Sen verran voin valottaa, että Diilin kisaajille on annettu ohje selvittää tuollaisten ex tempore -käyntien kohdalla aina se kuvauslupa. Se on siis jokaisessa tehtävässä voimassa juuri siksi, että osa tehtävistä vaatii tuollaista sompailua siellä sun täällä. Eli kun menevät jonnekin firman tiloihin, ovat kysyneet etukäteen puhelimitse kuvausluvat ja kun käppäilevät kadulla ja muilla julkisilla paikoilla, varmistavat kuviin tulevilta etukäteen, että haluavat näkyä ohjelmassa.
Tuo on se tausta, jota vasten tätä edellistäkin jaksoa tulee peilata. Kannattaa katsoa Nooran ilmettä kun hän ensimmäisen kerran huomaa, että nämä kaksi kisaajaa käyttävät puhelinta tietoisesti muuhunkin kuin siihen normaaliin kuvauslupa-asiaan. Selkeästi sellainen ilme, että "ei jumalauta urpot, ohjelman formaattiin kuuluvat asiat eivät saa näkyä kamerassa". Tuota puhelimen käyttölupaa ei haluttu tuoda mukaan ohjelmaan, mutta oli vähän pakko. Tarkoitus ja tavoite oli jakso, jossa kukaan ei käytä puhelinta mihinkään ja kuvauslupien kyselyt jäävät leikkausvaiheessa pois, kuten aina normaalistikin. Samasta kielii se kolmannen (ei-suhmuroivan) kilpailijan huomautus siitä, että kaikki keskustelut nauhoitetaan.
Nämä kaksi kiinni jäänyttä kisaajaa siis mokasivat ihan uskomattoman typerällä tavalla.
Mitä tulee tuohon auton myyntiin, niin samaa mieltä että sitä sääntöä olisi suonut painotettavan selkeämmin. Veikkaan, että kisaajille tuo on avattu paremmin kuin mitä katsojille näkyi, jos ei muuten niin tuottajan ja ohjaajan toimesta. Itse olen ollut realityssä kisaamassa, ja säännöt tehtiin kyllä hyvin selviksi joka kerralla. Tässä tuotannossa on vastuutehtävissä samoja henkilöitä, kuin siinä jossa itse olin mukana.