Pitkästä aikaa törmäsin maanmainioon urheilutoimenjohtajaamme Harri Ahoon tuossa päivemmällä. En voinut vastustaa kiusausta ja kysäisin häneltä vähän Jari Viuhkolasta. Aho jutusteli yhtä ystävällisesti ja innostuneesti kuin viimeksikin, joten uskaltanen kertoa hänen mietteistään teillekin:
Kysymykseeni Jari Viuhkolan tämän hetkisestä tilanteesta hän vastasi Jarin pelaavan Hokissa. Hän kertoi Jarin harjoitelleen niin Kärppien Junioreiden kuin edustuksenkin kanssa. Sain sen käsityksen, että viimeksi alkuviikosta olisi Kärppien edustuksen kanssa vetänyt. Tuo tuntui kovin ihmeelliseltä ja ehkä ymmärsin väärin. Ahon mukaan Jari itse oli halunnut pelejä alle ja pelaa sen vuoksi nyt Hokissa. Hän sanoi Jarin toipuneen sairastelustaan ja pelaavan tänään.
Kysymykseeni siitä, onko Kärpillä intressiä seurata Viuhkolan tilannetta, Aho vastasi, jotta kyllähän kiinnostusta on. Hän sanoi, että pelit ja treenit näyttävät nyt, missä Jari menee. Hän toivoi kovin Viuhkolan jalan pysyvän kunnossa myös ottelurasituksessa.
Hän yhtyi myös näkemykseeni siitä, että Jarilla on kova palo pelata vielä huippulätkää. Hän sanoi Jarin olevan fyysisesti kovassa kunnossa laadukkaan harjoittelun jäljiltä.
Minulle jäi jutustelusta sellainen kuva, että kyllä kärppäovet ovat Viuhkolalle auki, mikäli jalka kestää pelaamisen ja mies on pistää Hokissa ja sen jälkeen Kärppien " oikeissa" joukkuetreeneissä asianmukaiset näytöt tiskiin. Olen asian suhteen levollinen. Kaikki on Viuhkolasta itsestään kiinni. Hyvä Kärpät!