Nahkasohva
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Nyt katsotaan, onko Pikkaraisen työkalupakissa työkaluja vai pelkästään piilopulloja ja miestenlehtiä. Ainakin ketjumuutoksia on jo tehty. Parempi sekin kuin ei mikään.
Sais painua vittuun tän matsin jälkeen jo.Jos näillä pelimerkeillä hävitään valmentajavelho Helmisen joukkueelle, niin Pikkarainen ei vaan saa lähteä vaan pitää lähteä. Ja ison saappaan kuva perseessä.
Pikellä riittää pilkettä silmässä:
Jääkiekko | HIFK:n päävalmentaja Jarno Pikkarainen ennen neljättä välierää: ”Huomenna juostaan puolimaraton, ja jos on aurinkoista, saadaan vähän meri-ilmaa”
Joukkue kaipaa lisää henkisiä voimavaroja ja enemmän puristusta.www.hs.fi
Viimeksi oli lyödä pöytään loukkaantumiskortti, nyt koronakortti. Se mikä kortti seuraavaksi löytyy hihasta sen saa joku vitun mestisjengi selvittää.Hetken jo kauden aikana näytti, että osaisko se. Ei osannut.
Hetken jo kauden aikana näytti, että osaisko se. Ei osannut.
Viimeksi oli lyödä pöytään loykkaantumiskortti, nyt koronakortti. Se mikä kortti seuraavaksi löytyy hihasta sen saa joku vitun mestisjengi selvittää.
Koronan taakse ei saa piiloutua, mutta kyllähän kaikki tietää että kun vajaa 20 kaveria käy sen läpi, niin jossain se näkyy. Pikelle puhtaat paperit.
Yksikään valmentaja ei käske pelaamaan mitään vitun corsi-lätkää.
Valmentajahan sen pelisysteemin laatii, joka joko tuottaa tulosta tai ei tuota tulosta.
Juuri näin. Se on koutsin tehtävä herätellä ne vitun soijapojat kärppäsopimuksineen.Valmentajahan sen pelisysteemin laatii, joka joko tuottaa tulosta tai ei tuota tulosta. Jos pelaajat eivät sitä kykene toteuttamaan, niin valmentajan tehtävä on reagoida joko peluutuksen kautta tai muovaamalla pelisysteemiä.
Joo, mutta pelaajat siellä kentällä ihan oikeasti ja elävinä sitä systeemiä suorittaa. Jos ei sitä tajua, että pelit pelataan ihan elävien ihmisten toimesta kentällä, en voi auttaa. Ei kukaan valmentaja voi ohjailla ja muutella vaihtopenkin takaa syöttöjä paskoista hyviksi, syöttöjä omille, ajoituksia kuntoon, vetoja ekasta miehestä ohi, editoida turhia pitkiä, jne. HIFK hävisi jokaisen pelin yksilöiden helppojen virheiden seurauksena, ei esim. siihen, että pelisysteemi olisi ollut väärä. Et sä enää tässä vaiheessa kautta lähde muuttamaan niitä perustuksia, mitä on koko kausi rakennettu. Ja niillä perustuksilla suoritettiin koronaan asti hyvin, jopa erinomaisesti. Jos pelaajat eivät tee paikoistaan maaleja, se ei ole valmentajan vika.
Ei tässä kukaan ole tyytyväinen lopputulokseen. Jälkiviisaana voi varmaan todeta, että eiliseen peliin olisi kannattanut ottaa tuoreita jalkoja, mutta helppohan se on täältä huudella jälkikäteen, kun on tiedossa, että eilen hävittiin. Ei Pikekään ole täydellinen, mutta ei Raipe mitenkään taktisesti Pikeä lyönyt, vaan pelaajat eivät vain pystyneet vastaamaan TPS:n liikkeeseen ja siitä sitten seurasi paskaa kentällä. Voidaan miettiä, olisiko Piken pitänyt vetää kaikkia turpaan yksin ja erikseen vai ottaa paidan sisään kenguruhoitoon, mutta rohkenen epäillä, että hänellä on ollut hyvät tiedot siitä, miten yrittää repiä jokaisesta pelaajasta paras irti. Mutta pelaajat ovat loppuviimein itse niitä, jotka sen potentiaalin joko lunastavat tai eivät lunasta.
Sorry, jos kirjoitukseni näköjään meni ihosi alle. En kuitenkaan maininnut sinua sanallakaan, joten...@-Kantor- , höpö, höpö itsellesi. Mä en ole missään väittänyt, etteikö päävalmentajalla olisi tulosvastuuta. Tietenkin on. Ja siitä, ettei pelaajat tee paikoistaan maaleja ole valmentajan tai pelisysteemin vika, jauhetaan varmasti jatkossakin, koska se on fakta. Muutenhan ne pelaajat tekisivät aina maalin, kun minä niin kovasti sitä toivon. Viime kädessä ratkaisun kentällä tekee aina pelaaja. Jos Pikkarainen sanoo haastattelussa, että suoraviivaisuus puuttuu ja sinne taistelualueelle pitää mennä, mutta kukaan ei ole mennyt, kuvitteleeko joku, että pelaajat lukevat tämän tiedon lehdestä ja katsovat pressistä?
@Bafforosso , mulle ei tuota mitään vaikeuksia myöntää olevani väärässä, jos olen ollut väärässä. Mä en vain yksinkertaisesti koe olevani väärässä. Mä olen alusta saakka ollut sitä mieltä, että Pikellä on hyvä tekemisen meininki ja olen pääasiassa viihtynyt katsomossa ja HIFK on pelannut mun mielestäni hyvää lätkää. Tottakai huonoja matseja on ollut, jopa ihan sysipaskojakin, mutta vähemmän kuin mihin olen tottunut. Miksi mä yhtäkkiä kääntäisin rotsini ja sanoisin, että vittu, miten paska valmentaja Pikkarainen oli? Ihmisillä on erilaiset mittarit sille, minkä kokee hyväksi lätkäksi tai hyväksi valmentajaksi. Jos olisin kesken Piken kauden kokenut, että missään ei ole mitään järkeä, olisin todellakin vaihtanut mielipidettäni. Mutta koska en kokenut näin, en todellakaan ala mitään Jatkoajan keskustelupalstan nimimerkkejä miellyttääkseni vaihtamaan mielipidettäni tai tuntemuksiani. Mä myös tiedän HIFK-fanien sielunmaisemasta sen verran, että näihin pettymyksiin ei varmaan ikinä turru, jos HIFK:ta seuraa. Jos ei enää kiinnosta, moni jättää seuraamisen. Mikä on varmasti ihan fiksua, koska eihän tämä harrastus nyt elinajanodotusta ainakaan kasvata. Mutta ei mistään saa sellaisia kiksejä kuin HIFK:n pleijarimatsin voitosta, tai mä en ainakaan enää saa.
Mä ymmärrän hyvin, että ihmisillä on erilaiset kriteerit sille, mikä on hyvää ja mikä huonoa lätkää, valmennusta, yms. Ei mun kanssa tarvitse olla samaa mieltä, mutta kyllä munkin mielipidettä voi kunnioittaa. Mä uskoin Pikkaraiseen ja Pikkaraisen HIFK:hon koko sen ajan, kun Pike oli pääkoutsi. Oliko lopputulos pettymys? Oli, todellakin, suuri pettymys. Mutta sellaista on urheilu. Olen sen verran itsekin pelannut, että tiedän urheilun lainalaisuuksista ihan riittävästi ja hyväksyn sen joka kerta, kun katson jotain peliä, että hyväkin joukkue voi hävitä. Mutta petyinkö Pikkaraiseen valmentajana? En. Mun mielestäni Pikkarainen suoriutui duunistaan hyvin. Erinomaisesti? Ei, koska mestaruus jäi puuttumaan.
Jos kuitenkin käy ilmi, että Pikkarainen on omalla toimillaan jollain tavoin sabotoinut HIFK:n mahdollisuudet menestyä ja voittaa välieräsarjan, pidätän oikeuden muuttaa mielipidettäni.