Janne Laakkonen 06/07 pähkinänkuoressa

  • 52 975
  • 222

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Just joo

Apassi kirjoitti:
Laakkonen & Lundell--->Blues
Hurme/Kalto & Ahonen--->HIFK

Laakkonen & Lundell ---> Blues
Tomas Sinisalo, Ilkka Sinisalo ja Taisto Sinisalo ---> IFK

Ihan oikeasti. Mitä Blues tekisi Lundellilla ja mitä IFK tekisi Hurmeella ja Kaltolla?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apassi kirjoitti:
Ahonen--->HIFK
Ei kai kukaan SM -liigan seurapomo voi olla niin uuvatti, että hajottaisi hyvin toimivan maalivahtikaksikon myymällä toisen veskareista kilpailevaan naapuriseuraan?

Eikun hetkinen...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
Laakkonen & Lundell ---> Blues
Tomas Sinisalo, Ilkka Sinisalo ja Taisto Sinisalo ---> IFK

Ihan oikeasti. Mitä Blues tekisi Lundellilla ja mitä IFK tekisi Hurmeella ja Kaltolla?

Onko Bluesilla oikeasti tarvetta pitää kakkosmaalivahtinaan Ari Ahosen hintaluokan kaveria. Normaalilla liigajoukkueella ei varmaan olisi, mutta Bluesista en tiedä. Lundell menee minkä tahansa liigajoukkueen kakkosena loistavasti. Ahosen tuntien hän ei koko kautta meinaa kakkosvahtina patsastella. Siinä voi NHL haaveet heittää aika äkkiä.

Meidän maalivahtiongelmamme olisi luultavasti ratkaistu tällä.

No sitten päästään seuraavaan aiheeseen, eli mitä ihmettä IFK tekee Markku Hurmeella tai Kari Kaltolla. Eipä oikeastaan yhtään mitään, mutta kai meidän jotain täytyy Bluesille antaa. Annetaan turha Janne Laakkonen pois ja otetaan tilalle esim. HIFK taustainen Hurme, joka kuitenkin vielä tänä päivänä osaa laittaa kiekon maaliinkin, jos paikka tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kempes kirjoitti:
Janne Laakkonen: Savolainen mikkihiiri, jolla tuskin edes munakarvat kasvaa. On tehnyt kiitettävästi pisteitä, mutta pelkuruus paistaa otteissa. Pelicans matsissakin pelkäsi taklauksia. Entäs sitten pleijareissa? Veikkaan, että paskat housussa.

Tällaisen arvion kirjoitin Laakkosesta tammikuussa 2006. Mielipiteeni ei ole muuttunut yhtään. Penan kannattaa tehdä mahdollisimman pian kauppaa Laakkosesta. Jospa joku seura ottaisi tämän neidin osamaksuna.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dennis kirjoitti:
Ei kai kukaan SM -liigan seurapomo voi olla niin uuvatti, että hajottaisi hyvin toimivan maalivahtikaksikon myymällä toisen veskareista kilpailevaan naapuriseuraan?

Eikun hetkinen...

Eikun hetkinen... varmaan oli tarkoitettu IFK:n viime kauden maalivahtiräpellykselle.

Askey ei halunnut olla IFK:ssa kakkosmaalivahtina, joten oli fiksumpaa päästää hänet menemään, vaikka se ulospäin tuntuikin idioottimaiselta ratkaisulta.

Jos Ahonen ei saa tarpeeksi pelejä alle Bluesissa, hän tod. näk. pyytää seurasiirtoa.
 

Reds

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Liverpool FC
Johannes kirjoitti:
Koska yritän ajatella asioita järjellä, enkä tunteella. Jos Guolla palaa kokoonpanoon lähiaikoina ja meille hankitaan uusi taitopelaaja, kuten Moberg lupasi Hbl:n haastattelussa muutama viikko sitten, en näe Laakkosen mahtuvan HIFK:n kahteen ensimmäiseen ketjuun. Montakohan kertaa tämänkin joutuu tähän ketjuun kirjoittamaan.

Eikös IFK:n hankintalistalla ole uusi sentteri. Frank puhui nimenomaan tuossa Hbl:n haastattelussa, että haetaan Hrdinalle korvaajaa. Eli tämä uuden pelaajan hankinta ja Guollan paluu ei vaikuta millään tavalla Laakkosen tilanteeseen, kun kyseessä on eri pelipaikkojen pelaajat. Muutenkaan en jaksa uskoa, että IFK tulee tällä kaudella luopumaan miehestä, kun joukkueessa ei näitä taitopelaajia kuitenkaan ole ihan älyttömästi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Reds kirjoitti:
Eli tämä uuden pelaajan hankinta ja Guollan paluu ei vaikuta millään tavalla Laakkosen tilanteeseen, kun kyseessä on eri pelipaikkojen pelaajat. Muutenkaan en jaksa uskoa, että IFK tulee tällä kaudella luopumaan miehestä, kun joukkueessa ei näitä taitopelaajia kuitenkaan ole ihan älyttömästi.

Kyllä se saattaa vaikuttaa, koska Murray pystyy pelaamaan myös laitahyökkääjänä. Laakkosen tilanne HIFK:ssa on viimeisten kuulemieni tietojen mukaan vähän 50/60, voi jatkaa kauden looppuunkin saakka meillä tai sitten ei. Katsellaan.
 

Syylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Kisa
Rajahan se on Pentinkin kirstussa, ja varmaan aika lähellä, jollei jo yli. Täällä silti suunnitellaan kauppoja sieltä sun täältä.Laakkonen ei kuitenkaan uskoakseni ole niin kallis mies, kuin jotkut täällä antavat ymmärtää.

Tämä on ihan puhdasta spekulaa, jonka eilen kuulin ja todennäköisesti vaille totuuspohjaa, mutta eräs asioista usein perillä oleva journalisti väitti kuulleensa, että tuo haluttomuus ja flegmaattisuus jengimme otteissa johtuisi siitä, että on alkanut olemaan ongelmia tilin saannissa sovituin tavoin. Toivon ja uskon, että tämä on vaan kateellisten panettelua.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En jaksa uskoa HIFK:n minkään sortin kassakriisiin ja liksojen maksamatta jättämisiin. Rahathan ei lopu ns. yhtäkkiä (niin kuin siviilissä saattaa joskus käydä), vaan kyllä se on näkyvissä jo hyvissä ajoin, jos talouspuoli ei kestä. Sitä rahaa kun ei lyhyellä tähtäimelläkään kovin nopeasti sisään saada niin paljon, että sillä katetaan tämän kauden kaikki kulut. Eli viime vuoden rahoilla mennään nyt. Muutenhan tietysti HIFK:n rahanpuute selittäisi kaikki pelilliset ongelmat. Eli ei muuta kuin kolehtia keräämään...

Ja mitä Laakkoseen tulee, uskon, että kaikki on kaupan, kunhan hinnasta sovitaan. Tilannehan on sen verran kinkkinen, että Laakkosesta ei pääse ilman miehen suostumusta eroon Espoota pidemmälle. Mikäli naapurissa tai Bluesissa ei olla kiinnostuneita, Laakkoselle joudutaan ainakin palkka maksamaan. Eli kannattaa sitä kai välillä kentällä käytellä, ihan vaikka vaan fanien kiusaksi.

Ja henk.koht. uskon, että Laakkonenkin parantaa, kunhan peli saadaan kuntoon kaikin puolin muutenkin. En ole siis miestä ulostamassa, ainakaan vielä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Lakusta sen verran ,että vaikka onkin vääntötilanteissa useasti heikompi osapuoli ,niin on se nyt kumma ,että herraa ollaan ulostamassa joukkueesta vielä senkin jälkeen ,kun on ollut pirtein koko joukkueesta.
HPK-pelissäkin ,vaikka ryssi yhden avopaikan ,oli meidän selkeästi pirtein pelaaja.Yritystä riitti ja vauhtia samoin.Kunhan Laakkonen saa pään kunnolla auki ja sopivat ketju-kaverit niin jälki tulee olemaan tuhoisaa.
Äijän otteista näkee ,että jotain puuttuu ,mikä aiheuttaa alkukauden vaisuuden.
 

Papu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Laakkosen Jannehan on tyypiltään ennemminkin perustsekki kuin savolainen. Taitava taitopelaaja kuten esim. Jan Caloun, jonka peliesitykset heilahtelevat laidasta laitaan mielialan mukaan. Pelaaja joka herkästi myös aistii jos valmentaja, pelikaveri tai fanit ei tykkää, ja silloin alkaa tökkiä...

Ero on siinä että Nielikäinenkin tekisi 20+ maalia kaudessa Calounin syötöistä, Laakkosen kanssa 2. Ja ne kaksi maalia Laakkosen ripareista. Itselle tullut semmonen kuva että Laakkonen alkaa hautoa kiekkoa jos ei luota siihen että ketjukaveri pystyy tekemään jotain fiksua kiekollisena.

Itse ihailen Laakkosta kun peli maistuu, niin sulavan ja helpon näköistä. Ja kun ei luista, ei voi kuin nauraa moiselle surkuhupaiselle kiukuttelulle. Muistan yhden muutaman kauden takaisista HKPn ensimmäisistä harkkapeleistä. Laakkosen ketjukaverit oli muutaman kerran paitsiossa kun sankari itse oli kiekollisena, tästäkös kiukustui ja nakkas kiekon suoraan katsomoon -> 10 min käyttäri...
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1+1 tänään Ilvestä vastaan.
Ehdottomasti kenkää tälle kädelliselle. Ja mieluummin niin että ei hommata ketään tilalle, koska meillä on ylitarjontaa näistä kädellisistä pelaajista eikä loukkaantumisiakaan ikinä satu. Siitä se Hifkin peli sitten paranee.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Itse uskon, että jos Laakkonen ikinä haluaa kehittyä pelaajana on HIFK hänelle juuri oikea ympäristö.

Koko organisatio, valmentajineen ja faneineen vaatii pelaajilta raudanlujaa asennetta ja pelotonta, fyysistä pelaamista. Pahin mahdollinen paikka on siksi juuri se kaikkein hyödyllisin paikka.

Laakkosen ongelmat on jo moneen kertaan todettu tässä ketjussa ja itse uskon, että Laakkosen siirtyminen pienempään seuraan, jossa saisi olla "rauhassa" oma itsensä pysäyttäisi Laakkosen kehityksen siihen johon hän nyt on parhaina päivinä pystynyt.

HIFKissä Laakkoseen kohdistuva paine, josta Papu tuossa aiemmin antoi esimerkkiä, on juuri sellainen joka hioo hiilestä timantia.

Itseäni vituttaa suunnattomasti katsella pelokasta kiekonhaalijaa, joka ei pelaa joukkueelle, mutta samalla täytyy muistaa se valtava potentiaali, joka Laakkosesta löytyy. Hän on nuori pelaaja, joka toivottavasti saa nyt elämänsä tilaisuuden ottaa askel eteenpäin uralla. Toivottavasti mies käyttää sen.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En halua olla mitenkään jälkiviisas, mutta olen kokoajan pitänyt Jannen pelistä. siis tottakai on ollut pelejä joissa olen manannut tämän kaverin nimeen, mutta onko meillä liikaa tämän tyylisiä pelaajia? mielestäni Janne sopii erittäin hyvin kakkoseen! kuka siihen sitten muka otettaisiin tilalle jos kenkää annettaisiin?? kun kerran kakkonen toimii näinkin hyvin niin kannattaako lähteä rikkomaan?? enemmän olen itse huolissani Lennun sopimisesta ykköseen( mutta se kuuluu eri ketjuun)!

Janne oli tänään jengin parhaimmistoa! Kiitos!!
 

Syylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Kisa
Lasse#11 kirjoitti:
En halua olla mitenkään jälkiviisas, mutta olen kokoajan pitänyt Jannen pelistä. siis tottakai on ollut pelejä joissa olen manannut tämän kaverin nimeen, mutta onko meillä liikaa tämän tyylisiä pelaajia? mielestäni Janne sopii erittäin hyvin kakkoseen! kuka siihen sitten muka otettaisiin tilalle jos kenkää annettaisiin?? kun kerran kakkonen toimii näinkin hyvin niin kannattaako lähteä rikkomaan?? enemmän olen itse huolissani Lennun sopimisesta ykköseen( mutta se kuuluu eri ketjuun)!

Janne oli tänään jengin parhaimmistoa! Kiitos!!

Nimenomaan näin. Janne jääköön ainakin kauden loppuun asti. Ihmeellistä joukkohysteriaa, kun joku Messias päättää että jostakusta varsin värittömästä ja nk.brändiin sopimattomasta pelaajasta on päästävä eroon niin kauheaa komppaamista.

Sen sijaan ne todelliset velttoilevat perseilijät joukkueessa , jotka nauttivat jotain ihmellistä ja täysin ilman ansioita hankittua koskemattomuuden suojaa ,saavat matsista toiseen jatkaa perseilyään...
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jahas, Laakkonen näyttää piristyneen saatuaan hieman painetta otteidensa parantamiseen. Laakkonen on joukkueen taitavimpia pelaajia, joten miehen hyöty joukkueelle lähinnä täysin tehopisteiden muodossa ja niitä on tämän tason pelaajalle tultava jatkuvasti. Nyt näyttää äijän kannalta hyvältä ja toivottavasti tahti jatkuu samana, niin syytä miehen vaihtamiselle ei ole.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Syylä kirjoitti:
- - -
Ihmeellistä joukkohysteriaa, kun joku Messias päättää että jostakusta varsin värittömästä ja nk.brändiin sopimattomasta pelaajasta on päästävä eroon niin kauheaa komppaamista.
- - -

Näinhän se menee sekä IFKoossa, että IFKoon faniporukassa. Nokkimisjärjestys pitää olla. Sen mukaan sitten "yläpäässä" ollaan milloin mitäkin mieltä ja junnut peesaavat. Jos jhagit ja kempekset sanovat että Janne on paska, niin näinhän asia sitten on. Peleillä mitään väliä. Stana, IFKoohon ei palkata enää yhtään Jannea, muista se Pena.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
"LAKU" eli lakritsi...

lempinimi kuvaa aikalailla Laakkosta.

Laku on pehmeä, ainakin useimmiten. Laku on elastinen ja notkea. Lakua myydään eri muodoissa, mutta jääkiekkokaukalossa lakut muuttuvat useimmiten valkoisiksi... Kaikki eivät pidä lakusta, eikä kaikkien tarvitsekaan. Minäkään en pidä sosekeitosta. Hintalaatusuhde on useimmiten paikallaan, riippuen toki paljolti siitä minkälaistä lakua on tarjolla.

Henkilökohtaisesti pidän lakusta, mutta suurimpiin suosikkeihin se ei kuitenkaan kuulu... =))
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Johannes kirjoitti:
Minusta Laakkonen oli ihan ok pelaaja HIFK:ssa viime kauden runkosarjan loppuun saakka. Hän teki 32 pelissä tehot 14+17 eli n. piste/ottelu, josta tasaisesti puolet maaleja ja puolet syöttöjä. Sitten meille tuli pelaamaan se versio Laakkosesta, joka dyykkaa playoffeissa. Siellä tyrehtyi maalinteko kokonaan, saldona 12 pelissä 0+4. Sama meininki jatkui tämän kauden runkosarjan alussa JYP-peliin saakka. 7 ensimmäistä peliä ei tuottanut kuin 3 syöttöpistettä, ei maaleja. JYP- ja Jokerit-peleissä Laakkonen oli ratkaisemassa voittoja HIFK:lle, tehden molemmissa peleissä maalit ottelun ratkaisuhetkillä.

Laakkonen on nyt päässyt ihan kelpo vauhtiin. Tätä ainakin minä olen koko ajan toivonut. Hän aloitti kauden tekemällä 7 pelissä tehot 0+3. Nyt 7 viimeistä peliä ovat sujuneet tahtiin 3+3 ja lisäksi Laakkonen ratkaisi HPK-pelin rl-kisassa. Sitä maalia ei lasketa mukaan henkilökohtaisiin tilastoihin, mutta ratkaisi toki HIFK:lle yhden lisäpisteen sarjataulukkoon.

Laakkonen, joka tekee tehopisteitä, kelpaa minun HIFKiini. Se Laakkonen, joka teki viime kauden playoffeissa 12 pelissä 0+4 ja aloitti tämän kauden tekemällä 7 pelissä tehot 0+3, on tulilinjalla. Laakkosen tapainen pelaaja ei vaan voi pelata 19 peliä peräkkäin ilman yhtään maalia, että hän ei joutuisi kritiikin kohteeksi. Näin se vaan menee.

Laakkonen on parhaimmillaan, kun saa tyhjää tilaa tehdessään ratkaisuja. Laakkosen erottaa jostain Calounista, että tämä osasi itse ottaa sen tilan ja ajan, josta hän teki maaleja vaivattoman oloisesti aina vaan uudestaan.

Laakkosen kauden 1. maali syntyi tyhjään maaliin, kun vastustaja pelasi ilman maalivahtia pelin lopussa, toinen puhtaasta läpiajosta Jokereita vastaan, kolmas syntyi rl-kisassa ja neljännen hän teki 5-3 vastaan, hienolla vedolla Ilves-maalin kattoon. Kyllä tällaistakin pelaajaa tarvitaan HIFK:ssa kuin Laakkonen, mutta ei ilman tehopisteitä, joihin pitää kuulua maalinteko.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulla on huonoja uutisia mm. 58;lle: HIFKin officella ei ole aavistustakaan keitä ovat jhagit, kempekset ja kumppanit. Ei myöskään kiinnostusta. HIFKin toimisto signaa pelaajat, eivät epämääräiset nickit epämääräisellä saitilla.

Laakkonen mahtuu ilman muuta nykynäytöillään jengiin. Kuten Johannes on todennut Kuopion kääpiöstä ja tämä pätee keneen tahansa hyökääjään: jos meillä on ketjupelaaja, joka kykenee keskimäärin pinna per matsi -tahtiin, on täysin ääliömäistä laittaa hänet pois, vaikka hän olisikin hiiri ja/tai maalta. Ei Calouniakaan laitettu ulos. Ja nykyliigan taso on valitettavasti aivan toinen kuin Calounin huippuaikoina, siitä on selkeänä näyttönä Laakkosen ja Hirson status kuumina liigapelaajina ;) . Mutta ei syytä vähättelyyn; hyvä suoritus pistepörssissä on tasan sen arvoinen, miltä sen kauden tilastot näyttävät.

Täällä on muutamakin vatipää, joka selkeästi luulee, että meikäläinen onanoi onnesta Lundellin ja Laakkosen epäonnistuessa. Samat tahot btw. puhuvat Laakkosesta Lundell -ketjussa ja päinvastoin. Tuotan pettymyksen. Olen nimittäin aina iloinen HIFKin menestyksestä ja tuuletan Laakkosen tekemälle maalille ihan yhtä paljon kuin vaikkapa Kiben tekemälle maalille. Silti uskalsin kyseenalaistaa Laakkosen pelipaikan hintaansa nähden tähän mennessä. Otan ikävänä ihmisenä myös pelaajan aiheuttaman palkkakustannuksen mukaan laskelmiin, siksi en esimerkiksi kauheasti vaahtoa siitä, että Nielikäinen tai Porthen tekee vähän pinnoja. Sikäli kun Laakkonen parantaa kauden mittaan, miltä nyt näyttää, menee kiitos valmennukselle, joka on kärsivällisesti peluuttanut häntä. Olkoonkin pelkkä snaipperi, joka elää muiden tekemistä paikoista, saa elääkin jos pinnoja tulee +35 kauden mittaan.

Se, että jotkut fanit eivät pidä pelaajan taustaa merkittävänä -ts. onko hän oman joukkueemme kasvatti vai junantuoma- kertoo siitä, että faneissakin on paljon junantuomia. Ei siinä mitään. Itse suhtaudun muualta tulleeseen automaattisesti suuremmalla vaatimustasolla kuin omaan kasvattiin. Onnistumisia pitää tulla suhteellisen nopeasti, sillä hänen tieltään on pistetty oma prospekti mahdollisesti jo ulos jengistä, penkille vähintään. Mitä outoa tässä on? Kanadalainen kiekkofani suhtautuu eurooppalaiseen pelaajan täysin samoin; hän on ok, jos mahtuu näytöillään joukkueeseen. Muuten postimerkki perseeseen, takaisin kotiin ja omaa kasvattia sisään. HIFKillä on ollut pokkaa pistää ulos Vihkoa, Viitaluomaa ja Grunnia ja on erittäin oikeutettua odottaa, että muualta tullut korvike pelaa niin hyvin, että hänen signaustaan ei tarvitse kyseenalaistaa. Tällä mittarilla Hauhtonen ja Pärssinen olivat aitoja vahvistuksia, ei kahta sanaa tästä. Laakkonen ei ole toistaiseksi noussut samaan kategoriaan, mutta ei se nyt aivan toivottomaltakaan näytä viimeaikaisten esitysten perusteella. Upea 2-1 -läpiajo Pikkaraisen kanssa Jokereita vastaan oli ottelun ja liki kierroksen hienoin maali. Valitettavasti se jäi tappiontuskan takia hieman pimentoon.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
JHag kirjoitti:
Tuotan pettymyksen. Olen nimittäin aina iloinen HIFKin menestyksestä ja tuuletan Laakkosen tekemälle maalille ihan yhtä paljon kuin vaikkapa Kiben tekemälle maalille. Silti uskalsin kyseenalaistaa Laakkosen pelipaikan hintaansa nähden tähän mennessä. Otan ikävänä ihmisenä myös pelaajan aiheuttaman palkkakustannuksen mukaan laskelmiin, siksi en esimerkiksi kauheasti vaahtoa siitä, että Nielikäinen tai Porthen tekee vähän pinnoja.
Samaa mieltä JHag kanssasi Laakkosesta. Menee ehkä vähän OT:n puolelle, mutta minun täytyy kysyä sinulta, että mitä mieltä olet Kiben esityksistä? Nimittäin minä ainakin olen erittäin pettynyt--------> paljon väkinäistä yrittämistä ja sihti kuuluisasta skodesta aika pahasti hukassa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
JHag kirjoitti:
Mulla on huonoja uutisia mm. 58;lle: HIFKin officella ei ole aavistustakaan keitä ovat jhagit, kempekset ja kumppanit.
- - -

Sorry huono ulosantini, ymmärsit hiukan väärin ajatukseni, parahin JHag. Kyse oli enemmän ns. fanipeesaajista, jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan vaan peesaavat mielestään "kovia" jätkiä. No hätä. IFKoon toimiston toiminnoista ei mulla ole hajuakaan, kai ne jotain tekee jos niille liksaa maksetaan.

Laakkosesta sen verran, että näyttäisi olevan menossa vaihteeksi parempaan suuntaan kaverin peli. Ilmeisesti ns, permanentti, eli pysyvät pelikaverit ovat auttaneet saamaan ketjun peliä yhtenäisemmäksi ja kukin on löytänyt oman roolinsa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
58; Jeah, niin tasin ymmärtää, sorry vaan. Siltikin minua huvittaa, että jonkun kirjoittajan -oli hän kuka tahansa- kanssa samaa mieltä olevia pidetääna automaattisesti peesaajina. Ehkä joku ei ole saanut omasta kynästään, tai mikä vitun näppäimistö tämä nyt on, aikaiseksi juuri sitä sanottavaa, minkä joku toinen ehtii läväyttää ensin. Silloin on ihan ok todeta, että sitähän minäkin. Itsekin siteerasin veli Johannesta, joka minua ennen ehti todeta, että Laakkosella on tasan yksi funktio joukkueessa hintansa huomioonottaen: pisteiden/maalien tekeminen. Itse lisäsin, että vähintään siihen malliin, ettei tarvitse surra esimerkiksi Viitaluoman, Vihkon tai vaikkapa Enlundin menettämistä koko ajan. Pidän aina omien jätkien puolta junantuomia vastaan.

Kun kysytään, niin mielestäni Kibellä on kaksi ongelmaa, tai oikeastaan yksi, mutta kahdessa eri merkityksessä: hänellä on hieman enemmän massaa kuin viimeksi täällä pelatessaan, noin 5 kg. Se hidastaa, vaikka tuokin vääntövoimaa. Kibeltä ei enää napata kiekkoa niin helposti pois kuin ennen. Lisäksi häntä painaa -jo toista kertaa- kapteenin vastuu. Jolloin hän sortuu yliyrittämiseen. Samaan kuin Tony pleijareissa viime keväänä. Kibe haluaa tarvittaessa vaikka kantaa kiekon maaliin oman joukkueensa puolesta. C:n antaisin kylmästi takaisin Jerelle. Kiben peli on ennenkin parantunut kapteenin vastuun hellittäessä. Tämä oli, pahoittelen, sivupolku Laakkosen suhteen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
JHag kirjoitti:
58; Jeah, niin tasin ymmärtää, sorry vaan. Siltikin minua huvittaa, että jonkun kirjoittajan -oli hän kuka tahansa- kanssa samaa mieltä olevia pidetääna automaattisesti peesaajina. Itsekin siteerasin veli Johannesta, joka minua ennen ehti todeta, että Laakkosella on tasan yksi funktio joukkueessa hintansa huomioonottaen: pisteiden/maalien tekeminen. Kiben peli on ennenkin parantunut kapteenin vastuun hellittäessä. Tämä oli, pahoittelen, sivupolku Laakkosen suhteen.

Hah, hah, haa. Vai aletan täällä jaotelemaan faneja mielipiteiden mukaan peesailijoihin ja muihin "kasteihin". Myydäänkö niitä kastimerkkejä jossain, kuten kai Intiassa tehdään.

Tämä minuakin huvittaa, jos on samaa mieltä kuin joku jatkoajan "tunnustama kirjoittaja", niin se on heti ns. peesailua. Jos taas on eri mieltä, niin mielipide on heti oikea ja suuren rohkeuden osoitus. Laakkonen on taitopelaaja, on toistaiseksi ainoa fakta, jolla Laakkosen 19 pelin maalittomuutta on kyetty perustelemaan. Nyt Laakkonen tekee taas maaleja ja syöttöjä eli työtään, josta hänelle palkkaa maksetaan. Hieno homma ja onnea Laakkoselle ja HIFK:lle

Tunnustakaa nyt hyvät ihmiset, että Laakkonen pelasi surkeat playoffit, joista 12 peliä ilman maalin maalia ja aloitti kauden 7:llä pelillä myös ilman maaleja. Ei tämän faktan toteaminen ollut vaikeaa, eihän.
Laakkonen elää tehopisteista ja 19 peliä putkeen saldona 0+7 on surkea esitys Laakkoselta, jota ei tule ilman kritiikkiä hyväksyä vai ettekö toivo HIFK:n menestyvän sarjassa, kun hyväksytte sen, että yksi harvoista joukkueen taitopelaajista alisuorittaa aika ajoin rankasti.
 
Viimeksi muokattu:

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Tunnustakaa nyt hyvät ihmiset, että Laakkonen pelasi surkeat playoffit, joista 12 peliä ilman maalin maalia ja aloitti kauden 7:llä pelillä myös ilman maaleja. Ei tämän faktan toteaminen ollut vaikeaa, eihän.

Kukaan ei ole tästä faktasta varmastikaan eri mieltä.

Sen sijaan jos tulee n. 15-20 ottelun kuiva kausi, ja ollaan heti sen takia antamassa monoa, niin onhan se jo varsin älyvapaata.

Ei nyt liity suoranaisesti aiheeseen, mutta hieman pitkäjänteisemmällä ajattelutavalla joukkueessa voisi pelata joku /jotkut joukosta Holma, Loppi, Häppölä, Hirso, Vihko tai Viitaluoma, joista vain kahdella viimeksi mainitulla on vähemmän pisteitä kuin HIFK:n parhaalla pistemiehellä.

Sen sijaan IFK:ssa pelaa suunnilleen saman junnuluokan (81-83) kavereista Järvinen, Pikkarainen, Porthen, Fagerstedt, Turunen, Laine ja Lostedt. En tiedä miksi, mutta jotenkin ne taitavimmat omat junnut on aina saatu tavalla tai toisella ulostettua, sen sijaan puukätisemmät pelaajat ovat saaneet jäädä.

Vähän tuntuu siltä asiaa tarkemmin tuntematta, että ns. taitopelaajien suhteen IFK:ssa on (ja etenkin fanien keskuudessa) käsittämättömän lyhyt pinna. T. Ruutu, N. Hagman, Salmelainen x 2, Ramstedt, Enlund ovat kaikki aikanaan siirtyneet muualle edellä mainittujen lisäksi kun IFK:sta ei ole annettu luottoa, sanokaapa yksikin ”puukäsi” jolle on käynyt samoin? Kumpaan IFK on useammin kaatunut:
- siihen, että 2-4 –ketjuissa on liian taitavia ja samalla vähemmän fyysisiä pelaajia?
- käsien puutteeseen 2-4-ketjuissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös