Janne Niinimaa jättää leijonat kesken World Cupin

  • 113 611
  • 576

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Panzerfaust
Ennen kun rupat selvittämään mulle mitä mun pitäisi ymmärtää, niin joko näin nimettömänä kerrot mitä niin poikkeuksellisen raskauttavaa Raimo Summanen on tehnyt tai sitten liityt Isakssonin juorukerhon hännystelijöihin.

Sovitaan niin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti Isaksson
Juuri näin, olet asian ytimessä, siksi kannattaisikin miettiä, mitä on oikeasti tapahtunut. Miksi kaiken tuon läpikäynyt, kokenut pelaaja jättäisi joukkueen, koska Raimo sanoi vähän rumasti.

Ennen kun alkaa mitään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekemään, kannattaa pohtia myös mahdollisuutta, että Janne ei arvosta Ramia valmentajana esim. siitä syystä, että hän ei ole NHL-valmentaja - eikä siksi siedä äänekästä palautetta häneltä. Siltähän tämä haiskahtaa - välirikon ainekset olivat ilmassa MM-kisojen jälkeen, kun Summanen ei valinnut Niinimaata WCH joukkueeseen. Eli siis mitään dramaattista ei olekaan ehkä tapahtunut.

Tällöin vastuu on pelaajan. Ammattilainen arvostaa valmentajaansa ja itseänsä niin, ettei tämmöistä pääse syntymään. Valmentajaansa siten, että antaa tämän hoitaa homman tavallaan ja tehdä sen mukaan parhaansa ja itseänsä siten, ettei anna äänekkään palautteen loukata itseään tuolla tavalla.

***

En todellakaan tiedä, mitä kopissa on tapahtunut. Yllä on kuvattuna yksi mahdollisuus, mitä voi olla tapahtunut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Isaksson
Myös sellaista henkilökohtaista, millä ei ole mitään tekemistä itse pelin kanssa ????????

Mikä henkilökohtainen on nyt ollut niin kamalaa????????????????? <- onko tässä muuten jo tarpeeksi kysymysmerkkejä?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Re: Re: Re: Re: Re: Pekka Jalonen Iltalehdessä

Viestin lähetti JPL
Sanotaan tähän vaikka että Jalonen ei valehdellut pätkääkään ko. kirjoituksessa ja että osa täällä on ymmärtänyt, mitä hän on sanomisellaan tarkoittanut, mutta jotkut (Raadon ihailijat) eivät siltikään käsitä, mikä sekopää siellä on coutsina.

Mitä sinä ajattelisit Summasesta, jos hän olisi sinua kuristanut työsi takia muutamaan otteeseen? Kirjoituksessa mainittu Ilmivallan juttu on julkinen asia, jota Raimo on itsekkin kommentoinut. Muut, mahdollisesti vastaavat asiat, eivät välttämättä julkisuuteen nouse.

Enpä oikeastaan ole minkäänlainen Summasen ihailija - olen enemmän noita Ara-hymistelijöitä, enkä perusta piiskajohtamisesta, mutta en menisi vielä Iltalehden uutisoinnin perusteella teilamaan miestä mielisairaaksi, kuten kirjaimellisesti otettuna useat ovat täällä kirjoittaneet. Yksinkertaisesti on niin vähän faktatietoa (kun en jostain omituisesta syystä luota keltaiseen lehdistöön tai huhuihin) etten osaa ottaa kantaa puoleen tai toiseen. Joka tapauksessa siellä on pelit kesken ja ellei Summanen ole lakia rikkonut (työssään) ja jos joukkue suostuu hänen alaisuudessaan pelaamaan niin pestään ihmeessä se likapyykki turnauksen jälkeen! Suomella on edelleen mahdollisuus jääkiekkohistoriansa parhaaseen saavutukseen - ei näitä tilaisuuksia meille liikaa tule.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Panzerfaust
Voi hellanlettas. Tästäkö nyt on kysymys? Onhan Summanen ennen maajoukkuevalmennusta vedellyt lätkän ulkopuolisia ihmisiä turpaankin, mutta entä sitten? Ei vähennä mun silmissä miehen pätevyyttä tai arvostusta tippaakaan.

Kukin klaaraa tyylillään... Nykymaailmassa vaan eletään aika sivistyneessä yhteiskunnassa ja tällaista summasmaista luolamiesotetta ei missään yhteisössä tai työpaikassa kauaa katsella. Eikä kyllä tarvitsekaan, aina löytyy fiksumpia ja vähintään yhtä päteviä täyttämään näitten raivotautisten paikat.

En ole koskaan ollut mikään Niinimaa-fani mutta tästä episodista johtuen arvostukseni häntä kohtaan on noussut huimasti.
Myös seurajoukkueissa pelaavien silmät varmaan hieman aukenivat, että todellakaan sitä kitarisojaan näyttävää ja nyrkkiä heiluttavaa orjapiiskuria ei ihan aina tarvitsekaan ymmärtää ja siitä on myös mahdollista päästä eroon.

Oli vaan eilen hauska seurata peliä kun toinen samanlainen kommentoi summasen käytöstä...
Saakohan summanenkin kokeilla maajoukkueen saunaillassa naulakon kestävyyttä kuten kävi aikanaan erään seurajoukkueen saunaillassa kyseiselle kommentaattorille...
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Pansy meets Faust?

Viestin lähetti Panzerfaust
Voi hellanlettas. Tästäkö nyt on kysymys? Onhan Summanen ennen maajoukkuevalmennusta vedellyt lätkän ulkopuolisia ihmisiä turpaankin, mutta entä sitten? Ei vähennä mun silmissä miehen pätevyyttä tai arvostusta tippaakaan.


Josta voimmekin vetää tiettyjä johtopäätöksiä Sinun
k-indeksistäsi ja arvoistasi...
 

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti Black Adder
Mikä kansalaisvelvollisuus jääkiekkoilijoilla on pelata maajoukkueessa?

Ei mikään, sen takia siellä pitäisi ollakin vain niitä joita
homma kiinostaa.

Kuuntelisitko sinä mukisematta työssäsi viikkojen ajan pomolta pelkkää v*ttuilua, joka päivä?

Riippuu paljonko saisin palkkaa. 1500 € / kk en, mutta vaikka 10000 € / kk niin kyllä.

Jokinenhan jossakin haastattalussa totesi eilen, "että onhan sitä kovempaakin palautetta tullut" tai jotain tuohon suuntaan.
Viitaten ilmeisesti Keenaniin, johon verrattuna Summanen taitaa
olla pelkkä piipittävä vaippahuosu.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Huomiona...

Viestin lähetti flintstone
Mikä henkilökohtainen on nyt ollut niin kamalaa????????????????? <- onko tässä muuten jo tarpeeksi kysymysmerkkejä?

Oma käsitykseni on se, että valmentajalla on oikeus antaa ankaraakin kritiikkiä pelaajalle pelin sisäisistä tapahtumista, tarvittaessa se on valmentajan tehtävä.

Sen sijaan ankara mutta fiksusti käyttäytyvä valmentaja tietää ettei kritiikkiä tule kohtuuttomasti ulottaa pelin ulkopuolisiin tapahtumiin, jossain (yksilökohtaista) kulkee se raja kuinka paljon pelaaja on valmis tällaista sietämään ja kestämään. Kenties Niinimaan kohdalla tämä raja ylittyi, jäänee nähtäväksi.

Summasen kohdalla pelaajiin kohdistuvasta fyysisestä koskemattomuuden loukkaamisesta ei taida olla näyttöä, Tihonovin koshalla se taisi ajoittain olla ennemminkin sääntö kuin poikkeus, vapaassa yhteiskunnassa pelaajan ei tällaistä käytöstä tarvitse sietää valmentajaltaan tippaakaan - mutta, kuten todettua, Summasen ja Niinimaan keisissä tällaisestä ei lienee ole kyse.

vlad.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Black Adder
Mikä kansalaisvelvollisuus jääkiekkoilijoilla on pelata maajoukkueessa?

