Jaajon Diili

  • 299 057
  • 1 519
Neuvonantajien tehtävänä näyttää olevan järkyttyminen ja kauhistelu. Aika vähän heiltä on tullut kilpailijoille mitään ehdotuksia, miten joukkue tai yksilöt voisivat ihan oikeasti parantaa toimintaansa. Suurin osa tehtävistä liittyy myyntiin, mutta kumpikaan neuvonantaja tai Jaajo eivät ole myyjiä, vaan ideoijia.

Eikös nuo ole Jaajon neuvonantajia eikä kilpailijoiden. Ei heidän tehtävä ole sparrata kilpailijoita, vaan olla ylituomarin silmät ja korvat siinä, mitä kentällä tapahtuu.
 

Stigu

Jäsen
Neuvonantajien tehtävänä näyttää olevan järkyttyminen ja kauhistelu. Aika vähän heiltä on tullut kilpailijoille mitään ehdotuksia, miten joukkue tai yksilöt voisivat ihan oikeasti parantaa toimintaansa. Suurin osa tehtävistä liittyy myyntiin, mutta kumpikaan neuvonantaja tai Jaajo eivät ole myyjiä, vaan ideoijia.
Jos miettii ihan operatiivisen johtajan oletettujen ominaisuuksien kannalta asiaa, niin mielestäni neuvonantajat ovat ihan hyvin opastaneet kilpailijoita, mm. painottamalla suunnittelun tärkeyttä, aikarajojen huomioimista, ryhmänä toimimista ja back-up plänien tekemistä. Eri asia on, miten paljon Jaajon yritysryppään operatiiviseen toimintaan voittaja tulee vaikuttamaan. Mitä kuuluu esim. viime kauden voittajalle Sointu Borgille? Onko hänen ideoimansa/varastamansa ATK-portaali myynyt miljoonia (unohdin jo mistä aiheesta tuo portaali tehtiin)?

Akista samaa mieltä: Kaveri on mielestäni paras paikallaolijoista, mutta viihdeohjelmaan liian kliininen. Toivottavasti hänestä kuoriutuu vielä joku pimeä puoli (esim. että on Jammu Siltavuoren poika tai tykkää S/M-roolileikeistä tms.) esiin. Mutta jos Tikkurilan harmaata pohjamaalia haetaan, niin kyllähän tämä Marketing Director-typykkä vie voiton. Montakohan sanaa se on sanonut tuossa ohjelmassa? Himmailee aina taka-alalla hymyillen vienosti. Hieman tummempaa harmaasävyä edustaa tämä (muuuhun porukkaan nähden) vanhempi myyntitykki, perkele kun en muista nimeä. Siis se, jota Jaajo jossain jaksossa kehotti sanomaan enemmän mielipiteitänsä. Nuo kyllä joutaisivat seuraavaksi kisasta pois.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kilpailujen voiton avaimet tämän kauden Diiliin ovat, että hommaa puhelin täyteen tuttaviasi, jotka ovat valmiita ostamaan ihan mitä vaan mahd. isolla summalla, kun soitat. Sekä älä mieti mitään rahan ulkopuoleisia asioita kuten tunnelma, tuotteen brändi, tai vastaava tehtävänannon kohdalla. Voi tulla muutama huomautus lopussa, mutta silti parhaiten myynyt rahaa saanut voittaa aina.

Noi aikaikkunat ovat kyllä ihan naurettavia, miksei voi vaikka kahta päivää antaa aikaa. Haluaisin nähdä miten johtajakolmikko toimisi tällaisessa tehtävänanto-kolme tuntia aikaa suorittaa-loppubriiffi -tyylissä.

Onhan tämä ihan katseltavaa viihdettä, mutta vähän voisi nyt skarpata tuotantotiimissäkin.
Täysin samaa mieltä. Nytkin toinen tiimi voitti tehtävän vaan sen takia, että (sattumalta tai ei) Mikon tuttu tuli messuilla vastaan ja osti aition pois kuljeksimasta. Muuten olisi todennäköisesti jäänyt myymättä, ja kaikessa muussa toinen tiimi sitten olikin parempi.

Tuo Jaajon sporttibaari-idea oli myös sitä itseään. Oma käsitys on, että siinä 1,5h ennen peliä sieltä todennäköisesti löytyy juurikin niitä peliin jo liput omaavia henkilöitä alottelemassa ja ne jotka haluavat katsoa peliä baarissa, saapuvat paikalle vasta juuri ennen pelin alkua (jolloin luulisi kisaajien olevan irtolippujensa kanssa jo muualla).

Jos kisaajat olisivat päässeet edes klo 10 aloittamaan suunnittelutyöt, olisi hyvin ehtinyt enemmän ideoida yhteistyötä esim opiskelijajärjestöjen ja yritysten kanssa. Mutta ehkä Jaajon "yritysryppäässä" kaikki asiat tapahtuvat parin tunnin varoajalla ja sen takia pitää pystyä improvisoimaan (virheettömästi) virran mukana? Siinä tapauksessa palkkaisin Aten heti. Ei mitään suunnitelmallisuutta tai johtajuutta, mutta jotenkin soveltaa itse tulosta tauluun kerrasta toiseen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Aki erottuu myös nykyisestä, mutta alkuperäisestäkin joukosta selkeiten niin, että hän osaa yhdistää samaan aikaan myyntiosaamisen, mutta myös sellaisen ryhmädynamiikan ja ryhmän johtamisen. Hänestä välittyy se, että on joutunut toimimaan muussakin tehtävässä kuin voileivän myynnissä tai pysäyttelemään ihmisiä maistelemaan mehujuomia.

Hän uskaltaa luottaa suunnitteluun, mikä toisaalta näkyy varmempana jälkenä, vaikka virheitä hänkin tottakai tekee. Yllättävän useaa kisaajaa vaivaa oikeastaan se, että heistä välittyy kyllä sellainen myyntiraketin taito, jossa hanavesi myydään vissyvetenä, mutta sellainen johtamisen ja roolitusten päättämisen taito puuttuu, joka viimeistään tulee esiin tuossa projektinjohtajan paikassa. Moni osaa tehdä, kun heitä pyydetään tekemään, mutta sellainen organisointi etenkin kiireessä hiipuu, missä myös pitäisi olla malttia, koska hyvin tehty suunnitelma kantaa, vaikka kovin polttelisi jo lähteä "kädet saveen" - duuniin kentälle. Aika paljon myös luotetaan sellainen "musta tuntuu" - logiikkaan yllättävän monen jo pudonneenkin ja nykyisen kisaajan toimesta. Ehkä he ovat tottuneet vain operoimaan niin. Tämä Atte oli hyvä esimerkki, sillä eihän häntä missään vaiheessa harmittanut sellainen konkreettisen suunnitelman puute.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Eikös nuo ole Jaajon neuvonantajia eikä kilpailijoiden. Ei heidän tehtävä ole sparrata kilpailijoita, vaan olla ylituomarin silmät ja korvat siinä, mitä kentällä tapahtuu.
Joo, he ovat nimenomaan Jaajon neuvonantajia. Tarkoitin lähinnä sitä, että eihän tarkoituskaan tunnu olevan, että kilpailijat onnistuvat, vaan saada viihdettä siitä, että porukka mokailee. Siis vähän samaan tyyliin kuin Suomen surkein kuski-ohjelmassa.

Jos miettii ihan operatiivisen johtajan oletettujen ominaisuuksien kannalta asiaa, niin mielestäni neuvonantajat ovat ihan hyvin opastaneet kilpailijoita, mm. painottamalla suunnittelun tärkeyttä, aikarajojen huomioimista, ryhmänä toimimista ja back-up plänien tekemistä.
Totta, siis sellaisia juttuja, jotka kuka tahansa 10-20 vuotta liike-elämässä mukana ollut pystyy kertomaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aki on varmasti porukan kovin tekijä, mutta olen samaa mieltä kuin @Bauer, että Aki on viihdeohjelmaan vähän turhan väritön. Kukaan muu näistä kilpailijoista ei olisi nähdyn perusteella sopiva toimitusjohtaja hotelliketjulle, mutta Aki varmasti hommassa pärjää. Sinänsä onkin hauskaa, jos kilpailun voittaa joku muu, että millä tämä perustellaan. Voi tietysti olla, että Jaajon kanssa on parempi olla pieruhuumoria kuin oikeaa ammattitaitoa.

Aki vaikuttaa semmoiselta että varmasti pärjäisi hotelli ja ravintola-alalla joka itselle tuttu, mutta saattaisi olla hukassa jos haettaisiin vaikka samanlaista johtajaa kun ennen Jaajon diiliä. Sehän tässä vähän on katsojallekin vaikea sitten sanoa kenen pitäisi voittaa kisa kun fiktiiviseen työpaikkaan haetaan tekijää mitkä ne kriteerit sitten olisi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten ohjelmassa on ehkä alkanut häiritä se, että voittajalle on pesti Jaajon "yritysryppään" operatiivisena johtajana, mikä ei edes ole mikään oikea työpaikka. Edellisen kauden voittajat tekevät jotain ihan muuta, kuin mihin hommaan haettiin tekijää. Ja vaikka tuollainen paikka olisikin, niin tuskin liksa olisi sitä luokkaa, että kukaan oikea ammattilainen sellaiseen lähtisi. Julkisuuden takia tuolla ollaan ja se voi monelle kilpailijalle tuoda isoa hyötyä, varsinkin jos on jonkin sortin somevaikuttaja.

Ainakin muistelisin että Borg olisi puhunut jostain 14 000e tuloista jos pelkällä diilin palkalla menisi. Mukavasti jää rahaa ylikin jos osuu sillan alla.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Hjalliksen aikana oli selkeä rooli, mihin haettiin tekijää ja tuntui että kaikki olivat kisassa tosissaan mukana. Käsittääkseni nuo olivat todella pitkiä settejä, ihan kuin Jethro olisi puhunut kuukaudesta/kuukausista.

Nykyisissä Jaajon kausissa rooli on todella epäselvä ja lisäksi kilpailijoista osa hakee vain näkyvyyttä, osa on mukana viihdearvon takia ja kausilla on mukana vain pari oikeasti potentiaalista tekijää rooliin. Toissa kaudella (?) esimerkiksi Petri Matero veti loppuun asti, mutta ei tullut valituksi. Tuskinpa oli mitään hakemassakaan kun on kohtalaisen hyvin pärjäävä oma firma, jossa tekemistä riittää.
 

Stigu

Jäsen
Ainakin muistelisin että Borg olisi puhunut jostain 14 000e tuloista jos pelkällä diilin palkalla menisi. Mukavasti jää rahaa ylikin jos osuu sillan alla.

Tuon mukaan Sointu ansaitsi vuonna 2021 about 100 keuroa, mikä tekee hieman yli 8 keuroa kuussa. Tai jos oletetaan että rahahanat aukesivat vasta huhtikuun Diilivoiton jälkeen, niin sittenhän kuukausitulot olisivat noin 12 tonnia.

Ja saman jutun mukaan Borg omistaa Vip- ja messuemäntiä välittävän Viphost-Finland-yrityksen. Jos nyt oletetaan, että tuo firma tuottaa vaikkapa 6 keuroa ansiotuloja kuussa, niin jäljelle jää 6 tonnia mahdollisiin ATK-portaaliansiotuloihin, pääomatuloja Soinnulla ei saman jutun mukaan ollut. Joka tapauksessa 14 tonnia Jaajon/jonkun pussista per kuukausi ei voi pitää paikkansa.

Diilissä muuten pitäisi olla jakso entisistä Diilivoittajista ja mitä heille kuuluu nyt.
 

Kyle

Jäsen
Tuo Jaajon sporttibaari-idea oli myös sitä itseään. Oma käsitys on, että siinä 1,5h ennen peliä sieltä todennäköisesti löytyy juurikin niitä peliin jo liput omaavia henkilöitä alottelemassa ja ne jotka haluavat katsoa peliä baarissa, saapuvat paikalle vasta juuri ennen pelin alkua (jolloin luulisi kisaajien olevan irtolippujensa kanssa jo muualla).

Tuossa muutama sivu taakse päin @Nevostion nostikin spoilertagin takaa esiin tuon Jaajon idean ehkä kaikkein huvittavimman puolen, että oikeestiko et lentäisi baarista pihalle kun menisit kosikelemaan maksavia asiakkaita pois sieltä. Toki Jaajolta varmaan itseltä löytyisi baarin pitäjänä ymmärrystä kun joku menisi hänen baarista houkuttelemaan asiakkaita pois sieltä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tuossa muutama sivu taakse päin @Nevostion nostikin spoilertagin takaa esiin tuon Jaajon idean ehkä kaikkein huvittavimman puolen, että oikeestiko et lentäisi baarista pihalle kun menisit kosikelemaan maksavia asiakkaita pois sieltä. Toki Jaajolta varmaan itseltä löytyisi baarin pitäjänä ymmärrystä kun joku menisi hänen baarista houkuttelemaan asiakkaita pois sieltä.

Tämä katsomomyyntitehtävä olisi ollut joskus 90-luvun puolivälissä hyvä tehtävä. Tuolloin ei ollut arjen ihmisellä asiaan internetiin ostelemaan lippuja ja muutenkin ihmisten liikkuminen on ollut erilaista siinä missä työpaikatkin muuta kuin lukittuja toimistotiloja jossain mammuttirakennuksissa. Ihmisiä olisi tavoittanut paremmin, koska silloin erittäin moni osti luukulta liput. Nyt tuo toteutus näytti juuri niin vaikealta kuin sitä saattoi odotaakin.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Miten ihmeessä joku on onnistunut välttämään Powerpointin tai Excelin pyörityksen? Eikä varmaan mikään guru tarvitse olla, mutta perusasiat presentaation tekemisestä luulisi olevan jokaisen hallussa.

Toisaalta esimerkiksi tuossa poikien ryhmässä oli sopiva kombinaatio kaikkea osaamista eikä näinollen kaikkien tarvitsekaan olla excel-velhoja tai powerpointmestareita. Attelta tuli tässäkin tehtävässä se nerokkain idea, joka ikävä kyllä sitten vesittyi siihen kansainvälisyyshankkeeseen. Toisaalta aika satavarma olen, että jos tätä siirtoa ei olisi tehty, niin sitten johtoryhmä olisi antanut kritiikkiä että peli sijoittuu vain Suomen markkinoille.

Mielestäni Mikko oli ihan oikea lähtijä tässä kohtaa ja välillä ärsytti se sen liiallinen ihmettely jos joku kehtasi nimetä hänet heikoimmaksi lenkiksi.

Bottle Battle olisi kyllä ollut ihan todella viihdyttävän oloinen peli.
 

Outzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Miten ihmeessä joku on onnistunut välttämään Powerpointin tai Excelin pyörityksen? Eikä varmaan mikään guru tarvitse olla, mutta perusasiat presentaation tekemisestä luulisi olevan jokaisen hallussa.

Toisaalta esimerkiksi tuossa poikien ryhmässä oli sopiva kombinaatio kaikkea osaamista eikä näinollen kaikkien tarvitsekaan olla excel-velhoja tai powerpointmestareita. Attelta tuli tässäkin tehtävässä se nerokkain idea, joka ikävä kyllä sitten vesittyi siihen kansainvälisyyshankkeeseen. Toisaalta aika satavarma olen, että jos tätä siirtoa ei olisi tehty, niin sitten johtoryhmä olisi antanut kritiikkiä että peli sijoittuu vain Suomen markkinoille.

Mielestäni Mikko oli ihan oikea lähtijä tässä kohtaa ja välillä ärsytti se sen liiallinen ihmettely jos joku kehtasi nimetä hänet heikoimmaksi lenkiksi.

Bottle Battle olisi kyllä ollut ihan todella viihdyttävän oloinen peli.
Juurikin tuo silmien pyörittely ja loukkaantuminen aiemmissa jaksoissa, kun joku kehtasi häntä kritisoida tai nimetä heikoimmaksi. Vaikutti olevan hyvinkin tosissaan kilpailemassa. Sitten pudottuaan kommentoi, ettei olisi halunnutkaan voittaa tätä "sihteerin" pestiä. Aika kaksinaamaisen kuvan antaa itsestään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juurikin tuo silmien pyörittely ja loukkaantuminen aiemmissa jaksoissa, kun joku kehtasi häntä kritisoida tai nimetä heikoimmaksi. Vaikutti olevan hyvinkin tosissaan kilpailemassa. Sitten pudottuaan kommentoi, ettei olisi halunnutkaan voittaa tätä "sihteerin" pestiä. Aika kaksinaamaisen kuvan antaa itsestään.
Kuinkahan iso johtaja pitää olla, että olisi oma sihteeri, joka tekee powerpointit ja excelit? Okei, toki ihmisillä on alaisia (jollaista Jaajokin tässä haki), mutta siis niin, että omaan työhön ei kuulu powerpointtien ja excelien teko ollenkaan eikä niitä tarvitse osata, koska sihteeri pyöräyttää ne puolestasi. Puhuttaneen jostain ministereistä tai pörssiyhtiöiden johtoryhmäläisistä.
Ja excel toki on skill kun sen oikeasti hallitsee, mutta powerpointia nyt osaa käyttää "kuka vaan" niin että voi käden reippaasti nostaa; tavoite on lähinnä pitää homma simppelinä ja slaidit lyhyinä ja siihen vähän aidaa sekaan ja kiva tausta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Voivoi noita joitakin kilpailijoita tuolla, kun eivät raukat ymmärrä, että se liian aikainen omaan pussiin pelaaminen sekä negailmapiirin luominen ei ole loppuun asti kantanut yhdelläkään diili-kaudella. Sointu Borg oli ehkä pieni poikkeus tästä, mutta hänen kohdallaan taisikin käydä kuitenkin niin, että riittävästi liittolaisia ja tehtävien voittamisia avitti eteenpäin. Runtua hänkin sai käytöksestään välillä, ja muutenkin hämmästyttävä valinta voittajaksi Jaajolta.

Omaa etua ja kilpailua tottakai pitää miettiä, mutta ei missään nimessä aihuttaa riitoja, koska siten joutuu kaikista helpoiten tiputettavien joukkoon tuomariston eteen kun tehtävän häviää.
 

J.Petke

Jäsen
Mun mielestä Jaajolta ihan hyvä pointti tuo Excel, Powerpoint ei ehkä niinkään. Jos et ole entisissä duuneissa joutunut käyttämään exceliä missään vaiheessa, herää kysymys siitä, kuinka paljon olet oikeasti joutunut analysoimaan dataa/lukuja ja miettimään trendejä niiden perusteella. Eli se ongelma ehkä on enemmän sen Excelin käytön takana vs. pelkästään kaavojen syöttämisessa sheetille. Tuo taas kuuluu nimenomaan operatiivisen johtajan ydinosaamiseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missasinko jotain, mutta mistä tiimit sai nää hienot logot, paidat ja rekvisiitat peleihin liittyen?

Luulen että Rovio oli isommin mukana mutta kaikkia tehtävässä avustavia graafikkoja ei lähetyksessä näytetty, itse aikahan oli sen verran lyhyt ettei oikeasti kovin konkreettista kerkeisi tekemään joukkueet
 

Schadowan

Jäsen
Luulen että Rovio oli isommin mukana mutta kaikkia tehtävässä avustavia graafikkoja ei lähetyksessä näytetty, itse aikahan oli sen verran lyhyt ettei oikeasti kovin konkreettista kerkeisi tekemään joukkueet

Joka avaa kysymyksen, että olikohan pelien konseptit ja ulkonen asu jne jo ennalta päätetty tai ainakin annettu tietyt raamit. Ettei vaan pelkkää "sparrausta", kun pystymetsästä otetaan tyyppejä "keksimään" peli, joka on jo sellaisenaan aika haastava tehtävä - luultavasti haastavin tähän mennessä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kaikkien spoilerien keskellä myös hieman asiaa tämän viikon jaksosta. Akin jengi kaatui Kämppi-ajatukseen tällä kertaa ja toki myös (jälleen) älyttömiin aikamääreisiin. Atte tällä kertaa oikeassa, että tärkeää lukita jokin sopiva paikka, eikä takertua yhteen lokaatioon, josta ei saatu heti edes tietoa onnistuuko vai ei. Loppujen lopuksi meinasivat klaarata tehtävän taas Mikon kontaktin avulla, mutta tuon kosahtaessa käteen jäikin vain hävikkiä.

Toisessa tiimissä Wenla lähti tekemään omaa juttuaan laput silmillä ja Viljami ja Tiina turhaan odottivat kaarella lapa ylhäällä syöttöä. Jotenkin tätä kautta kuvaavaa, että yhteistyökumppaneita kusettamallakin voi voittaa tehtävän, vaikka itse tasting taisi onnistunut tapahtuma ollakin. Yleisössä toki oli jälleen Viljamin naisystävää yms ja rahaa saatiin pääasiassa myymällä suklaata rajusti alihintaan osallistujille sekä yrityksille joululahjoina, jotka pilaantuvat ennen joulua.

Anna lähti kotiin, vaikka Mikko ei oikein muuta saanut aikaan kun epäonnistuneen kaupan. Kokonaisuutta ajatellen en uskonut Annalla riittävän päätyyn asti muutenkaan, mutta mielenkiintoista nähdä joko Mikko paljastaa finaalipaikan takaavat aseensa ensi jaksossa. Myös Aki vs Atte -kaksikon välille on kehittynyt pientä vääntöä, mielenkiintoista seurata kumpi ottaa tilanteessa niskalenkin.
 

Barney

Jäsen
Kaikkien spoilerien keskellä myös hieman asiaa tämän viikon jaksosta. Akin jengi kaatui Kämppi-ajatukseen tällä kertaa ja toki myös (jälleen) älyttömiin aikamääreisiin. Atte tällä kertaa oikeassa, että tärkeää lukita jokin sopiva paikka, eikä takertua yhteen lokaatioon, josta ei saatu heti edes tietoa onnistuuko vai ei. Loppujen lopuksi meinasivat klaarata tehtävän taas Mikon kontaktin avulla, mutta tuon kosahtaessa käteen jäikin vain hävikkiä.
No kyllä mä enemmän lähtisin etsimään syyllistä häviöön tuosta Mikon hankkimasta "ostajasta". Kurikassakin yllätyttiin, kun joku ei ollutkaan sitten loppujen lopuksi valmis maksamaan 7000 euroa jostain helvetin suklaatastingista. Ja mitään varasuunnitelmaa ei tietenkään oltu edes mietitty. Vaikka tuo kauppa olisi mennyt läpi, niin ei tuo kovin hyvää kuvaa olisi antanut tuosta suklaabrändistä, kun yhden kilpailijan tutulta saadaan ihan älytön summa, jolla kilpailu voitetaan. Toisella joukkueella oli ihan hyviä elementtejä, mutta vähän sekoiluksi se sitten meni ja taas vedätettiin rahaa antamatta maksajille mitään lisäarvoa.

Tietenkin aikataulu on tiukka, mutta jos mietitään tuon tehtävän toteuttamista, niin tuon Akin joukkueen hankkima tila ja Akin vetämä suklaatasting (kunhan ehtii vetää kokonaan) menisivät jatkoon. Toiselta joukkueelta ottaisin nuo somevaikuttajat mukaan. Sitten hankkisin jonkun nimisponsorin tapahtumalle, joka saisi rahalleen vastineeksi sekä näkyvyyttä näiden vaikuttajien someissa että myös ohjelman ansiosta TV:ssä.

Jos mietitään, että yhden vaikuttajan somepäivityksen hinta on satoja, isoimpien vaikuttajien kohdalla jopa tuhansia euroja, ja heitä saadaan useampi paikalle, mihin lisätään vielä TV-näkyvyys isossa ohjelmassa, niin tuo olisi erittäin houkutteleva paketti jollekin yritykselle ja hinta olisi myös sen mukainen. Toki noiden vaikuttajien hommaaminen voisi olla ilman kontakteja vaikeaa, mutta olisi heillekin täkynä näkyvyys isossa tv-ohjelmassa ja sitä kautta mahdollisesti seuraajamäärien nousu.

Tuossa diilissä olisivat kaikki osapuolet voittaneet:

Kilpailijat: saisivat hyvän tuloksen ja laadukkaan tapahtuman aikaiseksi
Suklaafirma: saisivat tyylikkään tapahtuman brändilleen, mainostusta somessa ja hyvät rahat
Sponsorifirma: saisivat paljon näkyvyyttä itselleen ja mikäli kyseessä olisi joku jollain tapaa suklaaseen yhdistettävä asia, niin saisivat myös hyvää mielikuvamainontaa hyödykkeelleen
Vaikuttajat: saisivat mahdollisesti tv-näkyvyyttä, kivan illan laadukkaassa suklaatastingissa kivassa paikassa ja lisäksi vielä suklaata kotiinviemisiksi.
 

Stigu

Jäsen
Joo, jakson parasta antia oli tosiaankin Akin sulaminen. Hänen onnekseen tuolla on selkeästi paskempia pelaajia vielä aika liuta, joten tippumisvaaraa ei ole. Mutta olen huomaavinani, että tuon täydellisen kuoren alla ei kaikki olekaan hyvin. Kaverin ongelma taitaa olla sama kuin minulla aikoinaan jonkun duuni-nokkeluustestianalyysin mukaan: Takertuu pikkuasioihin. Fistpumpit ovat nyt vahtuneet "olen pettynyt kannan vastuun"-mantraan.

Marketing Directorin (tjsp) olikin aika poistua, tyyppi oli todella valju, ja taisi päästä näin pitkälle pelkästään olemalla sievä ja hiljaa. Kyllä mä toivoisin, että Mikkokin nostaisi kytkintä. Puheet tuntuvat olevan koko ajan kovemmat kuin teot. Ja Atte on symppis, mutta ei voi millään voittaa tuolla "suunnitelmat on perseestä säveltäminen as we go on hyvä"-mentaliteettilla.

Toivoisin muuten että viimeistään viimeisessä jaksossa Jaajolta tulisi insertissä vihdoinkin se pissa tuon penthouse-ikkunaston edessä. Kaveri on nyt koko kauden tihrustanut siihen malliin, että pissan luulisi tulevan, mutta vaikka kuinka koitan katsoa pysäytyskuvista, ei keltaista lätäkköä näy missään.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Nämä tehtävät ja säännöt niissä ovat samaa tasoa, kuin Jaajon ja kumppaneiden ymmärrys heidän analysointia seuratessaan. Kaikki ohjelmassa olevat tekevät varmasti itsestään yksinkertaisemman tuntuisia, kuin varmasti oikeassa elämässä ovat. Ei kai kukaan sitten taas katsoisi formaattia, jos tehtävät olisi suunniteltu niin, että siellä oikeasti parhaimmat menestyvät ilman tuttaviaan, joille sitten soittelevat jne. Toisaalta olisi mielenkiintoista katsoa Diili, jossa on huippuammattilaiset arvioimassa ja tehtävät sellaisia, joissa ei menesty suhteilla, vaan osaamisella ja johtamisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös