Kolla oli paha epäonnistuminen alusta loppuun. Epäonnistuminen lähti liikkeelle siitä, että verkkokauppaa ei saatu pystyyn sen puolen vuoden aikana, mitä finaalin kuvaamisen ja televisiossa esittämisen välillä ehti mennä. Diilin finaali oli tunnin (vai puolentoista) mittainen mainos television primetimessa, mutta siinä mainostettiin "tyhjää", kun Kolla ei ollut vielä auennut. Nettifoorumeilla puitiin asiaa satojen vai tuhansien viestien verran, mutta se kaikki kiinnostus meni hukkaan, kun kukaan ei päässyt tutustumaan firmaan.
Seuraava kämmi tuli yrityksen nimen suhteen, joka oli kopioitu jostain naapurimaasta. Kiusallisena sattumuksena kopioiduksi tulleen alkuperäisen yrityksen liiketoimintamalli oli lähes identtinen, jolloin hätäisimmät luulivat Jaajon hankkineen Suomen oikeudet firmaan. Lopulta kyseessä oli kuitenkin rehti nimivarkaus, jonka paljastumisen jälkeen Jaajon firma vetosi "työnimeen". Harmi kun en muista mikä se alkuperäinen nimi tuolle palvelulle oli, enkä voi tarkistaa kesän 2021 tapahtumia, mutta nämä ulkomuistista.
Lopulta nimi vaihtui Kollaksi ja palvelu aukeni. Palveluna Kolla ei ollut kovin kummoinen, tuotteet maksoivat aika paljon ja samaan aikaan rahaa keräävät toimijat saivat käteen vain murusia. Muistankohan oikein, että siellä myytiin jotain 25 euron boksereita, joista järjestäjä sai ruhtinaalliset viisi euroa kassaan. Äänikirjapalveluita en viitsi edes mainita, koska eihän niistä kukaan maksa mitään, sillä ilmaisia kokeilujaksoja tuputetaan kaikkialla.
Sitten vielä kirsikkana kakun päälle Jaajon ja Sointun väliset kähnäykset, missä Sointu ei ymmärrettävästi ollut mielissään, kun piti valehdella medialle kehitysjohtajan pestistä, jota ei sitten oikeasti ollut olemassa. Kolla ei työllistänyt kokopäiväisesti ja tätä paikatakseen Sointulle tarjottiin mahdollisuutta ylläpitää Jaajon sometilejä :D
Ihmeen pitkään tuo projekti kesti, kun lähes kolme vuotta siihen jaksettiin panostaa.