Ei kai mikään mutta jos kerran on lähtenyt leikkiin mukaan, niin kuin Niinimaakin teki suostuessaan Summasen kutsuun, kun Jere Karalahti ei mukaan sattuneesta syystä päässyt, niin voisihan sitä joku olettaa että huippuammattilaisena itseään pitävä pelaaja olisi myös leikin kestänyt.

Viestin lähetti Black Adder
Kuuntelisitko sinä mukisematta työssäsi viikkojen ajan pomolta pelkkää v*ttuilua, joka päivä?

Pistetään nyt vähän niitä mittasuhteita kuntoon.

Viikkojen? Tämä turnaus ainakin kestää kaksi ja puoli viikkoa.

Maajoukkueessa edustetaan omaa kotimaata ja siellä kentällä pelataan kunniasta (omasta ja maan) ja mitä mä olen ymmärtänyt niin tämä World Cup piti olla verrattavissa olympialaisiin ja käsittääkseni olympiakulta on huippu-urheilussa suurinta mitä voi saavuttaa, vai? Mihin sinä vertaisit tuota palkintoa työssäsi?

Viestin lähetti Professori McGarmiwa
Kukin klaaraa tyylillään... Nykymaailmassa vaan eletään aika sivistyneessä yhteiskunnassa ja tällaista summasmaista luolamiesotetta ei missään yhteisössä tai työpaikassa kauaa katsella. Eikä kyllä tarvitsekaan, aina löytyy fiksumpia ja vähintään yhtä päteviä täyttämään näitten raivotautisten paikat.

Tiesitkö muuten että Suomessa voi tehdä pahoinpitelystä rikosilmoituksen? Tiedätkö onko nämä Summasen pahoinpitelemät pelaajat ja toimittajat tehneet rikosilmoituksia? Jos ei niin miksi ei, onko Summanen kenties uhannut verikostolla?

Edit: kesken jääneen lauseen lopetus
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Re: Pansy meets Faust?

Viestin lähetti mummi
Josta voimmekin vetää tiettyjä johtopäätöksiä Sinun
k-indeksistäsi ja arvoistasi...


Vetele mitä johtopäätöksiä tykkäät, sitäkin varten tämä palsta on kai on olemassa, mutta oliko Sinulla vielä jotain lisättävää itse aiheeseen?
 

Nab77

Jäsen
Tässä on nyt

lähtenyt mopo lapasesta yhellä jos toisella. Ramilla tosin näin käynyt aikaisemminkin, joten hieman Niinimaan kannalle olen taipuvainen. Mutta jos nyt pelataan ensin pelit loppuun ja vasta sen jälkeen aletaan kasaamaan puita roviolle.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Isaksson
Juuri näin, olet asian ytimessä, siksi kannattaisikin miettiä, mitä on oikeasti tapahtunut. Miksi kaiken tuon läpikäynyt, kokenut pelaaja jättäisi joukkueen, koska Raimo sanoi vähän rumasti.

Kuinka jaksat iso mies vouhottaa vieläkin tästä asiasta. Tässä vaiheessa on ihan turha enää vaivata soppaa, kun sen voi tehdä rauhassa viikon kuluttua. Toki jos haluat nähdä Summasessa psykopaatin, josta on heti päästäva eroon, voit toki jatkaa valitsemallasi tiellä. Jos jonkun ihmisoikeuksia on loukattu, niin käydään sekin asia läpi sitten myöhemmin, ei nyt. Ja kun niin olet ihmisoikeuksien ja sivistyneen yhteiskunnan perään, niin eikö siihen kuulu myös Summanen? Lehdissä ja täälläkin on niin moni ollut valmis hänet tuomitsemaan oitis ja kaivelemaan kaikki vanhat asiat esille, väritettyinä tietysti. Summanenkin peräänkuuluttaa kunnon arvokeskustelua, mikä on hieno asia. Käydään sitäkin sitten kun faktat on pöydällä, eikä millään mutu-tuntumalla.

Spekulointi tässä vaiheessa muutenkin on ihan turhaa, kun Niinimaa ihan oikein ei vielä kerro omaa versiotaan tapahtumista. Nyt pitäisi keskittyä oleelliseen eli välieräpeliin, jossa on mahdollisuus tehdä jääkiekkohistoriaa. Venäjää vastaan vaaditaan todellakin nappisuoritusta ja vieläkin parempaa peliä kuin Tsekkiä vastaan avauspelissä ja toivon sydämestäni että maajoukkue pääsee yli tapaus Niinimaasta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Musta_Kyy
Isaksson on viikon humaani. En jaksa nyt etsiä, mutta olisi hauska nähdä miten ko. nimimerkin arvomaailmaan sopivat nyrkkitappelut jääkiekkokaukalossa, yms. jääkiekkoväkivalta.
Minä voin ilmoittautua päivän humaaniksi, enkä edes koe sitä pahaksi asiaksi (toivottavasti "inmillisestä" ei jääkiekokeskusteluissa tämän perusteella tule kirosanaa) .

Lisäksi minun mielestäni tappelut kuuluvat jääkiekkoon. Toivoisin että "oman joukkueen" ja "vastustajan" välinen ero olisi kaikille jääkiekkoa seuraajille niin selvä asia että yleisesti ymmärrettäisiin että kumman kanssa pitää tehdä yhteistyötä ja kumpi pitäisi voittaa.

Minä en laske jääkiekkotappeluita väkivallaksi. En myöskään laske painia tai nyrkkeilyä väkivallaksi. Mailalla päähän lyöminen tarkoituksella on väkivaltaa ja sitä en kaukalossa suvaitse.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Viestin lähetti flintstone

Viikkojen? Tämä turnaus ainakin kestää kaksi ja puoli viikkoa.

Maajoukkueessa edustetaan omaa kotimaata ja pelataan sen ja omasta kunniasta ja mitä mä olen ymmärtänyt niin tämä World Cup piti olla verrattavissa olympialaisiin ja käsittääkseni olympiakulta on huippu-urheilussa suurinta mitä voi saavuttaa, vai? Mihin sinä vertaisit tuota palkintoa työssäsi?
Eiköhän maajoukkue ole ollut kasassa hieman pidempään kun turnauksen ekasta matsista lähtien. Olet oikeassa siinä, että työhön tätä ei kannata verrata. Tämä on täysin vapaaehtoistoimintaa. Jos sinä olisit vapaaehtoistyöntekijänä jossain, niin kuuntelisitko sinä jatkuvaa vittuilua esimieheltäsi? Terveen itsekunnioituksen omaava henkilö ei kuuntele.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Black Adder
Kuuntelisitko sinä mukisematta työssäsi viikkojen ajan pomolta pelkkää v*ttuilua, joka päivä?
Tätä ontuvaa vertausta on käytetty jo väsymiseen asti, mutta vastaanpa nyt omalta osaltani.

Jos minä teen työni huonosti ja suorastaan vastoin esimieheni/työnantajani vaatimuksia, olen todennäköisesti huutoni ansainnut. Jos esimieheni menisi huudossaan asiattomuuksiin, huutaisin takaisin. Jos en pitäisi työstäni, työympäristöstäni ja/tai esimiehestäni, voisin harkita työpaikan vaihtoa. Jos työkaverini osoittaisivat ymmärrystä ratkaisulleni, olisin kovasti onnellinen, että joku ymmärtää kantani asiaan.

Jos taas olen mokannut raskaasti, jättänyt viinan takia työni tekemättä, tai tulen krapuloissani pelkästään notkumaan työpaikalleni, olisin saanut pelkästään ansioni mukaan.

Jos taas tiedän tehneeni hyvää työtä, en sulattaisi asiatonta kritiikkiä. Asiallisessa kritiikissäkin olisi jo pieni syy hermostua.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti dana77
Minä en laske jääkiekkotappeluita väkivallaksi.

Niin kun jääkiekkotappeluissa ei ketään satu. Jos et usko niin kysy vaikka Aki-Petteri Bergiltä ettei mitään sattunut kun Jiri Fischer vähän pyyhki jäätä Bergillä?

Miksi muuten kentällä saa joukkueiden välillä käydä melkein sotaa, mutta siellä penkin takana olevan johtajan pitää olla niin humaania ja ymmärtäjää?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti flintstone
Niin kun jääkiekkotappeluissa ei ketään satu. Jos et usko niin kysy vaikka Aki-Petteri Bergiltä ettei mitään sattunut kun Jiri Fischer vähän pyyhki jäätä Bergillä?

Miksi muuten kentällä saa joukkueiden välillä käydä melkein sotaa, mutta siellä penkin takana olevan johtajan pitää olla niin humaania ja ymmärtäjää?
Sattuu sattuu, tottuu tottuu. Painissa ja nyrkkeilyssäkin sattuu sattuu. Kyllähän silti jääkiekkotappelukin voi muuttua väkivallaksi, jos tuomarit eivät hoida hommansa eli mene väliin silloin kuin toinen esim kaatuu jäähän tai jää selvästi alakynteen. Lähteenmäki on varmasti hyvä esimerkki.

Kirjoitan isolla että tämä menisi jakeluus: OMAN JOUKKUUEN PELAAJAT EIVÄT OLE VIHOLLISIA TAI VASTUSTAJIA, JOTEN HEITÄ KOHTAAN EI KÄYTTÄYDYTÄ SAMALLA TAVALLA KUIN VIHOLLISIA TAI VASTUSTAJIA KOHTAAN. Vastustajien pelaajille saa minun puolestani vittuilla joissakin rooleissa jopa kuuluu, tosin esim rasismi on rajana minkä yli ei sovi henkilökohtaisuuksiin mennä.
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Re: Re: Pansy meets Faust?

Viestin lähetti Panzerfaust
Vetele mitä johtopäätöksiä tykkäät, sitäkin varten tämä palsta on kai on olemassa, mutta oliko Sinulla vielä jotain lisättävää itse aiheeseen?


Eipä oo, mutta nyt on helpompi ymmärtää aiempia kirjoituksiasi kun olet näämmä käytännössäkin siirtymässä kynän puremisesta päiden puremiseen...
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Morgoth
Riippuu paljonko saisin palkkaa. 1500 € / kk en, mutta vaikka 10000 € / kk niin kyllä.

Maajoukkueessahan kun ei sitä palkkaa makseta. Näiden pelaajien ei siellä tarvitse rahasta pelata.

Myös maajoukkueen vertaaminen armeijaan ja turnauspelejä sotaan rupeaa ainakin minua korpeamaan vallan vietävästi. Maajoukkueessa lätkän peluu on tottakai kunnia-asia, mutta sillä ei ole mitään tekemistä itsenäisyyden puolustamisen tai edes rättisulkeisten kanssa.

Mitä vapautuneempia pelaajat ovat, sen paremmin ne pelaavat. Ei kukaan jaksa hampaat irvessä vapaa-aikaansa viettää. Kun ei siitä sitä palkkaakaan makseta.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Mielenkiintoinen ketju

Luin koko ketjun läpi, jos vaikka olisi ollut jotain ihan uutta asiaan liittyvää, mutta ei.

Jotenkin tuntuu että just tällä hetkellä täällä keskitytään lähinnä toisten kirjoitusten mollaamiseen enemmän kuin itse aiheeseen.
Hämmentävää on ollut lukea kuinka osa kirjoittajista on mielipiteissään sitä mieltä että maajoukkueeseen voisi soveltaa metodeita joita aikoinaan sovellettiin puna-armeijassa. Muutenkin jatkuvat armeijavertailut häiritsevät. Itse kävin armeijan vuonna-86, parin työvuoden jälkeen Touhussa ihmetytti nimenomaan henkilöjohtamisen puute, ja se ettei esimerkiksi RUKkiin valittu sopivimpia, vaan nynneröimmät lukutoukat. Selvennetään vielä että itse onnistuin välttämään jo RAUKin, hommia se toki vaati.

Varsinaiseen asiaan, uskon että Niinimaan ratkaisu oli oikea. Jos tuntuu tosi pahalta, niin ei homma toimi. Ei mullakaan töissä, ja mulla on sentään työ joka ei vaadi samalla tavalla itsensä peliin laittamista. Turha väittää että kyllä ammattilaisten pitäis osata. Ihmisiä nekin ovat, jopa jääkiekkoilijat.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Fubar
Ei kukaan jaksa hampaat irvessä vapaa-aikaansa viettää. Kun ei siitä sitä palkkaakaan makseta.

Jääkiekon pelaaminen on pelaajien työtä. Maajoukkue ei ole velvollisuus johon on myönnyttävä mutta myöntyessään siihen pelaaja sitoutuu antamaan oman huippu panoksensa joukkueelle. Jos tuo sitoutuminen tuntuu mahdottomalta niin sille vapaa-ajan vietolle on parempiakin paikkoja ja tapoja.

Käsittääkseni Suomenkin maajoukkueelle on luvattu liiton toimesta menestysbonuksia, joskus muinoin 90-luvulla maailmanmestaruudesta luvattiin jokaiselle pelaajalle 100 000 mk (hopeasta 70 000 ja pronssista 50 000), joka ei parin viikon "vapaa-ajan vietosta" ole ihan huono korvaus. Tokihan me normaalissa työssä olevat tienaamme tuossa ajassa paljon isonpia summia, eikä meidänkään tarvitse hampaat irvessä töitä tehdä - se jo riittää jos nyt muutaman tunnin toleranssilla saapuu paikalle ja jos se pomo vähääkään korottaa tuosta myöhästymisestä ääntään niin me lähdetään kyllä lintumetsälle.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Turha kai tässä on vielä ketään sormilla osoittaa tai roviolla polttaa, kun asiasta ei tunnu kellään meistä tarkkaa tietoa olevan. Miten tähän on tultu ja mitkä siihen on vaikuttanut? Voi olla, että taustalla on jotain pidemmältä ajalta ja voi olla ja voi olla...

Näkisin Jannen toimineen rohkeasti ja tehneen varmasti oikean ratkaisun. Sillä, jos katsoo ettei ole mitään annettavaa joukkueelleen, eikä liiemmin halujakaan, kannattaa varmasti astua sivuun. Ja tämän kaikenhan Niinimaa sanoi tekevänsä joukkueen vuoksi. Rohkea veto häneltä, jota täytyy kunnioittaa.

Summanen on kiistelty persoona kyllä, mutta yleisesti pidetty myös hyvänä valmentajana. En siis todellakaan tiedä kuinka äärimmäisiin konsteihin Raato on turvautunut ja onko taustalla vai kahden erilaisen persoonan täydellinen törmäys, josta paluuta entiselleen ei enää ole. Se seikka, jonka moni on nostanut esiin, eli kuinka monissa liemissä keitetty NHL-puolustaja tekee näinkin kovan ratkaisun jättää eittämättä lisää arvailuja ilmaan.Keskustelussa huvittavinta puolta edustaa Aravirran dissaminen, joka tosimiesten keskuudessa on hyväksyttävää ja jopa katu-uskottavaa, mutta Summaseen kohdistuva kritiikki taasen ämmämäistä poruilua. Miten Aravirta koskettaa ylipäätään aihetta, siis juuri tätä kohua?

Laskisin ammatitaidoksi työssä kuin työssä myös sosiaaliset kyvyt. Ja kyllä, myös jääkiekossa toimivien ihmisten parissa. Se, että moni kuuluttaa tiiminä toimimisen nimeen pelaajilta unohtavat valmentajan kuuluvan samaan tiimiin. Mielestäni pelaajia voi herätellä, ravistella ja käyttää keinoja, jotka poikkeavat totutuista metodeista. Varsinkin, kun näillä konsteilla yritetään puristaa jengistä paras mahdollinen voimavara ulos. Tätähän kutsutaan ratkaisukeskeiseksi menetelmäksi. Rajansa toki kaikella. Jos henkilökohtaisuuksiin menemiseeen varsinkin muiden tiiminjäsenten kuullen joudutaan turvautumaan, voidaan sanoa että johtaja on tullut tilanteeseen, jossa keinot ovat oikeasti loppuneet. Tosin hyvä johtaja uskoo siihen mitä tekee, vaikka väärin välillä tekisikin ja näin uskoisin Raminkin toimivan. Kun ihmiset tekevät virheitä niin hyvä on joskus ne myöntääkin, sillä kukaan ei ole täydellinen. Ei edes jääkiekkovalmentaja tai -pelaaja. Summasen erottamispuheet ovat tässä kohtaa aivan liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Annetaan poikien pelata turnaus loppuun ja kuullaan tarinan oikea versio tai ainakin kaksi "oikeaa" versiota myöhemmin.

Paavo M. Petäjämäisesti kuitenkin korostaen, ei kannata suu vaahdossa pauhata, jos asiasta ei tarkempaa tietoa ole.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Panzerfaust
Voi hellanlettas. Tästäkö nyt on kysymys? Onhan Summanen ennen maajoukkuevalmennusta vedellyt lätkän ulkopuolisia ihmisiä turpaankin, mutta entä sitten? Ei vähennä mun silmissä miehen pätevyyttä tai arvostusta tippaakaan.

Siinä toinen kaheli.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Panzerfaust
Onhan Summanen ennen maajoukkuevalmennusta vedellyt lätkän ulkopuolisia ihmisiä turpaankin, mutta entä sitten? Ei vähennä mun silmissä miehen pätevyyttä tai arvostusta tippaakaan.

Tämä on esimerkki suoraselkäisestä ja miehekkäästä puheenvuorosta keskustelussa urheiluelämän ja valmentamisen arvopainotuksista. Avoimeksi kuitenkin jää, kuinka epävakaata käytöstä valmentajan olisi esitettävä menettääkseen Panzerfaustin silmissä pätevyyden ja arvostuksen, jos "lätkän ulkopuolisten ihmisten" turpaan veteleminen ei vielä tähän riitä?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Maple Leaf
Tämä on esimerkki suoraselkäisestä ja miehekkäästä puheenvuorosta keskustelussa urheiluelämän ja valmentamisen arvopainotuksista. Avoimeksi kuitenkin jää, kuinka epävakaata käytöstä valmentajan olisi esitettävä menettääkseen Panzerfaustin silmissä pätevyyden ja arvostuksen, jos "lätkän ulkopuolisten ihmisten" turpaan veteleminen ei vielä tähän riitä?

Ilmeisestikin sitten sinulta on tämä arvostus Summaseen sitten mennyt. Lähinnä uskoisin Panzerin tarkoittaneen, ettei yksittäinen pinnan palaminen ja käsiksi käynti vielä riitä ihmisen tuomitsemiseen. En nyt muista milloin Summanen olisi johonkin kiinni käynyt (Iltalehdessä mainittiin herra Ilmivalta), mutta toki jos tästä tulee jatkuva tapa hoitaa asioita, niin silloin asiaan tulee puuttua kovalla kädellä, siitä ei kahta sanaa. Toivottavasti Rami sai oman oppinsa jo tästä yhdestä kerrasta. Sama koskee myös henkistä väkivaltaa, ehdottomasti.

Mutta pidetään nyt puurot ja vellit erillään ja eiköhän asiat selvitellä perin pohjin sitten kun on sen aika. Eli World Cupin jälkeen. Mikä ihme tarve meillä muillakin kuin vain iltapäivälehdillä on revitellä mutu-tuntumalla lynkkaustuomioita... Erityisesti ihmetyttää nimimerkki Isakssonin tarve lynkata Summanen ja edustaa sitä "oikeaa" moraalia ja toimintatapoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös