Lue ne rf:n sivut ja kohdassa heidän hallitus - toiminta-ajatus.
Tämä siis?
"TOIMINTA-AJATUS
HIFK Ishockey rf:n tarkoituksena on mahdollistaa jääkiekon pelaaminen HIFK:n väreissä pääkaupunkiseudulla. Tarkoituksensa toteuttamiseksi HIFK on organisoinut toimintansa siten,
että ammattilaistoiminta on keskitetty Oy HIFK-Hockey Ab:hen muun jääkiekkotoiminnan ollessa RF:n alaista toimintaa. Tavoitteenamme on ylläpitää ja kehittää laadukasta lasten, nuorten ja aikuisten harrastustoimintaa sekä panostaa ammattilaisuuteen tähtäävään kilpaurheiluun kilpailemalla valtakunnan ylimmillä kilpasarjatasoilla. HIFK Ishockey rf:n tarkoituksena on myös vaalia seuran perinteitä mm. palkitsemalla seuran toiminnassa ansioituneita henkilöitä. HIFK Ishockey rf. on Oy HIFK-Hockey Ab:n pääomistaja."
Boldasin ton kiinnostavan kohdan. Tossa aika selkeesti infotaan, että edari on erikseen OYn alla ja kaikki muu RFn alla. Tää on aika peruskuvio urheiluseuroissa, missä junnupuoli on erikseen. Niinpä edarin konkurssi ei vaikuta junnuihin, kuten tossa fudispuolella on käynyt.
Mutta ton selkeemmin ei voi kirjoittaa, että edari on eri ukkojen hommaa ja muu on sit RFn hommaa.
Ja mä snaijaan kyllä sen kelan, että noi "dinot" tuolla varmaan häärää aina vähän taustalla. Hengaa hallilla ja on kuitenkin samoissa firman juhlissa ja varmaan kuiskuttelee korvaan ja heikko UJ saattaisi sitä kuiskuttelua kuunnella. En ihmettelisi, että tässä kohtaa Pesonen on aika heikossa asemassa, kun on aika olemattomat näytöt.
Olis silti ihan käsittämätön kuvio, että ensin OYn hallitus pakottaa Nybondaksen sivuun UJn paikalta ja sitten tämä saisi paikan, jossa olisi samaisen OYn yläpuolella? Toi on se osa mussa mikä sanoo, että tää on foliohattu-kamaa. Katsoo tota hallituksen nimilistaa ja kuinka isoja bosseja ne on omalla alallaan, niin mä en vaan hetkeäkään usko, että ne olis lähtenyt kuvioon, jossa Nybondas pyörittää niitä.
Ennen kuin toisin todistetaan, niin mä kässään tän kuvion näin:
Edarin OY on OY ja siellä hommaa pyörittää just nyt Eskola noiden muiden aika ansioituneiden ukkojen kanssa. Voi olla, että ne soittelee välillä jonkun Nybondaksen kanssa noin niinku muuten vaan kysellen ajatuksia, kun se on kuitenkin ollut myös UJna, mutta oon aika satavarma, että Nybondas ei tuolla päätä valmentajista ja pelaajakaupoista. Jos Nybondas päättäisi jotain väärin, niin se olis Eskolan, Tuomisen, Wickströmmin, Tuohimaan ja muiden maine, joka siinä kärsis. Eikä nää herrat tarvitse sellaista tahraa maineeseensa. Mun ymmärryksen mukaan niillä on tosiaan hieman isommat kuviot elämässään kuin joku Nybondaksen edessä kyykkiminen.
Olisko nyt kuitenkin niin, että toi hallituksen jääkiekko-osaaminen ei vaan ole niin korkea kuin pitäisi? Moni noista on lätkässä ollut mukana, mutta Tuohimaata lukuunottamatta, ei siellä sitä jääkiekon kärkiosaamista kyllä ole. Ja Tuohimaankin peliajoista on aikaa. Jos noi sitten säätää ilman parempaa ymmärrystä nykyjääkiekosta, niin aika vaikea siinä on jollain urheilujohtajalla toimia?