Jalkapallon MM-kisat 2022

  • 84 630
  • 748

Kuka lähtee kisoihin suurimpana ennakkosuosikkina?

  • Wales

    Ääniä: 3 1,2%
  • Brasilia

    Ääniä: 69 27,6%
  • Belgia

    Ääniä: 12 4,8%
  • Ranska

    Ääniä: 66 26,4%
  • Argentiina

    Ääniä: 32 12,8%
  • Englanti

    Ääniä: 20 8,0%
  • Espanja

    Ääniä: 4 1,6%
  • Portugali

    Ääniä: 4 1,6%
  • Meksiko

    Ääniä: 0 0,0%
  • Alankomaat

    Ääniä: 11 4,4%
  • Tanska

    Ääniä: 5 2,0%
  • Saksa

    Ääniä: 13 5,2%
  • Uruguay

    Ääniä: 1 0,4%
  • Sveitsi

    Ääniä: 0 0,0%
  • Yhdysvallat

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kroatia

    Ääniä: 1 0,4%
  • Senegal

    Ääniä: 1 0,4%
  • Iran

    Ääniä: 5 2,0%
  • Japani

    Ääniä: 2 0,8%
  • Joku muu, kuka?

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    250
  • Poll closed .

Jeffrey

Jäsen
Hekumoin ajatuksella

Mielenosoitus menisi niin, että välittömästi avausvihellyksen jälkeen kenttäpelaajat heittävät vaatteensa nurmelle ja kokoontuvat keskiympyrään kimppahommiin.

Oma hekumointi ei mennyt ihan näin rajuksi. Oma hekumointi oli sellainen, että joku kisojen isoista nimistä, juhlittu sankari tyyliin Messi tulisi kaapista pitäessään mestaruuspuhetta suorassa lähetyksessä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Hekumoin ajatuksella pelaajien tietynlaisesta kannanotosta kisaisäntiä ja FIFA:a kohtaan. Avausottelu olisi mitä mainioin paikka tälle, mutta koska isäntämaa Qatar pelaa, niin ehkä jokin muu matsi sitten. Tai miksei useampikin, aina parempi.
Vähän miettinyt samaa, että minkälaisia ulostuloja ja mielenilmauksia pelaajilta nähdään. Uskon että ainakin jotain.

Aiemmin FIFA on näiden suhteen ollut Päivi Räsänen ”kielletään kaikki” linjalla mutta nyt ex pomo Blatter on sanonut suoraan, että Qatarin kisat olivat virhe ja huono valinta.

Jos Blatterkin sanoo sen ääneen, kuinka kovalla kädellä FIFA voi enää rankaista mielenilmauksista pelaajia?
 

Barney

Jäsen
Siellä painaa äijät hommia 12 tuntia päivässä vähän alle 40 sentin tuntipalkalla ja yhdellä vapaapäivällä kuukaudessa, jotta kisat saadaan asianmukaisesti pelattua läpi. Hyi helvetti.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Kyllä mä luulen, että katselen kisoja, mutta varmaan jotenkin hälläväliä-tyylillä. Tosin ei sitä tiedä mitä tapahtuu, pelissä TAI pelin ulkopuolella, ja mielenkiinto lisääntyy. Nyt ainoa mielenkiintoinen asia on se, että kisat tosiaan on myönnetty Qatarille ja miten FIFA toimii ja lähinnä typerästi toimiikin.

Futiksen MM-kisat on ollut skidistä asti aika tärkeitä hetkiä elämässä ja nyt on sitten näin, loppusyksy ja alkutalvi ja kisat jossain vitun Qatarissa. Varmaan tätä alemmas ei enää voi päästä. No, neljä vuotta sitten ne oli Venäjällä ja olympialaisia suksittiin viimeksi tänä vuonna Kiinassa. On tämä surkeata. Brasiliakin on isännöinyt vaikka mitä kilpailuja viime vuosina.

Mä en tiedä edes lohkojakoja enkä kokoonpanoja. Näin ei ole ollut koskaan ennen. Kuulemma Brasilia ja Argentiina suosikkeja? Toivon, että kannu lähtee Eurooppaan ja Englannista tykkään. Ranska toki sopii aina. Italia ei edes ole kisoissa, mikä on jo ihan hirveetä. Olisko Afrikan maa viimeinkin välierissä? Mikä niistä? Senegal oli muuten loistava silloin 20 v. sitten.

Brasiliaa en jaksa Neymarin takia. Tavallaan, koska olen ikävä ihminen, toivon Argentiinalle menestystä, koska mua vituttaa Ronaldo ja olisi hauska nähdä kaverin kärvistelevän koska Lionel Messi. Jos Ronaldon "vatsatauti" jatkuu niin Portugali menköön puolestani pitkälle. Onko USA kisoissa? Niistä jotenkin diggaan futiksen osalta.

- juu, Brasilia ja Argentiina ovat monien ennakoissa suurimmat suosikit Ranskan kanssa
- mikään ei viittaa siihen, että mikään Afrikan maa pääsisi välieriin asti tälläkään kertaa
- USA on mukana kisoissa
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Mulla lähtee lento Dohaan parin viikon päästä. Neljä peliä tiedossa. Aion nauttia valosta, lämmöstä ja jalkapallosta. Se että en menisi paikan päälle ei pelasta yhtään pakistanilaista, intialaista tai ilmakehää. Vamos a la playa! Haters will hate.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mulla lähtee lento Dohaan parin viikon päästä. Neljä peliä tiedossa. Aion nauttia valosta, lämmöstä ja jalkapallosta. Se että en menisi paikan päälle ei pelasta yhtään pakistanilaista, intialaista tai ilmakehää. Vamos a la playa! Haters will hate.
Älä homostele ja kännää siellä sitten.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla lähtee lento Dohaan parin viikon päästä. Neljä peliä tiedossa. Aion nauttia valosta, lämmöstä ja jalkapallosta. Se että en menisi paikan päälle ei pelasta yhtään pakistanilaista, intialaista tai ilmakehää. Vamos a la playa! Haters will hate.
Yhtälailla yksilön kieltäytyminen lihansyönnistä ei poista leikkeleitä kaupasta. Yksilö ei voi myöskään kierrättämällä ratkaista globaalia jäteongelmaa. Vaan siksi niitä sanotaankin arvovalinnoiksi.

Hauska toi loppukaneetti. Tietenkin jokainen itsekkyytesi esiin tuova on hater. Hanhinaamat kaakattaa, näinhän se menee.

Mutta ei tämä tietenkään näin yksioikoista ole. Mun on helppo sanoa, mikä on oikein ja mikä väärin, koska en ole edes suunnitellut matkaa Qatariin. Puolitoista vuotta sitten hain sinne töihin ja minulle tarjottiin 4 kk pestiä, jonka hylkäsin lopulta. Yhtälailla tilanne voisi olla se, että olisin saanut tuon päälle toisen keikan ja elostelisin siellä firman piikkiin vip-aitiossa.

Eli mene vain katsomaan futista ja nauti lämmöstä. Kisojen moraalista problematiikkaa ei kuitenkaan kannata lakaista tuollaisella älyllisesti lattealla haters gonna hate -tokaisulla.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mulla lähtee lento Dohaan parin viikon päästä. Neljä peliä tiedossa. Aion nauttia valosta, lämmöstä ja jalkapallosta. Se että en menisi paikan päälle ei pelasta yhtään pakistanilaista, intialaista tai ilmakehää. Vamos a la playa! Haters will hate.

Mikäs siinä. Näyttäähän tuo tunnelmakin olevan huikea jo tässä vaiheessa. Varmasti parin viikon päästä lähestytään jo infernaalista jalkapallojuhlaa.


 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No eihän siinä kauaa mennyt kun jo paremmat ihmiset tulivat moralisoimaan. Olutta ei vissiin hirveästi ole tarjolla, mutta juodaan mikä irtoaa, skål!
Halusit aplodit koska olet menossa Qatariin mutta jouduit uhriutumaan koska paremmat ihmiset laittoivat jauhot suuhun. Mikään ei ole noin epäreilua.
 
Surkeimmat jalkapallon arvokisat minun elinaikanani. Järjestetään keskellä pimeintä Suomen talvea vastenmielisessä orjanomistajamaassa, jonka ei pitäisi saada osallistua kansainväliseen urheilutoimintaan lainkaan. Minkäänlaisesta kisafiiliksestä ei ole tietoakaan. Paikan päällä kaljaa ei saa, mutta kisojen aattona FIFA:n johtaja pitää ilmeisesti kännissä tunnin sekavan monologin, jossa hän kertoo, miten homolta tuntuukaan. Mitä paskaa tämä tällainen on? Miten on edes mahdollista sössiä maailman suurimman urheilulajin merkittävin tapahtuma näin pahasti?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No eihän siinä kauaa mennyt kun jo paremmat ihmiset tulivat moralisoimaan. Olutta ei vissiin hirveästi ole tarjolla, mutta juodaan mikä irtoaa, skål!
Hait toki mahdollisuutta uhriutua, tunnistin sen, mutta jos luet viestini ajatuksella, huomaat, että samassa veneessä ollaan. Se on taas oma juttunsa, kykenetkö tekemään mainitsenaani huomiota.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr
Surkeimmat jalkapallon arvokisat minun elinaikanani. Järjestetään keskellä pimeintä Suomen talvea vastenmielisessä orjanomistajamaassa, jonka ei pitäisi saada osallistua kansainväliseen urheilutoimintaan lainkaan. Minkäänlaisesta kisafiiliksestä ei ole tietoakaan. Paikan päällä kaljaa ei saa, mutta kisojen aattona FIFA:n johtaja pitää ilmeisesti kännissä tunnin sekavan monologin, jossa hän kertoo, miten homolta tuntuukaan. Mitä paskaa tämä tällainen on? Miten on edes mahdollista sössiä maailman suurimman urheilulajin merkittävin tapahtuma näin pahasti?

Viimeaikaisimmista uutisista tästä fiaskosta tulee jotenkin mieleen Elon Muskin Twitter-kauppa: jo lähtökohtaisestikin älytön idea, joka on vieläpä harvinaisen huonosti toteutettu. Mutta kun rahaa ja seuraajia on niin paljon, ettei tavallinen ihminen voi käsittääkään, niin mistään henkilökohtaisista taloushuolista tai imagotappioista ei tarvitse välittää. Osa sivullisista toki kärsii seurauksista. Tällaista se tuntuu olevan laajemminkin niin urheilussa, yritysmaailmassa kuin politiikassakin sellaisten asioiden suhteen, joissa rahapinot ovat niitä kaikkein suurimpia; kaiken maailman todellisuudesta vieraantuneet helppoheikit pääsevät toteuttamaan itseään, ja samalla kasvattamaan omaa asemaansa ja varallisuutaan.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
No eihän siinä kauaa mennyt kun jo paremmat ihmiset tulivat moralisoimaan. Olutta ei vissiin hirveästi ole tarjolla, mutta juodaan mikä irtoaa, skål!
Odotitko jotain muuta reaktiota?

E: Vai oliko tää joku performanssi?
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Surkeimmat jalkapallon arvokisat minun elinaikanani. Järjestetään keskellä pimeintä Suomen talvea vastenmielisessä orjanomistajamaassa, jonka ei pitäisi saada osallistua kansainväliseen urheilutoimintaan lainkaan. Minkäänlaisesta kisafiiliksestä ei ole tietoakaan. Paikan päällä kaljaa ei saa, mutta kisojen aattona FIFA:n johtaja pitää ilmeisesti kännissä tunnin sekavan monologin, jossa hän kertoo, miten homolta tuntuukaan. Mitä paskaa tämä tällainen on? Miten on edes mahdollista sössiä maailman suurimman urheilulajin merkittävin tapahtuma näin pahasti?

Jos olisi suunnitellut miten arvostuksen saa mahdollisimman alas ja käytössä olisi ollut rajaton budjetti niin tuskin silti olisi saatu näin pahaa jälkeä aikaan. Maksetut fanit on hieno kirsikka kakun päällä. Sellainen säilötty kirsikka mikä ei maistu kirsikalle.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Alkaahan tässä jo kovasti kisakuume puskemaan. Mä oikeastaan sytyn enemmän tälle poikkeukselle, että kisat on alkutalvella samaan aikaan kun Suomessa on todella pimeää. Kivaa vaihtelua jalkapallokesäilloille. Kaikki moraaliset asiat kyllä tulevat mieleeni. Uskon, että FIFAssa ollaan kulisseissa ymmärretty, että kisat Qatarille oli virhe eikä tällaisia enää tule.

Muutenkin näyttää todella hyvältä nykytrendi olympialaisten ja jalkapallo MM-kisojen kisajärjestäjien suhteen. Qatarin jälkeen olympialaisia ja futiksen MM:ää järjestävät Ranska, Italia, Meksiko, Kanada, USA ja Australia. Vuoden 2030 kisojen yksi ehdokaspaketti sisältää Saudi-Arabian. Toivottavasti eivät he kisoja saa, enkä usko että saavatkaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Itse en lähde soimaamaan ketään, joka katsoo kisat tai jopa menee katsomaan niitä paikanpäälle tai jättää katsomatta. Olkoon se jokaisen oma valinta, johon jokaisella on varmaan omat syynsä ja oikeutensa.

Ja vaikkei olisi mitään syytäkään niin se on silti ihan ok mutta jos alkaa leikkiä jotain "realistia" joiden mielestä väki joka kritisoi tätä naurettavaa touhua on automaattisesti "moralisoivaa" väkeä niin sitten mennään kaasu pohjassa ojaan.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Alkaahan tässä jo kovasti kisakuume puskemaan. Mä oikeastaan sytyn enemmän tälle poikkeukselle, että kisat on alkutalvella samaan aikaan kun Suomessa on todella pimeää. Kivaa vaihtelua jalkapallokesäilloille. Kaikki moraaliset asiat kyllä tulevat mieleeni. Uskon, että FIFAssa ollaan kulisseissa ymmärretty, että kisat Qatarille oli virhe eikä tällaisia enää tule.

Muutenkin näyttää todella hyvältä nykytrendi olympialaisten ja jalkapallo MM-kisojen kisajärjestäjien suhteen. Qatarin jälkeen olympialaisia ja futiksen MM:ää järjestävät Ranska, Italia, Meksiko, Kanada, USA ja Australia. Vuoden 2030 kisojen yksi ehdokaspaketti sisältää Saudi-Arabian. Toivottavasti eivät he kisoja saa, enkä usko että saavatkaan.

Tämä ajankohta on itse asiassa aika hyvä. Tähän aikaan Suomessa ei ole mitään tekemistä, niin mieluusti pelejä katsoo. Kesällä on kaikkea muutakin. Ei haittaa, vaikka siirrettäisiin MM-kisat pysyvästi marraskuulle.

Kyllä naurattaisi, jos kaiken tämän jälkeen Fifa julistaa Saudit 2030 isänniksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sain juuri korvanappiini tiedon että nää kisat kuulemma alkaa huomenna. Naisten lätkän MM-kisatkin kiinnostaa ajatuksen tasolla enemmän ku nää kaasu-korruptio-orjatyö-kisat. Oon viettänyt aikanaan ihan liian monta viikkoa Dohassa ja Ras Laffanin persealueella jossa merestä pumpataan sheikeille rahaa, joten voin kokemuksen vienolla selkä-äänellä sanoa että Qatar on paska maa ja se pitäisi upottaa mereen. Sen sijaan siellä kuitenkin nyt pelataan hiekan keskellä futista orjien rakentamilla stadioneilla. Kaljaa ei myydä, homot tapetaan, kuolleet orjat on viety aavikolle piiloon ja kaikkia vituttaa.

Toivottavasti kisoissa menee ihan kaikki päin helvettiä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Ja vaikkei olisi mitään syytäkään niin se on silti ihan ok mutta jos alkaa leikkiä jotain "realistia" joiden mielestä väki joka kritisoi tätä naurettavaa touhua on automaattisesti "moralisoivaa" väkeä niin sitten mennään kaasu pohjassa ojaan.

Kyllähän siinä täytyy olla todellinen norsunluutornissa oleskeleva woke-moraalinvartija jos kritisoi kisoja joiden järjestämisen vuoksi kuollut sellainen 5000-10000 orjaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös