Mainos

Jarkko Ruudun taklaus Artturi Lehkoseen

• 256 191
  • 1 511
Tila
Viestiketju on suljettu.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Itse osaan tulkita tuon Ruudun katseen peruskoulupohjalta. Ei ole kovin vaativaa oikeasti. Veikkaan, että pelkkä ala-astekin riittäisi.

Onneksi liigan kurinpitoelimillä on hiukan parempi koulutus jolla arvioida noita.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hauskaa kun Ruutu taklaa vähän myöhässä, kuten muutkin pelaajat niin monta kertaa aiemmin, niin hirveä haloo. Ei todellakaan törkeimmästä päästä, turha toki.

Samaan aikaan toisaalla joku fani lyö vaksia kyynärpäällä ja missään ei kansanedustajat kommentoi. Jos jokerikannattaja olisi lyönyt, niin kirjoitettaisiinkohan sitten ja kommentoisivatko kansanedustajat?

No minkä säännön mukaan sinä olisit tuota tuomitsemassa? Estämisen tunnusmerkit siinä kai lähimmäksi täyttyy, mutta siitä ei SM-liigan säännöillä ilmeisesti voi edes ajaa ulos, joten miten siitä saisi pelikieltoa? Itse taklauksesta en ainakaan itse löydä muuta väärää kuin korkeintaan sen että se tulee hieman liian myöhään, jolloin se olisi estämistä. Ihan mielenkiinnosta siis kyselen että onko tästä teknisesti mahdollista antaa pelikieltoa, jos Ville Niemisestä tuli joustamattomien sääntöjen uhri tuomarin kanssa törmäilyssä niin ne samat säännöt voi jälleen tehdä sen että tästä taklauksesta ei edes teknisesti olisi pitänyt voida antaa ulosajoa pelissä. Taklaus on siis hieman myöhässä mutta ei kuitenkaan niin että se olisi pelitilanteen ulkopuolinen tapahtuma. Lehkosella oli kiekko joka tapauksessa n vajaa sekunti ennen osumaa.

Aika pitkää päivää Liusjärvi tekee jos se tuomio Jarkon taklauksesta tosiaan meinaa vielä tänään tulla.

No, voit vaikka miettiä, oliko Lehkonen esimerkiksi puolustuskyvytön tuossa tilanteessa? Kiekosta luopuminen oli jo tapahtunut hyvissä ajoin. Naurettavia puolusteluja nämä lauseet "taklaus oli ehkä hieman myöhässä.."

Silmä käteen. Ruudun tarkoitus oli ajella puolustuskyvytön pelaaja levyksi ja sen hän teki. Piste. Turha nyt vikistä ja selitellä jostain teknisistä seikoista. Voi tulla 0 peliä tai 3 peliä tai mitä tahansa. Näköjään koko ilta menee Liusjärvellä.

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hauskaa kun Ruutu taklaa vähän myöhässä, kuten muutkin pelaajat niin monta kertaa aiemmin, niin hirveä haloo. Ei todellakaan törkeimmästä päästä, turha toki.

Samaan aikaan toisaalla joku fani lyö vaksia kyynärpäällä ja missään ei kansanedustajat kommentoi. Jos jokerikannattaja olisi lyönyt, niin kirjoitettaisiinkohan sitten ja kommentoisivatko kansanedustajat?
Minusta on paljon hauskempaa, että Jokereiden kannattaja haluaa Jokereiden pelaajan kaukalossa tapahtunutta sikailua koskevassa ketjussa keskustella siitä, kuinka kerrankin jonkun muun joukkueen kuin Jokereiden kannattaja on riehunut katsomossa.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Aika urpo ja sinisilmäinen täytyy olla, jos kuvittelee tuon myöhäisen pommin olevan puhdas sattuma.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, sen näki ihan peliä katsomallakin. Mutta kerro mulle miten sen näkee Ruudun katseesta ja millaisen koulutuksen olet saanut katseanalyyseja tehdäksesi.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, sen näki ihan peliä katsomallakin. Mutta kerro mulle miten sen näkee Ruudun katseesta ja millaisen koulutuksen olet saanut katseanalyyseja tehdäksesi.

Hohhoijaa, pitääkö nyt tarttua tähän niin saatanan kirjaimellisesti :D Jokaisella on omat aavistuksensa ja vaistonsa, millä nähtyjä asioita kommentoivat. Mitä sä itket jonkun katsekoulutuksen perään nyt siellä? Okei, mulla ei ole katseanaalysia kattavaa koulutusta, joten vieköön se pohjat toteamukseltani "Ruudun katseesta jo näki". Ehkä kyseessä oli vain toteamus. Tarviinko tähän kommenttiin liittyen nyt muuten jonkun erityiskoulutuksen? Vai oletko nyt tyytyväinen!?

Kyle

Jäsen
Jokerifaneille tämä on "ehkä hieman myöhässä" tai "puhdas taklaus"

Säännöt eivät edelleenkään tunne termiä "ehkä hieman myöhässä taklaus", "tosi myöhässä taklaus" tai mitään siltä väliltä. Kiekottomana miehenä kun Lehkonen oli ja kyseessä ei ollut päähänkohdistunut-, laita-, selästä- tai kyynerpäätaklaus. Niin kyseessä on estäminen = 2 minuuttia. Joten tuolla kuvalla ei sikäli ole mitään arvoa, mikäli mennään sääntökirjan mukaan.

Tottakai on sitten jokaisen moraali ja säännöissä kohta kohtuuttoman kova peli jota voi soveltaa mielin määrin. Tottakai Jokeri-fanit pitävät omien puolta, varsinkin kuin kansainvälinenjääkiekkoliitto/sm-liiga on luonut niin aukkoja täynnä olevan sääntökirjan ettei sieltä voi myöskään Kalpa-fani lukea suoraan miten määritellään hieman myöhässä ollut taklaus vs puhdas taklaus.

Nyt alkaa jo itseäkin vituttaa lukea omia viestejä tästä ketjusta, kun kolmannen kerran kirjoittelee samoja asioita, että parempi jäädä taustalle odottamaan tuomiota.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
No, voit vaikka miettiä, oliko Lehkonen esimerkiksi puolustuskyvytön tuossa tilanteessa? Kiekosta luopuminen oli jo tapahtunut hyvissä ajoin. Naurettavia puolusteluja nämä lauseet "taklaus oli ehkä hieman myöhässä.."

Jos koittaisit kuitenkin vastata siihen kysymykseen, eli minkä säännön mukaan Jarkon taklausta nyt pitäisi tuomita?

Ehkä hieman myöhässä, mutta teknisesti puhdas. Juuri näin.

Hyvä että ymmärsit, juuri tuollainen Ruudun taklaus oli.

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jarkko Ruudun kusipäinen ilme hänen katsoessaan jäässä makaavaa Lehtosta saa minut toivomaan, että joku lopettaisi hänen uransa vielä tänä keväänä. Jos ei muuten, niin Jurcinan lämäri voisi osua keskelle naamaa!

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuohon sääntökohtaan sen verran että tuon olisin itse varmaan tuominnut kohdalla "Kohtuuttoman kova peli" mutta tuomarit tuota tuntuvat välttelevän.
Miten tulkitaan kohtuuttoman kova peli ja millaisissa tapauksissa sitä case-bookissa opastetaan sovellettavan?

Zoltán

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967 - 2013
Jarkko Ruudun kusipäinen ilme hänen katsoessaan jäässä makaavaa Lehtosta saa minut toivomaan, että joku lopettaisi hänen uransa vielä tänä keväänä. Jos ei muuten, niin Jurcinan lämäri voisi osua keskelle naamaa!

Mikä siitä ilmeestä tekee kusipäisen? Oletko kenties suorittanut sosiaalisen kognition, emootioiden ja sosiaalisen toimintakyvyn opinmäärän psykologian laitoksella?

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Hetki hetkeltä päästään lähemmäksi tilannetta, jossa S/M-liigan kurinpito on toisen leirin mielestä paskintaikinämissään.

Onko taklauksesta muuten jo sanottu, että se tuli aavistuksen myöhässä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.