Jarno Pikkarainen HIFK:n päävalmentajana

  • 392 454
  • 2 227

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Kerro vaikka nyt ensin mitä paheksun Ishmaelin kirjoituksesta ja anteeksi kielenkäyttö, mitä vittua se edes sinulle kuuluu?

Minä vastasin miten minä näen kyseisen asian ja se kai keskustelupalstalla on vielä sallittua?

Niin ja minä en kai kirjoittanut juuri Ishmaelin kirjoituksesta? Vaan yleensäkin jos minä, tai joku muu, on eri mieltä kanssasi.
Ja moni muukin on vastannut miten näkee asian, mutta sinulle ja veljellesi se ei ole sallittua.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Niin ja minä en kai kirjoittanut juuri Ishmaelin kirjoituksesta? Vaan yleensäkin jos minä, tai joku muu, on eri mieltä kanssasi.
Ja moni muukin on vastannut miten näkee asian, mutta sinulle ja veljellesi se ei ole sallittua.

No jos lainaat minun vastausta Ishmaelille niin mitäköhän kirjoitusta tarkoitat? Ei nyt oikein avaudu toi sun sekoilu.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
No jos lainaat minun vastausta Ishmaelille niin mitäköhän kirjoitusta tarkoitat? Ei nyt oikein avaudu toi sun sekoilu.

No sinulle ja "veljellesi" pitäisi nämä lainaukset olla tuttuja. Ja sinun kirjoituksia ylipäätänsä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Ai se olikin henkilöön kohdistuva viesti? Vielä jäi auki miten se liittyy Jarno Pikkaraisen IFK:n valmentajana? Ja vielä on epäselvää kuka "veljeni" on?

Ja sitten sait taas jotain paskaa viestisi sisältöön. Miten sinun tai veljesi moni viesti liittyy mihinkään?
Mutta tämä kai kai tästä, palataan asiaan sitten joskus vaikka niissä perkeleen hienoissa tilastoissa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ja sitten sait taas jotain paskaa viestisi sisältöön. Miten sinun tai veljesi moni viesti liittyy mihinkään?
Mutta tämä kai kai tästä, palataan asiaan sitten joskus vaikka niissä perkeleen hienoissa tilastoissa.

Katsopa viisi edellistä viestiä taaksepäin. Sinä aloit heittämään aiheetonta paskaa ja sen jälkeen et osaa yhteenkään kysymykseen vastata?
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
@Ishmael Se kolmio toimisi jos laukaus uhka olis joka suunnalta. Nyt kaikki sen tietää, että veto tulee poikkeuksetta Keräseltä jolla hyvä taito laukoa myös suoraan syötöstä.

...etenkin kun Keränen odottaa joka tilanteessa maila kohti kattoa viritettynä sitä syöttöä. Melko helppo pelata toi syöttöketju poikki :)
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
...etenkin kun Keränen odottaa joka tilanteessa maila kohti kattoa viritettynä sitä syöttöä. Melko helppo pelata toi syöttöketju poikki :)
...ja eteenkin kun Leskinen ei koskaan edes näytä siltä että olisi vetämässä, vaan sillä on valmiiksi perse kohti maalia ja syöttönappi viritettyinä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan Lukon päävalmentaja Pekka Virran Maikkarin haastattelu tähän ketjuun: Pekka Virta heitti sohvat ulos kopista ja passitti pelaajat yhteislenkille – "jääkiekkomurrosikä" alkaa olla Lukossa ohi: "Turha sössöttäminen ja möyhiminen jäänyt pois"

Vaikka siinä kerrotaan paljon siitä, millaista hänen aikansa Lukossa on ollut, voisin hyvin kuvitella, että Pikkaraisen voivan hyvin samaistua Virran kertomuksiin vähintäänkin jossain määrin. Tarkoituksenani ei ole verrata Lukkoa ja HIFK:ta, vaan ainoastaan tuoda esiin niitä asioita, mitkä vaikuttaa päävalmentajan (ja muun joukkueen) arkeen. Omanlaisensa toimintamallien tai -kulttuurien tuominen joukkueeseen ei aina suju kuin tanssi. On paljon asioita, mitkä ei näy otteluissa tai tuloksissa nyt, vaan vasta pidemmän ajan kuluttua. Eikä kaikilla näy välttämättä ikinä. Mutta vaikka valmennuksessa pyritään ottamaan yksilöt aiempaa paremmin huomioon, säännöt ja käytännöt pitää silti olla ja niiden pitää olla kaikille samat.

Pekka Virta on mun inhokki, mutta tämä juttu oli tosi mielenkiintoinen ja valotti hyvin, millaisia pieneltä tuntuvia asioita koutsit kohtaavat, mutta joista voi kasvaa suuri riesa, jos niistä tulee tapa.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Silloin kun menee huonosti niin haukutaan ja laitetaan mies jo kortistoon.
Tänään erittäin vajaalla miehistöllä haetaan 3pistettä. Niin annetaan Jarnolle positiivinen peukku
 

F#21

Jäsen
Silloin kun menee huonosti niin haukutaan ja laitetaan mies jo kortistoon.
Tänään erittäin vajaalla miehistöllä haetaan 3pistettä. Niin annetaan Jarnolle positiivinen peukku
Jos nyt jinxasit tän, niin hankin Liam Neesonin selvittämään missä asut ja kusen seuraavan kuukauden teikän makuuhuoneen ikkunan alle.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Toivotaan että Pikkarainen oppis tästä pelistä edes jotain. Edes puolikas sivu pelikirjaan. Tai edes pientä luottoa junnuihin. Se ois plussaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Silloin kun menee huonosti niin haukutaan ja laitetaan mies jo kortistoon.
Tänään erittäin vajaalla miehistöllä haetaan 3pistettä. Niin annetaan Jarnolle positiivinen peukku
Pike siis keksi muutamassa päivässä, miten pelataan tehokasta ja viihdyttävää lätkää - ja vielä joukkueesta kolmanneksen ollessa Kolleja? Aivan huikee valmentajavelho.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä junnut näytti Pikkaraiselle ja taktiikoille persettä tänään. Tässä se juju onkin, junnut tulevat paineettomasti junaan ja pelaavat taitojensa äärirajoilla vs. Tähdet jotka pelaavat Pikkaraisen sapluunaa. Ero on helvetin iso.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On nämä jotkut kommentit huikeita...Kun tulee tappio ottelun loppuhetken sulamisella, niin se on Pikkaraisen paskuutta, ei mitään tekemistä pelaajien tekemisillä. Kun tulee voitto, koko ottelun käytännössä edellä ollen, niin Pikkaraisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan junnut sinne ilmestyi ja fiilispelaamisella vaan hoitivat homman himaan, just just.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On nämä jotkut kommentit huikeita...Kun tulee tappio ottelun loppuhetken sulamisella, niin se on Pikkaraisen paskuutta, ei mitään tekemistä pelaajien tekemisillä. Kun tulee voitto, koko ottelun käytännössä edellä ollen, niin Pikkaraisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan junnut sinne ilmestyi ja fiilispelaamisella vaan hoitivat homman himaan, just just.
No - siltä se näytti. Ainakaan eivät pelanneet sitä peliä mitä tässä on koko kausi sisään ajettu - ei rumpumyllytystä, vaan ajoa keskustaan, mentiin maskiin ja jopa junnut kääns sinne maalin eteen menneelle syöttöä välittömästi, laukaukset otettiin silmiinpistävän nopeasti vrt. aiemmat pelit ml. yv, - jne...
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Pikkaraisestakii näki pelin edetessä, että nautti ku onnistumisia tuli laajalta rintamalta. Se oikee hymyili ja heittä läppää pelaajien kanssa, jota en muista kovin usein nähneeni. Hyvä merkki.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
On nämä jotkut kommentit huikeita...Kun tulee tappio ottelun loppuhetken sulamisella, niin se on Pikkaraisen paskuutta, ei mitään tekemistä pelaajien tekemisillä. Kun tulee voitto, koko ottelun käytännössä edellä ollen, niin Pikkaraisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan junnut sinne ilmestyi ja fiilispelaamisella vaan hoitivat homman himaan, just just.


Aamupäivällähän väläyteltiin myös jopa semmoista, että kyseessä rangaistuskokoonpano. Tietysti mies joka antaa näyttöjä ensi kauden työpaikastaan heittelee huvikseen muutaman liigadebytantin ja muutaman kappaleen A-junnuja kehiin ihan vaan vittuillakseen koska pelaajat tekivät sen KalPa -pelissä aivan itse. Loogista! Aluksi nämä jaksoi olla ihan viihdyttävää tavaraa, nykyään tunteena joku myötähäpeän ja säälin suloinen sekamelska.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Pikkaraisestakii näki pelin edetessä, että nautti ku onnistumisia tuli laajalta rintamalta. Se oikee hymyili ja heittä läppää pelaajien kanssa, jota en muista kovin usein nähneeni. Hyvä merkki.
Olikohan vielä niin, että myhäili ajatuksissaan: "vihdoinkin jätkät ootte samalla sivulla mun pelikirjan kanssa. Hyvä, ei menny ku 45 peliä snaijata". :)
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On nämä jotkut kommentit huikeita...Kun tulee tappio ottelun loppuhetken sulamisella, niin se on Pikkaraisen paskuutta, ei mitään tekemistä pelaajien tekemisillä. Kun tulee voitto, koko ottelun käytännössä edellä ollen, niin Pikkaraisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan junnut sinne ilmestyi ja fiilispelaamisella vaan hoitivat homman himaan, just just.
No en tosiaankaan nähnyt että mikä mahtoi se Pikkaraisen osuus tässä olla. Vahvisti enemmänkin pelkoa siitä, että valmennus ei liigajoukkueella olekaan niin hyvässä kuosissa kuin olisi uskonut/toivonut. Kyllä mun mielestä pelistä näkyi, että nyt pelattiin ns Pikkaraisesta huolimatta. Tuli jotenkin fiilis, että juuri viimeiseen erään Pikkarainen vahvimmin vaikutti ja siksi se oli myös se vaikein. Mutta mene ja tiedä, vaan kauden mittaiset esitykset tukevat jotenkin tätä ajatusta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kyllä junnut näytti Pikkaraiselle ja taktiikoille persettä tänään. Tässä se juju onkin, junnut tulevat paineettomasti junaan ja pelaavat taitojensa äärirajoilla vs. Tähdet jotka pelaavat Pikkaraisen sapluunaa. Ero on helvetin iso.

Oletko sitä mieltä, että vaistoilla mennää päätyyn ei pelitavoilla?

K Jalonen kaksi kertaa ennen play-offien alkuun Kärpissä ja IFK:ssa sanoi, että nämä on ne pelaajien kinkerit. 2-0 oltiin otteluvoitoissa turpaan niin taas käytiin perusasioita läpi.

Pitää muistaa, että näillä pelaajilla oli täysin paineeton tila suorittaa. Pelihän näytti vastaavalta mitä se alkukaudesta oli sillä erotuksella, että nyt tuli ne maalit.

Ja kyllä tuolla tänäänkin näkyi viisaita pelitavallisia asioita. Ei pelkästään koohottamista päästä päähän.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Silloin kun menee huonosti niin haukutaan ja laitetaan mies jo kortistoon.
Tänään erittäin vajaalla miehistöllä haetaan 3pistettä. Niin annetaan Jarnolle positiivinen peukku

Tämähän pikemminkin alleviivasi sen, kuinka surkeasti Pikkarainen on valmentanut sitä varsinaista joukkuetta koko kauden. Nämä junnut ovat ilmeisesti olleet pätevämmässä valmennuksessa, eikä Pikkaraisen "valmentaminen" ole vielä pilannut heitä. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että Pikkarainen pitäisi potkia äkkia pois.

Onko meidän huikea hyökkäysarsenaali muuten kertaakaan tehnyt kuusi maalia tällä kaudella?
 
Viimeksi muokattu:

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en tosiaankaan nähnyt että mikä mahtoi se Pikkaraisen osuus tässä olla. Vahvisti enemmänkin pelkoa siitä, että valmennus ei liigajoukkueella olekaan niin hyvässä kuosissa kuin olisi uskonut/toivonut. Kyllä mun mielestä pelistä näkyi, että nyt pelattiin ns Pikkaraisesta huolimatta. Tuli jotenkin fiilis, että juuri viimeiseen erään Pikkarainen vahvimmin vaikutti ja siksi se oli myös se vaikein. Mutta mene ja tiedä, vaan kauden mittaiset esitykset tukevat jotenkin tätä ajatusta.

No ehkä näitä sitten voi vaan nähdä niin monella eri tavalla. Viimeinen erä tämän päivän ottelussa oli tosiaan enemmän HPK:n hallussa, ja sinä näit sen sitten niin, että siinä erässä vahvimmin vaikutti Pikkarainen ja aiheutti vaikeudet. Kuten kirjoitit, että sinulle tuli "fiilis", että Pikkarainen vaikutti. Tämä kyllä vahvistaa minulle sitä käsitystä, että te ketkä olette päättäneet, että Pikkarainen on mielestänne paska, niin on aivan sama, mitä tapahtuu peleissä, se ei ole tai on Pikkaraisen ansiota/syytä.

Kauden mittaiset esitykset näen itse niin, että viimeiset 5 ottelua on tuottanut meille 12 pistettä, viimeiset 10 ottelua 20 pistettä. Eli hyvällä pistekeskiarvolla mennään. Ja koko nippu kakkossijaan asti on meidän edessä parhaimmillaan vain 8 pisteen karkumatkalla.
 
J

Just-Ice-Hockey

No ehkä näitä sitten voi vaan nähdä niin monella eri tavalla. Viimeinen erä tämän päivän ottelussa oli tosiaan enemmän HPK:n hallussa, ja sinä näit sen sitten niin, että siinä erässä vahvimmin vaikutti Pikkarainen ja aiheutti vaikeudet. Kuten kirjoitit, että sinulle tuli "fiilis", että Pikkarainen vaikutti. Tämä kyllä vahvistaa minulle sitä käsitystä, että te ketkä olette päättäneet, että Pikkarainen on mielestänne paska, niin on aivan sama, mitä tapahtuu peleissä, se ei ole tai on Pikkaraisen ansiota/syytä.

Kauden mittaiset esitykset näen itse niin, että viimeiset 5 ottelua on tuottanut meille 12 pistettä, viimeiset 10 ottelua 20 pistettä. Eli hyvällä pistekeskiarvolla mennään. Ja koko nippu kakkossijaan asti on meidän edessä parhaimmillaan vain 8 pisteen karkumatkalla.

Varmasti on niin, että ne ketkä ovat päättäneet Piken olevan paska syyttävät tätä kaikesta, eivätkä anna samalla logiikalla tunnustusta silloin kuin pitäisi. Se lienee melkolailla inhimillistä, joskin älyllisesti epärehellistä. Toki täältä palstalta löytyy se toinen ääripää, ne kirjoittajat jotka ovat liian sokeita nähdäkseen IFK:n tai Pikkaraisen mitään petrattavaa. Yhtä lailla älyllisesti epärehellistä toimintaa sekin.

Varsinainen syy miksi lainasin viestiäsi on kuitenkin tuo jälkimmäinen kappaleesi. Jos nuo esiin nostamasi ottelumäärät otetaan ulos kuntopuntarin kautta ja oletetaan kaikkien joukkueiden jatkavan samalla tahdilla runkosarjan loppuun, nousee IFK 5 ottelun otannalla sijalle 5 Tapparan vajotessa. 10 ottelun kuntopuntarin perusteella nykytahti riittääkin sitten sijaan 6. Käytännössä siis runkosarjassa nouseminen edellyttäisi oikeasti varmaan lähes 40 pistettä ja/tai edessä olevien seurojen kompasteluja. Paikka kuuden sakissa alkaa jo olla selviö mutta kotietu ensimmäiselle rundille olisi jo pieni ihme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös