Kaikkien spoilerien keskellä myös hieman asiaa tämän viikon jaksosta. Akin jengi kaatui Kämppi-ajatukseen tällä kertaa ja toki myös (jälleen) älyttömiin aikamääreisiin. Atte tällä kertaa oikeassa, että tärkeää lukita jokin sopiva paikka, eikä takertua yhteen lokaatioon, josta ei saatu heti edes tietoa onnistuuko vai ei. Loppujen lopuksi meinasivat klaarata tehtävän taas Mikon kontaktin avulla, mutta tuon kosahtaessa käteen jäikin vain hävikkiä.
No kyllä mä enemmän lähtisin etsimään syyllistä häviöön tuosta Mikon hankkimasta "ostajasta". Kurikassakin yllätyttiin, kun joku ei ollutkaan sitten loppujen lopuksi valmis maksamaan 7000 euroa jostain helvetin suklaatastingista. Ja mitään varasuunnitelmaa ei tietenkään oltu edes mietitty. Vaikka tuo kauppa olisi mennyt läpi, niin ei tuo kovin hyvää kuvaa olisi antanut tuosta suklaabrändistä, kun yhden kilpailijan tutulta saadaan ihan älytön summa, jolla kilpailu voitetaan. Toisella joukkueella oli ihan hyviä elementtejä, mutta vähän sekoiluksi se sitten meni ja taas vedätettiin rahaa antamatta maksajille mitään lisäarvoa.
Tietenkin aikataulu on tiukka, mutta jos mietitään tuon tehtävän toteuttamista, niin tuon Akin joukkueen hankkima tila ja Akin vetämä suklaatasting (kunhan ehtii vetää kokonaan) menisivät jatkoon. Toiselta joukkueelta ottaisin nuo somevaikuttajat mukaan. Sitten hankkisin jonkun nimisponsorin tapahtumalle, joka saisi rahalleen vastineeksi sekä näkyvyyttä näiden vaikuttajien someissa että myös ohjelman ansiosta TV:ssä.
Jos mietitään, että yhden vaikuttajan somepäivityksen hinta on satoja, isoimpien vaikuttajien kohdalla jopa tuhansia euroja, ja heitä saadaan useampi paikalle, mihin lisätään vielä TV-näkyvyys isossa ohjelmassa, niin tuo olisi erittäin houkutteleva paketti jollekin yritykselle ja hinta olisi myös sen mukainen. Toki noiden vaikuttajien hommaaminen voisi olla ilman kontakteja vaikeaa, mutta olisi heillekin täkynä näkyvyys isossa tv-ohjelmassa ja sitä kautta mahdollisesti seuraajamäärien nousu.
Tuossa diilissä olisivat kaikki osapuolet voittaneet:
Kilpailijat: saisivat hyvän tuloksen ja laadukkaan tapahtuman aikaiseksi
Suklaafirma: saisivat tyylikkään tapahtuman brändilleen, mainostusta somessa ja hyvät rahat
Sponsorifirma: saisivat paljon näkyvyyttä itselleen ja mikäli kyseessä olisi joku jollain tapaa suklaaseen yhdistettävä asia, niin saisivat myös hyvää mielikuvamainontaa hyödykkeelleen
Vaikuttajat: saisivat mahdollisesti tv-näkyvyyttä, kivan illan laadukkaassa suklaatastingissa kivassa paikassa ja lisäksi vielä suklaata kotiinviemisiksi.