakimpale.

Mitä tulee Pikkaraisen tuloihin, niin sieltä vaan verotiedoista tarkastamaan, ne ovat ihan julkista tietoa. Voin kertoa, että kakkosvalmentajana ovat ansiotulot olleet noin 130.000 euroa. Tuskin tuosta ovat ainakaan tippuneet kun pesti muuttui. KJ varmaan maksaisi enemmän. Ei liigaseuralle kuitenkaan kolmea kertaa enempää ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että yhdelläkään seuralla ei ole tuollaiseen palkkaan varaa. Hassua kuitenkin, että sinä nostat esille KJ:n, miehen, jonka nimeä en ole tänä iltana tässä keskustelussa maininnut. Hän ei ollut saatavilla, kun Pikkarainen palkattiin. Nyt muuten olisi, ainakin teoriassa.

Mitä taas tulee Pikkaraisen osaamiseen, niin viimeisellä mitatulla kaudella hän suoriutui omassa verrokkiryhmässään suorastaan surkeasti. Sitä taustaa vasten hänen osaamistaan on vaikea ainakaan kehua.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Valitettavasti turskaa tulee peruuntuneiden pudotuspelien johdosta sen verran, että uskon Pikkaraisen saavan pitää työpaikkansa puhtaasti taloudellisin perustein. Olen mielelläni väärässä.

Turskaa tulee kaikille seuroille, enkä puhu vain liigasta. Eli ehkä valmentajia saa ensi kaudeksi vähän halvemmalla ja eikös se P:n jatkosopimus ollut optio, eli eroon pitäisi päästä ilman lisäkustannuksia.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Provider

vittu nyt en tajua. "Olisi ollut parempia" valmentajia tarjolla? Eikö tuo kysymys juurikin laske sen mukaan mikä se tilanne oli siinä hetkessä? Lokakuussa 2018 Jussi Ahokas oli juuri flopannut junnukisoissa.

Musta se pitää katsoa sen tilanteen mukaan? En mä nyt jaksa minkään jälkiviisauden mukaan tätä pohtia.Mutta antaa olla. Emme nyt yhtään ole samanlaisia ihmisiä joten tästä väittelystä on vaikea saada mitään järkevää lopputulemaa.

Koeta pysyä terveenä ja voimia myös sinne. Toivottavasti tää koronavirus on ohi syksyllä ja saadaan uusi kausi ja uudet päänsäryt.

Yritän nyt kuitenkin vielä avata. Täällä tuotiin esille, että ehkä Pikkarainen oli parasta mitä oli tarjolla. Nyt, toki jälkiviisaina ja olettaen, että Ahokas olisi ollut saatavilla, että tämä ei pitänyt paikkaansa. Parempia vaihtoehtoja oli tarjolla, niin on lähtökohtaisesti aina siitä riippumatta kuka palkataan. Tämä asia vaan korostuu nyt, kun kausi meni miten meni. Ahokas nimenä esillä vain, koska oli ainoa kenet sinä listastani hyväksyit. Minulle noita parempia vaihtoehtoja olisi ollut verrattain paljon tarjolla jo pelkästään täällä tunnetuista valmentajista. Sitten on vielä määrä x tällä palstalla tuntemattomia suuruuksia. Summa summarum, minun nähdäkseni meillä on yhteinen näkemys siitä, että Ahokas olisi ollut saatavilla ja että hän on parempi valmentaja kuin J. Pikkarainen. Näin ollen ehdot täyttyvät, joskin tämä olisi Salmelaisen työtä arvioitaessa jälkiviisautta.

Terveyttä toivon myös sinulle. Vaikka aika onkin pitkä, niin kyllä se seuraava kausi taas pettymyksineen sieltä saapuu.
 
J

Just-Ice-Hockey

Turskaa tulee kaikille seuroille, enkä puhu vain liigasta. Eli ehkä valmentajia saa ensi kaudeksi vähän halvemmalla ja eikös se P:n jatkosopimus ollut optio, eli eroon pitäisi päästä ilman lisäkustannuksia.

Sopimus oli suora 2 vuotinen, optio kolmannesta vuodesta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
No mitäpä luulet, onko tällä palstalla tiedossa kaikki saatavilla olevat valmentajat? Kuinka moni oli kuullut Doug Sheddenistä etukäteen? Niin vaan Pena sen kuitenkin jostain kaivoi, ja kohta huomattiin, että käsissä on kultakimpale.

Mitä tulee Pikkaraisen tuloihin, niin sieltä vaan verotiedoista tarkastamaan, ne ovat ihan julkista tietoa. Voin kertoa, että kakkosvalmentajana ovat ansiotulot olleet noin 130.000 euroa. Tuskin tuosta ovat ainakaan tippuneet kun pesti muuttui. KJ varmaan maksaisi enemmän. Ei liigaseuralle kuitenkaan kolmea kertaa enempää ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että yhdelläkään seuralla ei ole tuollaiseen palkkaan varaa. Hassua kuitenkin, että sinä nostat esille KJ:n, miehen, jonka nimeä en ole tänä iltana tässä keskustelussa maininnut. Hän ei ollut saatavilla, kun Pikkarainen palkattiin. Nyt muuten olisi, ainakin teoriassa.

Mitä taas tulee Pikkaraisen osaamiseen, niin viimeisellä mitatulla kaudella hän suoriutui omassa verrokkiryhmässään suorastaan surkeasti. Sitä taustaa vasten hänen osaamistaan on vaikea ainakaan kehua.

Millä tavalla Doug Shedden on kultakimpale? Ei ainakaan jos menestys on mittari. Tykkäsin Sheddenin tavasta toimia, mutta en hetkeäkään uskonut, että Sheddenin kanssa mitään voitetaan. Eikä voittanut narrit myöskäään vaikka huulille jo pääsi.

Pikkaraisen ansiotulot hieman yli 110000e, tarkistettu. Jos KJ liigaseuraan valmentajaksi tulisi, niin se palkka alkaa 3:sella. Ja KJ on tässä keskustelussa ollut mukana mitä tätä tässä osiossa on tänään käyty ja erittäin hyvä esimerkki paljon se todellinen kustannus on.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
..Jos KJ liigaseuraan valmentajaksi tulisi, niin se palkka alkaa 3:sella. Ja KJ on tässä keskustelussa ollut mukana mitä tätä tässä osiossa on tänään käyty ja erittäin hyvä esimerkki paljon se todellinen kustannus on.

Ei riitä. Joku arvioi KJ saavan Sveitsistä 300-400t. Eli HIFKn pitäisi maksaa edes vähän sinne päin+verotulot mitä menettäisi tänne tullessaan.

Eli jos HIFK tarjoaisi 300t ja puolet siitä menisi veroihin, niin kätee jää 150t.

Mutta tullessaan tänne maksamaan veroja tuosta jäljellä olevasta Sveitsin sopparistaan, menettäisi hän varmaan saman verran fyrkkaa.

Toisin sanoen: Miksi vitussa tulla tänne? HIFKn pitäisi maksaa sille (tai Peltoselle) siis vähintään 400-500t, että noille Sveitsissä asuville olisi taloudellisesti mitään järkeä tänne tulla sähläämään. Toki KJ on lähellä eläkeikää ja ehkei kaikki ole enää sille rahasta kiinni.

Kaiken maailman pandemiat riehuu, niin voi olla kivakin tulla kotiin. Lähemmäksi omia läheisiään. Ehkä Peltonenkin haluaa tulla lähelle omia vanhempiaan?

Eli ehkä tämä Covid-19 muuttaakin myös tätä valmentajakuviota hieman.

Mutta eipä taida Valtanen avata kassalipasta ihan niin paljoa, että ihan heti tässä oltaisiin koutsia vaihtamassa. Eli tää jankkaaminen on nyt hieman turhaa. Katsotaan tammikuussa uudestaan, kun on uusi verovuosi ja muutenkin tiedetään, pelataanko kausi 20-21 täysimääräisenä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä kaudella sitä urheilullista menestystä ei päästy mittaamaan. Runkosarja ei ole se mittari. Niin kuin Salmelainen sanoi, että joukkue on rakennettu kevättä ajattelen. Nyt sitä kevättä ei tullut kenellekään. Urheilujohto arvioi sen suorituksen tason kokonaisuudessa miten ollaan menty tuota tavoitetta kohti.
Tällaisia lausuntoja en menisi hirveästi urheilujohtona, tahi muunakaan johtona jakelemaan, jos on meinaan tarkoitus myydä lippuja runkosrjankin otteluihin.

Tässä meinaan voisi joku humoristi vetää johtopäätöksen, että aletaan käymään matseissakin vasta sitten kun jengi alkaa pelaamaan ja valmentaja valmentamaan silleen ihan tosissaan. Oisi siis kiva jos joskus IFK:lla olisi joukkue joka pelaa koko kauden eikä vaan kevättä. Mistähän oikein löytyykin pelaajia, jotka vasta keväällä pelaavat, ja useimmiten silloinkin menee vi...persiilleen.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Millä tavalla Doug Shedden on kultakimpale? Ei ainakaan jos menestys on mittari. Tykkäsin Sheddenin tavasta toimia, mutta en hetkeäkään uskonut, että Sheddenin kanssa mitään voitetaan. Eikä voittanut narrit myöskäään vaikka huulille jo pääsi.

Pikkaraisen ansiotulot hieman yli 110000e, tarkistettu. Jos KJ liigaseuraan valmentajaksi tulisi, niin se palkka alkaa 3:sella. Ja KJ on tässä keskustelussa ollut mukana mitä tätä tässä osiossa on tänään käyty ja erittäin hyvä esimerkki paljon se todellinen kustannus on.

Doug Shedden peluutti yleisöön menevää jääkiekkoa. Hänen joukkueensa esiintyivät tasaisesti, eli hyvän ja huonon päivän välinen ero oli varsin pieni. Hän lisäksi onnistui ensimmäisellä kaudellaan valmentamaan joukkueensa runkosarjassa hyville sijoille ja varsin lähelle finaaleja. Myöhemmin mies johdatti joukkueensa finaaleihin. Kumpikin näyttöjä, joista Pikkarainen on helvetin kaukana. Todetaan nyt vielä, että Sheddenin IFK:n häviää materiaalivertailun Pikkaraisen vastaavalle yhtä lailla. Jos et uskonut missään vaiheessa Sheddenin tuovan mestaruutta, tuskin uskot siihen Pikkaraisenkaan kanssa.

Pikkaraisen palkan kirjasin väärin, sen osalta käsi pystyyn. Ja hyvinkin sen 330 ke voi KJ joukkueella Liigassa maksaa. Siinä samalla menee kyllä aikalailla se raja, mitä liigajoukkue voi valmentajalleen maksaa. Tämä on kuitenkin täysin triviaalia tässä kohtaa, koska minä en edelleenkään KJ:ta esiin nostanut. Eikö olisi paljon suoraselkäisempää todeta, että kukaan listaamistani valmentajista tuskin olisi tullut yhtä kalliiksi kuin KJ?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kertoisitko vielä edellisiin kysymyksiini vastattuasi, miten tiedät millä urheilujohto arvioi valmentajan suoritusta?
Jos kuluneella haamukaudella ei runkosarjan sijoituksella niin millä?

Ja jos eivät sillä, niin meillä on tosi onneton urheilujohto, eikö vain?

Teille muille ehdotan mielenrauhan kannalta siirtymistä kesälomalle - ei näitä kannata jauhaa loputtomiin ellei kysymyksiin tule edes vastausta.
@Jan_Peter: Ei millään pahalla, mutta kun et kerran suostu vastaamaan, voi jutuistasi päätellä ettet tiedä tai kirjoitat tahallasi mitä mieleen tulee, ts. potaskaa.
Se siitä siis.
 

444

Jäsen
Oliko Pikkaraisen ensimmäinen päävalmentajakausi pääsarjatasolla jonkun mielestä menestys? Pelasiko IFK rosteriin peilattuna tehokasta ja voittavaa kiekkoa?
Mikäli Pikkaraiseen halutaan nyt hirttäytyä jatkuvuuden nimissä, niin kuinka kauan tätä rämpimistä ollaan valmiit katsomaan? Toki tämän kauden sijoitus menee ihan keskiarvoon viimeisten parin vuosikymmenen osalta, joten mitään muutosta ei tapahtunut. Mutta jos ajatellaan fraasia ”eurooppalainen huippujoukkue”, niin tämä kausi ei ainakaan tuonut lähemmäs tavoitetta. Eli kuinka pitkään halutaan antaa aikaa? Olisihan se ikävää, jos jollekin mahdolliselle tulevalle valmentajalle välittyisi kuva, että IFK ei ole se paikka, jossa harjoitellaan ja että täällä pitäisi saada aikaan myös tulosta. Eihän kukaan niin vaativaa työtä halua, vaikka siitä parisataa kiloeuroa kaudessa maksettaisiinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös