kummitus kirjoitti:JaaTsekin pelaajien reaktiot olivat inhimillisiä, koska samanlaisissa tilanteissa on pelaajia rampautunut ennenkin.
- Kerrothan minulle näin alkuun kolme esimerkkiä samanlaisissa tilanteissa rampautuneista pelaajista?
kummitus kirjoitti:JaaTsekin pelaajien reaktiot olivat inhimillisiä, koska samanlaisissa tilanteissa on pelaajia rampautunut ennenkin.
En minä epäillyt Jagrin olevan halvaantunut.Ioota Rhoo kirjoitti:Tämän Tsekin lääkärien lausunnon pitäisi jo lopettaa spekulaatiot halvaantumisista!
kummitus kirjoitti:En minä epäillyt Jagrin olevan halvaantunut.
http://www.physsportsmed.com/issues/1999/11_99/roberts.htmTuamas kirjoitti:- Kerrothan minulle näin alkuun kolme esimerkkiä samanlaisissa tilanteissa rampautuneista pelaajista?
Stigu kirjoitti:Tässä kiteytyy fyysistä peliä - ja esim. Ruutun eilistä taklausta- vastustavien, todellisten jääkiekkoammattilaisten filosofia yhdessä lauseessa. Kyllähän nyt taklaamiselle joku syy pitää olla-olkoonkin että kyseessä on jääkiekko-niminen peli!
Ehdotankin, että SM-liigassa otetaan vallalle käytäntö, jossa pelaaja, ennen taklaustaan käy ensin kysymässä valmentajalta, ja kysyy sen jälkeen vielä kerran itseltään: "Miksi minun oikeastaan pitäisi taklata tuota vastapuolen pelaajaa?".Onko hän esim. vahingoittanut minua? Onko tälle tulevalle väkivaltaiselle tapahtumalle mitään syytä? Mitkä ovat omat arvoni ja moraalini? Mitä jos hän esimerkiksi ei pidä siitä, että taklaan häntä? Miten tämä vaikuttaa maailmanrauhaan?
Tällä yksinkertaisella menetelmällä kitketään pelistä pois turha väkivalta.
Ja PTS:n ja muiden mieliksi esim "mailalla toisen pelaajan vauhdin hidastaminen" edustaa tämän jälkeen sitä fyysisintä hokia.
kummitus kirjoitti:http://www.physsportsmed.com/issues/1999/11_99/roberts.htm
ja
http://www.syd.kth.se/neuronik/4E1150/downloads/Project_2004.pdf
Näin alkuun. Vai halusitko loukkaantuneiden nimet ja yksityiskohtaiset selvitykset tapahtumien kulusta? Googlettele itse jos kiinnostaa, mutta voin kertoa että tapauksia on paljon. Mutta perehdy aluksi noihin linkkeihin, jos aihe on sinulle noin vieras.
kummitus kirjoitti:http://www.physsportsmed.com/issues/1999/11_99/roberts.htm
ja
http://www.syd.kth.se/neuronik/4E1150/downloads/Project_2004.pdf
Näin alkuun. Vai halusitko loukkaantuneiden nimet ja yksityiskohtaiset selvitykset tapahtumien kulusta? Googlettele itse jos kiinnostaa, mutta voin kertoa että tapauksia on paljon. Mutta perehdy aluksi noihin linkkeihin, jos aihe on sinulle noin vieras.
Tuohan olisi äärimmäinen ratkaisu. En suosittele ainakaan miesten tasolla. Olipa yllätys että lainasit juuri tuon kohdan tekstistä. Se ei vain ollut minun kantani, vaan tehokkain ratkaisu terveysviranomaisten näkökulmasta. Luulen että pelkkä lähimmäisen/jääkiekkoilijan kunnioituksen filosofian pitäisi riittää. Eli jokainen itse miettii kun ajelee toista, mikä on kohtuullista ja tarkoituksenmukaista pelitilanteessa. Viimekädessä vastuu nuorten pelaajien sivistämisessä on nuorisovalmentajilla ja ammattijääkiekkoilijoilla, jotka lausuntoineen ja tekoineen näyttävät esimerkin nuorille.masaman kirjoitti:"The simplest solution, then, to the high rate of injury in ice hockey is to follow the example of the women's and girl's game and eliminate body checking, at least for the youth levels of the sport."
Tässä ratkaisu! tuosta ekasta linkistä, sitten varmaan katsojiakin alkaa tulemaan lisää, eikö?
2014 Olympic Ice Hockey: safest sport in the world! Tehään vielä sillailla että kumpikaan joukkue ei saa ylittää punaviivaa ja lämitään sen takaa...
kummitus kirjoitti:Onko jääkiekko nykyajan turnajaiset, jossa gladiaattorit vuodattavat vertaan katsomon sinappimursujen barbaarisen action-nälän ja verenhimon tyydyttämiseksi.
Miksi ammattilaissarjassa? Eivätkö amatöörien tai junioreiden selkärangat merkitse mitään? Luitko itse niitä, siellä oli Suomalaista, Kanadalaista ja Jenkkitutkimusta? Itse en huomannut Tsekin seiskadivarista olleen mitään noissa linkeissä. Osoita kolme tapausta..... No älä nyt jaksa! Sitten kun minä sinulle lopulta löydän mielestäni kolme sopivaa tapausta ja postaan ne tänne, sinä pyydät uusia niin kauan, kunnes multa menee hermot ja tarmo loppuu. En suo sinulle tuollaista iloa, saat pitää tunkkisi. Sinähän voit sanoa jokaisen tapauksen kohdalla, että se ei ollut samanlainen koska se oli erilainen siltä ja siltä osin. Tämän tapauksen kanssa identtistä pelaajan halvauttavaa lentokulmaa (tms.) laitaan, en edes yritä sinulle etsiä.Tuamas kirjoitti:- Luitko itse linkittämiäsi sivuja lainkaan?
Täytyy näemmä hiukan tarkentaa, koska ymmärsit kysymyksen väärin. Eli osoita minulle kolme (3) tapausta, joissa samanlaisessa tilanteessa pelaaja on rampautunut. Ja mielellään ammattilaissarjassa, eikä missään Tsekin seiskadivarissa.
kummitus kirjoitti:Onko jääkiekko nykyajan turnajaiset, jossa gladiaattorit vuodattavat vertaan katsomon sinappimursujen barbaarisen action-nälän ja verenhimon tyydyttämiseksi.
En minä mitään veripisaraa jäällä tarkoita pelle, vaan riskiä loukkaantua vakavasti! Ymmärrätkö mitä sinulle sanotaan?Tuamas kirjoitti:- Aivan uskomatonta kukkahattuvuodatusta tavallisen taklaustilanteen jäljiltä. Edelleen mitään verta ei olisi kentällä nähty, jos Jagr olisi viksuna miehenä pitänyt kypärää, tuon elvistely-lelun sijaan.
kummitus kirjoitti:En minä mitään veripisaraa jäällä tarkoita pelle, vaan riskiä loukkaantua vakavasti! Ymmärrätkö mitä sinulle sanotaan?
kummitus kirjoitti:Miksi ammattilaissarjassa? Eivätkö amatöörien tai junioreiden selkärangat merkitse mitään? Luitko itse niitä, siellä oli Suomalaista, Kanadalaista ja Jenkkitutkimusta? Itse en huomannut Tsekin seiskadivarista olleen mitään noissa linkeissä. Osoita kolme tapausta..... No älä nyt jaksa! Sitten kun minä sinulle lopulta löydän mielestäni kolme sopivaa tapausta ja postaan ne tänne, sinä pyydät uusia niin kauan, kunnes multa menee hermot ja tarmo loppuu. En suo sinulle tuollaista iloa, saat pitää tunkkisi. Sinähän voit sanoa jokaisen tapauksen kohdalla, että se ei ollut samanlainen koska se oli erilainen siltä ja siltä osin. Tämän tapauksen kanssa identtistä pelaajan halvauttavaa lentokulmaa (tms.) laitaan, en edes yritä sinulle etsiä.
Sitä vaan että ehkei kaikki tajua miten primitiivistä käyttäytymisemme välillä onkaan. Ja sitä, että ehkä kaikki pelaajat kentällä eivät halua tulla taklatuksi pää edellä laitaan, ainakaan yleisön riemuksi.Panzerfaust kirjoitti:On se sitäkin. Entä sitten?
kummitus kirjoitti:Sitä vaan että ehkei kaikki tajua miten primitiivistä käyttäytymisemme välillä onkaan. Ja sitä, että ehkä kaikki pelaajat kentällä eivät halua tulla taklatuksi pää edellä laitaan, ainakaan yleisön riemuksi.
kummitus kirjoitti:Sitä vaan että ehkei kaikki tajua miten primitiivistä käyttäytymisemme välillä onkaan. Ja sitä, että ehkä kaikki pelaajat kentällä eivät halua tulla taklatuksi pää edellä laitaan, ainakaan yleisön riemuksi.
kummitus kirjoitti:Tämän tapauksen kanssa identtistä pelaajan halvauttavaa lentokulmaa (tms.) laitaan, en edes yritä sinulle etsiä.
Sinäpä olet teräväkielinen kaveri. Taisin saada uuden ystävän.Tuamas kirjoitti:- Pikkuneiti huomasi tehtävänsä mahdottomaksi?
Tuamas kirjoitti:Miksikö ammattilaissarjasta?
Ihmettelen (tai no en tosissani) että miksi edes kysyt, että miksi nimenomaan ammattilaissarjassa.
Eli siksi ammattilaissarjasta, koska vain ammattilaissarjoissa vauhti ja taklaukset ovat niin kovia ja yleisiä, että pelaajat osaavat niiden vastaanottamisen kunnolla.
Mutta vastaavasti vauhti on hiljaisempi ja pelaajat pienempiä, kuten tiedät. Eikö Jaromir Jagr ole jääkiekkoammattilainen kun lentelee seinille noin vaarallisen näköisesti?Tuamas kirjoitti:Amatöörien ja juniorien selkärangat eivät merkitse tässä tapauksessa yhtään mitään, koska kyseisillä pelaajilla ei ole niin hyviä valmiuksia taklata puhtaasti ja ottaa taklauksia vastaan, kuin ammattilaispelaajilla.
kummitus kirjoitti:Niin. Tai näin;.. ammattilaissarjasta, koska vain ammattilaissarjoissa vauhti ja taklaukset ovat niin kovia ja yleisiä, että pelaajat eivät aina ehdi niihin valmistautua.
Mutta vastaavasti vauhti on hiljaisempi ja pelaajat pienempiä, kuten tiedät. Eikö Jaromir Jagr ole jääkiekkoammattilainen kun lentelee seinille noin vaarallisen näköisesti?