Sinänsä huvittavaa että juuri nyt käydään keskustelua Ruudun kyseenalaisista tempuista, koska Gilliesin pinnan Ruutu sai katkeamaan (jos siis pinna katkesi eikä Gillies toiminut käskytettynä) ihan sääntöjen sallimin ja "koodiston" mukaisin keinoin.
Vuonna 2015 ilmestyvässä uudessa jääkiekon sääntökirjassa tartutaan koulukiusaamiseen verrattavissa olevaan henkiseen kaukaloväkivaltaan.
...
"Pilailu toisen kustannuksella on saatava loppumaan. Ongelma on yleismaailmallinen", sanoo suomalainen sääntönikkari.
Sinänsä huvittavaa että juuri nyt käydään keskustelua Ruudun kyseenalaisista tempuista, koska Gilliesin pinnan Ruutu sai katkeamaan (jos siis pinna katkesi eikä Gillies toiminut käskytettynä) ihan sääntöjen sallimin ja "koodiston" mukaisin keinoin.
Tästä, mutta vain tästä samaa mieltä.Pelaaja kyykkää -> PRK,
Eli antaisit hanskojen heiluttelusta saman rangaistuksen kuin itse tappelusta. Hanskojen heiluttelu=hanskojen tiputtaminen? Huhhuh!hanskojen heiluttelu -> 10 minuuttia,
Eli jos pelaajalla menee piilolissit vaikka taklaus- tai muussa rouhintatilanteessa syrjälleen, tulee 10 min kakku? Huhhuh!piilolinssien etsiskely -> 10 minuuttia,
Mihin määrittelet tämän, eli mihin vedät rajan? Bobby Ryaninko olisi kuulunut istua kymppi, kun pisti kiekon reppuun Mikko Koivun mailalla? Vai onko tilanne rike vasta, kun varuste viedään.. niin, mihin se pitää viedä? (Ryan ei antanut mailaa takaisin Koivulle pelin aikana).vastustajan varusteen vieminen -> 10 minuuttia
Eli antaisit hanskojen heiluttelusta saman rangaistuksen kuin itse tappelusta.
En tiedä oliko tämä joku spede-yhtiöiden tuottama vitsi, mutta mistä lähtien tappelusta on selvinnyt 10min jäähyllä? Toki se minulle kävisi vallan mainiosti.
...Sun (mun mielestä aivan helvetin nössöjen ja lätkään kuulumattomien) ajatusten ongelmana on täysi linjattomuus. Olet antamassa käytöskymppejä tilanteista, jotka ovat toki vittumaisia, mutta eivät missään nimessä rikkeitä. Ei se käy laatuun. Esim. tuo hanskojen heiluttelu on ihan verrannollinen siihen, että pelaaja huutaisi toiselle "Mä hyppytaklaan sua kyynärpäällä päähän ens vaihdossa". Pitäisikö antaa uhkailusta 10 min?...
Täysin samaa mieltä. Joku rangaistus pitäisi siitäkin saada, kun pelaaja esim. vartaloharhautuksella tai muulla vilunkikeinolla saattaa vastustajan ulos tilanteesta ja ottamaan jäähyn. Jos pelaaja ilmoittaa halukkuutensa oikealle kaartamiseen painon siirtämisellä, mutta kääntyykin nopeasti vasemmalle, on kyseessä aivan selvä epäurheilijamainen käytös ja halpamainen harhautus.Jokainen jääkiekkoa hieman enemmän seurannut ja ehkä mukana ollutkin, ymmärtää mistä puhun. Jos pelaaja ilmoittaa halukkuutensa tappeluun hanskoja heilutellen, mutta jättää ne pudottamatta kun toinen on pudottanut, kyseessä on aivan selvä epäurheilijamainen käytös, molemmille kymppi.
Täysin samaa mieltä. Joku rangaistus pitäisi siitäkin saada, kun pelaaja esim. vartaloharhautuksella tai muulla vilunkikeinolla saattaa vastustajan ulos tilanteesta ja ottamaan jäähyn. Jos pelaaja ilmoittaa halukkuutensa oikealle kaartamiseen painon siirtämisellä, mutta kääntyykin nopeasti vasemmalle, on kyseessä aivan selvä epäurheilijamainen käytös ja halpamainen harhautus...
Jos liigapelaajilta kysyttäisiin hanskojen heiluttelusta mielipidettä, lähes jokainen olisi valmis antamaan käytösrangaistuksen siitä.
Mitä ihmettä?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Tappakaa loputkin tunne pelistä.
Mitä ihmettä?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Tappakaa loputkin tunne pelistä.
Tämä on rehellistä puhetta ja sitä on pakko arvostaa. Uskon näin olevan suurimman osan kohdalla, aika monella tuo pelipaita tosin painaa vakaakupissa paljon enemmän. Kyllähän tänne paljon mahtuu näitä mukaneutraaleja kirjoittajia jotka sönköttävät sitä sun tätä itse teoista, mutta todellisuudessa syy on sama, viha. Huikeaa Ruudun toiminnassa on se, että hän todellakin pystyy sekoittamaan niin vastustajien kuin kannattajienkin pasmat totaalisesti. Harva pelaaja herättää näin paljon tunteita.Vihaan Jarkko Ruutua ja suurinta osaa noista hänen näkyvistä tempuistaan, oli pelipaita mikä tahansa.
Jos liigapelaajilta kysyttäisiin hanskojen heiluttelusta mielipidettä, lähes jokainen olisi valmis antamaan käytösrangaistuksen siitä. Tuollainen toiminta ei kuulu jääkiekon koodistoon, minkä mukaan pelaaja vastaa teoistaan ja tappelun kuulu olla reilu. Ymmärrän, ettei fani, jolla ainoa kosketus jääkiekkoon tapahtuu pleikkarin tai fanikatsomon kautta, tajua tätä.
Ja edelleen, tuo tulkinta ei aiheuta ongelmia, erittäin harva pelaaja harrastaa tällaista.
Perustuen mihin? Jumalauta yritä nyt tajuta, että sä et voi esittää asioita faktoina vaikka itse sellaisena niitä pitäisit. Eli jäit taas paskan puhumisesta kiinni. Tyypillistä TosiFania.
Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.
Tuota, en nyt puolusta Ruutua enkä hänen tekojaan, mutta jos tuo on vallitseva asenne, niin miten kyseinen herra on luonut melko pitkään jatkuneen uransa?Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.
Olen keskustellut elämäni aikana useamman kymmenen liigapelaajan, -valmentajan ja muiden toimihenkilöiden kanssa pelistä. Yksikään heistä ei ole arvostanut J. Ruudun tyyppistä toimintaa. Tällä perustella voin esittää väitteeni, se ei ole mitään paskapuhetta.
Tuota, en nyt puolusta Ruutua enkä hänen tekojaan, mutta jos tuo on vallitseva asenne, niin miten kyseinen herra on luonut melko pitkään jatkuneen uransa?