Tässähän on nyt mitä ilmeisemmin käynyt niin, että MTV3:ssa kitistään nykyään liikaa, kun on yt-neuvottelut jne., joten Sporde on ilmiselvästi vittuuntunut luksuksen puutteeseen. Samaan aikaan on Kurki-baarissa olleet toimittajat kertoneet Susanna Päivärinnan kehuneen sapattivuottaan Italiassa. Ekonomi-lehteä lukevat asiantuntijatkin ovat huomanneet Päivärinta-kolumneja siellä ja ovat myöskin maininneet asiasta Spordelle. Siinä vaiheessa mies on rynnännyt Pekka Karhuvaaran juttusille:
Sporde: "Pekka hei, formulakauden alkuun on enää 258 päivää, alppihiihtokausi alkaa, Kalle Palander asuu Monacossa, Mika on suositumpi kuin koskaan ja asuu Monacossa ja talviolympialaiset on melkein Monacossa. Anna mulle rahaa, mun pitää muuttaa Monacoon?"
Karhuvaara: "Siis ei se onnistu. Oota mul on tässä toi Optio (15.9). Joo kuuntele mitä tässä sanotaan: "Vaihtoehtoisia muuttotapoja on kaksi:
- Ensimmäinen on se, että ulkomaalainen henkilö tulee Monacoon töihin. Työn on kuitenkin oltava sen verran erikoista ja erityisosaamista vaativaa, että sellaista asiantuntemusta ei ole vapaasti saatavilla Monacossa. Viranomaiset haluavat pitää työttömyyden nollassa.
-Vaihtoehto numero 2 on rikkaamman miehen reitti. Siinä ei maahanmuuttajalta vaadita työpaikkaa. Siinä vain muuttaja joutuu hakemaan joltain pankilta todistuksen siitä, että hänellä on riittävästi rahaa voidakseen elää Monacossa seuraavien 12 kk ajan. De Silvestre sanoo, että riittävä summa on tavallisesti puoli miljoonaa euroa."
Jari, sä tiedät, ettet sä täytä mitään ehtoja."
Porttila: "Hei camoon, et sä näe, mikä mahdollisuus tää on meille mediana. Saadaan näkyvyyttä koko Euroopassa. Anna mulle se puol miljoonaa."
Karhuvaara: "Nyt on yt-neuvottelut. Ei voida nyt elvistellä kunnolla. Pitää venaa pari vuotta ennenkuin voi panna haisee."
Porttila: "no mä muutan siksi ajaksi Cannesiin. Hommaa mulle hyvä kämppä sieltä ja kaikkee sä tiedät."
Karhuvaara: "no kyl mä voin sen sulle diilaa"
Loppu on sitten historiaa. EU maanviljelytukiaisista on MOT konsanaan kaivamassa jokaista murua kovalla asenteella. Jopa Heleniuksesta ilmestyy kirja. Sen sijaan Spordesta ei saada totuutta edes Michael Mooren kaivamana esiin. No ensi viikolla hänen seikkailunsa jatkuvat...