Viestin lähetti OneBigRed
Eikös Niinimaa ollut se, joka kotikisojen Ruotsi-tappion valutti valmennuksen harteille? Eli oli itse kentällä söheltämässä, ja oli silti sitä mieltä että taktiikka kusi?
Noniin, tulihan se sieltä. Neljä sivua ehdin jo lukemaan ja olin varma, että pääsen itse ensin tästä asiasta mainitsemaan.
Näinhän se tosiaan taisi olla - Jannen kritiikin sai median kautta Aravirta, jonka suosikkipoika Janne itse oli. Tästä voisi tehdä sen päätelmän, että Niinimaa on väheksynyt kumpaakin hänen aikaistaan maajoukkuepäävalmentajaa. Toisella heistä on ilmeisesti ollut munaa näyttää kaapin paikka kitisevälle puolustajalle.
Voisiko olla niin, että Niinimaa ei pidä riittävänä valmentajaa, joka ei valmenna NHL:ssä - maailman kovimmassa liigassa, jossa hän itse pelaa? Jos näin on, on myös pirun hyvä, että Niinimaa lähti joukkueesta myrkyttämästä ilmapiiriään piikittelyllä ja selän takana puhumisella; jokainen työssä käyvä ihminenhän tietää, että em. asioihin johtaa työntekijän tyytymättömyys pomoonsa.
Raimo Summasesta olen sitä mieltä, että aivan sama mitä tapahtuu, jos menestystä tulee. Nyt on tilaisuus näyttää valmentajan taidot myös maajoukkuetasolla.
Monet menestyksekkäistä valmentajista ovatkin koviksia, joita ei tosiaan sidosryhmien nuoleskelu kiinnosta. Olen sitä mieltä, että päävalmentajan tehtävä onkin johtaa joukkue menestykseen ja jättää perseennuolenta kokonaan pois kalenterista.
Minulla on edelleen 100% luotto Summaseen. Mikäli voitto Saksa -pelistä saavutetaan, on Summanen toisessa turnauksessaan yltänyt Aravirran parhaan saavutuksen tasolle. Mikäli Suomi voittaa sekä Saksan, että seuraavan vastustajansa, on Summanen jo kahden turnauksen jälkeen yltänyt parempaan suoritukseen kuin Aravirta koko pitkän päävalmentajauransa aikana.
Menestys ratkaiskoon, muut henkilöt hoitakoon maajoukkueen ja jääkiekkoliiton julkisuuskuvan kiilloituksen.