Mutta jos kerran Pasanen ei ole koskaan edes saanut sopimuspaperia eteensä, niin miksi hän sitten antoi SK:lle haastattelun Ässien tulevan päävalmentajan ominaisuudessa?
Pasasen haastatteluiden perusteella mies itse on kyllä ollut täysin tietoinen solmineensa sopimuksen Ässien kanssa.
Mä en ole koskaan sitä Satakunnan Kansan haastattelua nähnyt.
Joku juttu netistä löytyy, mutta se on maksumuurin takana. Jossain toisessa SK:n uutisessa oli videolinkki Pasasen haastatteluun Youtubessa, mutta video on poistettu palvelusta. Etenkin tämä poistaminen sai mielikuvituksen laukkaamaan ehkä vähän turhankin vilkkaasti.
Jos seuralla oli tosiaan optio Pasasesta ja käyttävät sen, niin en minä näe mitään syytä syyttää tanskalaisseuraa kepulikonsteista. Syy olisi silloin Pasasessa/Ässissä, jos tanskalaisilla olisi optio.
Aiemmin linkittämästäni tanskalaisseuran tiedotteesta:
"
Klubben og Jari havde indgået en 1 + 1 kontrakt, hvor klubben alene havde en klausul om at annullere samarbejde for sæsonen 2019/20."
Kyllä tossa mun mielestäni sanotaan ihan selkeästi, että se on seuran optio. Seuralla ja vain yksi seuralla on mahdollisuus katkaista yhteistyö kaudesta 2019-20. Käytin tekstin vielä varmuuden vuoksi Google kääntäjänkin läpi.
ENG - "
The club and Jari had entered a 1 + 1 contract, where the club alone had a clause to cancel cooperation for the 2019/20 season."
FIN - "
Klubi ja Jari olivat ottaneet 1 + 1-sopimuksen, jossa klubilla yksin oli lauseke peruuttaa yhteistyö 2019/20 kaudella."
Ettei vain Jari Pasanen ja/tai Pasasen agentti ole luullut/kertonut Ässien toimistolla, että optio on molemminpuoleinen?
Toisaalta esim. Ässien tiedotustilaisuudessa sanottiin aivan selkeästi, että Jari Pasasen ja Porin Ässien sopimus on mallia 1+1. Silti jo heti ensimmäisessä Porin Ässien tiedotteessa annettiin ymmärtää, että kyseessä on suora kaksivuotinen sopimus.
09.11.2018 - Ässien urheilutoiminnan linjaukset 2019-2023
"
Kausina 2019 – 2020 ja 2020 – 2021 Ässien päävalmentajana toimii Jari Pasanen."
Tämä Ässien ilmoitushan ei suoranaisesti tähän caseen liity, mutta kyllähän tuostakin tiedottamisesta saa sen kuvan, että se optio kaudesta 2020-21 on Porin Ässillä.