18,00 - 10,80 - 3,60 - 5,40 ei ole -2,20 :)
Pointtini on että itselleni lipsahti tuonne samanlainen painovirhe kuin sinulle tuohon laskutoimitukseen. En silti dumaa sinun tekstiäsi vaikka et ymmärtänytkään ideaa ollenkaan, sekoitat tässä nyt vanhaa ideaa jossa ostetaan iso kasa sukkia ja niitä roudataan vanhempien ym. toimesta ympäri Helsinkiä ja maakuntia sukulaisille.
Idea on nimenomaan löytää Arabia, Parikka, Aarikka, Fiskars, kuka tahansa jonka tuotteesta voi pyytää varainhankintakampanjassa x € ja he suostuvat postittamaan sen loppuasiakkaalle hintaan y € jotta sekä alusta että varoja keräävä kohde saavat osuutensa välistä.
Jos tämä on niin paska idea kuin kirjoitat niin miksi n. 30 vuoden ajan on ollut kannattavaa myydä Papan Suklaapatukoita ym. Liettualaisia keksejä 8€ hintaan? Joku tuolla on tehnyt rahaa välistä, ja asian pihvi on nimenomaan varainhankinnassa eli koska luokkaretkeen kerättävä raha on konkreettinen hyvä niin lompakonnyörit avautuvat ylihintaiselle tuotteelle.
Kuten kerroin lopussa viestissäni niin on rajat mihin sitä hintaa voi kasvattaa ja lisäksi prosessi sen sujuvaan tuotantoon poikkeaa suuresti tuosta konsolidaatiosta. Unohtui muuten kuluna vielä maksuista syntyvä veloitus jos pyörii siellä 0,39-0,50 € per transaktio. Joka sekin on nyt upotettu kauppiaan tuotteeseen.
Ja tässä pohtiessa tuli mieleen, että brändillisesti olisi tuollaisilla välisummilla järkevämpää esimerkiksi Iittalalle tuottaa oma "sponssiohjelma". Luotavissa käytännössä ostoskorin puukotuksella, ei vaadi integraatiota Jaajon plattaan jne jne.
Mutta on tämä maailma vekkuliksi mennyt. Koko Diilihän oli vain uuden alustan lanseeraus. Eikä siinäkään tehdä muuta kuin tuodaan ruotsalainen palvelu Suomeen. Ihanko tosissaan joku luulee että tuota ei ole Soinnulle annettu. Vähän toki kusetettiin mutta se on telkkaria.