Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 995 156
  • 3 184

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sinänsä huvittavaa että juuri nyt käydään keskustelua Ruudun kyseenalaisista tempuista, koska Gilliesin pinnan Ruutu sai katkeamaan (jos siis pinna katkesi eikä Gillies toiminut käskytettynä) ihan sääntöjen sallimin ja "koodiston" mukaisin keinoin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Jääkiekossa on olemassa moraalipykälä, käytösrangaistukset, niitä pitää vaan uskaltaa käyttää. Pelaaja kyykkää -> PRK, hanskojen heiluttelu -> 10 minuuttia, piilolinssien etsiskely -> 10 minuuttia, vastustajan varusteen vieminen -> 10 minuuttia jne. Ei tarvita uutta pykälää, ainoastaan uudet ohjeistukset tuomareille ja SM-liiga Oy:n osakkaille.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sinänsä huvittavaa että juuri nyt käydään keskustelua Ruudun kyseenalaisista tempuista, koska Gilliesin pinnan Ruutu sai katkeamaan (jos siis pinna katkesi eikä Gillies toiminut käskytettynä) ihan sääntöjen sallimin ja "koodiston" mukaisin keinoin.

Ehdottomasti sai, eikä kai siitä ole nyt kukaan mutissutkaan. Gilliesin puolustukseksi sanoisin, että kun hänet kentälle laitettiin, niin ilman eri käskyjä varmasti ajatteli, että jotain pitää nyt tapahtua. Eli varmasti enemmän se paine tuli sieltä penkin puolelta kuin Ruudun suunsoitosta. Varmasti suunsoitto tietysti helpotti kohteen valintaa. Ja tietyssä mielessä Ruutu on kuitenkin reilu kohde, Semiriä tai Tyrväistä voisi heidän lisäkseen edes ajatella. Ja tuo ei siis tarkoita, että joku oikeutus iskulle voitaisiin nimetä, kaikinpuolin turha tapaus.

Tuo muu keskustelu nyt sitten lähti elämään, kun Ruutu on taas tapetilla. Noissa kyseenalaisissa tempuissa taas tekijä ei ole oleellinen. Ihan yhtä naurettavaa se kypärien jemmailu on kenen tahansa suorittamana. Minkäs sille voi, että Ruutu on ainoana tämänkin keksinyt(minä en ainakaan muista muita) ;)
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kyllähän Gilliesillä on vielä hommia jäljellä mikäli Summanen seisoo sanojensa takana ilmoittaessaan Gilliesin sopimuksen johtuvan siitä, että se takaa heidän pelaajilleen työrauhan. Liivik ja Paalanen ovat siis seuraavana vuorossa. Jos Gillies ei HIFK:n tapojen ja perinteen mukaan käy tapauksia kuittaamassa tulee todistettua se, että Ruutu oli ainoa syy Gilliesin sainaamiselle ja suunsoittaminen on siinä kontekstissa enemmän koodin vastaista kuin myöhässä tulleet taklaukset. HIFK antaa samalla viestin, että heidän pelaajiaan saa taklata rumasti ja myöhässä, mutta jos käytte vittuilemaan vetää Gillies vapahtajan saman tien.

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa tulee Ruutu provosoimaan Gilliestä entistä enemmän seuraavassa pelissä. Siinä on Ramilla ja Gilliesillä kova duuni olla provosoitumatta. Oli seuraus Ruudun provoisinnista sitten mikä tahansa, voittaa Jokerit jokatapauksessa. Jos Gillies toimii, on seuraus kokonaisuutena merkittävä HIFK:lle pelikieltoineen, sakkoineen ja mediamyllytyksineen. Jos Gillies ei toimi, on Ruutu toiminnallaan todistanut joukkuekavereilleen, että Gilliesin kädet on kuvainnollisesti sidottu ja siitä ei ole uhkaa.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Pelaaja kyykkää -> PRK,
Tästä, mutta vain tästä samaa mieltä.
hanskojen heiluttelu -> 10 minuuttia,
Eli antaisit hanskojen heiluttelusta saman rangaistuksen kuin itse tappelusta. Hanskojen heiluttelu=hanskojen tiputtaminen? Huhhuh!
piilolinssien etsiskely -> 10 minuuttia,
Eli jos pelaajalla menee piilolissit vaikka taklaus- tai muussa rouhintatilanteessa syrjälleen, tulee 10 min kakku? Huhhuh!
vastustajan varusteen vieminen -> 10 minuuttia
Mihin määrittelet tämän, eli mihin vedät rajan? Bobby Ryaninko olisi kuulunut istua kymppi, kun pisti kiekon reppuun Mikko Koivun mailalla? Vai onko tilanne rike vasta, kun varuste viedään.. niin, mihin se pitää viedä? (Ryan ei antanut mailaa takaisin Koivulle pelin aikana).

