Mainos

Jaajon Diili

  • 311 027
  • 1 543

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän Jaajon jokaiselle omalle firmalle ja viritykselle ole korvamerkattu ensi kaudella oma jaksonsa tehtävän muodossa, jolloin Jaajon yksi bisnes kerrallaan saa sen noin 1,5 tuntia mainosaikaa. Enää puuttuisi joku Diili Extra joka tulisi jokaisen jakson jälkeen.

Ensinäkin eiköhän joka maan diili perustu enemmän tai vähemmän eri "omien" firmojen esittelyyn, mutta sitä tässä koitin edes lopulta googlettaa mitä Jaajo omistaa ja lopulta yllättävän vähän, Parinsadan tonnin t-paita bisnes ja sitten yrityksiä jotka liittyy omiin juontoihin ja esiintymisiin. Muutamasta baari/ravintolasta osuudet ja exremerun. Esim. korjaamosta jota taidettiin esitellä jaajon omistamana taisi omistaa tuosta 10% osuuden. Isoimpia projekteja jotka ei liity omiin päivätöihin taitaa olla tuo Kolla joka viime diilissä perustettiin.

Tuossa uudessa diilissä ilmeisesti siis etsitään "Jaajoa jaajon paikalle", mietin vaan mitä tuo sitten sisältäisi, jotain osa-aikaisia hommia jossa postittelet t-paitoja ja vastailet sähköposteihin sihteerinä?
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Ensinäkin eiköhän joka maan diili perustu enemmän tai vähemmän eri "omien" firmojen esittelyyn, mutta sitä tässä koitin edes lopulta googlettaa mitä Jaajo omistaa ja lopulta yllättävän vähän, Parinsadan tonnin t-paita bisnes ja sitten yrityksiä jotka liittyy omiin juontoihin ja esiintymisiin. Muutamasta baari/ravintolasta osuudet ja exremerun. Esim. korjaamosta jota taidettiin esitellä jaajon omistamana taisi omistaa tuosta 10% osuuden. Isoimpia projekteja jotka ei liity omiin päivätöihin taitaa olla tuo Kolla joka viime diilissä perustettiin.

Tuossa uudessa diilissä ilmeisesti siis etsitään "Jaajoa jaajon paikalle", mietin vaan mitä tuo sitten sisältäisi, jotain osa-aikaisia hommia jossa postittelet t-paitoja ja vastailet sähköposteihin sihteerinä?
Nimenomaan tämä. Jaajo tavallaan larppaa bisnesmogulia ja tienaa sillä itsessään ihan mukavasti. Uskoisin, että Jaajo kuittaa ihan riittävän palkkashekin jo pelkästään Aamulypsyn tekemisestä. Kaikki muu kikkailu on tavallaan siihen päälle extraa. Sitä ei kuitenkaan käy kieltäminen, että hän on ollut merkittävässä roolissa Radio Suomipopin ja koko Nelosen nousun aikana.

Olen aina miettinyt sitä, että aika unelmaduuni. Aamulla 6-10 höpiset varmasti mukavan korvauksen saattelemana radiossa ja loppuaika jää kaikelle muulle.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Aika tasainen tuo viisikko oli, joka pääsi semifinaali vaiheeseen. Vähän oli ehkä tylsä jakso tuo semifinaali, mutta tälle kaudella kuitenkin tuo liikeidea oli pääasissa, joten ymmärrettävää. Valinnat finaaliin oli varmasti vaikeat, mutta eiköhän sinne oikea kaksikko mennyt.

Saa nähdä minkälaiset liikeideat noista jalostuu. Potenttiaalia on kuitenkin.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Diilistäpä tuli mieleen, että Kalevassa oli juttu viikonloppuna siitä, että ensimmäisen Diili-kauden voittaja Olli Rikala oli tullut ylikiiminkiläisen venefirman toimitusjohtajaksi.
 
Saa nähdä minkälaiset liikeideat noista jalostuu. Potenttiaalia on kuitenkin.

Itse en oikein näe tuota potentiaalia. Tai ensimmäisenä herää kysymys, että eikö tällaisia firmoja jo ole. Ja jatkokysymyksenä, jos ei ole, niin voisiko olla ettei ole kysyntää?

Kyllähän se paperilla kuulostaa hienolta (ja ennen kaikkea helpolta), että rakennetaan alusta, jossa kysyntä ja tarjonta eli palveluntarjoajat ja asiakkaat kohtaavat. Helppoa kuin mikä. Onpa kysymyksessä hääsuunnittelu, eläinten hoito tai mitä tahansa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Vähän surulliselta näyttää, että Jatkiksen seurannassa semifinaalijakso herätti yksittäisiä viestejä ja Twitterissäkin taisi olla tasan 0 twiittiä, vaikka jakso on ollut Ruutuplussalaisilla katsottavissa jo toista vai kolmatta viikkoa. Ilmeisesti jakso tulee ulos vasta ensi viikolla, joten laitan omat ajatukset semifinaalista spoilereiden sisään.

Koko semifinaalijakso oli todella uuvuttava ja tylsä. Olisi ollut mukavaa kuulla kilpailijoiden pitchaamiset edes suunnilleen kokonaan, mutta nyt mentiin sillä kaavalla, että pitchauksesta leikeltiin ohjelmaan yksittäisiä kommentteja ja asiantuntijan roolia vetävät businessenkelit heittivät kommenttejaan heti niihin väleihin. Oli tosi vaikea seurata ja verrata esityksiä, koska esimerkiksi lukuja ja arvioita oman bisneksen kehittymisestä ei saatu kaikilta.

Dora liikeidea: taas yksi hääsivusto, jonka tarkoituksena olisi yhdistää yritykset ja naimisiin menevät pariskunnat. Koko homma pyörisi parin myyjän avulla yritysten puolella ja asiakkaiden puolella vaikuttajamarkkinoinnilla, missä Dora napsisi provikat "kaikilta", eli arvatenkin niin yrityksiltä kuin myös kuluttajilta. Omaa alustaa korostettiin tosi paljon, eli koko homma olisi tarkoitus leipoa jonkun sovelluksen päälle.

Henkka: Henkan yritys lähtisi ulkoistamaan vientiä, eli 4400e/kk maksua vastaan yritys auttaa yrityksiä tekemään kauppaa ulkomaille ja hakemaan sieltä kasvua. Tämä taisi olla tuomariston mielestä ehkä pisimmälle viety ajatus semifinalistien osalta.

Shirly: Shirlyllä taas oli semifinaalin surkein esitys, johon hänen oma uskonsa lakkasi täysin jo pitchauksen aikana. Vaikka Shirlyllä on merkittävä kokemus matkailu- ja ravitsemusalalta, hänen liikeideansa perustui autobisnekseen. Koko idea vaikutti tosi nopeasti kyhätyltä ja sen hän myönsikin rivien välissä, koska ajatus oli ilmeisesti syntynyt hiljattain omien autokauppojen yhteydessä. Shirlyn tavoitteena oli ratkaista autokaupan ongelma, missä etenkin naisten on vaikea löytää itselleen sopivaa myytävää autoa ilman ulkoista apua. Tähän ongelmaan Shirly sitten tyrkytti vain lisää ulkoista apua, eli hänen yrityksensä toimisi jonkinlaisessa välikädessä ostamassa asiakkaan tarpeisiin sopivaa autoa. Shirly hoki pitchauksessa jatkuvasti virtuaalimaailmaa, jota yritys hyödyntäisi, mutta sen varsinainen merkitys jäi ainakin tv-ohjelman katsojille mysteeriksi.

Clarissa: Lähes samanlainen idea kuin Doralla, mutta aiheena oli häiden sijasta lemmikit. Clarissalta saatiin ohjelmaan asti vähän enemmän lukuja, eli tavoitteena oli napata prosentti koko 1,5 miljardin arvoisesta lemmikkibisneksestä. Tähän bisnesenkelit sanoivat aina nätisti, että odotuksia kannattaa pudottaa reilusti alaspäin.

Mikko: Pakko sanoa, ei pienintäkään hajua mikä tuon kiertävän sirkusteltan idea oli. Mikko luottaisi kotimaan matkailuun koronan jälkeisenä aikakautena, eli jokin tapahtuma kiertäisi Suomea ja jokaisella paikkakunnalla paikalliset tekisivät ohjelmaa ihmisille, jotka liikkuisivat sirkusteltan mukana. Toisin kuin Shirly, Mikon itseluottamus piti kyllä loppuun asti ja hän oli itse sitä mieltä, ettei vain osannut pitchata tarpeeksi hyvin.

Johtoryhmä: Jaajo, Toni ja Noora sanoivat yllättävän suoraan, että semifinaalin liikeideat ovat ihan paskoja eikä mitään käyttistä niille :D Ainakin minulla olo oli vähän sellainen, että onko tässä nyt vedetty matto koko kauden alta. Melko varmasti pudonneiden kilpailijoiden osalta olisi saatu parempia liikeideoita, mutta Shirlyn tyyliin aivan varmasti moni oli liikkeellä hyvin alkeellisella ja hätäisesti kyhätyllä idealla. Lopulta johtoryhmä päätti pudottaa ensiksi Shirlyn, sitten vähän yllättävämmin Doran ja Henkan, jolla oli kenties semifinaalin vahvin liikeidea.

Finaalia varten ei ole mitään odotuksia, koska voittaja on tiedetty jo aikaa sitten. Voittaja on rekisteröinyt yrityksen Diili-finaalin aikoihin ja tätä on jo jonkin aikaa riepoteltu eri foorumeilla. Eikä valinta yllätä myöskään siitä syystä, että Clarissan isä on Jaajon kavereita, Clarissa on ollut joskus promoamassa Jaajon VirtualTravelleria, Diilin tuottaja/castaaja on Clarissan miehen Eetu Pöystin hyviä kavereita ja samainen tuottaja taisi olla myös Clarissan polttareissa vieraana :D puhumattakaan sitten siitä, että Jaajo saa tiimiinsä taas yhden viehättävän näköisen naikkosen, joka pysynee otsikoissa läpi vuoden.

Tuskin tulee kolmatta Jaajon Diiliä ainakaan tällä toisen kauden formaatilla, jos koko kausi perustuu liikeideoihin ja ne ovat tuota tasoa.

Sanoit että semifinaalista höpinät spoilerissa ja sitten päätit paljastaa koko kisan voittajan samassa tekstissä.

Kiitti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sanoit että semifinaalista höpinät spoilerissa ja sitten päätit paljastaa koko kisan voittajan samassa tekstissä.

Kiitti.
Voittaja on oma arvaukseni, eihän sitä ole virallisesti missään ilmoitettu. Spekuloin tiedolla, jota tässäkin ketjussa on jaettu pitkin kautta, eli mitään uutta tuossa ei ollut.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Voittaja on oma arvaukseni, eihän sitä ole virallisesti missään ilmoitettu. Spekuloin tiedolla, jota tässäkin ketjussa on jaettu pitkin kautta, eli mitään uutta tuossa ei ollut.

Kyllä se nyt pieleen meni, vaikket mitään pahaa olisi tarkoittanutkaan. Omaan spoileriinsa olisi kuulunut tuo voittajaa koskeva osuus ja varoitukset eteen että mitä siellä spoilerin alla pohditaan.
 

Stigu

Jäsen
Kyllähän se paperilla kuulostaa hienolta (ja ennen kaikkea helpolta), että rakennetaan alusta, jossa kysyntä ja tarjonta eli palveluntarjoajat ja asiakkaat kohtaavat. Helppoa kuin mikä. Onpa kysymyksessä hääsuunnittelu, eläinten hoito tai mitä tahansa.
Samaa ihmettelen itsekin. Miten helvetissä suunnilllen jokatoisen diililäisen pisnis-idea oli/on palvelualusta? Olisi luullut että tuo edelliskauden Diili-finaalin palvelualustakonsepti olisi ollut tarpeeksi, mutta ei, tälläkin kaudella kaikki ovat sitä mieltä että palvelualusta on kova sana, liittyy se sitten koiranhoitoon, auton hankintaan, hautaustoimintaan, tikanheittoon, runkkaamiseen tai jousipyssyihin.

Itse sain vuosituhannen vaihteen IT-hype-aallon aikana ihan tarpeeksi näistä palvelualusta-ideoista, joita tosin silloin kutsuttiin portaaleiksi. Jo tuolloin, noin 97,5% noista portaalifirmoista ei ikinä onnistut konsepteissaan.

Ja sitten oli tämä Henkan konsepti, jossa hän siis suunnitteli myyvänsä ulkomailla suomalaisten firmojen tuotteita. Jäi hieman epäselväksi, miten hän olisi tuon kaiken tehnyt. Jos esim. minä olisin halunnut Henkan firman myyvän venäläisiä perseensuristimia Ugandassa, miten Henkka olisi sen tehnyt?

No, tosin ei kyllä hirveän paljon parempi ollut tuo "telttakunta kiertää Suomea"-konseptikaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, tosin ei kyllä hirveän paljon parempi ollut tuo "telttakunta kiertää Suomea"-konseptikaan.

Periaatessa tuo oli kuitenkin ainut idea joka voidaan toteuttaa järkevästi ilman "isoja" rahapanoksia ja hyödyntää myös Jaajon omaa osaamista ja kontakteja.

Palvelualustoihin taas voisi kuvitella että tarvitaan paljon rahaa ja jos ei itsellä ole osaamista tuohon niin sieltä voi sitten tulla mitä tahansa ja kuinka nopeasti saa toimivan ohjelmiston kasaan, periaatessa se pitäisi olla valmis kun finaali tulee telkkarista ulos jos haluaa hypen hyödyntää.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Näin kesken jakson pystyy jo tietämään kumpi tämän finaalin voittaa. "Vahingossa" väsyneenä poistin koko työn enkä saanut palautettua. Joopajoo...
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Jotenkin oli kuiva kausi. Onko tämä joku vaan suomalainen juttu, että raahataan "investorit" istumaan ja sitten annetaan 20 tonnia ja Visman lisenssit päälle palkinnoksi? Diilin vetäjä tekee aamuradiota ja harrastaa henkilöbrändäystään. Mitään oikeaa bisnestähän ei Jaajo tee.

Viime kaudella jo hävetti katsoa tätä pitsausta ja tänä vuonna toistettiin vaan vanha kaavaa. Ensi kaudelle on jo valinnat menossa, joten meno ei taida muuttua. Jos tosiaan näin on, niin menee boikottiin osaltani sarja.
 

Stigu

Jäsen
Jotenkin oli kuiva kausi. Onko tämä joku vaan suomalainen juttu, että raahataan "investorit" istumaan ja sitten annetaan 20 tonnia ja Visman lisenssit päälle palkinnoksi? Diilin vetäjä tekee aamuradiota ja harrastaa henkilöbrändäystään. Mitään oikeaa bisnestähän ei Jaajo tee.

Viime kaudella jo hävetti katsoa tätä pitsausta ja tänä vuonna toistettiin vaan vanha kaavaa. Ensi kaudelle on jo valinnat menossa, joten meno ei taida muuttua. Jos tosiaan näin on, niin menee boikottiin osaltani sarja.
Kyllä.

Ensinnäkin nuo "investorit". Siellä oli yksi räppäri, yksi näyttelijä ja yksi helmenkalastaja ja jotain muuta hämärää porukkaa. Mitä helvetin investoreita nuo ovat? Ai niin olihan siellä yksi junger, sillä kai on rahaa ainakin pari tonnia.

Sitten nuo "palkinnot": 20 000 investointirahaa ja VISMA PAY:n lisenssi! Siis miksi tuo VISMA PAY-lisenssi edes mainitaan palkintona? Joku perkeleen softalisenssi jolla voi laskea että nyt tuo tyyppi ulkoilutti tuon yhden koiraa siitä menee 140 euroa debittiin ja 200 euroa kredittiin ja nyt tuo yhden koiran kynnet leikattiin syötän sen tähän hienoon systeemiin niin se laskee vuoden lopuksi minulle kuinka paljon rahaa olen kaikenkaikkiaan saanut koirankynnenleikkauksista. Olisiko ainoa syy mainita VISMA PAY:n lisenssi siinä, että VISMA PAY sponsoroi tuota ohjelmaa?

Hirveätä paskaahan tuo on, mutta silti aion kyllä katsoa ensi kaudenkin. Ehkä kaikkein isoin ilo ohjelman seuraamisessa aiheutuu siitä, kun katsoo näitä 23-vuotiaita pisnismoguleita ja heidän lapsenomaisia visioitaan ja itsevarmuuttaan omasta itsestään.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Paskaa! Ensinnäkin, kaikki liikeideat olivat ihan surkeita raakileita ja täysin sijoituskelvottomia. Tuli mieleen jotkut yläasteen yrittäjyyskurssin harjoitustyöt. Satuin katsomaan youtubesta Doran vlogin missä kertoi, että keksi oman liikeideansa hätäpäissään yön pikkutunteina kesken kuvausten. Siis mitä?! Eikö kilpailijoilla nimen omaan pitänyt olla se timanttinen liikeidea taskussa kilpailuun lähdettäessä? Ja entä jos ensimmäisenä tippuneella Alexilla tai jollain muulla ennen semejä tippuneella olisikin ollut oikeasti joku loppuun asti mietitty ja laskettu business suunniteltuna?

Oli taas Suomen sijoitusmaailman terävin kärki näyttävästi edustettuna Salkkari-Katariinasta, Juhana Helmenkalastajasta, Palefacesta ja fitness-Jutasta lähtien. Missähän Jukka Tammi oli tällä kertaa?

Nuorehko kaunis nainen voitti taas kokeneen keski-ikäisen miehen; kaikki voivat tuntea itsensä voimaantuneiksi!
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Hirveätä paskaahan tuo on, mutta silti aion kyllä katsoa ensi kaudenkin. Ehkä kaikkein isoin ilo ohjelman seuraamisessa aiheutuu siitä, kun katsoo näitä 23-vuotiaita pisnismoguleita ja heidän lapsenomaisia visioitaan ja itsevarmuuttaan omasta itsestään.
Juuri näin! Pisnismogulit pyrkimässä henkilöbrändi-Jaajon yritysimperiumiin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä kyllä voi taas kerran kilpailijoita itsetunnon puutteesta syyttää. Kavereilla tommoset täysin puoliväkisin idean tasolla olevat (paskat) bisnekset, jossa ei mitään konkreettista(poislukien tietysti edellisiltana väännetty powerpoint), omaperäistä tai kartoitusta tehty. Yrityksen arvo(jota ei siis ole vielä olemassa) 750k ja 1,5m euroa.

Kyllä aika kova myötähäpeä noiden valuaatioiden kanssa iski kotisohvalle asti. Jos kumpikin olisi pudottanut valuaation kymmeneen prosenttiin esittämästään, niin silti ei olisi kukaan sijoittaja lähtenyt mukaan. Tää koko sijoituskonsepti on ihan helvetin huono ja toivottavasti heivataan hiuksista vittuun diilin formaatista. Kyllä vaatisi nyt ihan eri ukkoa vetämään koko touhua. Jaajo sä saat potkut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Paskaa! Ensinnäkin, kaikki liikeideat olivat ihan surkeita raakileita ja täysin sijoituskelvottomia. Tuli mieleen jotkut yläasteen yrittäjyyskurssin harjoitustyöt. Satuin katsomaan youtubesta Doran vlogin missä kertoi, että keksi oman liikeideansa hätäpäissään yön pikkutunteina kesken kuvausten. Siis mitä?! Eikö kilpailijoilla nimen omaan pitänyt olla se timanttinen liikeidea taskussa kilpailuun lähdettäessä? Ja entä jos ensimmäisenä tippuneella Alexilla tai jollain muulla ennen semejä tippuneella olisikin ollut oikeasti joku loppuun asti mietitty ja laskettu business suunniteltuna?

Ei kai kukaan lähtisi mukaan tuollaiseen sirkukseen jos takataskussa olisi toimiva liikeidea. Kummallakaan Jaajon kaudella ei ole ollut bisneksen kanssa mitään tekemistä ja viihdearvokin kehnonlainen, joten lyhyesti sanottuna kasa paskaa.

Oli taas Suomen sijoitusmaailman terävin kärki näyttävästi edustettuna Salkkari-Katariinasta, Juhana Helmenkalastajasta, Palefacesta ja fitness-Jutasta lähtien. Missähän Jukka Tammi oli tällä kertaa?

Minä kaipailin Jutia, mutta ei tainnut ehtiä kun rillauskausi kiihkeimmillään.

Melkoisia oli sijoittajat. Aloitin katsomaan Mikko meni pitämään omaa presentaatiotaan ja ensimmäisenä tuli mieleen mitä vittua kun näin ketä salissa oli.

Nuorehko kaunis nainen voitti taas kokeneen keski-ikäisen miehen; kaikki voivat tuntea itsensä voimaantuneiksi!

Ja yllättäen voiton vei Jaajon tenniskaverin Jari Hedmanin tytär.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mitä nyt telkkarista näin kummankin ideat niin Mikon tapahtumaidea oli ihan ok mutta millä siitä tilin tekee kun normaalisti Tampereellakin nämä tämäntyyliset markkinat on 'ilmaisia'

Clarissan idea sinänsä myös hyvä kun kaikki joilla on esim koira niin taatusti pitää sovelluksesta mistä vois saada kaikki. Siitä voinee tehdä itselle hyvän pikku bisneksen mutta veikkaan että siinä vaiheessa kun olis uhka isommalle toimijalle niin tapahtuu kilpailun kiristyminen tai lafkan myynti niille.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Kummallakaan Jaajon kaudella ei ole ollut bisneksen kanssa mitään tekemistä ja viihdearvokin kehnonlainen, joten lyhyesti sanottuna kasa paskaa.
Ihan sama kuka tätä käsikirjoitettua teatteria vetää. En ole koskaan pystynyt katsomaan, kuin muutaman jakson kaudessa, sillä myötähäpeä valtaa mielen, eikä kehtaa itseään turhaan kiusata. Ohjelman ja sen "kilpailijoiden" lisäksi tunnen myötähäpeää osin myös ohjelman suurkuluttajia kohtaan, jotka katsovat tätä sirkusta "tosissaan" ja jopa pitävät siitä.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Oli kyllä finaali ihan kautensa näköinen: floppi.
Nuo bisnisideat oli kuin joidenkin tradenomien kurssin ryhmätyö jota varten perustetaan leikkifirmoja, joihin sitten tehdään laskemat ja vähän selvitetään mitä tämmöiseen firmaan sitten kuuluisi ja mitä tukia siihen saa.
Puhumattakaan noista "sijoittajista": Bloggaaja, kilpa-autoilija, näyttelijä, ylen päivystävä kommunisti....

Mikolle sentään pitää antaa kredittiä, että koko idea oli sentään vähän enemmän omalaatuisempi ja vähän edes.. "mietitympi" boxin ulkopuolelta. Clarissan idea taas on varmasti nähty 1092092309 kertaa ja tämmöinen tavallinen tallaajakin voi kuvitella, että ei tuolla ole mitään jakoa menestyä tolla porukalla ja tietotaidolla. Kun ei tuossa oikeastaan ole mitään muuta kuin idea ja se itse työ pitäisi tehdä muualla.
 
Viimeksi muokattu:

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Yksi paskimmista realityistä ikinä. Ei tätä toki kenenkään pitäisi sellaisena ottaa vaan huonoa kesäteatterina ja mainoskimarana kuten aiemminkin. Olisi tosiaan ollut suhteellisen tärkeää kysyä Mikolta että mikä se ansaintamalli ja kulurakenne on ja mitä toistuvaa pohjaa on tarkoitus brändätä? Vastaus ei ole se kympin lippu. Clarissan "ideasta" ei ole mitään sanottavaa kun sitä ei oikein ollut. Sijoittajat nauratti oikein kovasti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jep, kahteen vikaan jaksoon ei tehty oikeastaan mitään. Semifinaalissa esiteltiin "bisnesideoita" näille neuvonantajille, ja finaalissa nämä finalistit kököttivät pöytänsä ääressä suunnittelemassa esitystä. Sitten Jaajon kaverin tyttö voitti.

Onneksi ensi vuonna etsitään taas työntekijää, niin ehkä finaalissakin pitää jotain suorittaa. Isomman tuuletuksen tämä formaatti kyllä kaipaisi. Vähän tuotantoon lisää rahaa, joka mahdollistaisi paremmat tehtävät, ja sitten joku isompi liikemies vetäjäksi. Eikä nyt sen enempää negaa. Jaajo ihan pätevä alallaan, mutta kkovin pientä on tämä hänen liikeimperiuminsa, ei siitä mihinkään pääse. Tästä miesneuvonantajasta olen tykännyt paljonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös