BOL: En mä jaksa vääntää tästä. Seurauksena on ihan loputon suo. Mä en usko, että käytännön tilanteessa oltaisiin isosti eri mieltä näistä jutuista. En millään usko, että istut Riksmanin peleissä toivomassa HIFK:n tappiota ja toivon, ettet usko minun toivovan Lundellin floppaavan hänen peleissään. Näinhän se ei mene. Enkä roiku ysärimuistoissa, jos yhdessä viestissäni (Kärppä-fanille) muistutan Lunkan Oulun ajoista. Mikset syytä Johannesta ysärimuistoissa roikkumisesta? Luet mun viestejäni kuin piru raamattua ja sama täällä toisinpäin. Tässä tuppaa molemmilta unohtumaan, että Lunkka-draaman ympärillä olemme saavuttaneet paljon yksimielisyyttäkin. Mm. nämä asiat;
-Lunkka on profiililtaan 2-mv ja hänelle on turha napista siitä, että 1-mv makaa lasaretissa
-Lunkka pelasi huonosti -08 pleijarit
Isot linjat aika samoissa ja nyt on 2011. Lunkan statsit tältä kaudelta eivät ole paskemmat: 27 peliä, 92,26%, GAA 2,34, voittoprosentti 61,54%. Näillä lukemilla hän hengailee sijoilla 10-15 SM-liigavahtien tilastoissa. Ei siis top femmassa, vaan aika hyvin omalla paikallaan: sarjakakkosen 2-mv:n mestoilla, vai mitä? Riksman 26 peliä, 92,72%; GAA 1,93, voittoprosentti 76%. Hyvää näissä luvuissa on se, että HIFK:n 1- ja 2-mv:n välillä on eroa ja tämän myöntäminen on monelle prolunkalle vaikeaa. Huonoa näissä luvuissa on se, että 2-mv on pelannut yhden ottelun enemmän kuin 1-mv. On aika kohtuullisen normaalia olla just nyt huolissaan siitä, saadaanko 1-mv playoffeihin kuntoon. Mun rehellinen mielipiteeni on se, että Riksman on HIFK:lle selvästi parempi vaihtoehto pleijareihin kuin Lunkka. Mutta vielä kerran: Tämä ei ole Lunkan vika.Lunkalle oli äärimmäisen tärkeää saada kuuden häviön putki poikki. Hän on nyt voittanut 2 matsia peräkkäin ja mua ainakin huolestutti, että hän jäisi samalla tavalla jumiin kuin viime kaudella. Onneksemme näin ei käynyt.
Toisin kuin luullaan, en ole kovin kiinnostunut Lunkasta. En esimerkiksi edes muistanut hänen Kärppä- ja TPS-aikojaan. Ei mua herranjumala kiinnosta muiden jengien mv-kuviot! Tanskan liiga oli uutta tietoa, Tsekin liigan muistan tietenkin, koska sieltä hän takaisin tuli. Ja mitä tulee siihen vanhaan otteluketjuun: siitä ei päästä mihinkään, että reaaliajassa vm. -08 ensimmäisen TPS-matsin jälkeen mulla ei ollut edes kommenttia Lunkan osuudesta. Jos olisin teorian mukaisesti ollut sairaalloinen Lunkka-vihaaja koko hänen uransa ajan, on 120% varmaa, että olisin tuutannut kyseisen otteluketjun täyteen Janne-negaa. Kyllä tässä pelejä katsotaan ihan kokonaisuutena. Lunkka on mulle aikalailla samantyyppinen pelaaja kuin Janne Laakkonen tai Jussi Pesonen: kiinnostava, kun pelaa meillä ja muina aikoina täysin EVVK. Kun lähtee, ei tule ikävä, mutta mieleen jää paljonkin yksittäisiä hienoja suorituksia. Jos ymmärrät mitä tarkoitan?
Ja siis relaa jo. Voin vakuuttaa, että nettiin kirjoittaessani olen eniten nettihenkilö JHag. Oikeassa elämässä en pahemmin funtsaile Lunkkaa tai Timppaa ja pelaavan maalivahdin hiffaan yleensä vasta hallille tullessani. En muista milloin olisin viimeksi käynyt katsomassa ottelun kokoonpanot iltapäivällä. Sun jutussa oli myös yksi helmi koskien otteluketjukommenttia. Kysyin, että mikset ollut kommentoimassa HIFK-TPS -matsia ja vastasit: Miksi siellä olisi pitänyt olla mun kommenttejani? Olisiko sillä muutettu ottelun lopputulosta? Nythän et ole aivan looginen. Miksi kommentoit HIFK;n peliestiykset -ketjussa? Eihän silläkään muuteta mitään lopputuloksia? Ja miksi spekuloit ensi kauden pelaajia? Ei sen ketjun viesteillä ole yhtään mitään vaikutusta ensi kauden joukkueeseen. Heh. Tämä ei ollut vittuilua, mua vaan huvitti, kun huomasin, että kauhean hyvin et ollut editoinut ennen lähettämistä.
Sorry jos joku osio kuolemattomassa viestinnässäni on ollut henkilökohtaisesti loukkaavaa. Ei missään tapauksessa ole tarkoitus. Mä aion jatkaa puhtaalta pöydältä ja ihan vaan tsekkailla matsi kerrallaan missä mennään. Ja jos HIFK Riksmanin voimin pelaisi mestaruuden, Jannelle kuuluu iso osa siitä mitskusta. Hän on pelannut vähintään puolet runkosarjasta. Jos HIFK Lunkan voimin pelaa mestaruuden, olen aivan sairaan iloinen HIFK-fani ja uskallan silloin tulla sanomaan, että olin väärässä, kun ennen pleijareita epäilin, ettei Lunkalla voi pärjätä. Jälkiviisaita tulee silloin paljon ja mitä todennäköisimmin yhdenkään viestihistoriasta ei löydy ainuttakaan merkintää ennen Lunkka-pleijareita, mutta sehän ei estä sanomasta: "Mä tiesin että Lunkka riittää!"
med vänlig hälsning, JHag - eikös huomenna ole peli?