Sun (mun mielestä aivan helvetin nössöjen ja lätkään kuulumattomien) ajatusten ongelmana on täysi linjattomuus. Olet antamassa käytöskymppejä tilanteista, jotka ovat toki vittumaisia, mutta eivät missään nimessä rikkeitä. Ei se käy laatuun. Esim. tuo hanskojen heiluttelu on ihan verrannollinen siihen, että pelaaja huutaisi toiselle "Mä hyppytaklaan sua kyynärpäällä päähän ens vaihdossa". Pitäisikö antaa uhkailusta 10 min?

En mäkään halua, että Rudi kyykkää enää kertaakaan. Tai tökkää sormella silmään tai puree tms. Mutta sun linjauksistasi näkyy todella inhottavasti läpi antipatiat Jarkko Ruudin henkilöä kohtaan. Olet näin ollen ik. jäävi ehdottamaan tai ideoimaan mitään uusia sääntöjä.

Jos Lex Ruutu menee läpi noin, kuin Hesarissa sanottiin, ei voi muuta kuin todeta että ollaan syvällä metsässä ja heikoilla jäillä.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Eli antaisit hanskojen heiluttelusta saman rangaistuksen kuin itse tappelusta.

En tiedä oliko tämä joku spede-yhtiöiden tuottama vitsi, mutta mistä lähtien tappelusta on selvinnyt 10min jäähyllä? Toki se minulle kävisi vallan mainiosti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En tiedä oliko tämä joku spede-yhtiöiden tuottama vitsi, mutta mistä lähtien tappelusta on selvinnyt 10min jäähyllä? Toki se minulle kävisi vallan mainiosti.

Okei. Katkos ajatuksen ja kirjoitetun tekstin välillä. Piti laittaa, että sama kuin mitä tappelusta olisi kohtuullista saada. Seison korjattuna ja kerään vuoheni.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Sun (mun mielestä aivan helvetin nössöjen ja lätkään kuulumattomien) ajatusten ongelmana on täysi linjattomuus. Olet antamassa käytöskymppejä tilanteista, jotka ovat toki vittumaisia, mutta eivät missään nimessä rikkeitä. Ei se käy laatuun. Esim. tuo hanskojen heiluttelu on ihan verrannollinen siihen, että pelaaja huutaisi toiselle "Mä hyppytaklaan sua kyynärpäällä päähän ens vaihdossa". Pitäisikö antaa uhkailusta 10 min?...

Tätä on Jarkko Ruutu maailma, selittelyä, selittelyä.

Jokainen jääkiekkoa hieman enemmän seurannut ja ehkä mukana ollutkin, ymmärtää mistä puhun. Jos pelaaja ilmoittaa halukkuutensa tappeluun hanskoja heilutellen, mutta jättää ne pudottamatta kun toinen on pudottanut, kyseessä on aivan selvä epäurheilijamainen käytös, molemmille kymppi.

Sama on varusteiden kanssa. Olen nähnyt yhden estämisjäähyn Porissa, mikä annettiin vastustajan mailan potkimisesta. Jokainen ymmärtää, että varusteet ovat henkilökohtaisia, ei niitä tarvitse vastustajan kuljetella mihinkään, joukkuekaverit ja tuomarit ovat sitä varten. Ja kun vähän tarkemmin ajattelen esimerkkiäsi, niin minusta maalin olisi voinut hylätä. Miksi pelaaja saisi käyttää vastustajan pelivälinettä?

Ja piilolinssi kohta oli hieman epäselvästi kirjoitettu eli näyttelystä tulisi se kymppi, kuten taisi tuossa tilanteessa tullakin.

Ja täytyy muistaa, että tämän tyyliset tiukennukset käytösrangaistuksiin ei ole ongelma pelaajille, he toimivat muutenkin näiden rajoissa. Nyt vaan ollaan J. Ruutu ketjussa, jossa pitää tämän tyylisiä asioita pohtia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3

Mielenkiintoista miten tuota meinataan valvoa ja millainen suunsoitto ja pilailu vastustajaa kohtaan tuossa olisi rangaistavaa, jos tulkinta menee tuomareiden varaan niin veikkaan aikamoista mielivaltaa ja hajontaa siitä mistä rangaistaan - tosin Jokereita ajatellen tuolla ei ole väliä sinällään jos ja kun KHL kuvio toteutuu, vai onko tuossa kyse kansainvälisestä sääntöpykälästä vai kotoisen liigan puuhastelusta?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jokainen jääkiekkoa hieman enemmän seurannut ja ehkä mukana ollutkin, ymmärtää mistä puhun. Jos pelaaja ilmoittaa halukkuutensa tappeluun hanskoja heilutellen, mutta jättää ne pudottamatta kun toinen on pudottanut, kyseessä on aivan selvä epäurheilijamainen käytös, molemmille kymppi.
Täysin samaa mieltä. Joku rangaistus pitäisi siitäkin saada, kun pelaaja esim. vartaloharhautuksella tai muulla vilunkikeinolla saattaa vastustajan ulos tilanteesta ja ottamaan jäähyn. Jos pelaaja ilmoittaa halukkuutensa oikealle kaartamiseen painon siirtämisellä, mutta kääntyykin nopeasti vasemmalle, on kyseessä aivan selvä epäurheilijamainen käytös ja halpamainen harhautus.

Kuulostaa melkoiselta haistavittu-säännöltä tuo kaavailtu muutos ja epäilen kyllä kovasti, ettei tule menemään läpi. Siinä vietäisiin jääkiekosta jotain todella olennaista, kuten ollaan tekemässä tappeluidenkin osalta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täysin samaa mieltä. Joku rangaistus pitäisi siitäkin saada, kun pelaaja esim. vartaloharhautuksella tai muulla vilunkikeinolla saattaa vastustajan ulos tilanteesta ja ottamaan jäähyn. Jos pelaaja ilmoittaa halukkuutensa oikealle kaartamiseen painon siirtämisellä, mutta kääntyykin nopeasti vasemmalle, on kyseessä aivan selvä epäurheilijamainen käytös ja halpamainen harhautus...

Jos liigapelaajilta kysyttäisiin hanskojen heiluttelusta mielipidettä, lähes jokainen olisi valmis antamaan käytösrangaistuksen siitä. Tuollainen toiminta ei kuulu jääkiekon koodistoon, minkä mukaan pelaaja vastaa teoistaan ja tappelun kuulu olla reilu. Ymmärrän, ettei fani, jolla ainoa kosketus jääkiekkoon tapahtuu pleikkarin tai fanikatsomon kautta, tajua tätä.

Ja edelleen, tuo tulkinta ei aiheuta ongelmia, erittäin harva pelaaja harrastaa tällaista.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos liigapelaajilta kysyttäisiin hanskojen heiluttelusta mielipidettä, lähes jokainen olisi valmis antamaan käytösrangaistuksen siitä.

Perustuen mihin? Jumalauta yritä nyt tajuta, että sä et voi esittää asioita faktoina vaikka itse sellaisena niitä pitäisit. Eli jäit taas paskan puhumisesta kiinni. Tyypillistä TosiFania.
 

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Mitä ihmettä?

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Tappakaa loputkin tunne pelistä.

Monesta asiasta, ehkäpä jopa suurimmasta osasta tulee oltua hieman erimieltä varsinkin Jokerikannattajien kanssa, ei johdu itse Jokereista vaan ehkäpä eri joukkueiden kannattajien asenteista/ilmaisutavasta.

Mutta tästä täytyy olla kyllä täysin samaa mieltä. Itseä ihmetyttää muutenkin nämä linjattomat ilmaisut sääntökirjassa, kuten esimerkiksi "kohtuuttoman kova peli", mikä on mittarina tälläisille asioille? Ja tuo suunsoittamis, kuumentamis yms. pykälä on järjetön, jopa ilman tuota linjattomuutta.

Miksi ihmeessä pitää viedä tunnetta pelistä, jossa jokainen pelaaja tietää, että välillä joku saattaa sanoa pahasti tai yrittää ärsyttää. Jos nuo kommentit pelaajaan niin pahasti sattuu, että pitää tehdä pykälä suojelemaan, on väärässä paikassa mielestäni. Rasismin kitkemisen ymmärrän, mutta junioreista lähtien sanotaanko tuolta C-junioreista viimeistään alkaa tietyt pelaajat tarkoituksella kuumentamaan vastustajaa.

Mielestäni hyvä vertaus voisi olla se, että jos jonkun maalivahdin hansakäsi on heikko, skouttaa valmennus ja pelaajat sen niin, että jokainen sen varmasti tietää ja ampuu sinne. Jos haluat tämän kauden Ilveksen yhden parhaista hyökkääjistä pois pelistä, kuumenna Corsoa tarpeeksi. Näin yksinkertaista se on.

Itselläni oli tapana D-junioreista lähtien sääntöjen rajamailla pelaaminen ja vastustajan kuumentaminen, välillä sai itse jäähyjä, mutta useammin sai vastustajan monelta tähtihyökkääjältä pasmat sekaisin ja heille turhautumisen ja muun kuumenemisen takia jäähyjä.

Yhtä tähtihyökkääjää kun kuumentaa, pari kertaa riistää puhtaasti kiekon ja vielä vähän antaa maalin edessä keppiä, kummasti nousee kaverilla tunteet ja tiettyä painetta tulee, kun ei saa maaleja aikaiseksi ja lopputuloksena on tehoton pelaaja, joka on jäähyaltis.

Ja vielä loppuun painotus. Vihaan Jarkko Ruutua ja suurinta osaa noista hänen näkyvistä tempuistaan, oli pelipaita mikä tahansa. Jarkko Ruutu tekee tosin pelin sisällä paljon enemmän, kun nuo kyykkäykset ja muut tyhmät temput, jotta saa vastustajan kuumennettua.
 

Itäpuu

Jäsen
Mitä ihmettä?

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Tappakaa loputkin tunne pelistä.

Itseasiassa viimeinkin yritetään ohjata jääkiekkoa sirkuspelleilystä urheilun suuntaan. Epäurheilijamainen käyttäytyminen on juuri "tunteen" ja "roolipelaamisen" varjolla hyväksytty, ja ollaan menossa jo liian pitkälle. Ruutu nyt on äärimmäinen esimerkki säälittävästä ja epäurheilijamaisesta pellestä, että sinänsä oikeassa ketjussa tuo linkki on.
Olin aiemmin pitänyt Ruutua kovana mutta fiksuna pelimiehenä. Pettymys on ollut melkoinen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vihaan Jarkko Ruutua ja suurinta osaa noista hänen näkyvistä tempuistaan, oli pelipaita mikä tahansa.
Tämä on rehellistä puhetta ja sitä on pakko arvostaa. Uskon näin olevan suurimman osan kohdalla, aika monella tuo pelipaita tosin painaa vakaakupissa paljon enemmän. Kyllähän tänne paljon mahtuu näitä mukaneutraaleja kirjoittajia jotka sönköttävät sitä sun tätä itse teoista, mutta todellisuudessa syy on sama, viha. Huikeaa Ruudun toiminnassa on se, että hän todellakin pystyy sekoittamaan niin vastustajien kuin kannattajienkin pasmat totaalisesti. Harva pelaaja herättää näin paljon tunteita.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Jos liigapelaajilta kysyttäisiin hanskojen heiluttelusta mielipidettä, lähes jokainen olisi valmis antamaan käytösrangaistuksen siitä. Tuollainen toiminta ei kuulu jääkiekon koodistoon, minkä mukaan pelaaja vastaa teoistaan ja tappelun kuulu olla reilu. Ymmärrän, ettei fani, jolla ainoa kosketus jääkiekkoon tapahtuu pleikkarin tai fanikatsomon kautta, tajua tätä.

Ja edelleen, tuo tulkinta ei aiheuta ongelmia, erittäin harva pelaaja harrastaa tällaista.

Ja jos liigapelaajilta kysyttäisiin pitäisikö tappeluiden isoista rangaistuksista luopua, niin varmasti pitäisi. Tämä nykyinen liigahan on Jarkko Ruudulle unelmien täyttymys, kun tappelut on käytännössä kielletty tai ainakin tappeleminen on todella typerää, joka sekoitaa vaan joukkueen peluutuksen. Ja juuri tähän ns. koodiston ja sääntöjen väliseen ristiriitaan Jarkko iskee.

Keskustelu aiheen ympärillä on kyllä yhtä jankkausta, kun koko ajan jaksetaan puhua pelaajien suojelemisesta, tappeluiden puhdistavasta vaikutuksesta jne, kun samaan aikaan tappelut on säännöillä tehty järjettömiksi ja niistä tulee pitkiä pelikieltoja helposti. Tämän takia koko perinteisen koodiajattelun voi heittää roskikseen, vaikka jotkut siitä yrittävät väkisin pitää kiinni. Osittain tästä ristiriidasta johtui myös 1.9. tapahtumat, kun HIFK väkisin haki "koodiston" mukaista kuittia. Tämä toki ei yhtään poista Jokereiden vastuuta omista idioottimaisuuksista.

Yleensä en juurikaan pidä Rantasen ja Nyholmin jutuista, mutta tästä koodistosta saivat ihan hyvää keskustelua aikaiseksi Radio Helsingin lähetyksessä. Ohjelmat voi kuunnella seuraavasta linkistä: Total Hockey Forever Archives — Radio Helsinki - Hyvä radio!

Koodista puhuttiin siis 8.10.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perustuen mihin? Jumalauta yritä nyt tajuta, että sä et voi esittää asioita faktoina vaikka itse sellaisena niitä pitäisit. Eli jäit taas paskan puhumisesta kiinni. Tyypillistä TosiFania.

Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.

Et voi. Sä et voi puhua liigapelaajien puolesta vain siksi, että olet joskus joillekin jutellut. Olen kuule minäkin jutellut ja Jarkkoa en ole kuullut haukuttavan. Voinko tehdä tästä jotain yleismaailmallisia johtopäätöksiä? Tai siitä kun Ville Nieminen sanoi arvostavansa Jarkko Ruutua.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.
Tuota, en nyt puolusta Ruutua enkä hänen tekojaan, mutta jos tuo on vallitseva asenne, niin miten kyseinen herra on luonut melko pitkään jatkuneen uransa?
 

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.

Itse kuulin kerran Jyväskylässä ollessani vierasjoukkueen fanikatsomossa katsomassa ottelua JYP-HIFK, että joku HIFK-fani huusi "VITUN HOMO BOMAN MÄ TAPAN SUT!" ja käsittääkseni Boman ei ainakaan julkisesti ole homo, eikä häntä ole kukaan HIFK-fani vielä tappanut.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.

No voi saatana! Miksi pitäisi arvostaa? Sen takia se niitä temppuja tekee, ettei niistä pidetä. Aika harva vastustaja kuumenee siitä, että käyt pelin jälkeen tarjoamassa niille apua kengännauhojen solmimisessa tai ostat niille kimpun neilikoita.

Lätkään kuuluu se elementti, että tunteet kuohuvat (esim. maalinedustakahakat) ja siten myös elimellisesti se, että tunteita kuohutetaan! Silloin kun halutaan laittaa vastustajalta kuppi nurin, voidaan ottaa käyttöön äärimmäisiäkin keinoja. Jos olet kieltämässä hanskojen heiluttelun sen takia, että vastustat eivät sitä arvosta niin mene himaas.

Totta kai raja pitää vetää siihen, että pysytään vastustajaa vahingoittamattomien keinojen sisäpuolella, ja sitähän tuo hanskojen heiluttaminen nimenomaan on oikein puhtaimmillaan.

Ja ihan turha tulla nostamaan omaa mielipidettä muiden mielipiteisiin nähden heittämällä jotain tollasta skeidaa siitä kuka on ollut enemmän lätkäpiireissä. Mieti nyt, tää on jääkiekkokeskustelupalsta.

Ja tekisi mieleni kysyä, että etkö sä ole mainostanut olevasi opettaja? Ennen sekin oli ylemmän korkeakoulututkinnon takana ja siten maikatkin osasivat kirjoittaa hyvää tekstiä.

Jos Jarkko on TosiFanin ihon alla, ja TosiFani mun ihon alla, onko munkin ihon alla vähän Jarkkoa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuota, en nyt puolusta Ruutua enkä hänen tekojaan, mutta jos tuo on vallitseva asenne, niin miten kyseinen herra on luonut melko pitkään jatkuneen uransa?

Ensinnäkin, en puhunut J. Ruudusta pelaajana vaan J. Ruudun tyyppisestä toiminnasta. Toiseksi, jääkiekkojoukkueessa pitää sietää erilaisia persoonia. Tuskin yksikään pelaaja kieltää J. Ruudun hyviä ominaisuuksia.

Ja nythän keskustellaan niistä käyttösrangaistuksista, joita mielestäni pitäisi jakaa enemmän, eikä tehdä "moraalipykäliä" jääkiekkosääntöihin. Mikäli yrität poistaa huonon käytöksen säännöillä, annat vallan häirikön käsiin. Aina löytyy jotain mitä ei ole kielletty säännöissä. Tästä syystä jonkun täytyy ottaa henkilökohtaisella auktoriteetilla homma haltuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös