Jep olen ihan samaa mieltä tästä. Myös varsin läpinäkyvä markkinointikikka "Uusi 007 on musta nainen!" Ylekin otsikoi "Bond-leffat harppaavat kerralla nykyaikaan, seuraava 007 on tummaihoinen nainen"
Korostetaan ensialkuun, että itse juurikin haluan nähdä enemmän ei-valkoihoisia naisia monipuolisissa rooleissa, mutta tätä oli aika turhauttavaa seurata. Mitäköhän Ylen toimittajakin ajatteli otsikkoa kirjoittaessa... Ikäänkuin "valkoihoinen mies" ei voisi olla toimintaelokuvan pääosassa myös 2020-luvulla...
Naomie Harrisin (oma henk. koht. suosikkinaisnäyttelijä) "unohtaminen" harmittaa niin ikään minuakin. Hänen esittämänsä Eve oli oikeasti mielenkiintoinen hahmo ja Harrisin karismalla olisi rakentanut vaikka ihan uuden franchisen hänen ympärilleen. Myös Leiterin olisin hyvin voinut kuvitella omassa stand alone-leffassa. Jeffrey Wright veti roolin viimeisen päälle nappiin.
Ja nämä keskustelut sekä kritiikit käännetään nykyajan taikasanoilla useimmiten setämiesten ja sovinistien itkuiksi. Tekijät sekä agendansa vangit voisivat tajuta että juuri he heittivät Lashana Lynchin Nomin bussin alle myymällä sukupuolta sekä ihonväriä. Eikä hyvin tehtyä hahmoa.
No tämä tästä kitinästä.
Tosiaan olen mielessäni jälkiviisastellut että Nomi olisi No Time To Diessa voinut olla Safinin apuri joka olisi soluttautunut Team Bondiin. Näin ollen olisi voitu unohtaa se venäläinen sketsihahmo sekä Leiterin mukana tullut turhakevirnuilija. Leffassa kun nyt *rummunpärinää* oli soluttautunut pahis.
Moneypennyn unohtaminen on kyllä anteeksiantamatonta. Toistan tämän, mutta Skyfall tarjosi upean esittelyn ja NTTD:ssa esimerkiksi M oli kusessa ja olisi ollut aika luonnollista että Bondin sijaisena toimii luotettava hahmo. M kun oli jo Spectressa nähnyt että petturi voi olla hyvin lähellä.
Kertoi jotain Naomie Harrisin Moneypennysta että itselläni meni tunteisiin lopussa kun daamin täysin tyhjää katsetta ja shokkia näytettiin muutama sekunti. Tuo on sitä kun hyvin luodusta hahmosta välittää.
No ainakin tekijät ovat minun ihon alle päässeet. Voi luoja kun Spectre olisi tehty hyvin ja Craigin era päättynyt siihen.