Mainos

Jaajon Diili

  • 311 234
  • 1 543

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Onko todellakin näin kuiva kausi, ettei edes keskustelu säily hengissä?
Vähän on semmoinen maku, että kaikki on nähty.

Jos nyt voittajaa pitäisi veikata niin vahvimpia on Clarissa ja Sirly. Henkan tyylistä ei voi olla tykkäämättä myöskään. Aina on 100% lasissa ja tekee kovaa myyntihommaa. En tiedä sitten onko osaamiskenttä vähän kapea niin kuin itsekkin vähän uumoili viime jaksossa.

Mikko on myös tekijämiehiä kuten myös Jarno, mutta ei ehkä persoonia ole niin miellyttäviä. Dora on oikein aurinkoinen ja tuntuu, että ei jää osaamisesta kiinni. Erityisen hyvä esiintyjä.
 

theZ

Jäsen
Onko todellakin näin kuiva kausi, ettei edes keskustelu säily hengissä?

On. Koko kilpailu on jo niin epäselvä ettei mitään käsitystä millaista ihmistä tuossa edes haetaan. Edelliskaudella Petri saattoi hyvinkin olla monelta osin osaavampi finalisteista, mutta ei epäilystäkään etteikö Jaajon tarkoitusperiin Sointu ollut huomattavasti sopivampi voittaja. Sen verran luontevammin Sointu pystyy esiintymään julkisuudessa.

Tällä kaudella tuolla on Clarissa ja Dora jotka pystyisivät esiintymään kohtuullisen luontevasti ja sopivan Jaajon brändiin. Jotain Henkkaa on vaan todella vaikea nähdä julkisuudessa viihtyvänä. Sirlyllä voi olla potentiaalia. Mikko ja Jarno varmasti osaavat jotain, mutta eihän noista kumpikaan ole sitä tyyppiä joita Jaajo voi kutsua tapahtumiinsa pyörittämään show'ta.

Taustalla pitäisi olla joku bisnesidea näillä kaikilla. Luvattu summa 20k on vaan niin huumoria että tuo tuskin paljon painaa. Joko siellä painaa Jaajon ja kavereidensa nykyisten firmojen edun maksimointi (sen lisäksi että koko ohjelma käytännössä markkinoi niitä) jolloin siihen valitaan voittajaksi joku Clarissa/Dora. Tai jos se bisnesidea painaa vaakakupissa suuresti niin tuntuu vähän idioottimaiselta ettei sitä ideaa ole otettu persoonien rinnalle kilpailuun ollenkaan. Voittoa on vaikea jakaa sen pohjalta kun asia ei ole noussut esiin mitenkään vaikka kaiken järjen mukaan Jaajon kannattaisi investoida nimenomaan sinne missä bisnesidea on paras.

Oma arvaus on, että Jaajo ottaa siitä vaan "uuden Soinnun" eli Clarissan tai Doran joilla kompetenssi riittää mutta heidät voi laittaa turvallisin mielin juontamaan jonkun Extreme Runin tai pitämään avajaispuheen uuden Briccon avajaisissa. Toinen vaihtoehto on se, että tasa-arvon nimissä ei voida valita parasta kun jo edelliskaudella voittaja oli edustavan näköinen nainen joka on hyvä esiintyjä ja voittajaksi arvotaan joku Henkka tai Mikko ja jos normaalisti diilivoittaja unohtuu parissa vuodessa niin nyt sama toteutuu parissa kuukaudessa. 20k lapaseen ja Visma Payn aktivointikoodi joka jäänee käyttämättä.

Diilissä oli vielä järkeä kun haettiin selkeästi johonkin pestiin henkilöä. Nyt kun ei tosiaan tiedä edes mitä haetaan niin ei vaan jaksa kiinnostaa. Viime kaudella olin jo sitä mieltä, että Petri oli Sointua osaavampi mutta Sointu kokonaisuutena sopivampi keulakuvaksi nykyisessä somemaailmassa joten voittajasta ei pitänyt olla epäselvyyttä. Tällä kaudella Jaajon asemassa kiinnostaisi nimenomaan ne bisnesideat. Kilpailua seuratessa kun on käynyt hyvin selväksi, että se bisnesidea voi olla vaikkapa kahvikupillisten myynti kadulla niin vaikeapa se sellaiseen on antaa 20k vaikka olisi kuinka hyvin pärjännyt kisassa. Huomaa noista tehtävistäkin jo, että käytännössä tehtävät saa Jaajon halutessa menemään tulokseltaan "tasan" ja siten johtoryhmän eteen saa juuri ne kilpailijat jotka haluaa. Joten aitoa mahdollisuutta voittaa olemalla vaan kilpailussa parempi ei ole. Leikkaamalla saa tarvittaessa kaiken näyttämään sopivalta vaikka olisi kuinka ylivoimainen.
 

Ruutu8

Jäsen
On kyllä ollut nykyinen menossa oleva Diilin huonoin kausi, ainakin ellei aika ole täydellisesti kullannut muistoja.

Todella tasapaksua porukkaa, esim jäljellä oleva mimmikolmikko on hyvinkin samasta puusta veistetty. Hymyillään kilpaa valkaistuilla hampailla ja varmaan suurimpana tavoitteena ohjelmaan tullessa on ollut someseuraajien lisääminen omille kanavilleen.

Miesten puolelta taas mukana on yksi perinteinen myyntitykki (Henri), joka hyökkää kimppuun jo kaapin tuulikaapissa. Sinänsä tykkään miehen tyylistä, jotenkin hänestä paistaa suurin kiima voittaa tämä hömpänpömppä.
Jarno puolestaan on kiltti ja hyväsydäminen keski-ikäinen perheenisän prototyyppi, jonka vahvuudet edelleen vähän hakusessa.
Kolmikon täydentää ylimielinen ja pönäkkä rokkiukkeli, joka kontakteillaan on muutaman tehtävän omalle jengilleen vienyt. Muuten Mikon suurimmat saavutukset on lähinnä piilovittuilua kilpakumppaneilleen sekä nasevia kommentteja johtoryhmässä.

En tiedä ketä edes näistä toivoisin voittoon. Kuitenkin totaalisen harmaa kausi, jossa ei toistaiseksi yksinään tehtävä ole muodostunut millään tavalla klassikoksi. Kavereille soitellaan ja kontakteja hyödynnetään. Ehkä se on sitten sitä nykyaikaista meininkiä, jota näissä Diileissä haetaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uusimmasta(?) Gigantti-jaksosta:
Kerrankin kun siitä kavereille soittelusta olisi ollut merkittävää apua, niin sitä ei käytetty? Eli olisi soittanut kaikki ystävät ja suvunmiehet ostamaan niitä kalleimpia telkkareita (ja kahden päivän päästä palautus). Ei tuota ainakaan mainittu että olisi kielletty.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Kyllähän vähän ohjelman mielenkiintoa syö, kun jo ensimmäisen jakson jälkeen näki ketkä tulevat taistelemaan finaalipaikasta ja näiden ulkopuolelta ei löytynyt hirveästi viihdyttäviä hahmoja. Mieluummin sitä katseli viime kaudella rock your dayta sekoilemassa kuin tällä kaudella Veeraa ihan väärässä paikassa.

Tuo Vili oli ihan fiksu kaveri ja hänellä selvästi oli samanlainen käsitys kilpailijoiden tasosta kuin itselläni. Alusta asti on ollut selvää, että voitosta taistelevat Henkka, Sirly, Dora ja Clarissa. Mikko on nostanut kisan edetessä vähän profiilia ja Jarno on jostain ihmeen syystä vielä mukana. Itse laittaisin rahani Doran voiton puolesta, jos johonkin hevoseen pitäisi sijoittaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On. Koko kilpailu on jo niin epäselvä ettei mitään käsitystä millaista ihmistä tuossa edes haetaan.

Joo ja kun eihän voittajakaan oikeastaan voita kun "mainetta ja kunniaa" niin vähän jää auki että mitä tässä edes haetaan, se myös kyllä tasossa näkynyt. Aika harmaata massaa ollut. Paljon aina puhutaan kuitenkin lähetyksissä esimerkiksi johtajuudesta mutta sitten joku Henkka voi vetää tehtävät ihan perseelleen ja olla tosi heikko johtajan roolissa, mutta suoraan aina jatkoon, paljon taitaa se bisnesidea taustalla vaikuttaa siihen että kenet päästetään jatkoon. Aika paljon tuntuu olevan että moni "suolataan" pihalle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Keskustelun aktiivisuutta on itselläkin hillinnyt se, että ei ole ollut sitä "ei köyhille" lankaa ollenkaan. Ei halua tosiaan spoilata mitään ja vaikeaa taas palata edellisten tehtävien tilanteisiin enää samalla fiiliksellä kun tietää jo seuraavan viikon metkut.

Aikas yllättävä semifinaali voisi sanoa. Tuntuu jopa siltä, kuin tarkoituksella Jaajo olisi tiputtanut pois kaksi selvästi kovinta tekijää.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vähän surulliselta näyttää, että Jatkiksen seurannassa semifinaalijakso herätti yksittäisiä viestejä ja Twitterissäkin taisi olla tasan 0 twiittiä, vaikka jakso on ollut Ruutuplussalaisilla katsottavissa jo toista vai kolmatta viikkoa. Ilmeisesti jakso tulee ulos vasta ensi viikolla, joten laitan omat ajatukset semifinaalista spoilereiden sisään.

Koko semifinaalijakso oli todella uuvuttava ja tylsä. Olisi ollut mukavaa kuulla kilpailijoiden pitchaamiset edes suunnilleen kokonaan, mutta nyt mentiin sillä kaavalla, että pitchauksesta leikeltiin ohjelmaan yksittäisiä kommentteja ja asiantuntijan roolia vetävät businessenkelit heittivät kommenttejaan heti niihin väleihin. Oli tosi vaikea seurata ja verrata esityksiä, koska esimerkiksi lukuja ja arvioita oman bisneksen kehittymisestä ei saatu kaikilta.

Dora liikeidea: taas yksi hääsivusto, jonka tarkoituksena olisi yhdistää yritykset ja naimisiin menevät pariskunnat. Koko homma pyörisi parin myyjän avulla yritysten puolella ja asiakkaiden puolella vaikuttajamarkkinoinnilla, missä Dora napsisi provikat "kaikilta", eli arvatenkin niin yrityksiltä kuin myös kuluttajilta. Omaa alustaa korostettiin tosi paljon, eli koko homma olisi tarkoitus leipoa jonkun sovelluksen päälle.

Henkka: Henkan yritys lähtisi ulkoistamaan vientiä, eli 4400e/kk maksua vastaan yritys auttaa yrityksiä tekemään kauppaa ulkomaille ja hakemaan sieltä kasvua. Tämä taisi olla tuomariston mielestä ehkä pisimmälle viety ajatus semifinalistien osalta.

Shirly: Shirlyllä taas oli semifinaalin surkein esitys, johon hänen oma uskonsa lakkasi täysin jo pitchauksen aikana. Vaikka Shirlyllä on merkittävä kokemus matkailu- ja ravitsemusalalta, hänen liikeideansa perustui autobisnekseen. Koko idea vaikutti tosi nopeasti kyhätyltä ja sen hän myönsikin rivien välissä, koska ajatus oli ilmeisesti syntynyt hiljattain omien autokauppojen yhteydessä. Shirlyn tavoitteena oli ratkaista autokaupan ongelma, missä etenkin naisten on vaikea löytää itselleen sopivaa myytävää autoa ilman ulkoista apua. Tähän ongelmaan Shirly sitten tyrkytti vain lisää ulkoista apua, eli hänen yrityksensä toimisi jonkinlaisessa välikädessä ostamassa asiakkaan tarpeisiin sopivaa autoa. Shirly hoki pitchauksessa jatkuvasti virtuaalimaailmaa, jota yritys hyödyntäisi, mutta sen varsinainen merkitys jäi ainakin tv-ohjelman katsojille mysteeriksi.

Clarissa: Lähes samanlainen idea kuin Doralla, mutta aiheena oli häiden sijasta lemmikit. Clarissalta saatiin ohjelmaan asti vähän enemmän lukuja, eli tavoitteena oli napata prosentti koko 1,5 miljardin arvoisesta lemmikkibisneksestä. Tähän bisnesenkelit sanoivat aina nätisti, että odotuksia kannattaa pudottaa reilusti alaspäin.

Mikko: Pakko sanoa, ei pienintäkään hajua mikä tuon kiertävän sirkusteltan idea oli. Mikko luottaisi kotimaan matkailuun koronan jälkeisenä aikakautena, eli jokin tapahtuma kiertäisi Suomea ja jokaisella paikkakunnalla paikalliset tekisivät ohjelmaa ihmisille, jotka liikkuisivat sirkusteltan mukana. Toisin kuin Shirly, Mikon itseluottamus piti kyllä loppuun asti ja hän oli itse sitä mieltä, ettei vain osannut pitchata tarpeeksi hyvin.

Johtoryhmä: Jaajo, Toni ja Noora sanoivat yllättävän suoraan, että semifinaalin liikeideat ovat ihan paskoja eikä mitään käyttistä niille :D Ainakin minulla olo oli vähän sellainen, että onko tässä nyt vedetty matto koko kauden alta. Melko varmasti pudonneiden kilpailijoiden osalta olisi saatu parempia liikeideoita, mutta Shirlyn tyyliin aivan varmasti moni oli liikkeellä hyvin alkeellisella ja hätäisesti kyhätyllä idealla. Lopulta johtoryhmä päätti pudottaa ensiksi Shirlyn, sitten vähän yllättävämmin Doran ja Henkan, jolla oli kenties semifinaalin vahvin liikeidea.

Finaalia varten ei ole mitään odotuksia, koska voittaja on tiedetty jo aikaa sitten. Voittaja on rekisteröinyt yrityksen Diili-finaalin aikoihin ja tätä on jo jonkin aikaa riepoteltu eri foorumeilla. Eikä valinta yllätä myöskään siitä syystä, että Clarissan isä on Jaajon kavereita, Clarissa on ollut joskus promoamassa Jaajon VirtualTravelleria, Diilin tuottaja/castaaja on Clarissan miehen Eetu Pöystin hyviä kavereita ja samainen tuottaja taisi olla myös Clarissan polttareissa vieraana :D puhumattakaan sitten siitä, että Jaajo saa tiimiinsä taas yhden viehättävän näköisen naikkosen, joka pysynee otsikoissa läpi vuoden.

Tuskin tulee kolmatta Jaajon Diiliä ainakaan tällä toisen kauden formaatilla, jos koko kausi perustuu liikeideoihin ja ne ovat tuota tasoa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mullakin on liikeideoita esim.

- Fennovoiman hanhikivityömaan muunnos padel-kentiksi
- Applikaatio, joka kertoo milloin kannattaisi leikata kainalokarvat ja muutkin tarpeen mukaan, ansainta tulee siitä että käyttäjille on kk maksu ja sheiverifirmojen mainoksista sitten toinen mokoma
- NATO T paitojen jälleenmyynti
- Jaajon parhaat pieruvitsit cd levynä markkinoille; Jaajo - The Very Best of Farts

Siis sellaista paskaa näköjään kelpaa, että nämä mahtuisi joukkoon täysin. Kauhea kausi.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Vähän surulliselta näyttää, että Jatkiksen seurannassa semifinaalijakso herätti yksittäisiä viestejä ja Twitterissäkin taisi olla tasan 0 twiittiä, vaikka jakso on ollut Ruutuplussalaisilla katsottavissa jo toista vai kolmatta viikkoa. Ilmeisesti jakso tulee ulos vasta ensi viikolla, joten laitan omat ajatukset semifinaalista spoilereiden sisään.

Koko semifinaalijakso oli todella uuvuttava ja tylsä. Olisi ollut mukavaa kuulla kilpailijoiden pitchaamiset edes suunnilleen kokonaan, mutta nyt mentiin sillä kaavalla, että pitchauksesta leikeltiin ohjelmaan yksittäisiä kommentteja ja asiantuntijan roolia vetävät businessenkelit heittivät kommenttejaan heti niihin väleihin. Oli tosi vaikea seurata ja verrata esityksiä, koska esimerkiksi lukuja ja arvioita oman bisneksen kehittymisestä ei saatu kaikilta.

Dora liikeidea: taas yksi hääsivusto, jonka tarkoituksena olisi yhdistää yritykset ja naimisiin menevät pariskunnat. Koko homma pyörisi parin myyjän avulla yritysten puolella ja asiakkaiden puolella vaikuttajamarkkinoinnilla, missä Dora napsisi provikat "kaikilta", eli arvatenkin niin yrityksiltä kuin myös kuluttajilta. Omaa alustaa korostettiin tosi paljon, eli koko homma olisi tarkoitus leipoa jonkun sovelluksen päälle.

Henkka: Henkan yritys lähtisi ulkoistamaan vientiä, eli 4400e/kk maksua vastaan yritys auttaa yrityksiä tekemään kauppaa ulkomaille ja hakemaan sieltä kasvua. Tämä taisi olla tuomariston mielestä ehkä pisimmälle viety ajatus semifinalistien osalta.

Shirly: Shirlyllä taas oli semifinaalin surkein esitys, johon hänen oma uskonsa lakkasi täysin jo pitchauksen aikana. Vaikka Shirlyllä on merkittävä kokemus matkailu- ja ravitsemusalalta, hänen liikeideansa perustui autobisnekseen. Koko idea vaikutti tosi nopeasti kyhätyltä ja sen hän myönsikin rivien välissä, koska ajatus oli ilmeisesti syntynyt hiljattain omien autokauppojen yhteydessä. Shirlyn tavoitteena oli ratkaista autokaupan ongelma, missä etenkin naisten on vaikea löytää itselleen sopivaa myytävää autoa ilman ulkoista apua. Tähän ongelmaan Shirly sitten tyrkytti vain lisää ulkoista apua, eli hänen yrityksensä toimisi jonkinlaisessa välikädessä ostamassa asiakkaan tarpeisiin sopivaa autoa. Shirly hoki pitchauksessa jatkuvasti virtuaalimaailmaa, jota yritys hyödyntäisi, mutta sen varsinainen merkitys jäi ainakin tv-ohjelman katsojille mysteeriksi.

Clarissa: Lähes samanlainen idea kuin Doralla, mutta aiheena oli häiden sijasta lemmikit. Clarissalta saatiin ohjelmaan asti vähän enemmän lukuja, eli tavoitteena oli napata prosentti koko 1,5 miljardin arvoisesta lemmikkibisneksestä. Tähän bisnesenkelit sanoivat aina nätisti, että odotuksia kannattaa pudottaa reilusti alaspäin.

Mikko: Pakko sanoa, ei pienintäkään hajua mikä tuon kiertävän sirkusteltan idea oli. Mikko luottaisi kotimaan matkailuun koronan jälkeisenä aikakautena, eli jokin tapahtuma kiertäisi Suomea ja jokaisella paikkakunnalla paikalliset tekisivät ohjelmaa ihmisille, jotka liikkuisivat sirkusteltan mukana. Toisin kuin Shirly, Mikon itseluottamus piti kyllä loppuun asti ja hän oli itse sitä mieltä, ettei vain osannut pitchata tarpeeksi hyvin.

Johtoryhmä: Jaajo, Toni ja Noora sanoivat yllättävän suoraan, että semifinaalin liikeideat ovat ihan paskoja eikä mitään käyttistä niille :D Ainakin minulla olo oli vähän sellainen, että onko tässä nyt vedetty matto koko kauden alta. Melko varmasti pudonneiden kilpailijoiden osalta olisi saatu parempia liikeideoita, mutta Shirlyn tyyliin aivan varmasti moni oli liikkeellä hyvin alkeellisella ja hätäisesti kyhätyllä idealla. Lopulta johtoryhmä päätti pudottaa ensiksi Shirlyn, sitten vähän yllättävämmin Doran ja Henkan, jolla oli kenties semifinaalin vahvin liikeidea.

Finaalia varten ei ole mitään odotuksia, koska voittaja on tiedetty jo aikaa sitten. Voittaja on rekisteröinyt yrityksen Diili-finaalin aikoihin ja tätä on jo jonkin aikaa riepoteltu eri foorumeilla. Eikä valinta yllätä myöskään siitä syystä, että Clarissan isä on Jaajon kavereita, Clarissa on ollut joskus promoamassa Jaajon VirtualTravelleria, Diilin tuottaja/castaaja on Clarissan miehen Eetu Pöystin hyviä kavereita ja samainen tuottaja taisi olla myös Clarissan polttareissa vieraana :D puhumattakaan sitten siitä, että Jaajo saa tiimiinsä taas yhden viehättävän näköisen naikkosen, joka pysynee otsikoissa läpi vuoden.

Tuskin tulee kolmatta Jaajon Diiliä ainakaan tällä toisen kauden formaatilla, jos koko kausi perustuu liikeideoihin ja ne ovat tuota tasoa.
Vastaan tähän spoilerilla, vai onko jo kaikki tähänastiset jaksot kaikkien katsottavissa?

Mietin tuota ihan samaa, kun tajusin että täähän on sen tennismies Jari Hedmanin tytär. Ainakin jossain vaiheessa Jaajo kävi paljonkin Hedmanin kanssa tennistä pelaamassa, joten onhan tää nyt aika naurettavaakin että tämä tytär nousee piikkipaikalle.

Olen ilmeisesti katsonut väärää ohjelmaa tai sitten en ymmärrä mistään mitään, mutta eikö Dora ja Henkka olisi pitäneet olla tuolla kärkikaksikossa? Mielestäni tuli jo aikaa sitten selväksi että Jaajo ja neuvonantajat eivät halua Mikon kanssa tehdä bisnestä osin hänen luonteensa vuoksi. Silti kaveri nostettiin tuohon finaaliin tätä Clarissaa vastaan?

Jaajo tykkää näistä nuorista, innokkaista naisista ja heitä on varmasti helppo ohjailla kaikennäköisiin t-paidan pakkaushommiin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vastaan tähän spoilerilla, vai onko jo kaikki tähänastiset jaksot kaikkien katsottavissa?

Mietin tuota ihan samaa, kun tajusin että täähän on sen tennismies Jari Hedmanin tytär. Ainakin jossain vaiheessa Jaajo kävi paljonkin Hedmanin kanssa tennistä pelaamassa, joten onhan tää nyt aika naurettavaakin että tämä tytär nousee piikkipaikalle.

Olen ilmeisesti katsonut väärää ohjelmaa tai sitten en ymmärrä mistään mitään, mutta eikö Dora ja Henkka olisi pitäneet olla tuolla kärkikaksikossa? Mielestäni tuli jo aikaa sitten selväksi että Jaajo ja neuvonantajat eivät halua Mikon kanssa tehdä bisnestä osin hänen luonteensa vuoksi. Silti kaveri nostettiin tuohon finaaliin tätä Clarissaa vastaan?

Jaajo tykkää näistä nuorista, innokkaista naisista ja heitä on varmasti helppo ohjailla kaikennäköisiin t-paidan pakkaushommiin.
Olisi pitänyt ainakin Henkan olla finaalissa, miksei Dorakin (Clarissan paikalla). Henkan pudotus oli outo, etenkin kun hänen ideansa oli porukan paras ja toisaalta Jaajo on tykännyt hänen aidosta halustaan voittaa. Dora putosi finaalista varmaankin siksi, että hän on niin identtinen kisaaja Clarissan kanssa, ihan liikeideaa myöten.

Foliohatturapinoiden kera väitän Mikon marssineen finaaliin silkasta viihteestä, sillä jo viime vuonna Diilin finaali keräsi paljon hämmästelyä, kun nuori ja kaunis nainen voitti kokeneen keski-ikäisen miehen. Asetelmien toistoa, paitsi sillä erolla, että Petri oli viime kaudella oikeasti hyvä ja mukava, Mikko kun on vuorostaan antanut aika kyrvän kuvan itsestään. En usko että Jaajo olisi valinnut Mikkoa voittajaksi, vaikka tällä olisi ollut liikeideanaan kultamunia muniva hanhi.

Clarissa on voittajana melkoinen kopio Soinnusta. Kaunis nuori nainen - tsek. Oma ura jo taustalla, eli ei jää tyhjän päälle Jaajon kelkassa - tsek. Aiemmat kontaktit Jaajoon - tsek. Tunnettu isä - tsek. Tunnettu miesystävä - tsek. Laajat kontaktit - tsek.

Kolmannella kaudella olisikin virkistävää nähdä, jos voittaja olisi Jaajoa vanhempi mies tai nainen, kotoisin tuppukylästä ja ohut somepreenes, mutta muuten asiansa pirun hyvin osaava kaveri (Petri Matero vol2).
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Vähän surulliselta näyttää, että Jatkiksen seurannassa semifinaalijakso herätti yksittäisiä viestejä ja Twitterissäkin taisi olla tasan 0 twiittiä, vaikka jakso on ollut Ruutuplussalaisilla katsottavissa jo toista vai kolmatta viikkoa. Ilmeisesti jakso tulee ulos vasta ensi viikolla, joten laitan omat ajatukset semifinaalista spoilereiden sisään.

Koko semifinaalijakso oli todella uuvuttava ja tylsä. Olisi ollut mukavaa kuulla kilpailijoiden pitchaamiset edes suunnilleen kokonaan, mutta nyt mentiin sillä kaavalla, että pitchauksesta leikeltiin ohjelmaan yksittäisiä kommentteja ja asiantuntijan roolia vetävät businessenkelit heittivät kommenttejaan heti niihin väleihin. Oli tosi vaikea seurata ja verrata esityksiä, koska esimerkiksi lukuja ja arvioita oman bisneksen kehittymisestä ei saatu kaikilta.

Dora liikeidea: taas yksi hääsivusto, jonka tarkoituksena olisi yhdistää yritykset ja naimisiin menevät pariskunnat. Koko homma pyörisi parin myyjän avulla yritysten puolella ja asiakkaiden puolella vaikuttajamarkkinoinnilla, missä Dora napsisi provikat "kaikilta", eli arvatenkin niin yrityksiltä kuin myös kuluttajilta. Omaa alustaa korostettiin tosi paljon, eli koko homma olisi tarkoitus leipoa jonkun sovelluksen päälle.

Henkka: Henkan yritys lähtisi ulkoistamaan vientiä, eli 4400e/kk maksua vastaan yritys auttaa yrityksiä tekemään kauppaa ulkomaille ja hakemaan sieltä kasvua. Tämä taisi olla tuomariston mielestä ehkä pisimmälle viety ajatus semifinalistien osalta.

Shirly: Shirlyllä taas oli semifinaalin surkein esitys, johon hänen oma uskonsa lakkasi täysin jo pitchauksen aikana. Vaikka Shirlyllä on merkittävä kokemus matkailu- ja ravitsemusalalta, hänen liikeideansa perustui autobisnekseen. Koko idea vaikutti tosi nopeasti kyhätyltä ja sen hän myönsikin rivien välissä, koska ajatus oli ilmeisesti syntynyt hiljattain omien autokauppojen yhteydessä. Shirlyn tavoitteena oli ratkaista autokaupan ongelma, missä etenkin naisten on vaikea löytää itselleen sopivaa myytävää autoa ilman ulkoista apua. Tähän ongelmaan Shirly sitten tyrkytti vain lisää ulkoista apua, eli hänen yrityksensä toimisi jonkinlaisessa välikädessä ostamassa asiakkaan tarpeisiin sopivaa autoa. Shirly hoki pitchauksessa jatkuvasti virtuaalimaailmaa, jota yritys hyödyntäisi, mutta sen varsinainen merkitys jäi ainakin tv-ohjelman katsojille mysteeriksi.

Clarissa: Lähes samanlainen idea kuin Doralla, mutta aiheena oli häiden sijasta lemmikit. Clarissalta saatiin ohjelmaan asti vähän enemmän lukuja, eli tavoitteena oli napata prosentti koko 1,5 miljardin arvoisesta lemmikkibisneksestä. Tähän bisnesenkelit sanoivat aina nätisti, että odotuksia kannattaa pudottaa reilusti alaspäin.

Mikko: Pakko sanoa, ei pienintäkään hajua mikä tuon kiertävän sirkusteltan idea oli. Mikko luottaisi kotimaan matkailuun koronan jälkeisenä aikakautena, eli jokin tapahtuma kiertäisi Suomea ja jokaisella paikkakunnalla paikalliset tekisivät ohjelmaa ihmisille, jotka liikkuisivat sirkusteltan mukana. Toisin kuin Shirly, Mikon itseluottamus piti kyllä loppuun asti ja hän oli itse sitä mieltä, ettei vain osannut pitchata tarpeeksi hyvin.

Johtoryhmä: Jaajo, Toni ja Noora sanoivat yllättävän suoraan, että semifinaalin liikeideat ovat ihan paskoja eikä mitään käyttistä niille :D Ainakin minulla olo oli vähän sellainen, että onko tässä nyt vedetty matto koko kauden alta. Melko varmasti pudonneiden kilpailijoiden osalta olisi saatu parempia liikeideoita, mutta Shirlyn tyyliin aivan varmasti moni oli liikkeellä hyvin alkeellisella ja hätäisesti kyhätyllä idealla. Lopulta johtoryhmä päätti pudottaa ensiksi Shirlyn, sitten vähän yllättävämmin Doran ja Henkan, jolla oli kenties semifinaalin vahvin liikeidea.

Finaalia varten ei ole mitään odotuksia, koska voittaja on tiedetty jo aikaa sitten. Voittaja on rekisteröinyt yrityksen Diili-finaalin aikoihin ja tätä on jo jonkin aikaa riepoteltu eri foorumeilla. Eikä valinta yllätä myöskään siitä syystä, että Clarissan isä on Jaajon kavereita, Clarissa on ollut joskus promoamassa Jaajon VirtualTravelleria, Diilin tuottaja/castaaja on Clarissan miehen Eetu Pöystin hyviä kavereita ja samainen tuottaja taisi olla myös Clarissan polttareissa vieraana :D puhumattakaan sitten siitä, että Jaajo saa tiimiinsä taas yhden viehättävän näköisen naikkosen, joka pysynee otsikoissa läpi vuoden.

Tuskin tulee kolmatta Jaajon Diiliä ainakaan tällä toisen kauden formaatilla, jos koko kausi perustuu liikeideoihin ja ne ovat tuota tasoa.
Mikä tän perustetun firman nimi on?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Tämä suuri kiinnostus tätä kautta kohtaan on saanut innoittamaan Jaajon 3. kauden toteutumiseen, ja haku on auennut. Hiphei!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä suuri kiinnostus tätä kautta kohtaan on saanut innoittamaan Jaajon 3. kauden toteutumiseen, ja haku on auennut. Hiphei!
Ilmeisesti tällä kertaa olisi ihan oikea työpaikka tarjolla.

"Diili tulee taas, hae mukaan!​

Oletko sinä liike-elämän monitaituri, luova markkinointiguru, visionäärinen bisnesnero, ansioitunut tapahtuma-alan konkari, piinkova numeronikkari tai kenties intoa täynnä oleva myyntitykki? Vai jopa täydellinen sekoitus kaikkia näitä?
Nyt on mahdollisuutesi osallistua maailman kovimpaan työhaastatteluun, sillä Jaajo Linnonmaa etsii tällä kertaa yritysryppäälleen operatiivista johtajaa, eli Jaajoa Jaajon rinnalle.
Voittaja lunastaa ansaitun paikkansa Jaajon tulevana oikeana kätenä ja saa näköala- sekä työpaikan yritysmaailman kuumimpaan kärkeen.
Täytä hakemus ja tee unelmistasi totta."
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Diiliin liittyen YouTubesta löytyy upattuna Hjalliksen kaksi ensimmäistä kautta kokonaan. Hieman oli maailma tuolloin erilainen.

Kun vielä saisi Sarasvuon ajan, se vasta jytää olikin.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilmeisesti tällä kertaa olisi ihan oikea työpaikka tarjolla.

"Diili tulee taas, hae mukaan!​

Oletko sinä liike-elämän monitaituri, luova markkinointiguru, visionäärinen bisnesnero, ansioitunut tapahtuma-alan konkari, piinkova numeronikkari tai kenties intoa täynnä oleva myyntitykki? Vai jopa täydellinen sekoitus kaikkia näitä?
Nyt on mahdollisuutesi osallistua maailman kovimpaan työhaastatteluun, sillä Jaajo Linnonmaa etsii tällä kertaa yritysryppäälleen operatiivista johtajaa, eli Jaajoa Jaajon rinnalle.
Voittaja lunastaa ansaitun paikkansa Jaajon tulevana oikeana kätenä ja saa näköala- sekä työpaikan yritysmaailman kuumimpaan kärkeen.
Täytä hakemus ja tee unelmistasi totta."
Tuleekohan Jaajolle taas yllärinä että voittajalle pitää maksaa sitten oikeaa palkkaa.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Olen katsonut vanhoja Diilejä. Kakkoskaudesta takana kolme ja onhan tää ihan eri luokan viihdettä. Suoranaista tykistystä, Raaka-Arskoineen ja sääntöukkoineen. Ja Jethrolla meno päällä :D
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Nämä Jaajon diilit ovat saaneet ainakin itseni vähentämään kiinnostusta aiemmin tykkäämästäni formaatista. Osallistujat ovat mukana mainostamassa omia oikeita töitään. Jaajolla ei puolestaan ole tarjolla kuin "kontakteja" ja "enkelisijoittajia". Tylsää verrattuna edellisiin kausiin - saatikka jenkkiversioon.

Jaajoon verrattuna vaikkapa tämän kauden Henkka voisi tulla vetäjäksi. Hänellä kun on oikeita yrityksiä omilla rahoillaan vedettävänä ja on tunnustanut jo että tarvitsee ympärilleen fiksuja ihmisiä tekemään yhdessä töitä, koska hän osaa "vain myydä". Jaajohan ei oikeasti tarvitse ketään, kun omatkin bisnekset pitää hyväksyttää aina sijoittajilla.

Näillä näkymin kolmas kausi ei tuo mitään uutta näkökulmaa tuohon.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Näillä näkymin kolmas kausi ei tuo mitään uutta näkökulmaa tuohon.
Eiköhän Jaajon jokaiselle omalle firmalle ja viritykselle ole korvamerkattu ensi kaudella oma jaksonsa tehtävän muodossa, jolloin Jaajon yksi bisnes kerrallaan saa sen noin 1,5 tuntia mainosaikaa. Enää puuttuisi joku Diili Extra joka tulisi jokaisen jakson jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös