#12: loistava raportti, kiitos! Ollaan laseista mitä mieltä tahansa, niin tämäntyyppinen raportti on monta luokkaa enemmän kuin "musta tuntuu" -näkemys. Ei kai joku jumalauta oikeasti pidä IS:n tähtiraatia viiltävänä ammatiryhmänä?. Raatiinhaan kuuluvat yleensä toimittaja sejase Ilta-sanomista (joka saattaa katsoa matsista vain yhden erän kun stadissa on toinenkin ottelu), käytettyjen autojen kauppias Veijo Mäki Hyvinkäältä sekä Expert-ketjun vuoden myyjä Minna Ala-Vettula.
Laakkonen tuhri 2 avopaikkaa, joista ikävä kyllä tuolla liksalla pitäisi mättää sisään. Paikkojaan hän ei varsinaisesti tee itse, silmää kyllä on. Mutta meillä on jo Kibe Kuhta, jolla on lupa olla pelkkä snaipperi. Hän nimittäin kyllä myös maalaa riittävästi kauden mittaan. Rankkarista 10+ kääpiölle. Siinä tilanteessa Francis pesi Jukka "seuraava maajoukkuevalmentaja" Jalosen pelisilmällään 100-0. Jalonen päätti pistää rankkariin ottelussa suhteellisen pihalla olleen puolustaja Schneiderin, jolle meidän vastineemme olisi ollut samettikätinen Schnabel. Francis onnistui pika-analyysissaan kuumasta pelaajasta ja oli oikeasti virkistävää nähdä, että ekaan rankkariimme liukui joku muu kuin Kibe - kaikella kunnioituksella häntä kohtaan. Sheddenkin oli suhteellisen puusilmäinen rankkarivetäjien suhteen, Kuhta tai Tony veti aina peliajan esityksistään riippumatta. Edellisessä rankkariskabassa Kuhta missasi paikan Bluesia vastaan ja veikkaan tämän olleen suurin syy Kuhdan vaihtoon. Francisin pelisilmä kertoi, että savolainen kääpiö on herkkäkätisessä kunnossa ja lisäksi hän oli tehnyt läpiajomaalin nikereitä vastaan. Hyvä Francis ja hyvä Laakkonen. Olen 120% varma, että Laakkonen vetää seuraavankin rankkarimme, kahdesta läpiajosta peräkkäin sisään. Siltikään; kokonaisuus ei riitä pelipaikkaan joukkueessamme. Jotenkin olen saanut käsityksen, jonka mukaan Laakkonen pelaa nyt paljon myös näyttöjä antaakseen. En ihmettelisi, jos hän päätyisi treidin kohteeksi jossain vaiheessa kautta. Enkä vastustaisi.
Se, että surraan etukäteen pelaajan mahdollista onnistumista muussa joukkueessa, on aivan turhaa puuhaa. Vrt. case-Vihko. Jos pelaaja ei onnistu HIFKissä, mielestäni hän kuuluu ulos HIFKistä. Piste.