Sandersson
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- New York Rangers, Porin Ässät
Silloin kun CR7 pelasi vielä ManUssa parhaita vuosiaan (ja olin aika nuori kloppi), niin inhosin sitä seuraa yli kaiken. Aina se United voitti, ja siellä oli äärettömän taitavia pelaajia (Nani, Tevez, Berbatov, Näyttelyponi-CR), joille kukaan ei vaan voinut mitään. Ja lisäksi yksi ärsyttäväksi tietämäni mulkku kannatti seuraa. Looginen jatkumo: minä en kannata Unitedia, vaan valitsen Liver.. eikun Manchester Cityn.Tuosta joukkueen kelkkaan lähtemisestä olisi kiva kuulla miten kukin on "ajautunut" kannattamaan omaa joukkuettansa. Puhun ajautumisesta, sillä itsellä nämä ei ainakaan ole koskaan ollut mitään harkittuja päätöksiä, vaan olen yhtäkkia jossain vaiheessa vain huomannut, että tää onkin mun joukkue!
Itse katselin ehkä ensimmäisiä futispelejä 2008 kun Man Utd ja Chelsea kohtasivat Mestarienliigan finaalissa. En kannattanut tällöin tietenkään vielä ketään. Olin yläasteella ja riehuin päivät ties missä.
Jotenkin tuosta pelistä Man Utd jäi takaraivoon ja seuraavalla kaudella seurasin joukkueen muutamia UCL-pelejä mitä Ylellä näytettiin. Ja siitä seuraava kausi katselinkin jo ensimmäisiä Valioliigapelejä streamin kautta. Olin tietysti ihan hullaantunut tuohon mielettömään joukkueeseen ja siitä se sitten lähti!
Silloin oli jo sheikkiomistajat ja rajattomat resurssit saapuneet mukaan kuvioihin, eli en tässä mitään viatonta oikeinkannattajaa ala esittämään. Aika pitkälti menestyksen ja statuksen mukaan noita seuroja aletaan ulkomailla kannattamaan, joten ei sen enempää kyllä huonoa omatuntoakaan asiasta.
Nykyään toki arvostan jalkapallossa taitoa ja peliälyä yli kaiken, joten Cityä on ollut mahtava seurata Guardiolan aikana. Ikävä kyllä nuo kansalliset mestaruudet eivät jaksa mitään suurempia fiiliksiä enää aiheuttaa, kun niitä voittaa melkein joka vuosi. Agueron maali ja QPR-voitto on kuitenkin ikuisesti verkkokalvoilla. UCL-kannun jahtaaminen on vielä jaksanut herättää vähän suurempia tunteita, kun sen mestaruuden eteen on jo vähän joutunut kärsimäänkin (aivan käsittämättömiä sulamisia ja putoamisia taustalla vuosikymmenen ajan).
E: Eli kaikkea mitä ManU aikanaan edusti ja minkä takia seuraa en alkanut kannattamaan, niin City edustaa nyt.
Viimeksi muokattu: