Jari Viuhkola – kärppäkapteeni

  • 462 927
  • 1 196

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Mites on mielestäsi seurajohto onnistunut esim. Patric Davisin tarkkailussa!? Eikä se Pirneskään ole tehnyt yhtään mitään semmoista, mitä Piku ei pystyisi tekemään. Päinvastoin, toisella on pelisilmää ja toisella harvinaisen hyvää pelisilmää.

Ei nyt kuulu suoranaisesti tähän ketjuun, kun puhutaan pelaajascouttauksesta ja tuossa aiemmassa viestissäni kommentoin Jari Viuhkolan tilannetta, en Patrick Davisin. Siitä voisi toki jatkaa toisessa ketjussa enemmänkin.

Pirnes-Viuhkola -vertailu sen sijaan on aiheellinen ja mielestäni viime kauden esitysten plus tämän kauden lyhyen pätkän perusteella, joissa Pirnes on ollut mukana voin sanoa, että Pirnes on parempi sentteri Kärpille. Pirnes on peliälyltään ehkä Jaria hieman perässä, mutta fyysisesti ja etenkin luistelunsa ansiosta Essi sopii Marjamäen pelitapaan Viuhkolaa paremmin. Pelkällä pelisilmällä ei tee yhtään mitään, jos ei ehdi pelitilanteisiin mukaan.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Koko teksti.

Erittäin hyvä ja asiallinen kirjoitus.

Olen pitkälti samoilla linjoilla noissa esille nostamisssasi pointeissa. Marjamäki on tehnyt lyhyessä ajassa valtavan paljon hyvää Oulun Kärpille, joka nyt tuntuu menettävän arvostustaan tässä Viuhkola-casessa. Marjamäki tuli, näki, voitti ja muutti ummehtuneen ja väsyneen organisaation, palautti uskottavuuden ja nosti omien junioreiden arvostuksen sille tasolle, jolla sen pitääkin olla. Eikös me kaikki juuri tätä toivottu ja haluttu Alasajon, HaapaMikon ja Aravirran aikojen jälkeen?

Kärpät voitti viime kaudella Laten johdolla mestaruuden ja tälläkin kaudella tulemme pelaamaan isoimmasta pytystä. Muutamien kärppäfanien suurin ongelma tuntuu nyt olevan Jari Viuhkolassa, joka ei ole pelannut ehjää kautta pitkiin aikoihin. Viuhkola on ollut joskus dominoiva sentteri SM-liigassa, mutta on vaikea kuvitella, että hän pystyisi olemaan sitä nyt.

Olemme saaneet lukea yhden Kalevan toimittajan nuoleskeleva ja hypettävä kirjoitus Jarin ns. huippukunnosta, josta ei ole mitään todisteita sillä SM-liigatasolla. Olen satavarma, että kärppävalmennus on tarkkaillut Viuhkolaa, keskustellutkin mahdollisesti hänen kanssaan ja pohtinut, että olisiko hänestä vielä apua Kärpillä tämän kauden tavoitteiden saavuttamisessa. Jos nykyvalmennuksen ammattitaitoinen näkemys asiasta on, että Viuhkolan kanssa ei uskalleta/haluta ottaa riskiä, niin sitten asia on niin. Jokainen saa toki olla mitä mieltä tahansa, vapaassa maassa kun eletään, mutta Marjamäen työn ja ammattitaidon aliarvioimista en tässä tilanteessa ymmärrä. En usko hetkeäkään, etteikö Marjamäki ilmoittaisi johtoportaalle Viuhkolan palkkaamista, mikäli Late näkisi Jarin olevan kykenevä auttamaan joukkuetta. Marjamäki on puhunut ja korostanut kärppäarvoja paljon ja on hyvin vaikea kuvitella, että Late jättäisi Viuhkolan palkkamatta tehdäkseen kiusaa jollekin. Marjamäen silmissä ainoa merkittävä asia on Kärppien menestys ja sen eteen tehdään varmasti kaikki mahdollinen.

Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, niin arvostan Jari Viuhkolaa ja hänen saavutuksiaan Kärpissä todella paljon ja #24 paikka on Raksilan hallin katossa sitten joskus tulevaisuudessa. Nyt on kuitenkin parempi, että Jarin peliura jatkuu jossain muualla eikä siinä ole mitään pahaa. Eikä puolikkaan kauden pelaaminen esimerkiksi Lukossa vähennä Viuhkolan Kärppälegendan asemaa pätkääkään.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
En minä yhtään epäile etteikö Viuhkola voisi vielä nostaa selvästi tasoaan. Mutta sitä kyllä epäilen suuresti että se tapahtuisi enää Kärpissä. Täytyy muistaa että muutokseen tarvitaan aina joku sitä ajava voima ja Kärpissä touhu on ollut liian seesteistä jo monta vuotta.

Minä siis uskon että Jari herää pelaamaan tosissaan jossain muualla. Kärpissä pelkään että sitä todellista yritystä ei löydy. Pari kautta jossain muualla niin Jari voi olla kuin uudesti syntynyt mies! Ja sitä varmasti McTorsokin haluaisi? Jarin uran uuteen nousuun! Sitten ehkä vielä Kärppiinkin kunniakierrokselle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Marjamäki on tehnyt lyhyessä ajassa valtavan paljon hyvää Oulun Kärpille, joka nyt tuntuu menettävän arvostustaan tässä Viuhkola-casessa. Marjamäki tuli, näki, voitti ja muutti ummehtuneen ja väsyneen organisaation, palautti uskottavuuden ja nosti omien junioreiden arvostuksen sille tasolle, jolla sen pitääkin olla. Eikös me kaikki juuri tätä toivottu ja haluttu Alasajon, HaapaMikon ja Aravirran aikojen jälkeen?
Olen samaa mieltä siitä, että Marjamäki on tehnyt Kärpille valtavan paljon hyvää. Hän käänsi väljähtymässä olleen seuramme uudelleen menestyksen tielle. Arvostan häntä kovin. Silti näen, että Viuhkolan tilanteen hän on hoitamassa huonosti.


Kärpät voitti viime kaudella Laten johdolla mestaruuden ja tälläkin kaudella tulemme pelaamaan isoimmasta pytystä. Muutamien kärppäfanien suurin ongelma tuntuu nyt olevan Jari Viuhkolassa, joka ei ole pelannut ehjää kautta pitkiin aikoihin. Viuhkola on ollut joskus dominoiva sentteri SM-liigassa, mutta on vaikea kuvitella, että hän pystyisi olemaan sitä nyt.
Viuhkolan tulisi saada mahdollisuus tämän kauden kärppäjoukkueessa. Silloin meidän ei tarvitsisi kuvitella mitään, vaan voisimme itse olla todistamassa, millainen kiekkoilija Jari Viuhkola on tällä hetkellä. Vaikuttaa siltä, Marjamäki on tämän mahdollisuuden meiltä riistämässä. Tämä on ongelma minun näkökulmasta asiaa tarkastellessa.

Olen satavarma, että kärppävalmennus on tarkkaillut Viuhkolaa, keskustellutkin mahdollisesti hänen kanssaan Marjamäen työn ja ammattitaidon aliarvioimista en tässä tilanteessa ymmärrä. En usko hetkeäkään, etteikö Marjamäki ilmoittaisi johtoportaalle Viuhkolan palkkaamista, mikäli Late näkisi Jarin olevan kykenevä auttamaan joukkuetta. Marjamäki on puhunut ja korostanut kärppäarvoja paljon ja on hyvin vaikea kuvitella, että Late jättäisi Viuhkolan palkkamatta tehdäkseen kiusaa jollekin. Marjamäen silmissä ainoa merkittävä asia on Kärppien menestys ja sen eteen tehdään varmasti kaikki mahdollinen.
Niin, mielestäni Marjamäki ei ole ollut aivan suvereeni ja erehtymätön joukkueenkasaaja. Koen tärkeäksi, että tästäkin asiasta voidaan puhua niin, ettei Marjamäen tekemää kokonaisvaltaista hyvää työtä Kärppien päävalmentajana aliarvosteta. Olen kirjoittanut Marjamäestä moninkertaisen määrän positiivisia viestejä verrattuna negatiivisten viestien määrään. En todellakaan aliarvosta häntä, vaan pidän häntä erinomaisena päävalmentajana joukkueellemme. Tuntuu siltä, että jos nostaa yhdenkin kielteisen asian esille Marjamäestä, on se heti hänen työnsä aliarvostamista. Minua ihmetyttää joidenkin sokea luotto Marjamäen erehtymättömyyteen joukkeenkasaajana. Hän on tehnyt virheitä ja niistä tulee voida puhua. On myös mahdollista, että hän tekee virheen arvioidessaan Viuhkolan ulos Kärpistä. Enkö todellakaan tarkoita, että Marjamäki kiusallaan jotain tekisi. Et kai oikeasti kuvitellut niin? Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että ainoat motiivit Marjamäen päätöksien takana liittyvät joukkueen menestykseen.

Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, niin arvostan Jari Viuhkolaa ja hänen saavutuksiaan Kärpissä todella paljon ja #24 paikka on Raksilan hallin katossa sitten joskus tulevaisuudessa. Nyt on kuitenkin parempi, että Jarin peliura jatkuu jossain muualla eikä siinä ole mitään pahaa. Eikä puolikkaan kauden pelaaminen esimerkiksi Lukossa vähennä Viuhkolan Kärppälegendan asemaa pätkääkään.
Tästäkin olen kanssasi samaa mieltä. Minusta ainoa särö tulee Kärppiin seurana, ei Viuhkolan statukseen.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Tulipa mieleen sellainenkin asia, että tässä on nyt tällä kaudella ollut hieman huonoa tuuriakin sen suhteen, että Viuhkolalle ei kovin helppo ole löytää roolia joukkueesta. Tilanne voisi olla toinen, jos Deschampsista olisi saatu pätevä ykkössentteri. Tällöin ei olisi tarvinnut ottaa Pirnestä tryoutille niin aikaisessa vaiheessa. Sentteritäydennystä olisi voitu viivästyttää pitemmälle ja silloin se tryout-mies olisi hyvin voinut olla Pikukin. Nyt voi olla, että seurajohto ei monien kannattajien tavoin usko Pirneksen riittävän loppukaudelle ykkössentteriksi ja näin ollen neljääkymppiä lähestyvä Esa on hieman sattumien summana ajautunut tulpaksi Pikun Kärppäuran jatkon tielle. Onneksi kuitenkaan Essi ei suorita juuri huonommin kuin mihin Jari luultavasti kykenisi, joten tilanteeseen ei tarvitse olla määräänsä enempää pettynyt. Viime kaudellahan Pirnes eittämättä oli tärkeä paikkaushankinta Viuhkolan loukkaantumiselle ja hyvillä otteilla rakensi ansaitusti luottamusta tällekin kaudelle, joten seurajohto on toiminut ihan loogisesti Pirneksen sopimuksien kanssa.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kiitokset McTorso kirjoituksestasi. Haluan tässä yhteydessä tarkentaa, että en tarkoittanut pelkästään sinua, vaan on täällä ollut samanlaista mielipidettä havaittavissa ihan yleisestikin.

Sen verran pitää kuitenkin korjata harhaluuloa Marjamäen joukkueenrakennusroolista, että Latehan ei Kärppiin yhtään pelaajaa hanki. Aho ja Junno hoitavat pelaajahankinnat. Marjamäki toki päävalmentajana tekee toiveita ja varmasti sitten siunaa hankinnat, mutta pelkästään Laten piikkiin ei hankintoja, hyviä tai huonoja sellaisia voi laittaa. Fakta on, että floppeja on hankittu tälläkin kaudella ja tässä asiassa Kärpillä on roimasti parannettavaa organisaationa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Arvoisa matiasrust, hyvää pohdiskelua esitit. Kommentoin vain pientä osaa kirjoituksestasi, sillä olen paljolti samaa mieltä asioista kanssasi. Olet myös seurannut tätä keskustelua tiivisti ja näin ollen minun näkemykseni asiaan liittyen ovat sinulle jo tutut.

Otan kehusi vastaan kiitollisena ja kritiikkisi otan vastaan nöyränä. Olet varmasti oikeassa siinä, että Viuhkolan tilanne on minulle kovin tunteikas. Minun näkökulmasta asiaa katsoen, päätös Viuhkolan sopimuksesta on yksi seurahistorian suurimmista yksittäisistä päätöksistä, jonka perusteella arvotan minulle niin rakasta seuraa. Tämän vuoksi asia on minulle niin tärkeä ja tunteikaskin. Kaiken tämän lisäksi uskon aidosti, että Viuhkola voisi Kärppiä auttaa menestyksen tiellä. Ehkä tunteet ovat sokaisseet arviointikykyni. Siihen saamme vastauksen puolen vuoden sisään.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tässä on myös hyvä muistaa että Marjamäen täytyy ajatella asiaa koko joukkueen kannalta eikä pelkästään yhden miehen. Kannattajan näkökulmasta voi olla hienoa antaa Viuhkolalle mahdollisuus, mutta muille pelaajille se voi olla jo vaikeampi paikka perustella, varsinkin jos otteet harjoituksissa eivät ole vakuuttaneet tarpeeksi. Kyllä siinä on iso riski että joukkuehenki alkaa kärsiä jos yhdelle pelaajalle annetaan erityiskohtelua. Vaikka Viuhkola on seuralegenda niin hän taistelee pelipaikasta tuolla siinä missä kuka tahansa muukin. Kyllä siinä voi alkaa huumori loppua jos "puolikuntoinen" Viuhkola vie pelipaikan nenän edestä. Marjamäen on pidettävä huolta koko joukkueesta.

Nyt seurajohto ja valmennus on ilmeisesti tullut siihen tulokseen ettei Viuhkolan tämän hetken kunto vaan riitä pelipaikkaan. Se on selvä signaali muille pelaajille että kilpailu pelipaikasta on kovaa, kun seuralegendakin joutuu mahdollisesti lähtemään. Kyllä minusta Marjamäki toimii tässä Kärppä-laivan kipparina erittäin johdonmukaisesti ja vakuuttavasti. Vain parhaat pelaavat. Tämä on Kärppä joukkueen tämän kauden menestyksen kannalta erittäin tärkeä asia. Jokainen pelaaja tietää että parhaansa on annettava jotta pääsee pelaamaan. Reilu ja rehti kilpailu pitää laivan kurssin tiukasti kohti kultaista päämäärää.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Arto Laatikaisen pari viime vuotta ovat hyvin samankaltaiset kuin Viuhkolalla, ja kaveri on nyt loukkaantumiset selätettyään käytännössä meidän ykköspakki Kukkosen kanssa. Ikää on saman verran kuin Viuhkolalla.

Viuhkolan pistekeskiarvo viime kaudelta (osa peleistä loukkaantuneena) 0,54 p/peli eli sijoittuisi Kärppien tämän hetken top vitoseen sillä. Pirneksen taakse, mutta Kemppaisen, Keräsen, Mannisen ja Komulaisen edelle. Samoissa lukemissa suunnilleen Haatajan ja Junttilan kanssa. En tiedä kertooko tuo enemmän Viuhkolan hyvyydestä vai nykyisen joukkueen surkeudesta sitten.

Mutta tästä ehkä voi rivien välistä tulkita mille kantille allekirjoittanutkin alkaisi taipua. En usko, että loppukauden kattava sopimus olisi kovinkaan kallis Kärpille. Joukkue on paria poikkeusta lukuunottamatta jostain syystä tälle kaudelle näyttänyt hitaammalta kuin viime kaudella, joten voi olla että kontrasti Viuhkolan luistelunopeuteen ei olisi enää niin selvä. Johtuneeko tuosta viivojen siirtämisestä, että keskialuetta ei enää ylitetä samalla vauhdilla kuin aiemmin?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aamun Kainuun Sanomat kertoo Viuhkolan siirtyvän Kajaanin Hokkiin.
Oliko jutussa puhetta minkälaisella sopimuksella? Minulle sopii tämä erinomaisesti. Ei muuta kuin näyttöjä tiskiin ja lopulta auttamaan Kärpät mestaruuteen! Pitänee minun käydä käydä jouluinen reissu Kajaanissa. En ole Kajaanissa käynytkään sitten varusmiespalveluksen eli kahteenkymmeneen vuoteen.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tämä oli varmasti kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Nyt Jarilla on mahdollisuus paikata loukkaantumisia Kärpissä ja tietysti myös murtautua vakiokokoonpanoonkin. Eikä tarvitse Viuhkola-fanien vielä murehtia että pelaa toisessa Liiga-joukkueessa.

Nyt vaan tsemppiä kuntoutukseen!
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Hyvä ratkaisu.

Se on hyvin valitettavaa, että Viuhkola tuntuu saavan hyvin harvoin ehjää kautta pelattu. Tämä on se syy miksi liigajoukkueen (tai Kärppien) on vaikea korvamerkitä paikkaa Viuhkolalle, koska aina siihen kuitenkin tarvittaisiin varamies.

Toivottavasti Viuhkolalla homma kuitenkin toimii Hokissa ja miksei miestä sitten voisi heittää myös Kärppiin mikäli pelit kulkee ja mies on ehjänä.
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Laukkanenhan yritti Viuhkolaa houkutella jo syksyllä,tosin valmennus hommiin. Hyvä ratkaisu, hokillahan on nyt kovemmat kärkisentterit kuin kärpillä,kalapudas ja viuhkola;) sieltähän on tosiaan hyvä alkaa kokeilla kuinka paikat kestää ja jos kestää niin eiköhän vuoden vaihteessa joku liigaseura nappaa riveihinsä.
 

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hokin joukkue alkaa olla näiden siirtojen myötä siinä iskussa, että sarjojen ollessa avoimia, olisivat parissa kaudessa Liigassa :D
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Täytyy kait tässä Hokki-kuviossa olla jonkinlainen kärppäkytkös mukana? Luulis että ois Pikulle ollut ottajia liigan puoleltakin. Oisko jopa Kärppien kans jonkinlainen sopimus olemassa, et käy ensin hakemassa pelituntumaa mestiksessä ja jos kunto ja paikat kestää, niin tulee sit Kärppiin? Näin ainakin itse salaa toivon..
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
H

Hidas_ja_kankea

Kiitokset WigWam:lle hiukan pidemmän jutun linkistä.

Täytyy kait tässä Hokki-kuviossa olla jonkinlainen kärppäkytkös mukana? Luulis että ois Pikulle ollut ottajia liigan puoleltakin...

Minä(kin) pidän hyvin todennäköisenä kärppien masinoineen siirron. Tuosta muiden liigaseurojen kiinnostuksesta olen sitten vuorostaan erimieltä. Paljon tyylikkäämpää on peluuttaa ja katsoa Pikun kunto mestiksessä kuin tehdä myöhemmin purettava try-out soppari. Mitkähän olisivat riittävät näytöt liigasopimukseen? Ehjänä pysyminen ja kohtuu kova pistekeskiarvo?

Ainakin tapaus Viuhkolassa päästään spekuloinnista konkretiaan.

Lisäys: Tässähän voisi ajoittaa sukulointikäynnin niin, että voisi livenä katsastaa tilanteen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

sinikettu

Jäsen
Kokonaiskuva tästä kaudesta on se, että Kärpät on tehnyt liikaa epävarmoja pelaajakauppoja. En millään usko, että Kärpät tekee vielä yhden sellaisen.
Onnea kuitenkin Viuhkolalle, minne lie seilaakin seuraavaksi.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Aika huvittavaa että Hokilla on paremmat sentterit kuin Kärpillä.

Tämä nyt on täyttä puppua.

Kemppainen, Pirnes, Manninen ja Keränen pyyhkivät jäätä Hokin vastaavalla nelikolla Kalapudas, Viuhkola, Sebok, Pyykkonen mennen tullen ja palatessa.

Puljujärvi voisi olla Kärppien maalipörssissä korkealla, mutta hänen kohdallaan mennään aivan valmennusjohdon suunnitelman mukaisesti, jossa nuorta lahjakkuutta ajetaan askel askeleelta sisälle miesten peleihin. Nyt haetaan isoja minuutteja Mestiksestä vastuuroolissa. Onhan tuossa vielä sellainenkin näkökulma lisänä, että U20-Leijonat saavat etua siitä, että todennäköiset kisapelaajat ja ketjukaverit Kalapudas ja Puljujärvi saavat pelata ja treenata yhdessä samassa joukkueessa. Jortikka tuskin panee tätä asiaa pahakseen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kemppainen, Pirnes, Manninen ja Keränen pyyhkivät jäätä Hokin vastaavalla nelikolla Kalapudas, Viuhkola, Sebok, Pyykkonen mennen tullen ja palatessa.
Myönnetään pieni kärjistys mutta näin sen ajattelin: Viuhkola on parempi kuin Pirnes, Kalapudas on SENTTERINÄ parempi kuin Manninen ja Sebok on SENTTERINÄ parempi kuin Keränen. Manninen ja Keränen toki ovat kokonaisvaltaisempia pelaajia tuossa vertailussa, mutta kumpikin omimmillaan laidassa. Kemppainen tietysti on kaikin tavoin parempi kuin kukaan Hokin senttereistä.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Myönnetään pieni kärjistys mutta näin sen ajattelin: Viuhkola on parempi kuin Pirnes, Kalapudas on SENTTERINÄ parempi kuin Manninen ja Sebok on SENTTERINÄ parempi kuin Keränen. Manninen ja Keränen toki ovat kokonaisvaltaisempia pelaajia tuossa vertailussa, mutta kumpikin omimmillaan laidassa. Kemppainen tietysti on kaikin tavoin parempi kuin kukaan Hokin senttereistä.

Pirnes on parempi, mitä Viuhkola ja suurin syy tässä on Essin parempi jalkanopeus, jonka turvin Pirnes pystyy edelleen 38-vuotiaana pelaamaan SM-liigaa korkealla tasolla. Pirneksen pelitaidot ja pelikäsitys ovat myös riittävän hyviä ja vertailukelpoisia Viuhkolan vastaavien kanssa. Viuhkolan nykykunnosta ei ole mitään tietoa, mutta edelliskaudet Piku on linkannut kaukalossa vajaatehoisella luistelulla ja tuskinpa viimeisin polvivamma on sitä asiaa ainakaan auttanut. Keräsen ja Sebokin vertailun kohdalta haluaisin hieman lisäperusteita, sillä Keränen on mielestäni sarjan parhaita nelossenttereitä. Hyvä aloittaja, liikkuva, kykenee taklaamaan ja hoitaa puolustuspäässä hommansa tunnollisesti. Vaikka Keränen onkin koulutukseltaan laituri, niin viime vuosina mies on pelaillut erinomaista nelossentteripeliä Kärpissä. Kalapudaksen SM-liigakyvyistä en olisi kovin varma. Mestiksessä homma toimii, mutta on vaikea sanoa, että olisiko Kalapudas ainakaan vielä parempi kuin Manninen. Tulevaisuudessa varmastikin. Ei Manninen ole riittävä kärkisentteri ja siksipä Kärpät tuleekin hankkimaan sentterin Humlin ja Haatajan väliin suurella todennäköisyydellä, mutta Kalapudas se ei kyllä ole. Kepun kohdalla olemme täsmälleen samaa mieltä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Pirneksen pelitaidot ja pelikäsitys ovat myös riittävän hyviä ja vertailukelpoisia Viuhkolan vastaavien kanssa. Viuhkolan nykykunnosta ei ole mitään tietoa, mutta edelliskaudet Piku on linkannut kaukalossa vajaatehoisella luistelulla ja tuskinpa viimeisin polvivamma on sitä asiaa ainakaan auttanut.

Mitenkään teidän keskusteluun liittymättä huudan täältä takavasemmalta, että Pirneksellä on hyvä pelisilmä ja toisen kokeneen ketun eli Pyörälän kanssa tämä on hyötykäytössä tälläkin hetkellä, MUTTA Viuhkolan pelisilmä on siltikin eri tasolla, mitä Pirneksen. Viuhkola on parhaimmillaan Granlundmainen täysin ennalta arvaamaton syöttelijä. Toki viime vuosina loukkaantumiset ovat haitanneet pelisilmän toteuttamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös