Jalkapallon MM-kisat 2022

  • 86 748
  • 747

Kuka lähtee kisoihin suurimpana ennakkosuosikkina?

  • Wales

    Ääniä: 3 1,2%
  • Brasilia

    Ääniä: 69 27,6%
  • Belgia

    Ääniä: 12 4,8%
  • Ranska

    Ääniä: 66 26,4%
  • Argentiina

    Ääniä: 32 12,8%
  • Englanti

    Ääniä: 20 8,0%
  • Espanja

    Ääniä: 4 1,6%
  • Portugali

    Ääniä: 4 1,6%
  • Meksiko

    Ääniä: 0 0,0%
  • Alankomaat

    Ääniä: 11 4,4%
  • Tanska

    Ääniä: 5 2,0%
  • Saksa

    Ääniä: 13 5,2%
  • Uruguay

    Ääniä: 1 0,4%
  • Sveitsi

    Ääniä: 0 0,0%
  • Yhdysvallat

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kroatia

    Ääniä: 1 0,4%
  • Senegal

    Ääniä: 1 0,4%
  • Iran

    Ääniä: 5 2,0%
  • Japani

    Ääniä: 2 0,8%
  • Joku muu, kuka?

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    250
  • Poll closed .

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Hyvä vaihtoehto MM-kisojen sijaan (tai oheen) on seurata Englannin 3. tason pelejä; perinteisiä seuroja (Derby, Sheffield W, Bolton jne.) Vähän vanhan ajan meininkiä, kun pelaajat sumujen saarilta pääosin ja näitä Valioliigan primadonnia vähäisemmin..., maistuu minulle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Montakohan raakaa riitaa (vielä) saadaan siitä, että X katsoo kisoja eikä Y katso tai toisin päin?

Nähdäkseni maailmalla on hyvin tiedossa että Qatar on läpittepaska maa, jolle ei kisoja olisi pitänyt myöntää. Onko joku muuten tästä toista mieltä? Ihan mielenkiinnosta kysyn ja erityisesti perustelut olisi hauska kuulla. Tai no joo. Vissiin perustelut on sitä luokkaa, että on Suomessakin ongelmia ja Kiinassa talviolympialaiset, joten saatoin tehdä virheen kysellessäni ihmisten "mielipiteitä". Mutta jos joku pystyisi ihan aikuisten oikeasti eikä lapsellisesti (ks. ed. virke) perustelemaan, miksi on hyvä että Qatarissa on kisat, niin tahtoisin kuulla. Kysyn ystävyydellä.

Mulle tuli yksi syy mieleen: nyt tiedetään että Qatar on paska maa eikä paskoihin maihin pidä kisoja antaa. No, aika kova kohtalo futiksen MM-kisoilla jos näin ajattelee. Siinä oli kaksi syytä.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Hyvä vaihtoehto MM-kisojen sijaan (tai oheen) on seurata Englannin 3. tason pelejä; perinteisiä seuroja (Derby, Sheffield W, Bolton jne.) Vähän vanhan ajan meininkiä, kun pelaajat sumujen saarilta pääosin ja näitä Valioliigan primadonnia vähäisemmin..., maistuu minulle.
Tää on kyllä hyvä vaihtoehto. Burton-Plymouth oli hyvä peli tänään. Toivottavasti näkyisi Accrington Stanleyn pelikin joskus. Sitä tulee sympattua ja pari kyseisen seuran match worn paitaakin löytyy kokoelmasta.
Tosin, kyllä niin heikko ja moraaliton olen, että kyllä MM-kisojakin aion katsoa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jokainen on vapaa päättämään katsooko kisoja vai ei, eikä katsominen tarkoita, ettei näkisi kisoissa ongelmia.

Mutta yhtä lailla jokainen on vapaa muistuttamaan eri kanavissa kisojen valtavia ongelmia koskevista tosiasioista. Pidän sitä itse hieman velvollisuutenakin.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Jos omistaisin twitter tai instagram tilin niin joka matsista laittaisin niihin kuvan tai videon missä näkyy muistokynttilä ja taustalla pyörisi peli niin, että saa selvää mikä peli on kyseessä ja sitten # merkeiksi qatar, fifa ja muut viralliset kisa tagit ja tekstiksi joku For the memory of those thousends who died to build these stadiums.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jos omistaisin twitter tai instagram tilin niin joka matsista laittaisin niihin kuvan tai videon missä näkyy muistokynttilä ja taustalla pyörisi peli niin, että saa selvää mikä peli on kyseessä ja sitten # merkeiksi qatar, fifa ja muut viralliset kisa tagit ja tekstiksi joku For the memory of those thousends who died to build these stadiums.

boycottqatar näyttäisi olevan suosittu tägi.

Taidan mennä huomenna lenkille klo 18. Millos se ottelu tulikaan?
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ranskalta sivussa siis:

Pogba
Kante
Kimpembe
Maignan
Nkunku
Benzema

Benzeman loukkaantuminen on luonnollisesti kova takaisku. Ranskan kannalta on kuitenkin hyvä, että Seksi-Ollin vire on kisojen alla ollut kohdallaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hait toki mahdollisuutta uhriutua, tunnistin sen, mutta jos luet viestini ajatuksella, huomaat, että samassa veneessä ollaan. Se on taas oma juttunsa, kykenetkö tekemään mainitsenaani huomiota.
Ei noilla edellytyksillä kykene. Tämmöistä tämä on.

Minulla raja meni tosiaan tässä: tämä valinta oli niin brutaalin avoin up yours Fifalta, ettei vieläkään tajua. Järjestö on muutenkin jo tunnetusti syvän korruption kourissa, että luulisi että edes imagon vuoksi pitäisi edes vähän yrittää, mutta tällä osoitetaan maailmalle, ettei tarvitse: tulette nielemään ihan kaiken. En mitenkään koe itseäni "paremmaksi" ihmiseksi, koen itseni ihmiseksi jolla on tietyt moraaliset rajat (kuten about kaikilla on - ja jos ei ole niin on todella kauhistuttava tapaus). Tässä se raja ylittyi omalla kohdallani.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Itse en lähde soimaamaan ketään, joka katsoo kisat tai jopa menee katsomaan niitä paikanpäälle tai jättää katsomatta. Olkoon se jokaisen oma valinta, johon jokaisella on varmaan omat syynsä ja oikeutensa.
Onkos se nyt niin maailmanloppu, jos jonkun valintoja vieläpä ainoastaan anonyymisti soimataan? Onko se tosiaan jotenkin kauhistuttavaa - minun valintojani on monessa keskustelussa ja väittelyssä soimattu niin netissä kuin kaveripiirissä jne, eikä se ole ollut mikään valtaisa trauma. Itse asiassa useassa kysymyksessä olen jälkeenpäin jäänyt miettimään ja joskus jopa muuttanut ajatteluani. Toki itse tilanteessa olen niin pirun ylpeä, etten ikinä siinä anna periksi. Eteläpohojalaanen musta veri...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Minun näkökulmastani Qatarin tapahtumasta keskustelu jalkapallonäkökulmasta on yksiselitteisesti väärin. Siinä, missä MM-kisat ovat tyypillisesti urheilukarnevaali, Qatarissa jalkapalloilu on väline. Se ei siis ole tuossa tapahtumassa itseisarvo. Se, että tätä MM-kisoiksi verhoiltua tapahtumaa käytetään verhoilemaan nimenomaan tällaista rikollisvaltiotoimintaa, tekee mielestäni täysin moraalittomaksi sen, että puhuttaisiin jalkapalloilusta.

Sivumennen sanoen, on jossain määrin irvokasta, että sama nimimerkki, joka on vähätellyt Qatarin siirtotyöläisten kuolemia on nyt avannut oikein roppakaupalla uusia ketjuja jalkapallokeskustelua varten. Tuo on ihmisoikeuksia vastustavien rikollisten propaganda-airuena toimimista. Pienessä määrin, mutta kuitenkin.

Se näistä "MM-kisoista" osaltani.
 

Barney

Jäsen
On mielenkiintoista nähdä, että ketkä ovat valmiita maksamaan sakkoja kisoissa. Ainakin Englanti, Wales ja Saksa ovat tainneet ilmoittaa, että sateenkaarinauhat on kapteeneilla kädessä Fifan sakoista huolimatta. Eniten odotan itse kuitenkin Tanskalta, joka on aloittanut kisat erinomaisella paitavalinnalla. Jos Tanska on ollut tähän mennessä kisojen paras joukkue, niin suurin floppi on ollut Ranska ja heidän rattijuopponsa.

Henkilökohtaisesti pidän näiden kisojen maailmanmestaruutta yhtä korkeassa arvossa kuin voittoa jostain jääkiekon world cupista, jossa oli mukana jotain huumorijoukkueita. Kisat kiinnostavat tällä hetkellä lähinnä siltä kantilta, että kuinka paljon kisoissa nähdään kannanottoja ja keillä pelaajilla riittää rohkeus tuohon. Kisoissa on pelaamassa älytön määrä vaikutusvaltaisia ihmisiä, jotka voivat joko hiljaa hyväksyä tilanteen tai koittaa tehdä maailmasta paremman paikan. Jokainen joka valitsee jälkimmäisen vaihtoehdon tulee kuulumaan näissä kisoissa minun tähdistöjoukkueeseeni.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Saisivat enemmänkin julkaista videoita siitä, että miten Ronaldo yrittää kaveerata muun joukkueen kanssa. Sellaista sisältöä voisin näistä kisoista katsella.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aion katsoa kisoja, niinkuin aina ennenkin. Toki tässä vuosien varrella on tahti vähän hiipunut, verraten vaikka 1990 kisoihin, mistä muistan enemmän kuin edeltävistä 5 kisoista yhteensä.

Fiiliskin vähän outo, kun näiden piti olla kesällä. Tässä lämmitellessä katson Netflixin Fifa-dokkaria.

Tänään kiinnostaa ehkä eniten ovatko nuo ihmiset tuollapäin oikeasti niin tyhmiä, että ostavat kohukisan ensimmäisen ottelun tuloksen. Rahastahan se kiinni ei ole ja sopiva lohkokin sille, että Qatar painelisi jatkoon. Sillä silmällä ajattelin seurailla yksittäisten Ecuadorilaisten pelaajien otteita. Ja suorituksia avaintilanteissa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Saisivat enemmänkin julkaista videoita siitä, että miten Ronaldo yrittää kaveerata muun joukkueen kanssa. Sellaista sisältöä voisin näistä kisoista katsella.

Ronaldo muuten tuskin ymmärtää mitään boikotteja. Ei ymmärrä Messikään, mutta hän ei vain ymmärrä ja on niin viaton.

Perinteinen kesän merkkitapahtuma alkaa ja Suomessa on lunta maassa ja kisat järjestetään rikollisvaltio Qatarissa. Miten tämä ei jotenkin tunnu hyvältä?

Kaiken lisäksi Robin vitun Williams esiintyy. Ei oikein enää tiedä, mikä ärsyttäisi eniten.
 
Henkilökohtaisesti pidän näiden kisojen maailmanmestaruutta yhtä korkeassa arvossa kuin voittoa jostain jääkiekon world cupista, jossa oli mukana jotain huumorijoukkueita.

Miksi noin? Ymmärrän täysin, jos kisat eivät aiheuta katsojissa kiinnostusta tai aiheuttavat jopa halun olla katsomatta pelejä. Itsekään en näistä kisoista ole juuri yhtään kiinnostunut. Mutta jos mennään itse peliin, niin miksi rinnastat futiksen MM-kisat johonkin lätkän keinotekoisilla joukkueilla täydennettyyn World Cupiin?

Kyllä jalkapallon MM-kisat pelillisestä näkökulmasta voidaan rinnastaa ihan mihin tahansa aiempiin arvokisoihin. Ainoastaan ajankohta on eri kuin normaalisti, eli ei kesällä vaan loppusyksystä.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kyllä sitä tulee varmasti suurin osa matseista katseltua. En tiedä mitä se vaikuttaisi mihinkään, jos nyt pelin sijasta laitan televisiooni näkymään jonkun remonttiohjelman neljännentoista uusinnan. Matkustusta kisoihin en edes harkinnut, koska tuli muutama vuosi sitten oltua puolison kanssa pari yötä Dohassa ja on täysin läpipaska valtio ja ”kaupunki”.
Aika monille nyt asiasta paljon ääntä pitävälle kuitenkin Huuhkajien pelit Pietarissa kelpasi. Viime viikon vietin Hollannissa ja sielläkin kyllä kaikki omat tuttuni aikovat ainakin oman maan ottelut katsoa, muuten sitten heristellään sormea.
 
Tänään kiinnostaa ehkä eniten ovatko nuo ihmiset tuollapäin oikeasti niin tyhmiä, että ostavat kohukisan ensimmäisen ottelun tuloksen. Rahastahan se kiinni ei ole ja sopiva lohkokin sille, että Qatar painelisi jatkoon. Sillä silmällä ajattelin seurailla yksittäisten Ecuadorilaisten pelaajien otteita. Ja suorituksia avaintilanteissa.

Aika kovia (3,6-3,7) kertoimia muuten saa Qatarin voitolle tänään. Siis ottaen huomioon, että ”kaikki” tietävät tuloksen.

Itse veikkaan, että Ecuador laadukkaampana joukkueena ottaa kyllä turvallisen parin maalin voiton. Katsellaan sitten illan Urheiluruudusta miten kävikään.
 

Barney

Jäsen
Miksi noin? Ymmärrän täysin, jos kisat eivät aiheuta katsojissa kiinnostusta tai aiheuttavat jopa halun olla katsomatta pelejä. Itsekään en näistä kisoista ole juuri yhtään kiinnostunut. Mutta jos mennään itse peliin, niin miksi rinnastat futiksen MM-kisat johonkin lätkän keinotekoisilla joukkueilla täydennettyyn World Cupiin?
Koska ne ovat keinotekoiset kisat. Ne pelataan väärässä paikassa, väärään aikaan ja kisoissa on enemmän kyse politiikasta kuin jalkapallosta. Pelin laatu on normaalia heikompaa, kun monet pelaajat ovat loukkaantuneina ja valtaosa lopuista pelaa kesken kauden ylirasittuneina MM-kullasta.

Samalla tavalla kesäolympialaiset olisivat keinotekoiset, jos ne järjestettäisiin talvella ja talviolympialaiset, jos ne järjestettäisiin kesällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös