Juuri tässä on koko homman ydin. Ongelmaksi nähdään vuodesta toiseen Lunkka vaikka se on mielestäni siellä ykkösveskassa. Milloin ykkösen taso ei vain riitä tai milloin kyse on loukkaantumisesta, mutta aina se on se ykkönen, joka on lähtökohtaisesti tavalla tai toisella kussut.
Älä nyt lässytä paskaa. Ihan kun nyt pääosa täällä ei tajuaisi mistä on kyse IFK:n maalivahtiongelmissa. Ja Lundell saa lokaa niskaan, kun ei ole pystynyt pelaamaan tarpeeksi hyvin. Samalla tavalla on Juuso ja muut kovemmat nimetkin saaneet. Veskarin tehtävä on torjua kiekkoja ja mahdollistaa voittoja ja jopa kantaa joukkuetta. Se on ehdottomasti raskain taakka kantaa ja siitä en tingi yhtään että koko osasto pitäisi jokaista Sakkea, Lunkkaa ja Riksmaniakin myöten heittää MENEMÄÄN.
Maalivahti joka dyykkaa KalPa-ottelun tavalla ja päästää pahimmissa paikoissa tuolla tavalla maaleja, ei ole kritiikin ulkopuolella OLI SITTEN YKKÖS- tai KAKKOSMAALIVAHTI. Ihan sama onko hän bisnesmersu tai sitten se pikku- Rellu. Jos meillä on Sakke ja Lunkka ne osat mitkä jatkavat vuosi toisensa jälkeen ja osasto ei koskaan toimi niin on turhaa syytellä pelkästään ykköstä. Varsinkin kun tietää, että rakas hobittimmie osaa antaa puukkoa selkään ykkösveskareille. Meidän osasto Sakke, Riksman ja Lunkka ei pitkällä tähtäimellä toimi. Ja helpoin korjata tuota osastoa on jättää halpa Lunkka ilman sopparia. Vaikein homma taas on päästä ihanasta Sakesta eroon, ja Juusosta päästään viimeistään ensi kauden jälkeen. IFK tappelee kärkisijoista ensi kaudellakin, niin osastoa pitää siis hienosäätää. Ja tähän on turha länkyttää relluista ja ladoista. Jokereillakin on Lasak ja Järvinen, vaikka ei heillä ole edes mv-valmentajaa. Ja sitten ihmiset joka maksaa Suomen kalleimmasta tsetistä rahaa ei saisi arvostella rellua, kun se ei ole sen vika ettei hän ole tasokas pelaamaan ykkösenä.
Ja jos meillä on kallis ykkösveskari, jolla on häikkää kropan takia niin meillä pitää olla pelaavaan pystyvä kirittävä maalivahti. Toki Juuson selkä on vittumainen asia ja unelmatilanteessa meillä olisi maalissa "Riksman" jolla ei olisi vammoja. Ja yleensä IFK joutuu tyytymään näihin kompromisseihin ja pieniin tai suurempiin jokerikortteihin SAKEN takia. Sakke on ollut messissä kohta 10v ja hän ei ole saanut huipulle edes liigassa yhtään kaveria. SIlti osa hyssyttelee, eikä tunnusta ongelmaa. Mutta kun tilanne on se, että Juuso tienaa ensi kaudestakin sen yli 200k niin me tarvitaan nouseva, kilpaileva kakkonen joka voi vaikka ohittaa Riksmanin. Mutta mun puolesta koko osasto Juuso mukaanluettuna unelmatilanteessa heitettäisiin jokeen.
Minä koitan vain sanoa, että jos vuodesta toiseen seurassa on 1mv, 2mv ja mv-valmentaja. Eli normiosasto. Joista 2/3 eli Sakke ja Lunkka ovat jatkaneet vuosi toisensa jälkeen. Homma ei kumminkaan koskaan pelitä tällä 2/3 pääosin Saken takia. Niin kannattaako meidän silti aina jatkaa Sakella ja Lunkalla :D EI helvetti tarvitse olla mikään ydinfyysikko, että tajua että HIFK tarvitsee menestyäkseen KAKSI PELAAMAAN PYSTYVÄÄ MAALIVAHTIA, koska Sakke ei osaa hommiaan. Me ei tunnuta saavan koskaan tänne mitään "Lassilaa", joka voisi huoletta vetää 60 matsia.
Lundell tällä hetkellä ei pysty pelaamaan tarpeeksi hyvällä tasolla IFK:ssa. Se ei ole Lunkan vika, että IFK ryssii joka vuosi mv-osastonsa kanssa. Mutta se ei poista sitä, että Lunkan tilalle tarvitaan uusi mies joka pystyy pelaamaan. Ja kun minun IFK:ssa kukaan ei ole seuraa suurempi, niin hänet jätetään ilman diiliä. Selkä-Juuso meillä on ensi kaudellakin, joten tarvitaan suhkot kovakin nimi kakkoseksi. Lundell ja Juuso ei riitä ja noista Juuso saa ensi kaudellakin IFK:sta isot fyrkat. Jolloin Lundell on se joka väistää ja hänen taival onkin ilmeisesti päättymässä IFK:ssa.
Mutta siitä olen Bolien ja muiden IFK:n naisfanien kanssa samaa mieltä, että Lunkka saa tarpeetontakin shittiä. Nämä aikamiespoika ja muut läpät ovat tosi mauttomia. Mutta homma on vain karua veskareiden osalta. Toivotaan että Juuso&Lundell hoitaa kevään niinkuin uskon niin saadaan IFK:lle jotain kaulaan roikkumaan. Lunkkakin kaikesta huolimatta ansaitsisi kunnon jäähyväiset. Minä en ole anti-Lundell tai pro-Lundell, minulle nimi selässä MAALIVAHTIOSASTOLLA ei merkitse. Kunhan koppi tarttuu, kenttäpelaajat Lennut etunenässä näyttäköön IFK-asennetta, taklauksia ja asennetta jne. Mv-osasto tulkoot vaikka Kemijärveltä kunhan koppi tarttuu. Veskari on se lukko, joka saa olla minkälainen olio siviilissä tahansa. Joukkue edessä voi sitten olla stadilainen karismaattinen äijälauma.