Toisaalta harva manageri saa käsiinsä valmiin huippujoukkueen, joka pelaa yhden joukkueen liigassa.
Eli en arvosta Bundesliiga-menestystä ollenkaan.
Mestarien liigassa on toki tehnyt kovaa tulosta, mutta sielläkään ei ole viime aikoina tullut Liverpool vastaan. Eli arpaonni vaikuttaa siinä kilpailussa paljon tuloksiin.
Toisaalta joo, mutta taas toisaalta ei. Koko Bayernhan oli ihan sekaisin ennen kuin Flick nappasi komennno. Kuten itse totesin pari viestiä ylempänä, niin Kovac ei koskaan minua vakuuttanut eikä pelaajia, vaan pelaajatkin kapinoivat tuota puolustusvoittoista pelitapaa vastaan ja pohtivat miksi altavastaajia vastaan lähdetään puolustamaan. Oikeastaan sen jälkeen, kun Guardiola lähti 2016, kaikki oli aika kauheata sekamelskaa. Oli Ancelottia, Sagnolia, no sitten tuli tämä Jupp Heynckesin comeback, joka vähän pelasti kasvoja, mutta Heynceks sanoi itsekin, että on vaan vuoden projekti, joten ei mitään pitkäjänteistä työtä siis. Ja tämän jälkeen tuli Kovac.
Eli noin neljä vuotta mentiin tuollaista epämääräistä sekamelskaa, jolloin tulokset eivät vakuuttaneet. Ja tuloksilla en viittaa Bundesliigaan, koska tuo menestys on alkanut jo maistua aika puulta ja en itsekään arvosta tuota niin korkealla. Viittasin tässä Mestarien-Liigaan, jossa tulokset olivat todella heikkoja. Bayern ei pysynyt millään kärkiryhmien vauhdissa.
Sitten Kovac koutsasi vielä viime kauden alussa ja tulos oli heikkoa, samoin peli, pelaajilla oli usko mennyt Kovaciin. Sitten tullee Flick, jonka piti olla väliaikainen ratkaisu, mutta muuttikin kaiken kuin taikaiskusta. Muutti ihan yhtä äkkiä "paskan" kullaksi ja kuten pistin tuohon pari viestiä ylemmäs Flickin rekordin Bayernin pääkoutsina, niin ovat tulokset kerta kaikki veret seisuattavia. Toinen syy miksi arvostan Flickin viime kauden niin korkealle, on se, että Bayernhan oli täysin ylivoimainen viime kaudella!
Olin Mestarien-Liigan pleijareiden alkaessa todella luottavainen, että olisiko tämä pitkästä aikaa se kausi, kun kaikki natsaisi. Ja viimeistään siinä vaiheessa, kun Bayern kairasi Barcelonan maanrakoon, olin satavarma, että kukaan ei tule enää tiellä. Ihan sama ketä tulee semifinaaleissa tai finaaleissa vastaan, kukaan ei tätä Bayernia kaada. Niin luottavainen olin! Yhden kauden aikana Flick muovasi mukavuudenhaluisesta, laiskasta, "altavastaajasta" (olkoonkin, että on ns. "Suuri ja Mahtava Saksan ylpeys") täysin ylivoimaisen mestarin. Monet ovat jopa hehkuttaneet tuota Bayernin viime kauden suoritusta ja joukkuetta parhaaksi koko Mestarien-Liiga historiassa. Huikea tasonnosto Flickiltä!
Toisaalta ymmärrän väittämäsi "valmiista huippujoukkueesta", koska kyllähän Bayernin materiaali oli hyvä, kuten muinakin kausina, mutta Kovac (eikä muutkaan koutsit) ennen tätä osanneet mitata sitä ulos. Esim. Müller kirjoitettiin jo monen toimesta pois ja moni oli sitä mieltä, että aika on ohi. Joutui Kovacin koirankoppiin, peliaikaa ei tullut, ja tuskastuminen näkyi. Mutta Flick osasi käsitellä pelaajia, sai ulosmitattua, jokaisesta pelaajasta kaiken ulos ja kuinka ollakaan, niin Müllerkin pelasi aivan maagisen viime kauden ja osoitti kaikille epäilijöille, että on vieläkin eliittitasoa.
Samoin Lewandowski, jolla aikaisemmilla vuosilla ennen Flickiä ei lähtenyt parhaalla mahdollisella tavalla, vaikka maaleja tulikin, mutta sitten viime kausi...ILMIÖMÄINEN! Olen itse sitä, mieltä, että Ballon d'or ryöstettiin Lewalta, ei kahta sanaa! Ihan sama, vaikka oli korona kausi, niin se olisi pitänyt jakaa, ja sen olisi pitänyt mennä Lewalle. Kolme pokaalia, kolme maalinpörssin voittoa. Ja jos ei oltaisiin koronan takia jouduttu laskemaan pelimääriä ja pelaamaan Mestarien-Liigan pleijarit "paras yhdestä" systeemillä, niin Lewa olisi murskannutt tuon Ronaldon yhden kauden maaliennätyksen.
Eli kitetytettynä vielä, niin kuten sanoin en itsekään arvosta tuota Bundesliiga menestystä, niin korkealle, mutta se kyky miten Flick sai niin nopeasti pelin huippukuosiin ja mitattua, joka ikisestä pelaajasta parhaan irti, on suoritus, joka ansaitsee mielestäni tunnustuksen.
PS. Tuli niin pitkä viesti ja kirjoitettua yhteen pötköön kaikki mitä oli mielenpäällä, että kirjoitusvirheitäkin mahtui varmasti joukkoon, joten pahoittelut siitä