Jalkapallo – liveseuranta

  • 6 289 331
  • 123 818

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eihän mennyt, niinhän se Moukin sanoi. Parempi hävisi! Nanille ei olisi pitänyt antaa punaista sillä Arbeloa tuli kuolleesta kulmasta tilanteesee jolloin Nani ei tätä pystynyt ennakoimaan. Ei siinä pääasia kuitenkin, että oikeeseen osoitteeseen osui..

Näin yleisenä toteamuksena ei ole pelaajan x vika jos tulee ns. kuolleesta kulmasta tilanteeseen, vaan pelaajan y joka menee 1,5m korkeuteen nappulat edellä, jos tilanteessa tulee törmäys. Tilanne aikalailla vastaava kuin jääkiekossa jos maila on pään korkeudella ja joku "törmää" siihen niin ei se ole törmääjän vika, vaan mailaa siellä pitäneen.

edit:Todettakoon että itsekkin saanut samalla tavalla lappua tilanteesta missä luullut pelaavani palloa, mutta vastustajan jalka/kroppa tullutkin jostain omaa jalkaa ennen pallolle. Ei siinä paljon tuomaria tai vastustajaa voinut syytellä, vaan omaa huonoa pelaamista.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai ei mitään pitäisi antaa, kun Evra on läpiajossa ja Ramos tulee takaa jaloille. Okei. Tietämyksesi futiksesta on sitä luokkaa, etten viitsi jankata tämän tason tietäjän kanssa pitempään...

Se oli muuten Varane joka tuossa tilanteessa oli. Faktat kuntoon ennen kuin suu vaahdossa tulee tänne aukomaan. Taklausta tuosta ei saa mitenkään, ja Evran juoksuvoima on muutenkin tuossa jo käytetty, hänhän suorastaan odottaa Varanen lähelle tulemista ja kaatuu näyttävästi. Mitään punaisen paikkaa tuossa ei ole. Näyttää jopa sille, että Varane potkaisee pallon Evran jalkojen välistä pois ilman että edes varsinaisesti koputtaa kantapäille.

Edit. Joo, no selvä tilannehan tuo sittenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Se oli muuten Varane joka tuossa tilanteessa oli. Faktat kuntoon ennen kuin suu vaahdossa tulee tänne aukomaan.

Ei vittu, itse puhut samasta tilanteesta samoilla pelaajilla ja sen jälkeen, kun Grainger tulee sanomaan, että se oli Varane niin pystyt sitten alkaa huutelemaan jostain faktoista yms?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei vittu, itse puhut samasta tilanteesta samoilla pelaajilla ja sen jälkeen, kun Grainger tulee sanomaan, että se oli Varane niin pystyt sitten alkaa huutelemaan jostain faktoista yms?

Sori, olin kai hidas kirjoittelemaan tuota. Mä katsoin tilanteen vasta heiniksen avautumisen jälkeen kun en muistanut kovin tarkkaan mistä kaveri puhui. Ja googlasin ensin Ramosilla eikä mitään löytynyt.

Muttajoo, tosiaan, hidas olin.

Edit. eaglen kanssa täysin samaa mieltä tuosta Nanin tilanteesta. Säännöt oikeuttavat joulukortin antamisen tuossa kohtaa, ja olihan se nyt serious foul play. Nani on vastuussa täysin absurdilla korkeudella heiluvasta jalastaan, joka päätyy nappulat edellä Arbeloan vatsaan.

Mitä tulee tuohon Varane-tilanteesen niin lisään vielä ihan spekulatiivisella tasolla, että tuomari on tilanteen takana, eikä saa samaa näkymää kuin me TV-kuvasta. Voisiko olla, että katsoi jotenkin toisin tuon tilanteen tuosta omalta paikaltaan? Jos Varane osuu jalkaan tuossa, niin pyörrän aikaisemman ja myönnän sen olevan rike. En osaa sanoa siinä tapauksessa miksi ei viheltänyt, mutta mieleen tulee lähinnä se, että katsoi omalta sijainniltaan ettei siinä jalkoja vedetty alta.

Sitten voi vielä kiistellä siitä, oliko se virallisesti punaisen paikka, vai olisiko Ramos ilman palloa ehtinyt tilanteen alle, vrt. Evran juoksuvauhtiin. Oikeastaan oli jo todella liki samalla tasolla, ja voisi kysellä, että olisiko voinut olla sittenkin keltaisen paikka, sillä Ramosin takia tuosta ei olisi välttämättä edes maalitilannetta syntyä. Last man- sääntöähän ei virallisesti ole olemassa, vaan se käsittääkseni menee niin, että tilanne arvioidaan vain ja ainoastaan sen perusteella estetäänkö tahallisella rikkeellä selvä maalintekopaikka.

Oli miten oli, tuossa tilanteessa on nyt tulkinnanvaraa, ja Nanin punainen meni oikein.

Barounille vielä, enemmän maaleja tehnyt jengi on aina parempi. Ja United ei kenttätapahtumissakaan ollut edellä, lähinnä oli todella tasaista siihen asti että Nani ajettiin ulos. Pitivät Realin hyvin pois parhailta paikoilta, mutta ei se mitään dominanssia ollut. Moulkku nyt vaan nuoli persettä, there's nothing new with that.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Se oli muuten Varane joka tuossa tilanteessa oli. Faktat kuntoon ennen kuin suu vaahdossa tulee tänne aukomaan. Taklausta tuosta ei saa mitenkään, ja Evran juoksuvoima on muutenkin tuossa jo käytetty, hänhän suorastaan odottaa Varanen lähelle tulemista ja kaatuu näyttävästi. Mitään punaisen paikkaa tuossa ei ole. Näyttää jopa sille, että Varane potkaisee pallon Evran jalkojen välistä pois ilman että edes varsinaisesti koputtaa kantapäille.

Tässä ois komeaa kamaa johonkin vitsikirjaan.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Sori, olin kai hidas kirjoittelemaan tuota. Mä katsoin tilanteen vasta heiniksen avautumisen jälkeen kun en muistanut kovin tarkkaan mistä kaveri puhui. Ja googlasin ensin Ramosilla eikä mitään löytynyt.

Muttajoo, tosiaan, hidas olin.

Asia vilpitön. Kaiken kaikkiaan helvetin turhaa itkeä aina jostain tuomirvirheistä. Jos joukkue pelaisi paremmin niin ei tarvitsisi niistäkään nillittää.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Ajattelin jo, että onko jossain futismatsit menossa, kun live-seurantaan paukkuu viestejä tiuhaan tahtiin. Ei sentään, jatkakaa ihmeessä kirjoittelua. Piristää päivää kivasti.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asia vilpitön. Kaiken kaikkiaan helvetin turhaa itkeä aina jostain tuomirvirheistä. Jos joukkue pelaisi paremmin niin ei tarvitsisi niistäkään nillittää.

Aamen tälle. Ylipäätään parkuminen jälkikäteen uudelleen ja uudelleen ylittää oman sietokykyni.

Heinäsirkalle vielä sen verran, että olen valmis tulemaan vähän vastaan tuossa Varanen tilanteessa, verrattuna tuohon viimeiseen lainaamaasi.

Tästä katsottuna selvä kontakti. Joten pahoittelut siis tuosta aiemmasta, todella väärin katsottu multa. Punaisen paikka kyllä. Keltaisen olisin ehkä ymmärtänyt, mutta olisihan tuo tosiaan pitänyt viheltää.

Ja ainiin, piti vielä mainita että mä en tuota tilannetta ollut katsellut aikaisemmin, joten siksi tää rewind-sirkus.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihme lillukanvarsia koko keskustelu.

Jos puhutaan yleisesti ottaen brittiseuroista tämän vuoden Sieniliigassa (ja miksei vielä yleisemmin joukkueiden tasosta noin muutaman vuoden otannalla),
niin faktahan on, että mm. City ja Arsenal tippuivat pois täysin ansaitusti. Cityn alkulohkon esitykset olivat niin huonoja, etten ymmärrä miten noista edes saa mitään debattia aikaan.

Manu oli (vähemmän yllättävästi) ainoa brittijoukkue, joka oli tarpeeksi laadukas haastaakseen kovan vastustajansa. Ei olisi ollut vääryys, jos Manu olisi mennyt jatkoon, mutta nyt tällä kertaa kävi näin.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Aa, no mikset ole vaatimassa Martinezille nyt punaista?

Oli tuossa sarjassa muutakin tilanteita. Esim Ramosin taklaus Evraa läpiajosta, josta seurauksena olisi pitänyt tulla punainen kortti.

Miksi Martinez olisi saanut punaisen? Sai kuitenkin vedettyä jalan pois niin, että napit eivät osu vastustajaa, niin kuin Nanin tapauksessa.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Erittäin viihdyttävää peliä. Puolustavan joukkueen saadessa pallon ensimmäinen suunta on ylöspäin. Pallo myös pelataan hyökkäyspäähän aika nopeasti eikä puolesta kentästä syötetä omalle maalivahdille.

Inter ei prässää kovin ylhäältä eikä Spurs jää omaan päähän pallottelemaan. Mielenkiintoista koska Spursilla ei ole mikään kiire.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Jep, peli ollut tähän asti varsin hyvin Spursin kontrollissa. Toki välillä kaivetaan verta nenästä, kun puolustus pelaa ylhäällä ja linjassa, eikä keskikenttä mene tarpeeksi aktiivisesti pallollisen päälle.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Rubin Kazan - Levante 0-0 ja jatkoajalle mennään kun ensimmäinen osaottelu päättyi samoihin lukemiin. Toisella puoliajalla aloin katselemaan ja jäätävää paskaahan tämä on. Molemmat pelaa yltiövarovaisesti puolityhjällä stadikalla. Pilkut tod.näk ratkaisee. Älkää herranjumala kääntäkö tämän matsin puolelle.

edit: Oho, 1-0 Kazanille. Ei mene pilkuille. Ensimmäisen lisäajan puoliskon loppupuolella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Chelsean avaus; Cech, Cole, Luiz, Terry, Azpilicueta, Mikel, Ramires, Mata, Oscar, Hazard ja Torres.

vaihtarit; Turnbull, Ferreira, Cahill, Bertrand, Lampard, Moses ja Benayoun.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Haa haa, Gallas pistää omiin, 3-0 Inter, GAME ON!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ihmettelinkin että miksi Tottenham ottaa noin pahasti kuokkaan ja varsinkin monta maalia mennyt omiin. Sitten näin että Gallas kentällä(tekemässä oman maalin) ja en enää ihmettele.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Chelsean avaus; Cech, Cole, Luiz, Terry, Azpilicueta, Mikel, Ramires, Mata, Oscar, Hazard ja Torres.

vaihtarit; Turnbull, Ferreira, Cahill, Bertrand, Lampard, Moses ja Benayoun.

Enemmän voisi kierrättää jos olisi mitä kierrättää. Ivanovic ja Marin eivät edes penkillä. Keskikentän pohja huutaa yhtä rotaatiopelaajaa. Essienin taso riittää Real Madridissa muttei Chelseassa. Se kertoo paljon.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Ei voi kun nauraa. Tosi nätti Gallasilta :)
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kaikki varmasti tajuavat, miksi gallas ei pelaa enää valjumatseissa. Eikä friedelkään. Toki avb haluasi tästäkin jatkoon, mutta rotsi taisi olla liikaa auki, kun 3-0 johto ekan matsin jälkeen.

Itse kyllä toivoisin tippumista, jotta pelaajat eivät väsy tärkeitä pelejä silmällä pitäen. Toki nyt viikon olen kuvitellut, että ei sitä tippumista vielä tule. Väärässä olin.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
3-3 yhteismaalit ja jatkoille mennään. Inter ja Tottenham siis.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Mitä helvettiä? Adebayor teki maalin? Nyt on Spurs lähellä jatkopaikkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös