Viestin lähetti Wiltord
Minusta sellainen kertoo aika paljon ihmisestä, jos on iloitsee enemmän vastustajan tappiosta, kuin suosikin voitosta.
Itse en ainakaan koskaan matsin jälkeen iloitse siitä, että "jes nuo ääliöt hävisi", vaan joko riemuitsen suosikkini voitosta tai harmittelen suosikin tappiota.
Kai tällainen asenne kuuluu sitten jalkapalloon
Kyllä se kuuluu minun osaltani jääkiekkoonkin. Tosin en ainakaan yleisesti juuri sillä tavalla ajattele, että "jes, nuo ääliöt hävisi", vaan käännän asian ensisijaisesti fanipuolelle. Iloitsen siis Jypin voittaessa pikkaisen enemmän siitä, että vastustajan fanit joutuvat olemaan pettyneitä. Kai se on sitten typerää katsojakuntaa, mutta ei voi mitään...
Sitten itse aiheeseen. Sen studiossa kommentaattorihommissa taas olleen sympaattisen brittivalmentajan takia Englannin, tuon ykkössuosikkini, tappio harmitti todella kovasti. Ennen peliä veikkasin, että nämä samat joukkueet kohtaavat myös tasan kolmen viikon kuluttua, jolloin pelataan siis finaali, mutta oliko tappio nimenomaan briteille henkisesti liian kova paikka? Moni maa pystyisi samassa tilanteessa varmasti nousemaan ja miettimään matsista positiivisia asioita, joita riittikin koko varsinaisen peliajan. Brittikulttuuri saattaa kuitenkin tässä tilanteessa muistaa vain nuo yliajan pahat virheet, joiden takia kolme pistettä vaihtui nollaksi.
Koska suhteellisen helpossa alkulohkossa olevakin Englanti ei kuitenkaan ole vielä mitään menettänyt, pitäydyn veikkauksessani, että 4.7. pelataan uusinta. Siinä britit ottavat makeaakin makeamman revanssin ja juhlivat EM-kultaa.
Vielä aavaamattomiin lohkoihinkin pitää kommentoida sen verran, että uskon Saksan jälleen venyvän tiukassa paikassa ja nappaavan toisen jatkopaikan Hollannin kanssa. Latvian uskon puolestaan lopputurnauksessakin jatkavan pireitä otteitaan ja nappaavan ainakin Tshekiltä, kisojen pettymykseksi muodostuvalta joukkueelta, pisteen.
Tänään käynnistyvästä lohkosta pahaa pelkään, että pohjolasta kajahtaa oikein kunnolla ja Italia on Ruotsin sekä Tanskan tiukoilla.