Janne Niinimaa jättää leijonat kesken World Cupin

  • 113 886
  • 576

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Pisti silmään noissa Summasen kommenteissa tämä: " Kapteenien kanssa kävin keskustelua jo Saksassa, että voiko Jannea laittaa jäälle."

Ilmiselvästi Summanen oli sitä mieltä, että ei voi kun taas kapteenisto oli selvästikin sitä mieltä, että voi. Muutenkin pelaajien kommentit ovat minusta olleet rivien välistä enemmän Niinimaata kuin Summasta tukevia.

Edelleen Summanen jatkaa: "Ehkä Jannella alkoi vain puntti tutista, kun hän teki virheitä jäällä. Hänen pelillinen tasonsa alkoi selvästi laskea"
Summanen on ladellut jo kohtuulisen paljon kommenttia Niinimaasta ja lähdöstä vaikka sanoi keskittyvänsä nyt vain World Cupiin. Niinimaa on pysynyt toistaiseksi hiljaa ja omalta osaltaa antanut joukkueelle työrauhaa sen minkä voi tuollaisen ratkaisun jälkeen. Varmasti kuulemme myös Niinimaan kannan asiaan. Mutta luulen, että vasta World Cupin jälkeen. Summanenkin voisi tehdä kuten lupasi ja keskittyä World Cupiin ja jättää case Niinimaan kommentoinnin turnauksen jälkeiseen aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Jeff

Muutenkin pelaajien kommentit ovat minusta olleet rivien välistä enemmän Niinimaata kuin Summasta tukevia.


Sen takia Niinimaan ratkaisu olikin tyhmä ja jengin kannalta tuhoisa, koska Janne on tunnetusti mukava jätkä, siis oikeasti.

Jätti vaan kaverinsa todella kovaan rakoon pohtimaan, kuinka kovia ammattilaisia he ovat.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Jeff
Pisti silmään noissa Summasen kommenteissa tämä: " Kapteenien kanssa kävin keskustelua jo Saksassa, että voiko Jannea laittaa jäälle."

Ilmiselvästi Summanen oli sitä mieltä, että ei voi kun taas kapteenisto oli selvästikin sitä mieltä, että voi. Muutenkin pelaajien kommentit ovat minusta olleet rivien välistä enemmän Niinimaata kuin Summasta tukevia.

Aika heikkoa on jos joukkueessa on niin "suuria" tähtiä että paskan pelaamisenkin (jota Niinimaa todellakin viimeksi MM-kisoissa esitti) jälkeen pitää varmistaa joukkueen kapteenilta voiko joukkueen huonoimman pakin pistää katsomoon. Ilmeisesti maajoukkue onkin paikka jota johtaa NHL-pelaajat ja valmentajan tehtävä on todellakin vain lausua mukavia lehdistötilaisuudessa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Panzerfaust
Sen takia Niinimaan ratkaisu olikin tyhmä ja jengin kannalta tuhoisa, koska Janne on tunnetusti mukava jätkä, siis oikeasti.

Jätti vaan kaverinsa todella kovaan rakoon pohtimaan, kuinka kovia ammattilaisia he ovat.

Onkos kuulunut mitään tietoa siitä, että oliko lähtöaikeissa olevia pelaajia enemmänkin? Aamulehti taisi ainakin näin vihjata.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti sopuli
Onkos kuulunut mitään tietoa siitä, että oliko lähtöaikeissa olevia pelaajia enemmänkin? Aamulehti taisi ainakin näin vihjata.


Se on ihan sama mitä päässä liikkuu, jos pystyy hallitsemaan tekemiset. Nämä ovat ihan perusjuttuja, kun käsitellään paineensietokykyä ja omaa panosta joukkueelle.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Panzerfaust

Jätti vaan kaverinsa todella kovaan rakoon pohtimaan, kuinka kovia ammattilaisia he ovat.

Niinkö, kuitenkin esimerkiksi Selänne seisoa lausunnossaan täysin Niinimaan takana. Ja luulen, että sinäkin käännät takkisi, kun totuus tulee julki.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti flintstone
Aika heikkoa on jos joukkueessa on niin "suuria" tähtiä että paskan pelaamisenkin (jota Niinimaa todellakin viimeksi MM-kisoissa esitti) jälkeen pitää varmistaa joukkueen kapteenilta voiko joukkueen huonoimman pakin pistää katsomoon. Ilmeisesti maajoukkue onkin paikka jota johtaa NHL-pelaajat ja valmentajan tehtävä on todellakin vain lausua mukavia lehdistötilaisuudessa.
Tältähän tuo näyttää, että median ja katsojien valtaosan mielestä valmentajan pitäisi jääkiekkomaajoukkueessakin olla Aravirta-Muurinen tyyppinen lässyttäjä ja huippupelaajien kaveri. Mistähän moinen buumi on lähtenyt liikkeelle, onko vaan totuttu näihin pehmeisiin kavereihin maajoukkueen peräsimessä, vai ärsyttääkö Summasen persoona niin paljon niin monia? Minun mielestäni Summanen on varsin hyvää vaihtelua maajoukkueen peräsimessä, vaikka melkoinen mulkku varmaankin ihmisenä on.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Viestin lähetti Isaksson
Niinkö, kuitenkin esimerkiksi Selänne seisoa lausunnossaan täysin Niinimaan takana. Ja luulen, että sinäkin käännät takkisi, kun totuus tulee julki.
Miksi et tee meille kaikille palvelusta ja kerro totuutta, kun sen tunnut niin hyvin tietävän? Ja oli totuus mikä tahansa, niin pelaajien PITÄÄ kestää kovaakin kritiikkiä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Blackie
Pitää ilmeisesti aina tästä lähtien pistää silmät kiinni, kun Aki Berg on jäällä. Tikittävä aikapommi aina kentällä ollessaan. Edes turkulaiset eivät voi väittää muuta.

Juu ei voi, mies liikkui eilen kuin hidastetussa filmissä, polvestako lienee kiinni.

Tästä yleisestä ongelmatilanteesta lienee tarkoituksenmukaista tehdä johtopäätöksiä vasta turnauksen jlk.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Isaksson
Niinkö, kuitenkin esimerkiksi Selänne seisoa lausunnossaan täysin Niinimaan takana. Ja luulen, että sinäkin käännät takkisi, kun totuus tulee julki.
Mikä totuus? Onko sinulla parempaa tietoa? Selänne seisoi?
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Viestin lähetti flintstone
Aika heikkoa on jos joukkueessa on niin "suuria" tähtiä että paskan pelaamisenkin (jota Niinimaa todellakin viimeksi MM-kisoissa esitti) jälkeen pitää varmistaa joukkueen kapteenilta voiko joukkueen huonoimman pakin pistää katsomoon. Ilmeisesti maajoukkue onkin paikka jota johtaa NHL-pelaajat ja valmentajan tehtävä on todellakin vain lausua mukavia lehdistötilaisuudessa.
Missäs kisoissa se oli, kun ruotsin aikalisällä Hardy Nilson kuunteli siinä missä muutkin kun Mats Sundin näytti fläppitaululla miten pelataan? :-)
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Isaksson
Niinkö, kuitenkin esimerkiksi Selänne seisoa lausunnossaan täysin Niinimaan takana. Ja luulen, että sinäkin käännät takkisi, kun totuus tulee julki.


Tottakai ne kaveria tukevat, luetko edes näitä kommentteja? Ja eikä voisi vähempää kiinnostaa mainostamasi "julkiset totuudet" siitä montako kirosanaa Rami käytti tai kuinka ikävästi hän Jannea panetteli, kun nyt on kysymys Niinimaan ihan oman ratkaisun seurauksista Suomen lätkämaajoukkueen menestykseeen.

Tiedät helvetin hyvin, että Summasen metodit olivat kaikkien pelaajien tiedossa jo ennen kuin Raimo maajoukkueeseen valittiin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Panzerfaust

Tiedät helvetin hyvin, että Summasen metodit olivat kaikkien pelaajien tiedossa jo ennen kuin Raimo maajoukkueeseen valittiin.
Niin, minä en oikein ymmärrä sitä, että HIFK:n kaikki kannattajat näkevät Niinimaan kärsineen vääryyttä ja Summasen olleen pahis, kun taas Jokereiden kannattajat pääosin ovat sitä mieltä että Janne vikisee turhista ja Summanen on kovistellut ihan aiheestakin. Olisi kiva, että joku HIFK:sta Jokereihin loikkaaminen ei olisi ainoa kriteeri tätä asiaa pohdittaessa, mutta monille henkilökuva itsessään jo riittää syyllisen nimeämiseen ja asioiden "oikean" tolan tietämiseen.
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Jos et kestä kritiikkiä ni parempi lähteä, tais olla vaan kalastuskausi pahasti kesken...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Musta_Kyy
Niin, minä en oikein ymmärrä sitä, että HIFK:n kaikki kannattajat näkevät Niinimaan kärsineen vääryyttä ja Summasen olleen pahis, kun taas Jokereiden kannattajat pääosin ovat sitä mieltä että Janne vikisee turhista ja Summanen on kovistellut ihan aiheestakin. Olisi kiva, että joku HIFK:sta Jokereihin loikkaaminen ei olisi ainoa kriteeri tätä asiaa pohdittaessa, mutta monille henkilökuva itsessään jo riittää syyllisen nimeämiseen ja asioiden "oikean" tolan tietämiseen.

Osui ja upposi! Olen noteerannut saman, mutta en olisi osannut sitä noin ytimekkäästi esittää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Isaksson
Niinkö, kuitenkin esimerkiksi Selänne seisoa lausunnossaan täysin Niinimaan takana. Ja luulen, että sinäkin käännät takkisi, kun totuus tulee julki.
Se on kuulkaas ihan eri asia ymmärtää kaverin ratkaisua kuin olla syyllistämättä häntä siitä. Niinimaa katsoi, että pelaaminen on jatkossa sula mahdottomuus ja Teemu ymmärsi, että näinhän se tosiaan on. Tuskin kukaan Jannea on ollut rytmitaputuksin kannustamassa kassien pakkaamisessa. Tässä tapauksessa tämä tukeminen kun on hiukan hassu termi, sen voi käsittää ainakin kahdella tavalla.

Janne on varmasti pidetty kaveri joukkuetoverien keskuudessa ja ratkaisu on ollut hänellekin varmasti äärettömän raskas. Siksi tukea löytyy myös joukkueen sisältä. Aika harva pitää Jannea minään maanpetturina, en minä ainakaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Musta_Kyy
Niin, minä en oikein ymmärrä sitä, että HIFK:n kaikki kannattajat näkevät Niinimaan kärsineen vääryyttä ja Summasen olleen pahis, kun taas Jokereiden kannattajat pääosin ovat sitä mieltä että Janne vikisee turhista ja Summanen on kovistellut


Vaikka näen Aravirta-Summanen jaossa mainitsemiasi puolia, joka on menneet keskustelut huomoiden huvittavaa, niin tuo väittämäsi ei pidä paikkansa, jos on yrittänyt lukea näitä miljoonia viestejä aiheesta parin päivän sisällä.

En nyt luettele nimimerkkejä, kun en kuitenkaan muista/tiedä kaikkia, mutta monet täällä tunnetutkin Hifk-kirjoittajat ovat ihan eri mieltä keskenään tässä jutussa. Ja varmaan löytyy Anti-Sumoja Jokereistakin, en ole vain itse bongannut.

Kyllä tämä jakaa enempi elämänkatsomuksen perusteella kuin seurajoukkuekannan.

edit. Lisätään vielä, että onhan se itsestään selvää, että Jokeri-HIFK väki on herkemmin asiaa kommentoimassa, kun on molemmille tuttu valmentaja sympatioineen ja antipatioineen.
 
Viimeksi muokattu:

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Viestin lähetti bizkit78
Jos et kestä kritiikkiä ni parempi lähteä, tais olla vaan kalastuskausi pahasti kesken...
Metsästyskausi sopivasti aluillaan. Niinimaahan saattaa "lomailla" koko syyskauden pelkästään metsästellen. Lintu metsälle Janne muuten lähti eilen. Ihan aikuisten oikeesti muuten.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Isaksson
Niinkö, kuitenkin esimerkiksi Selänne seisoa lausunnossaan täysin Niinimaan takana. Ja luulen, että sinäkin käännät takkisi, kun totuus tulee julki.

Selänne sanoi että joukkue ymmärtää Niinimaan ratkaisun mutta mistää muusta Teme ei kyllä mun näkemässä pätkässä puhunut.

Saku taas totesi että Summasella on joukkueen tuki takanaan. Ja sanoi myös että likapyykin pesun aika ei ole nyt turnauksen aikana.

Ja Kummola sanoi siis että Summasen tulisieluisuus oli luonnollisesti tiedossa jo valinta hetkellä mutta Summasen hyvät puolet oli (valinta hetkellä) selkeästi huonoja suuremmat.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Viestin lähetti Musta_Kyy
Tältähän tuo näyttää, että median ja katsojien valtaosan mielestä valmentajan pitäisi jääkiekkomaajoukkueessakin olla Aravirta-Muurinen tyyppinen lässyttäjä ja huippupelaajien kaveri.

Paskan marjat.

Tätä ketjua lukiessa syntyy nimenomaan sellainen mielikuva, että kansa haluaa maajoukkuevalmentajan olevan jotakin Aravirran ja Summasen väliltä. Ei mikään tyhjän haikailija ja naminami-mies, eikä raivotautinen hullu.

Kyllä se keskitiekin on olemassa. Jotkut vaan katsovat kaikkea niin mustavalkoisesti.
 

Voittaja

Jäsen
Viestin lähetti Isaksson
Niinkö, kuitenkin esimerkiksi Selänne seisoa lausunnossaan täysin Niinimaan takana. Ja luulen, että sinäkin käännät takkisi, kun totuus tulee julki.

Suosittelen niitä, jotka ovat Sumon pauloissa odottamaan, jos totuus tulisi julki kisojen jälkeen, ennen sitä on turha hutkia jos ei asiaa paremmin tunne. Tosin tapahtumien kulunhan ei pitäisi olla kenellekään yllätys.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Isaksson
Myös sellaista henkilökohtaista, millä ei ole mitään tekemistä itse pelin kanssa ????????

Edelleenkin haluaisin sinun sisäpiiriläisen valaisevan meitä rahvaita hieman, että mitä kauheuksia Rami on Jannelle sanonut?
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti oukka
Paskan marjat.

Tätä ketjua lukiessa syntyy nimenomaan sellainen mielikuva, että kansa haluaa maajoukkuevalmentajan olevan jotakin Aravirran ja Summasen väliltä. Ei mikään tyhjän haikailija ja naminami-mies, eikä raivotautinen hullu.

Kyllä se keskitiekin on olemassa. Jotkut vaan katsovat kaikkea niin mustavalkoisesti.

Tämä menee vähän asian vierestä:
Voihan se noinkin olla, mutta sanopa yksi edes vähän realistinen nimi Aran tai Sumon lisäksi maajoukkueen valmentajaksi.
Teidän ex on haukuttu 'omien toimesta' aika hyvin omalla keskustelupalstallanne. Enkä kyllä itsekään näkisi Kakea mielelläni maajoukkueen penkin takana. Jortikka ?? Joopa joo. Hmmm. Nyt en muista muita nimiä.... Pitäisikö lähteä merta edemmäs kalaan ts. ulkomaille ?
Suomen kokoisessa maassa ei potentiaalisia vaihtoehtoja taida olla niin hirveästi. Pakko siis valita 'hullun' ja 'nössön' väliltä :-)

Asiaa: Täällä käy kauhea tohina puolesta ja vastaan. Itse toivon, ettei valmentaja vaihdu kesken tämän turnauksen, olipa 'syyllinen' tähän jupakkaan kuka tahansa. Toivottavasti faktat ladotaan tiskiin turnauksen jälkeen. Niin ja jos valkka vaihtuu, niin samalla voisi lähteä Kalekin 'kalaan'. Ihme kommentteja häneltä. Jos median sitaatteihin on uskomista, niin Kummola&co. ovat jo löytäneet syyllisen. Vaikka he olisivatkin oikeassa, niin luulisi prkl, että aikuiset ihmiset pystyvät sopimaan, että rauhoitetaan tilanne kunnes pelit ovat ohi. Jos ei onnaa, niin jokainen voi kyllä katsella peiliin: johto, pelaajat sekä valmentaja.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Musta_Kyy
Niin, minä en oikein ymmärrä sitä, että HIFK:n kaikki kannattajat näkevät Niinimaan kärsineen vääryyttä ja Summasen olleen pahis, kun taas Jokereiden kannattajat pääosin ovat sitä mieltä että Janne vikisee turhista ja Summanen on kovistellut ihan aiheestakin. Olisi kiva, että joku HIFK:sta Jokereihin loikkaaminen ei olisi ainoa kriteeri tätä asiaa pohdittaessa, mutta monille henkilökuva itsessään jo riittää syyllisen nimeämiseen ja asioiden "oikean" tolan tietämiseen.

Täyttä paskaa. Muutenkin näyttää siltä, että valtaosa tänne kirjoittavista ei pysty mitenkään käsittämään, että tapahtumat tämän keissin ympärillä eivät mitenkään liity seurajoukkueisiin, ei edes jääkiekkoon. Minulle tämä on puhtaasti arvokysymys, eikä sillä ole mitään tekemistä kiekkoilun kanssa, ei IFK:n ei Jokereiden eikä minkään muunkaan seuran kanssa.
Yksikään tänne kirjoittavista ei sietäisi esimieheltään moista käytöstä, miksi kiekkoilijoiden pitäisi sietää. Ja täysin naurettava perustelu on se, että jokainen tietää etukäteen, minkälainen mies Summanen on. Sillä ei ole mitään merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös