Janne Pesonen HIFK:n urheilujohtajana

• 214 433
  • 1 754

Oliko valinta sopiva?

• Kyllä

Ääniä: 86 17,5%
  • Ei

Ääniä: 271 55,2%
  • En osaa sanoa

Ääniä: 155 31,6%

• Äänestäjiä
    491

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Yhdistyksen hallituksen sihteeri, joka on hyvin yleinen paikka operatiiviselle johtajalle. Työtehtävä on seurajohtaja, joka käytännössä sama kuin toimitusjohtaja, mutta yhdistyksissä usein käytetään muita titteleitä. R.f. on Oy:n päätösvaltaa käyttävä omistaja.

Vieläkin kaipaisin enemmän näyttöjä kuin vaan Mutuilua. Vaikuttaa musta vähän salaliittoteorialta, kun Nybondaksella yks juttu oli yleensä kunnossa ja se oli veskat. Jos Nybondas tosiaan on HIFKn operatiivinen johtaja ja kumileimasin, niin mihin se hyvien veskareiden jatkumo katos?

Mä olen muuten ymmärtänyt, että Nybondas keskittyy täysillä johonkin sen bisneksiin ja osa niistä liittyy Gardeniin ja että HIFK on enää harrastus.

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Näinhä se myös on. Ehkä tässä on kyynistyny tän vuosien rämpimisten keskellä.

Pesosen tekemiin sopimuksiin liittyen kuitenkin todettava se, että kun katsoo mitä pelaajaa muut ovat signanneet niin kyllä varmaan noille tälle kaudelle Pessin käyttämille rahoille olisi voinut saada myös parempaa vastinetta.

Niin. En epäile hetkeäkään etteikö siellä olis ollut tarjoukset pöydällä. Siinä voi kokemattomuus tulla vielä esiin miten nämä tarjouskilpailut voitetaan.

Nyt ei ole sinulle vastaus:

Jotenkin alkanut vituttamaan nämä anekdootit kahvinkeitosta ja faksin halailusta tässä ketjussa. Kuvittellaanko, että urheilujohtajan tehtävä on jonkinlaista salatiedettä? Siellä on kaikkien joukkueen käytettävissä ne kanavat ja agentit tuo pelaajia tarjolle ja ne menee JOKA kerta IFK:n postilaatikon kautta pelkästään maksukyvyn vuoksi.

On unohdettu tässä, että siellä on myös tarve kasata ensi kauden joukkue ja samalla jo suunnitella 27-28 joukkuetta.

Maajohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin. En epäile hetkeäkään etteikö siellä olis ollut tarjoukset pöydällä. Siinä voi kokemattomuus tulla vielä esiin miten nämä tarjouskilpailut voitetaan.

Nyt ei ole sinulle vastaus:

Jotenkin alkanut vituttamaan nämä anekdootit kahvinkeitosta ja faksin halailusta tässä ketjussa. Kuvittellaanko, että urheilujohtajan tehtävä on jonkinlaista salatiedettä? Siellä on kaikkien joukkueen käytettävissä ne kanavat ja agentit tuo pelaajia tarjolle ja ne menee JOKA kerta IFK:n postilaatikon kautta pelkästään maksukyvyn vuoksi.

On unohdettu tässä, että siellä on myös tarve kasata ensi kauden joukkue ja samalla jo suunnitella 27-28 joukkuetta.
Ymmärrän vitutuksen, se meillä aika monella yhteinen tunne kun kyseessä HIFK. On tietty lapsellista höpöttää kahvinkeitosta tms, mutta se on aikalailla niinkuin Töölön muikku tuossa kirjoitti, sitä kyynistyy väkisin tämän puuhastelun kanssa, vuodesta toiseen. Eikä ole valoa tunnelin päässä, mikään ei ainakaan ole siihen antanut viitteitä

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Vieläkin kaipaisin enemmän näyttöjä kuin vaan Mutuilua. Vaikuttaa musta vähän salaliittoteorialta, kun Nybondaksella yks juttu oli yleensä kunnossa ja se oli veskat. Jos Nybondas tosiaan on HIFKn operatiivinen johtaja ja kumileimasin, niin mihin se hyvien veskareiden jatkumo katos?

Mä olen muuten ymmärtänyt, että Nybondas keskittyy täysillä johonkin sen bisneksiin ja osa niistä liittyy Gardeniin ja että HIFK on enää harrastus.
Ei se ihan noin mene.
Oy HIFK-Hockey Ab on osakeyhtiö (organisaation, hallituksen ja johdossa olevat löydät kotisivuilta alasvalikosta kohdassa Seura ja sen Yhteystiedot), jossa pääosakkaana on HIFK Ishockey rf. Sen tiedot ja tarinan löydät vastaavasti kohdassa Seura ja sen alta IFK-Juniorit ja sen jälkeen alasvalikosta Seura ja sen alta Hallitus. Siitä näet tämän rekisteröidyn yhdistyksen organisaation.
Hauskaa lukuhetkeä!
P. S. En muista enää löytyvätkö nämä tiedot HIFK-sovelluksesta.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Itse edelleen arvion Pesosta seuraavan kauden joukkueen rakennuksen mukaan ja myös seuraavan päävalmentaja valinnan kautta.
Aika erikoinen kirjoitus, josta otan tämän lainaukseen. Olet täällä ensimmäisten joukossa kertomassa, että arvioit tulosta ja tehtyä työtä vasta kauden päätteeksi. Jokaisen kauden osalta.

Nyt tilanne on muuttunut ja pystyt arvioimaan utj:n työtä millaisella rosterilla HIFK avaa kauden 2025-2026, ilman että ovat peliäkään pelanneet yhdessä. Samassa katseet siirretty jo pitkälle tulevaisuuteen ja nykyinen tekeminen siirtyy taas pikkuisen unholaan ja voidaan höpistä kevyesti jo uudelleen rakentamisesta, sekä projekteista ja heitellä jo ilmaan vuosia 2026 ja 2027.

Vähän tulee sellainen selittelyn maku taas suuhun, että paskaa on jo lahkeissa, mutta se olit kyllä sinä joka pieraisit.

Ja varmasti pelaajia on tarjottu myös HIFK:lle. Ihan sen maksukyvyn, oletetun sellaisen perusteella. Nyt on kuitenkin tullut ja mennyt tämän menossa olevan kauden aikana paljon pelaajia ja niihin on lyöty rahamäärä X.

Ei se ole mikään vapaudu vankilasta kortti, että rahaa ei ole, kun se ei pidä paikkansa! Määrä ei korvaa laatua!

Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pesosen tekemiin sopimuksiin liittyen kuitenkin todettava se, että kun katsoo mitä pelaajaa muut ovat signanneet niin kyllä varmaan noille tälle kaudelle Pessin käyttämille rahoille olisi voinut saada myös parempaa vastinetta.
Voisiko olla niin, että pelaajia on vaikea saada, koska pelaajilla on käsitys kehittymisestään Peltosen valmennuksesta? Lisäksi pelaajilla, jotka haluavat menestyä, on käsitys siitä, mihin Peltosen eväät riittävät. Maksamalla enemmän voi tietysti saada palkkasotureita, mutta tässä on sitten se ongelma, ettei haluta maksaa pelaajalle markkina-arvoaan enempää, vaan "pelaajalla on ollut halua tulla seuraan". Pelaajien näkökulmasta HIFK:n markkina-arvo on siis nykyisin ongelma?

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Näin se on.

-Onko ammattitaitoa hankkia oikeantyyppisiä pelaajia?
-Onko imua tähän jengiin?

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Joo, kaikille jengeille tarjotaan pelaajia, mutta toistaiseksi ei ole mitään näyttöä Pesosen omista verkostoista. Hankinnat tuttuja nimiä Karpaloa lukuunottamatta. Osaava uj. kykenee tekemään niitä laadukkaita hankintoja sen oman pienen kuplan ulkopuoleltakin ja siihen tarvitaan juurikin sitä osaamista, verkostoja sekä laaja-alaista näkemystä nykykiekon vaatimuksista.

Ainahan voi selitellä sitä ja tätä, mutta tulos se loppupeleissä ratkaisee ja siitä ei voi ainakaan toistaiseksi antaa kummoistakaan arvosanaa. Lisäksi reagointi akuutteihin ongelmiin ja puutteisiin on ollut luokatonta.

MattiPussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskaltaakohan tähän ketjuun aikaisempien moderoinnin päätöksien jälkeen kirjoittaa kritiikkiä laisinkaan, vai napsahtaako siitä suoraan bänniä? Erilaiset kys. henkilöä / tämänhetkistä työskentelyään kuvaavat humoristiset ilmaisut ovat ilmeisesti ainakin jatkossa kielletty? Huumoria.

Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Uskaltaakohan tähän ketjuun aikaisempien moderoinnin päätöksien jälkeen kirjoittaa kritiikkiä laisinkaan, vai napsahtaako siitä suoraan bänniä? Erilaiset kys. henkilöä / tämänhetkistä työskentelyään kuvaavat humoristiset ilmaisut ovat ilmeisesti ainakin jatkossa kielletty? Huumoria.
Mä en ymmärrä, miksi "roskisdyykkari" on joku kirosana josta tulee kakkua? Sehän on termi, joka kuvaa ekologista toimintaa (Pesosen hankintapolitiikkaa). Ja siinähän ei ole mitään pahaa, päin vastoin, kierrätys on hyvästä ja maailma pelastuu. Käsittääkseni ei pitäisi olla sääntöjenvastaista.

Ja nyt jos tästä rapsahtaa jotain tilille, niin suorittakaa palstaveljet haastoa.

#free @Frankie

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Joo, kaikille jengeille tarjotaan pelaajia, mutta toistaiseksi ei ole mitään näyttöä Pesosen omista verkostoista. Hankinnat tuttuja nimiä Karpaloa lukuunottamatta. Osaava uj. kykenee tekemään niitä laadukkaita hankintoja sen oman pienen kuplan ulkopuoleltakin ja siihen tarvitaan juurikin sitä osaamista, verkostoja sekä laaja-alaista näkemystä nykykiekon vaatimuksista.

Ainahan voi selitellä sitä ja tätä, mutta tulos se loppupeleissä ratkaisee ja siitä ei voi ainakaan toistaiseksi antaa kummoistakaan arvosanaa. Lisäksi reagointi akuutteihin ongelmiin ja puutteisiin on ollut luokatonta.

Pesonen on rakentamassa omia verkostojaan henkilön avulla joka on jolla on parhaat verkostot ja joka on Suomessa koko urheilutoimenjohtaja scenen rakentanut. Nämä ”omat verkostot” on tällaisia urbaani legendoja mitkä kulkee fanien höpinöissä. Arjessa tuskin verkostot eroaa. Siellä voi olla tuttu jossain joka kertoo, että pelaaja X lähtökuopissa jne. Silti agentit maksimoi omat tuottonsa ja ei varmasti tarjoa tiskin alta ketään pelaaja vaan sitä tarjotaan kaikille kenellä maksukykyä on. En kyllä epäile hetkeäkään etteikö Pesonen olis perillä nykylätkän vaatimuksista ja näiden osaajien verkosto Pesosella kyllä on.

Vai, että selittelyä. Itse ainakin yritän loogisesti ajatella mikä asia vaikuttaa mihin ja tehdä siitä objektiivisen arvion. Ja olla realisti. Miten voi arvioida Pesosen tulosta täysin toisen rakentamalla joukkueella?

Edelleen. Se ei ole haluttomuutta reagoida niihin kun pelaajia on tarjolla ollut. Syy on jossain muualla.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei se ihan noin mene.
Oy HIFK-Hockey Ab on osakeyhtiö (organisaation, hallituksen ja johdossa olevat löydät kotisivuilta alasvalikosta kohdassa Seura ja sen Yhteystiedot), jossa pääosakkaana on HIFK Ishockey rf. Sen tiedot ja tarinan löydät vastaavasti kohdassa Seura ja sen alta IFK-Juniorit ja sen jälkeen alasvalikosta Seura ja sen alta Hallitus. Siitä näet tämän rekisteröidyn yhdistyksen organisaation.
Hauskaa lukuhetkeä!
P. S. En muista enää löytyvätkö nämä tiedot HIFK-sovelluksesta.

Kappas. Enpä tienny, että Nybondas on junioripuolen seurajohtaja. Tää oli uutta!

Mut mä en snaijannut miten tää liittyy edariin? Eihän junioripuoli käskytä edaria. Sehän menee musta päinvastoin.

Mä en hetkeekään usko, että noi hallituksen aika kovat ja meritoituneet jäbät ottaa käskyjä miltään Nybondakselta. Nybondashan pakotettiin sivuun UJn paikalta silloisen hallituksen toimesta. Sai näköjään kultaisen puristuksen pestin samalla. Mutta et se nyt yhtäkkiä määräis sitten hallitusta?

Oy HIFK-Hockey Ab:n hallitus

Jaakko Eskola (Pj.)
Kaj Swanljung
Harri Tuohimaa
Gustaf Björnberg
Saku Tuominen
Robin Bade
Aku Vikström

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kappas. Enpä tienny, että Nybondas on junioripuolen seurajohtaja. Tää oli uutta!

Mut mä en snaijannut miten tää liittyy edariin? Eihän junioripuoli käskytä edaria. Sehän menee musta päinvastoin.

Mä en hetkeekään usko, että noi hallituksen aika kovat ja meritoituneet jäbät ottaa käskyjä miltään Nybondakselta. Nybondashan pakotettiin sivuun UJn paikalta silloisen hallituksen toimesta. Sai näköjään kultaisen puristuksen pestin samalla. Mutta et se nyt yhtäkkiä määräis sitten hallitusta?

Oy HIFK-Hockey Ab:n hallitus

Jaakko Eskola (Pj.)
Kaj Swanljung
Harri Tuohimaa
Gustaf Björnberg
Saku Tuominen
Robin Bade
Aku Vikström
Lue ne rf:n sivut ja kohdassa heidän hallitus - toiminta-ajatus.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lue ne rf:n sivut ja kohdassa heidän hallitus - toiminta-ajatus.

Tämä siis?

"TOIMINTA-AJATUS
HIFK Ishockey rf:n tarkoituksena on mahdollistaa jääkiekon pelaaminen HIFK:n väreissä pääkaupunkiseudulla. Tarkoituksensa toteuttamiseksi HIFK on organisoinut toimintansa siten, että ammattilaistoiminta on keskitetty Oy HIFK-Hockey Ab:hen muun jääkiekkotoiminnan ollessa RF:n alaista toimintaa. Tavoitteenamme on ylläpitää ja kehittää laadukasta lasten, nuorten ja aikuisten harrastustoimintaa sekä panostaa ammattilaisuuteen tähtäävään kilpaurheiluun kilpailemalla valtakunnan ylimmillä kilpasarjatasoilla. HIFK Ishockey rf:n tarkoituksena on myös vaalia seuran perinteitä mm. palkitsemalla seuran toiminnassa ansioituneita henkilöitä. HIFK Ishockey rf. on Oy HIFK-Hockey Ab:n pääomistaja."

Boldasin ton kiinnostavan kohdan. Tossa aika selkeesti infotaan, että edari on erikseen OYn alla ja kaikki muu RFn alla. Tää on aika peruskuvio urheiluseuroissa, missä junnupuoli on erikseen. Niinpä edarin konkurssi ei vaikuta junnuihin, kuten tossa fudispuolella on käynyt.

Mutta ton selkeemmin ei voi kirjoittaa, että edari on eri ukkojen hommaa ja muu on sit RFn hommaa.

Ja mä snaijaan kyllä sen kelan, että noi "dinot" tuolla varmaan häärää aina vähän taustalla. Hengaa hallilla ja on kuitenkin samoissa firman juhlissa ja varmaan kuiskuttelee korvaan ja heikko UJ saattaisi sitä kuiskuttelua kuunnella. En ihmettelisi, että tässä kohtaa Pesonen on aika heikossa asemassa, kun on aika olemattomat näytöt.

Olis silti ihan käsittämätön kuvio, että ensin OYn hallitus pakottaa Nybondaksen sivuun UJn paikalta ja sitten tämä saisi paikan, jossa olisi samaisen OYn yläpuolella? Toi on se osa mussa mikä sanoo, että tää on foliohattu-kamaa. Katsoo tota hallituksen nimilistaa ja kuinka isoja bosseja ne on omalla alallaan, niin mä en vaan hetkeäkään usko, että ne olis lähtenyt kuvioon, jossa Nybondas pyörittää niitä.

Ennen kuin toisin todistetaan, niin mä kässään tän kuvion näin:

Edarin OY on OY ja siellä hommaa pyörittää just nyt Eskola noiden muiden aika ansioituneiden ukkojen kanssa. Voi olla, että ne soittelee välillä jonkun Nybondaksen kanssa noin niinku muuten vaan kysellen ajatuksia, kun se on kuitenkin ollut myös UJna, mutta oon aika satavarma, että Nybondas ei tuolla päätä valmentajista ja pelaajakaupoista. Jos Nybondas päättäisi jotain väärin, niin se olis Eskolan, Tuomisen, Wickströmmin, Tuohimaan ja muiden maine, joka siinä kärsis. Eikä nää herrat tarvitse sellaista tahraa maineeseensa. Mun ymmärryksen mukaan niillä on tosiaan hieman isommat kuviot elämässään kuin joku Nybondaksen edessä kyykkiminen.

Olisko nyt kuitenkin niin, että toi hallituksen jääkiekko-osaaminen ei vaan ole niin korkea kuin pitäisi? Moni noista on lätkässä ollut mukana, mutta Tuohimaata lukuunottamatta, ei siellä sitä jääkiekon kärkiosaamista kyllä ole. Ja Tuohimaankin peliajoista on aikaa. Jos noi sitten säätää ilman parempaa ymmärrystä nykyjääkiekosta, niin aika vaikea siinä on jollain urheilujohtajalla toimia?

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä siis?

"TOIMINTA-AJATUS
HIFK Ishockey rf:n tarkoituksena on mahdollistaa jääkiekon pelaaminen HIFK:n väreissä pääkaupunkiseudulla. Tarkoituksensa toteuttamiseksi HIFK on organisoinut toimintansa siten, että ammattilaistoiminta on keskitetty Oy HIFK-Hockey Ab:hen muun jääkiekkotoiminnan ollessa RF:n alaista toimintaa. Tavoitteenamme on ylläpitää ja kehittää laadukasta lasten, nuorten ja aikuisten harrastustoimintaa sekä panostaa ammattilaisuuteen tähtäävään kilpaurheiluun kilpailemalla valtakunnan ylimmillä kilpasarjatasoilla. HIFK Ishockey rf:n tarkoituksena on myös vaalia seuran perinteitä mm. palkitsemalla seuran toiminnassa ansioituneita henkilöitä. HIFK Ishockey rf. on Oy HIFK-Hockey Ab:n pääomistaja."

Boldasin ton kiinnostavan kohdan. Tossa aika selkeesti infotaan, että edari on erikseen OYn alla ja kaikki muu RFn alla. Tää on aika peruskuvio urheiluseuroissa, missä junnupuoli on erikseen. Niinpä edarin konkurssi ei vaikuta junnuihin, kuten tossa fudispuolella on käynyt.

Mutta ton selkeemmin ei voi kirjoittaa, että edari on eri ukkojen hommaa ja muu on sit RFn hommaa.

Ja mä snaijaan kyllä sen kelan, että noi "dinot" tuolla varmaan häärää aina vähän taustalla. Hengaa hallilla ja on kuitenkin samoissa firman juhlissa ja varmaan kuiskuttelee korvaan ja heikko UJ saattaisi sitä kuiskuttelua kuunnella. En ihmettelisi, että tässä kohtaa Pesonen on aika heikossa asemassa, kun on aika olemattomat näytöt.

Olis silti ihan käsittämätön kuvio, että ensin OYn hallitus pakottaa Nybondaksen sivuun UJn paikalta ja sitten tämä saisi paikan, jossa olisi samaisen OYn yläpuolella? Toi on se osa mussa mikä sanoo, että tää on foliohattu-kamaa. Katsoo tota hallituksen nimilistaa ja kuinka isoja bosseja ne on omalla alallaan, niin mä en vaan hetkeäkään usko, että ne olis lähtenyt kuvioon, jossa Nybondas pyörittää niitä.

Edarin OY on OY ja siellä hommaa pyörittää just nyt Eskola noiden muiden aika ansioituneiden ukkojen kanssa. Voi olla, että ne soittelee välillä jonkun Nybondaksen kanssa noin niinku muuten vaan kysellen ajatuksia, kun se on kuitenkin ollut myös UJna, mutta oon aika satavarma, että Nybondas ei tuolla päätä valmentajista ja pelaajakaupoista. Jos Nybondas päättäisi jotain väärin, niin se olis Eskolan, Tuomisen, Wickströmmin, Tuohimaan ja muiden maine, joka siinä kärsis. Eikä nää herrat tarvitse sellaista tahraa maineeseensa. Mun ymmärryksen mukaan niillä on tosiaan hieman isommat kuviot elämässään kuin joku Nybondaksen edessä kyykkiminen.

Olisko nyt kuitenkin niin, että toi hallituksen jääkiekko-osaaminen ei vaan ole niin korkea kuin pitäisi? Moni noista on lätkässä ollut mukana, mutta Tuohimaata lukuunottamatta, ei siellä sitä jääkiekon kärkiosaamista kyllä ole. Ja Tuohimaankin peliajoista on aikaa. Jos noi sitten säätää ilman parempaa ymmärrystä nykyjääkiekosta, niin aika vaikea siinä on jollain urheilujohtajalla toimia?

Unohdat nyt sen, että kuka sen Oy:n hallituksen nimittää ja tarvittaessa erottaa. Se on aina omistaja ja tässä tapauksessa omistajan päätösvaltaa käyttää r.f. Toki muitakin omistajia on, mutta enemmistöomistajana r.f. on lopulta se joka määrää kaapin paikan. Näin se toimii kaikissa osakeyhtiöissä, eikä IFK ole siitä poikkeus. Ei tässä marssijärjestyksessä ole mitään epäselvää. Oy:n hallituksessa on kolme jäsentä, jotka ovat myös r.f.n hallituksessa, eli varmasti edunvalvonta on sitäkin kautta kunnossa. Nybondas on suurimman omistajan operatiivinen johtaja, eli kyllä hänkin on valta-asemassa suhteessa Oy:hyn.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edarin OY on OY ja siellä hommaa pyörittää just nyt Eskola noiden muiden aika ansioituneiden ukkojen kanssa. Voi olla, että ne soittelee välillä jonkun Nybondaksen kanssa noin niinku muuten vaan kysellen ajatuksia, kun se on kuitenkin ollut myös UJna, mutta oon aika satavarma, että Nybondas ei tuolla päätä valmentajista ja pelaajakaupoista. J
Ei ne soittele välillä eikä yhtään Nybondakselle, joka ei liity Oy:n toimintaan enää mitenkään. Hän sai "palkintoviran" pitkäaikaisesta työstään ja veikkaan, että pasianssi on koneensa käytetyin sovellus.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei ne soittele välillä eikä yhtään Nybondakselle, joka ei liity Oy:n toimintaan enää mitenkään. Hän sai "palkintoviran" pitkäaikaisesta työstään ja veikkaan, että pasianssi on koneensa käytetyin sovellus.

Näin mäkin olen sen ymmärtänyt mun tuttujen kautta eikä Jatkoajan spekulaatiot nettisivujen tutkivalla journalismilla höysettynä vielä aina muuta tätä käsitystä.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin mäkin olen sen ymmärtänyt mun tuttujen kautta eikä Jatkoajan spekulaatiot nettisivujen tutkivalla journalismilla höysettynä vielä aina muuta tätä käsitystä.

Mulla ei ole pelkästään käsitys, vaan tieto. Ihan sama millaisia salaliittoteorioita täällä viljellään. Samoin kuin siitä, että RF:n "dinot" vielä vetelisi mistään Oy:n naruista. Seuran old school väki käy edelleen aktiivisesti hallilla, vanhat mestarit tekevät kimpassa ja seuran kanssa erilaisia aktiviteetteja, mutta Oy:n toimiva hallitus ja johto johtaa Oy:tä ihan normaalisti.

Maajohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole pelkästään käsitys, vaan tieto. Ihan sama millaisia salaliittoteorioita täällä viljellään. Samoin kuin siitä, että RF:n "dinot" vielä vetelisi mistään Oy:n naruista. Seuran old school väki käy edelleen aktiivisesti hallilla, vanhat mestarit tekevät kimpassa ja seuran kanssa erilaisia aktiviteetteja, mutta Oy:n toimiva hallitus ja johto johtaa Oy:tä ihan normaalisti.
Hyvä että joku asioista perillä oleva avaa tätä asiaa. Muuten täällä JA;llakin mennään mutu-tuntumalla ja arvailujen varassa.

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Jos sinä luulet että Peltosen 2 v jatkodiili oli 100% Salmelaisen tahto niin olet väärässä. Vaikka Salmelainen oli alkujaan onneton valinta IFKlta ja teki runsaasti huteja niin näin hölmö hän ei sentään ollut.

Tästä asiasta toivottavasti joskus kerrotaan totuus ulos. Lähimmät vuodet sen estää vielä irtissanomissoppari.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tämä siis?

"TOIMINTA-AJATUS

Minun pointtini oli tuo:
HIFK Ishockey rf. on Oy HIFK-Hockey Ab:n pääomistaja.
Ja kaiketi pääomistajalla on sananvaltaa taustalla.
R.f. hallituksessa on yleensä ollut myös joku Oy:n hallituksessa istuva, niin myös nyt: Björnberg ja Tuohimaa (joista jälkimmäinen aikoinaan sentterinä HIFK:ssa) ja Vikström.
Edit: unohtui Vikström.

Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyse ei ole johtamisesta. Kyllä Oy:n operatiivinen johto johtaa Oy:tä, tukenaan hallitus taustalla.
Ymmärrettävistä syistä pääomistajan hallituksessa istuu osittain samoja henkilöitä päättämässä asioista.
Rf:n ja Oy:n hallituksessa on tälläkin hetkellä 3 yhteistä henkilöä.

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
En luule. Ei siihen myöskään RY tai dinotkaan osallistuneet
Hienoa. Olet siis ymmärtänyt ettei päätös ollut Salmelaisen ykkösvaihtoehto.

Sitten kerron asian näin:
Oy hallituksessa istuu tasan yksi henkilö jolla pelaaja ja/tai jääkiekkotausta (muut Oy hallituksen jäsenet eivät ymmärrä lätkästä mitään):
Harri Tuohimaa

Rf hallituksessa istuvat seuraavat "lätkä" henkilöt:
Jaakko Marttinen
TOM NYBONDAS
Harri Tuohimaa

Alkaako nyt sytyttämään?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy