Vähän on semmoinen maku, että kaikki on nähty.Onko todellakin näin kuiva kausi, ettei edes keskustelu säily hengissä?
Onko todellakin näin kuiva kausi, ettei edes keskustelu säily hengissä?
Onko todellakin näin kuiva kausi, ettei edes keskustelu säily hengissä?
On. Koko kilpailu on jo niin epäselvä ettei mitään käsitystä millaista ihmistä tuossa edes haetaan.
Vastaan tähän spoilerilla, vai onko jo kaikki tähänastiset jaksot kaikkien katsottavissa?Vähän surulliselta näyttää, että Jatkiksen seurannassa semifinaalijakso herätti yksittäisiä viestejä ja Twitterissäkin taisi olla tasan 0 twiittiä, vaikka jakso on ollut Ruutuplussalaisilla katsottavissa jo toista vai kolmatta viikkoa. Ilmeisesti jakso tulee ulos vasta ensi viikolla, joten laitan omat ajatukset semifinaalista spoilereiden sisään.
Koko semifinaalijakso oli todella uuvuttava ja tylsä. Olisi ollut mukavaa kuulla kilpailijoiden pitchaamiset edes suunnilleen kokonaan, mutta nyt mentiin sillä kaavalla, että pitchauksesta leikeltiin ohjelmaan yksittäisiä kommentteja ja asiantuntijan roolia vetävät businessenkelit heittivät kommenttejaan heti niihin väleihin. Oli tosi vaikea seurata ja verrata esityksiä, koska esimerkiksi lukuja ja arvioita oman bisneksen kehittymisestä ei saatu kaikilta.
Dora liikeidea: taas yksi hääsivusto, jonka tarkoituksena olisi yhdistää yritykset ja naimisiin menevät pariskunnat. Koko homma pyörisi parin myyjän avulla yritysten puolella ja asiakkaiden puolella vaikuttajamarkkinoinnilla, missä Dora napsisi provikat "kaikilta", eli arvatenkin niin yrityksiltä kuin myös kuluttajilta. Omaa alustaa korostettiin tosi paljon, eli koko homma olisi tarkoitus leipoa jonkun sovelluksen päälle.
Henkka: Henkan yritys lähtisi ulkoistamaan vientiä, eli 4400e/kk maksua vastaan yritys auttaa yrityksiä tekemään kauppaa ulkomaille ja hakemaan sieltä kasvua. Tämä taisi olla tuomariston mielestä ehkä pisimmälle viety ajatus semifinalistien osalta.
Shirly: Shirlyllä taas oli semifinaalin surkein esitys, johon hänen oma uskonsa lakkasi täysin jo pitchauksen aikana. Vaikka Shirlyllä on merkittävä kokemus matkailu- ja ravitsemusalalta, hänen liikeideansa perustui autobisnekseen. Koko idea vaikutti tosi nopeasti kyhätyltä ja sen hän myönsikin rivien välissä, koska ajatus oli ilmeisesti syntynyt hiljattain omien autokauppojen yhteydessä. Shirlyn tavoitteena oli ratkaista autokaupan ongelma, missä etenkin naisten on vaikea löytää itselleen sopivaa myytävää autoa ilman ulkoista apua. Tähän ongelmaan Shirly sitten tyrkytti vain lisää ulkoista apua, eli hänen yrityksensä toimisi jonkinlaisessa välikädessä ostamassa asiakkaan tarpeisiin sopivaa autoa. Shirly hoki pitchauksessa jatkuvasti virtuaalimaailmaa, jota yritys hyödyntäisi, mutta sen varsinainen merkitys jäi ainakin tv-ohjelman katsojille mysteeriksi.
Clarissa: Lähes samanlainen idea kuin Doralla, mutta aiheena oli häiden sijasta lemmikit. Clarissalta saatiin ohjelmaan asti vähän enemmän lukuja, eli tavoitteena oli napata prosentti koko 1,5 miljardin arvoisesta lemmikkibisneksestä. Tähän bisnesenkelit sanoivat aina nätisti, että odotuksia kannattaa pudottaa reilusti alaspäin.
Mikko: Pakko sanoa, ei pienintäkään hajua mikä tuon kiertävän sirkusteltan idea oli. Mikko luottaisi kotimaan matkailuun koronan jälkeisenä aikakautena, eli jokin tapahtuma kiertäisi Suomea ja jokaisella paikkakunnalla paikalliset tekisivät ohjelmaa ihmisille, jotka liikkuisivat sirkusteltan mukana. Toisin kuin Shirly, Mikon itseluottamus piti kyllä loppuun asti ja hän oli itse sitä mieltä, ettei vain osannut pitchata tarpeeksi hyvin.
Johtoryhmä: Jaajo, Toni ja Noora sanoivat yllättävän suoraan, että semifinaalin liikeideat ovat ihan paskoja eikä mitään käyttistä niille :D Ainakin minulla olo oli vähän sellainen, että onko tässä nyt vedetty matto koko kauden alta. Melko varmasti pudonneiden kilpailijoiden osalta olisi saatu parempia liikeideoita, mutta Shirlyn tyyliin aivan varmasti moni oli liikkeellä hyvin alkeellisella ja hätäisesti kyhätyllä idealla. Lopulta johtoryhmä päätti pudottaa ensiksi Shirlyn, sitten vähän yllättävämmin Doran ja Henkan, jolla oli kenties semifinaalin vahvin liikeidea.
Finaalia varten ei ole mitään odotuksia, koska voittaja on tiedetty jo aikaa sitten. Voittaja on rekisteröinyt yrityksen Diili-finaalin aikoihin ja tätä on jo jonkin aikaa riepoteltu eri foorumeilla. Eikä valinta yllätä myöskään siitä syystä, että Clarissan isä on Jaajon kavereita, Clarissa on ollut joskus promoamassa Jaajon VirtualTravelleria, Diilin tuottaja/castaaja on Clarissan miehen Eetu Pöystin hyviä kavereita ja samainen tuottaja taisi olla myös Clarissan polttareissa vieraana :D puhumattakaan sitten siitä, että Jaajo saa tiimiinsä taas yhden viehättävän näköisen naikkosen, joka pysynee otsikoissa läpi vuoden.
Tuskin tulee kolmatta Jaajon Diiliä ainakaan tällä toisen kauden formaatilla, jos koko kausi perustuu liikeideoihin ja ne ovat tuota tasoa.
Vastaan tähän spoilerilla, vai onko jo kaikki tähänastiset jaksot kaikkien katsottavissa?
Mietin tuota ihan samaa, kun tajusin että täähän on sen tennismies Jari Hedmanin tytär. Ainakin jossain vaiheessa Jaajo kävi paljonkin Hedmanin kanssa tennistä pelaamassa, joten onhan tää nyt aika naurettavaakin että tämä tytär nousee piikkipaikalle.
Olen ilmeisesti katsonut väärää ohjelmaa tai sitten en ymmärrä mistään mitään, mutta eikö Dora ja Henkka olisi pitäneet olla tuolla kärkikaksikossa? Mielestäni tuli jo aikaa sitten selväksi että Jaajo ja neuvonantajat eivät halua Mikon kanssa tehdä bisnestä osin hänen luonteensa vuoksi. Silti kaveri nostettiin tuohon finaaliin tätä Clarissaa vastaan?
Jaajo tykkää näistä nuorista, innokkaista naisista ja heitä on varmasti helppo ohjailla kaikennäköisiin t-paidan pakkaushommiin.
Mikä tän perustetun firman nimi on?Vähän surulliselta näyttää, että Jatkiksen seurannassa semifinaalijakso herätti yksittäisiä viestejä ja Twitterissäkin taisi olla tasan 0 twiittiä, vaikka jakso on ollut Ruutuplussalaisilla katsottavissa jo toista vai kolmatta viikkoa. Ilmeisesti jakso tulee ulos vasta ensi viikolla, joten laitan omat ajatukset semifinaalista spoilereiden sisään.
Koko semifinaalijakso oli todella uuvuttava ja tylsä. Olisi ollut mukavaa kuulla kilpailijoiden pitchaamiset edes suunnilleen kokonaan, mutta nyt mentiin sillä kaavalla, että pitchauksesta leikeltiin ohjelmaan yksittäisiä kommentteja ja asiantuntijan roolia vetävät businessenkelit heittivät kommenttejaan heti niihin väleihin. Oli tosi vaikea seurata ja verrata esityksiä, koska esimerkiksi lukuja ja arvioita oman bisneksen kehittymisestä ei saatu kaikilta.
Dora liikeidea: taas yksi hääsivusto, jonka tarkoituksena olisi yhdistää yritykset ja naimisiin menevät pariskunnat. Koko homma pyörisi parin myyjän avulla yritysten puolella ja asiakkaiden puolella vaikuttajamarkkinoinnilla, missä Dora napsisi provikat "kaikilta", eli arvatenkin niin yrityksiltä kuin myös kuluttajilta. Omaa alustaa korostettiin tosi paljon, eli koko homma olisi tarkoitus leipoa jonkun sovelluksen päälle.
Henkka: Henkan yritys lähtisi ulkoistamaan vientiä, eli 4400e/kk maksua vastaan yritys auttaa yrityksiä tekemään kauppaa ulkomaille ja hakemaan sieltä kasvua. Tämä taisi olla tuomariston mielestä ehkä pisimmälle viety ajatus semifinalistien osalta.
Shirly: Shirlyllä taas oli semifinaalin surkein esitys, johon hänen oma uskonsa lakkasi täysin jo pitchauksen aikana. Vaikka Shirlyllä on merkittävä kokemus matkailu- ja ravitsemusalalta, hänen liikeideansa perustui autobisnekseen. Koko idea vaikutti tosi nopeasti kyhätyltä ja sen hän myönsikin rivien välissä, koska ajatus oli ilmeisesti syntynyt hiljattain omien autokauppojen yhteydessä. Shirlyn tavoitteena oli ratkaista autokaupan ongelma, missä etenkin naisten on vaikea löytää itselleen sopivaa myytävää autoa ilman ulkoista apua. Tähän ongelmaan Shirly sitten tyrkytti vain lisää ulkoista apua, eli hänen yrityksensä toimisi jonkinlaisessa välikädessä ostamassa asiakkaan tarpeisiin sopivaa autoa. Shirly hoki pitchauksessa jatkuvasti virtuaalimaailmaa, jota yritys hyödyntäisi, mutta sen varsinainen merkitys jäi ainakin tv-ohjelman katsojille mysteeriksi.
Clarissa: Lähes samanlainen idea kuin Doralla, mutta aiheena oli häiden sijasta lemmikit. Clarissalta saatiin ohjelmaan asti vähän enemmän lukuja, eli tavoitteena oli napata prosentti koko 1,5 miljardin arvoisesta lemmikkibisneksestä. Tähän bisnesenkelit sanoivat aina nätisti, että odotuksia kannattaa pudottaa reilusti alaspäin.
Mikko: Pakko sanoa, ei pienintäkään hajua mikä tuon kiertävän sirkusteltan idea oli. Mikko luottaisi kotimaan matkailuun koronan jälkeisenä aikakautena, eli jokin tapahtuma kiertäisi Suomea ja jokaisella paikkakunnalla paikalliset tekisivät ohjelmaa ihmisille, jotka liikkuisivat sirkusteltan mukana. Toisin kuin Shirly, Mikon itseluottamus piti kyllä loppuun asti ja hän oli itse sitä mieltä, ettei vain osannut pitchata tarpeeksi hyvin.
Johtoryhmä: Jaajo, Toni ja Noora sanoivat yllättävän suoraan, että semifinaalin liikeideat ovat ihan paskoja eikä mitään käyttistä niille :D Ainakin minulla olo oli vähän sellainen, että onko tässä nyt vedetty matto koko kauden alta. Melko varmasti pudonneiden kilpailijoiden osalta olisi saatu parempia liikeideoita, mutta Shirlyn tyyliin aivan varmasti moni oli liikkeellä hyvin alkeellisella ja hätäisesti kyhätyllä idealla. Lopulta johtoryhmä päätti pudottaa ensiksi Shirlyn, sitten vähän yllättävämmin Doran ja Henkan, jolla oli kenties semifinaalin vahvin liikeidea.
Finaalia varten ei ole mitään odotuksia, koska voittaja on tiedetty jo aikaa sitten. Voittaja on rekisteröinyt yrityksen Diili-finaalin aikoihin ja tätä on jo jonkin aikaa riepoteltu eri foorumeilla. Eikä valinta yllätä myöskään siitä syystä, että Clarissan isä on Jaajon kavereita, Clarissa on ollut joskus promoamassa Jaajon VirtualTravelleria, Diilin tuottaja/castaaja on Clarissan miehen Eetu Pöystin hyviä kavereita ja samainen tuottaja taisi olla myös Clarissan polttareissa vieraana :D puhumattakaan sitten siitä, että Jaajo saa tiimiinsä taas yhden viehättävän näköisen naikkosen, joka pysynee otsikoissa läpi vuoden.
Tuskin tulee kolmatta Jaajon Diiliä ainakaan tällä toisen kauden formaatilla, jos koko kausi perustuu liikeideoihin ja ne ovat tuota tasoa.
Mikä tän perustetun firman nimi on?
Ilmeisesti tällä kertaa olisi ihan oikea työpaikka tarjolla.Tämä suuri kiinnostus tätä kautta kohtaan on saanut innoittamaan Jaajon 3. kauden toteutumiseen, ja haku on auennut. Hiphei!
Diiliin liittyen YouTubesta löytyy upattuna Hjalliksen kaksi ensimmäistä kautta kokonaan. Hieman oli maailma tuolloin erilainen.
Diiliin liittyen YouTubesta löytyy upattuna Hjalliksen kaksi ensimmäistä kautta kokonaan. Hieman oli maailma tuolloin erilainen.
Tuleekohan Jaajolle taas yllärinä että voittajalle pitää maksaa sitten oikeaa palkkaa.Ilmeisesti tällä kertaa olisi ihan oikea työpaikka tarjolla.
"Diili tulee taas, hae mukaan!
Oletko sinä liike-elämän monitaituri, luova markkinointiguru, visionäärinen bisnesnero, ansioitunut tapahtuma-alan konkari, piinkova numeronikkari tai kenties intoa täynnä oleva myyntitykki? Vai jopa täydellinen sekoitus kaikkia näitä?
Nyt on mahdollisuutesi osallistua maailman kovimpaan työhaastatteluun, sillä Jaajo Linnonmaa etsii tällä kertaa yritysryppäälleen operatiivista johtajaa, eli Jaajoa Jaajon rinnalle.
Voittaja lunastaa ansaitun paikkansa Jaajon tulevana oikeana kätenä ja saa näköala- sekä työpaikan yritysmaailman kuumimpaan kärkeen.
Täytä hakemus ja tee unelmistasi totta."
Eiköhän Jaajon jokaiselle omalle firmalle ja viritykselle ole korvamerkattu ensi kaudella oma jaksonsa tehtävän muodossa, jolloin Jaajon yksi bisnes kerrallaan saa sen noin 1,5 tuntia mainosaikaa. Enää puuttuisi joku Diili Extra joka tulisi jokaisen jakson jälkeen.Näillä näkymin kolmas kausi ei tuo mitään uutta näkökulmaa tuohon.