Järjestyksenvalvojien toiminta

• 108 097
  • 468

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
ipa rules kirjoitti:
Asiakas joka avautuu jo ovella avautuu lisää humaltuneena todennäköisesti vielä lisää ja se voi aiheuttaa isomman kahakan. Ennaltaehkäisevää toimintaa nääs.

Vittumainen = aggressiivinen siis. Tottahan se on, että ammattisilmällä oppii nopeasti näkemään henkilöistä mitä tapahtuu jos tietynlainen asiakastyyppi baariin pääsee. Itse olen hyvinkin vittumainen henkilö, mutta varmaan myöskin ravintoloiden ihanneasiakas, ryyppään rauhassa ja en turhia vonkaa, henkilökunnan kanssa tulee lätistyä mukavia, alalla oppii nopeasti tuntemaan kaikki, oli kaupunki mikä tahansa. Kun on tarpeeksi juotu kotia nukkumaan, oli kello sitten 21.30 tai 03.30. Muutenkin jos kulkisi taksilla himaan grillin kautta tulisi lähdettyä aiemmin välttääkseni jonot, ihan sama mikä humalatila olisi.

Onhan noitakin nähty kun joku megakänninen on sisään päästetty niin pistetään vedonlyönti käyntiin kauanko kestää ennenkuin kun tulee tiskiltä hälytys.

Oli vaan niin hassusti sanottu tuo ylimielinen ja vittumainen, että oli pakko tarttua siihen. Yleensä oikeasti vittumaisilla on aika paljon varaa olla vittumainen. Myöskin massin puolesta.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aatos kirjoitti:
Ainoa mitä kaipaan on legendaarista ovimikkoa; Mamboa naamabaarista/kaupungin valoista.
Meikäläisen nuoruudessa semmoinen ovimikko oli Rane, ensin Kustaa III:ssa ja sittemmin Seurahuoneella.

Ei tosiaankaan mikään kaapin kokoinen mutta hoiteli kaikki näkemäni tilanteet puhumalla ja asenteella. Kepeät mullat.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jeffrey kirjoitti:
Baarihan menee aina kiinni silloin kun anniskeluluvat loppuu, eli aina puoltatuntia ennen "sulkemisaikaa". Onneksi meille on annettu laissa lupa tyhjentää puolituntia "sulkemisajan" jälkeen.

Kertoo aika paljon jos teillä menee säännölliseti kymmentä yli tyhjennyksen kanssa. Kannattaa alkaa kiristämään linjaa vieläkun teillä saa viinaksia myydä.
Tossahan sä oot väärässä, mutta ihan kuin vaan. Suosittelen vaikka anniskelupassin hankkimista, ja kertausta anniskelulainsäädännöstä.

Toi nyt on ongelma kaikissa isommissa paikoissa, talvella varsinkin. Se on helvetin hankala saada sitä muutamaa sataa ihmistä välillä pihalle neljään mennessä, ei se tarvi kuin sen että pari niistä on vähän huonompia lähtemään, pari keksii lähteä vessaan minuuttia vaille ja kolmella ei ole narikkarahaa, mitä pitää vielä lähteä kirjoittamaan kortilla narikasta. Se on aina kuitenkin se muutama viimeinen vaan siinä eteisessä pääsääntöisesti, ja sit kestää se kaikki helvetin kaulaliinojen virittely sun muu vielä sen rotsin saannin jälkeen. Ja eipä kyllä ole mitään pelkoa että meiltä tuon takia olisi luvat menossa.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Simon kirjoitti:
Joskus voi toki olla kyse paloturvallisuusasioista, mutta sitten on kyllä myös nämä ns. imagojonot, jotka ovat perseestä. Juuri pari viikkoa sitten kävin yhdessä kantapaikassani, jonne piti sitten jonotella kymmenisen minsaa pakkasessa. Sisään päästyäni huomasin, että sekä ala- että yläkerrassa oli poikkeuksellisen vähän porukkaa, eli jonotukselle ei ollut mitään syytä. Seuraavalla viikolla menin samaan paikkaan ja porukkaa oli niin helvetisti, eikä lainkaan jonoa ulkona.
Onhan noita imagojonojakin olemassa, mutta usein on ihan kyse siitä, että narikassa vaan kestää se takin naulaan laittaminen ja sen takia sitä jonoa ehtii muodostumaan. Monesti näin käy jos on ollut jonoa jo ennen avaamista, niin siinä menee se oma aikansa ennen kuin se saadaan purettua.

Sunkin tapauksessa voi olla että olet tullut toisella kertaa myöhemmin paikalle, kun paikka on saatu otettua jo suht täyteen. Tulijaa kun ei enää ole esim. kahden aikaan kovin paljoa, ei sitä jonoakaan ehdi muodostumaan.

Mä en ainakaan muista pitkään aikaan stadissa nähneeni imagojonoja, tai edes kuulleeni. Huhujen mukaan pari sedulaa on sitä joskus harrastanut, kun ei ole niin paljoa sitä kävijää ollutkaan paikassa, mutta pakkohan se on saada näyttämään suositulta.

Suosikkijoukkue
AIK
Jonoista.

Paha mennä sanomaan mitään niistä paljon puhutuista imagojonoista, ainakaan itse en ole sellaista ollut koskaan pitämässä, vaan jonon pitämiseen on ihan konkreettinen syy.

Joskus ravintola voi olla täynnä ja uusia asiakkaita otetaan sisälle samalla tahdilla, kuin heitä poistuu. Silloin jonotus kestää. Enempää ei kannata ottaa, kuin mihin on luvat. Ei siellä asiakkaatkaan viihdy, kun paikat on niin tukossa että ei mahdu liikkumaan mihinkään. Puhumattakaan turvallisuuteen liittyvistä syistä.

Vaikka ravintolassa olisi vielä vapaita asiakaspaikkoja narikkaan muodustuu helposti ruuhka, kun sinne tulee samaan aikaan saapuvia ja poistuvia asiakkaita.
Yhden asiakkaan palveleminen narikassa kestää huomattavasti kauemmin, kuin yhden asiakkaan sisälle ottaminen.
Narikan ruuhkautuessa uusia asiakkaita kannattaa ottaa sisälle vasta, kun ruuhka narikassa on saatu purettua.

Ovi vedetään monessa paikassa kiinni myös jos sisällä on joku suurempi kahina tai esim. kiireellinen EA- tapaus. Silloin on monesti kaikki ukot kiinni, joten uusia asiakkaita ei "ehditä" ottaa sisälle(=palvella).

Jeffrey

Jäsen
Rafael kirjoitti:
Kiinnipito-otteila ikäviä vaikutuksia Asikkalassa. Häiriköinyt mies kuoli ravintolaan. Olikohan nämä "ravintolan henkilökuntaan" kuuluneet miehet järjestyksenvalvojia?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200703245903239_uu.shtml

Sitä en tiedä, mutta pelkästään jutun lukeneena uskallan sanoa syyksi sen, että yritetään otteita joita ei osata. Mielestäni tämä on hemmetin huolestuttavaa. Viime kesänä oli Hangossa samanlainen tilanne. Uskallan väittää, että tässäkin tapauksessa "ravintolan henkilökunta" on yrittänyt häirikön ns. hapettamista. Hapettaminen on hemmetin helppoa ja turvallista jos sen osaa, mutta jos sen tekee väärin tulos on juuri uutisenlainen.

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
Jeffrey kirjoitti:
Hapettaminen on hemmetin helppoa ja turvallista jos sen osaa, mutta jos sen tekee väärin tulos on juuri uutisenlainen.

On niitä kuollut poliisienkin kiinnioton yhteydessä, viimeksi muistaakseni vähän ennen vuosituhannen vaihdetta Tampereella. En siksi hirveän innokkaasti julistaisi turvallisuutta, mutta mieluummin noin kuin että lyödään pampulla / muulla käteen sattuvalla otsikkoon.

Ja toinen huomio tosta iltalehden jutusta: rikosnimike on siinä törkeä kuolemantuottamus. Tietämättä enempää, voi olettaa että otteet eivät ihan "huolettomia" ole olleet, muussa tapauksessa puhuttaisiin oletettavasti "tavallisesta" kuolemantuottamuksesta. Mutta odotellaan tarkennusta, pelkästään lehdessä olevien tietojen varassa on huono ottaa tarkempaa kantaa.

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Rafael kirjoitti:
Kiinnipito-otteila ikäviä vaikutuksia Asikkalassa. Häiriköinyt mies kuoli ravintolaan. Olikohan nämä "ravintolan henkilökuntaan" kuuluneet miehet järjestyksenvalvojia?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200703245903239_uu.shtml

Oma veikkaus on, että nuo eivät olleet portsareita. Jos olisivat olleet niin keltainen lehdistö olisi kussut hunajaa ja varmasti painaneet sen isolla lehtiin.

Veijari

Jäsen
Lauantaina Turussa poket hoitelivat nätisti erään asiakkaan joka riehui Börsin ovella, itse olin jonossa aitiopaikalla todistamassa tilannetta.

Ravintolan asiakas (jäljempänä Einstein) tuli etuillen jonon ensimmäiseksi ja huusi oven läpi pokelle, että ovi auki vittu, mulla on takki siellä sisällä! Poke raotti ovea ja sanoi ystävällisesti, odota hetki että jono sisällä menee eteenpäin. No siitähän tämä Einstein innostui ja alkoi hakkaamaan ravintolan ovea, repi epätoivoisesti kadulla seissyttä liikennemerkkiä ja uhkasi heittää sen ovesta läpi, riehumista jatkui muutaman minuutin ajan ja Einstein päästeli suustaan kaikki mahdolliset uhkaukset, potki vuoroin ovea ja heilutteli liikennemerkkiä. Tällä välin poke piti vain ovea kiinni ja hälytti muutaman lisäjärkkärin ovelle avuksi. Sitten poke huikkasi Einsteinille, että joo tule sisään vaan - tässä vaiheessa Einstein rauhottui hetkeksi ja luuli varmaan että pääsee sisälle jatkamaan juomista, mutta heti tuulikaapissa kolme kerrostalon kokoista pokea väänsi Einsteinin maahan ja rautoihin. Poliisit olivat paikalla noin minuutin päästä ja ottivat Einseinin huostaansa joka jatkoi riehumistaan ja potkimistaan maijan kyydissä. Harvinaisen tyylikkäästi poket hoitivat homman vaikka oli todellinen idiootti kyseessä ja olisi ansainnut kunnon tukkapöllyn. Tarina ei kerro taltuttivatko poliisit Einsteinin pampulla vaiko sähkötainnuttimella maijan tummien ikkunoiden takana, mutta hiljaista sielläkin tuli hetken päästä. Einstein pääsi jatkamaan seinien potkimistansa valtion betonihotelliin. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
#3 kirjoitti:

Vähän ihmetyttää, luulisi että tämä karaokeisäntä ja portsari olisivat kahteen pekkaan saaneet kaverin rauhoittumaan. Tosin saatoihan tämä vastaanpistänyt kaveri olla aika rusto..

Jutun tutkija toteaa että: "Epäilemme, että kuolema johtui kaulaan kohdistuneesta puristamisesta. Karaokeisäntä piti vastaan hangoitellutta miestä takaa päin otteessaan ja tilanne jatkui lattialla minuutteja samankaltaisena."

Ja lehdessä mainitaan että karaokeisäntää epäillään kuolemantuottamuksesta, josta olisi luvassa joko sakkoja tai max. 2 vuotta linnaa. Mitä vittua?!? Siis onko se kuolemantuottamus jos kaveri, joka ei oli edes järjestyksestävastaava, ei osaa hallintaotteita ja kuristaa/puristaa asiakasta niin että tämä heittää henkensä?!? Ei mene minulla jakeluun..

Edit. Toisaalta tämänkin viestini voisi laittaa tuonne Suomen oikeuslaitos näytti taas närhen munat-ketjuun, mutta eihän tästä ole vielä tuomiota langetettu, joten en taida vielä sinne pistää..

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Orman Mollis kirjoitti:
Ja lehdessä mainitaan että karaokeisäntää epäillään kuolemantuottamuksesta, josta olisi luvassa joko sakkoja tai max. 2 vuotta linnaa. Mitä vittua?!? Siis onko se kuolemantuottamus jos kaveri, joka ei oli edes järjestyksestävastaava, ei osaa hallintaotteita ja kuristaa/puristaa asiakasta niin että tämä heittää henkensä?!? Ei mene minulla jakeluun..

Niinpä, ja todennäköisin tuomiohan tästä on ehdollista vankeutta + korvaukset.

Suomessa tuo ihmishenki on niin halpa.

Tuo karaoke isäntä on varmaan joskus nähny miten hapetetaan muttei ole älynny
löysätä missään vaiheessa vaan on jatkanut sitä kokoajan ja tuluksesta huomaa miten kävi.Itellä on riehuva asiakas tippunut jo 2-4 sekunnin jälkeen jolloin ote löysätty ja virkistely on aloitettu tähän asti kaikki ovat nousseet ylös.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
batman83 kirjoitti:
Suomessa tuo ihmishenki on niin halpa.

Jep, mutta annas olla, jos ylinopeutta kehtaat päästellä, niin sitten rankastaan kyllä ja kovalla kädellä. Ylinopeushan taitaa Suomessa olla veropetoksen jälkeen pahinta mitä voit tehdä.

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Potnapekka kirjoitti:
Tuo karaoke isäntä on varmaan joskus nähny miten hapetetaan muttei ole älynny
löysätä missään vaiheessa vaan on jatkanut sitä kokoajan ja tuluksesta huomaa miten kävi.Itellä on riehuva asiakas tippunut jo 2-4 sekunnin jälkeen jolloin ote löysätty ja virkistely on aloitettu tähän asti kaikki ovat nousseet ylös.

Niin sitä minä ihmettelenkin että jos minä "hapetan" tuolla baarissa jonkun hengiltä, niin selviänkö tilanteesta kuolemantuottamuksella?!? Entäs jos olen laulanut karaokea/tai toiminut aiemmin karaoke isäntänä kaverini luona kun ollaan näprätty pohjia aiemmin illalla, sakot riittää?!?

Paikassahan oli ihan portsarikin, joten tuskin tämä karaokekaveri on myös järkkäriksi palkattu, eli en ymmärrä miten tämä karaokeisäntä pääsee tästä tavallaan kuin koira veräjästä, tiedän että kaksi vuotta on maksimi, mutta aika halvalla myydään ihmishenki taas..

Tuossa tilanteessa (yksityiskohtia tietämättä) tullaan siihen, että ensi kädessä syyttäjä arvio tilanteen tapahtumat, teot ja tarkoitusperät. Syyttäjä lienee tullut sellaiseen päätelmään, että tarkoitus ei ollut aiheuttaa kuolemaa ja että kyseessä on, miten sen nyt sanoisi kun en lakitermejä niin hyvin osaa, "tuotettu onnettomuus". Tämä tapaus on toisin sanoen sellainen, että tapposyyte ei vastaa syyttäjän käsitystä oikeudesta, mutta kuitenkin tapaus on tuomittava. Kuolemantuottamus lienee seuraava tappoa alempi aste. Veikkanpa, että ehdotonta vankeutta tästä tulee.

Syitä tapahtuneeseen ei voi kuin veikkailla. Sen verran itse sorrun spekulaatioon, että tämä karaokeisäntä ei ole ollut voimankäytön ammattilainen ja luultavasti hänellä on ollut suuria luottamuksen puutteita omiin voimankäyttö taitoihin. Vähänkään luottamusta näihin taitoihin yleensä auttaa sitä, että kun asiakas on saatu hyvään otteeseen niin otetta löysätään kokeeksi. Irti ei tarvitse päästää.

Yksi asia kuitenkin ihmetyttää. Muistelisin, että hapettaminen on ollut kiellettyjen keinojen listalla jo pitkään eikä kaulaa saisi ottaa hallintaan "pelkästään" vaan siihen tulisi saada käsi mukaan. Poliisikaan ei saa hapettaa enää ellei keinot tosiaan ole loppuun asti käytettyjä ja silloinkin seuraa tutkinta, jos ilmi tulee tai joku tajuaa valittaa. Toki karaokeisännän toimenkuvaan ei varmasti kuulu tietää näitä asioita, mutta luulisi sen olevan raskauttava seikka. Lakia paremmin tuntevat voivat valaista minua, onko hapetus tosiaan kielletty vai onko kyseessä puheasteelle jäänyt sääntöuudistus.

Itse käytän kyllä kaulaotetta surutta tarpeen vaatiessa, mutta harvemmin (jos koskaan) lähden hakemaan tajun pois ottamista. Yleensä tykkään ottaa kiinni kaulasta, koska sillä saa kohteen hallintaan hyvin vaikkei tajua pois vääntäisikään.

Nyt kiinnostaa nimenomaan faktatieto, onko kellään antaa sitä?

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Tretjak kirjoitti:
Tuossa tilanteessa (yksityiskohtia tietämättä) tullaan siihen, että ensi kädessä syyttäjä arvio tilanteen tapahtumat, teot ja tarkoitusperät. Syyttäjä lienee tullut sellaiseen päätelmään, että tarkoitus ei ollut aiheuttaa kuolemaa ja että kyseessä on, miten sen nyt sanoisi kun en lakitermejä niin hyvin osaa, "tuotettu onnettomuus". Tämä tapaus on toisin sanoen sellainen, että tapposyyte ei vastaa syyttäjän käsitystä oikeudesta, mutta kuitenkin tapaus on tuomittava. Kuolemantuottamus lienee seuraava tappoa alempi aste. Veikkanpa, että ehdotonta vankeutta tästä tulee.

Hmm...uskoisin, että syyttäjä arvioi ihan normaaliin tapaan sekä teon että tekijän huolimattomuutta, lopulta päädytään kuolemantuottamukseen, mikä kaiketi oikein onkin. Taposta seuraava on törkeä kuolemantuottamus-->kuolemantuottamus. Tämähän kolkuttelee törkeän rajoja, arvioimatta sen enempää ao. lainkohtia jne.

Yksi asia kuitenkin ihmetyttää. Muistelisin, että hapettaminen on ollut kiellettyjen keinojen listalla jo pitkään eikä kaulaa saisi ottaa hallintaan "pelkästään" vaan siihen tulisi saada käsi mukaan. Poliisikaan ei saa hapettaa enää ellei keinot tosiaan ole loppuun asti käytettyjä ja silloinkin seuraa tutkinta, jos ilmi tulee tai joku tajuaa valittaa. Toki karaokeisännän toimenkuvaan ei varmasti kuulu tietää näitä asioita, mutta luulisi sen olevan raskauttava seikka. Lakia paremmin tuntevat voivat valaista minua, onko hapetus tosiaan kielletty vai onko kyseessä puheasteelle jäänyt sääntöuudistus.

Itse käytän kyllä kaulaotetta surutta tarpeen vaatiessa, mutta harvemmin (jos koskaan) lähden hakemaan tajun pois ottamista. Yleensä tykkään ottaa kiinni kaulasta, koska sillä saa kohteen hallintaan hyvin vaikkei tajua pois vääntäisikään.

Nyt kiinnostaa nimenomaan faktatieto, onko kellään antaa sitä?

En osaa sanoa, onko poliisikoulutuksessa kirjattu johonkin nimenomaiseen dokumenttiin tuo kuristusotteiden vähentäminen. Minulla on kuitenkin hataria muistikuvia, että ainakin käytännössä ovat poliisikoulutuksessa kiinnittäneet asiaan huomiota. Tämä on sinänsä järkevää, koska on aina olemassa ns. heijasteisen sydänpysähdyksen riski, joka ei kuitenkaan ole suuren suuri, mutta aktualisoituessaan hyvin vakava (=siihen kuolee).

Vekurinen kirjoitti:
Hmm...uskoisin, että syyttäjä arvioi ihan normaaliin tapaan sekä teon että tekijän huolimattomuutta, lopulta päädytään kuolemantuottamukseen, mikä kaiketi oikein onkin. Taposta seuraava on törkeä kuolemantuottamus-->kuolemantuottamus. Tämähän kolkuttelee törkeän rajoja, arvioimatta sen enempää ao. lainkohtia jne.

Tuota juuri tarkoitin. Hyvä, että tarkensit. En noihin törkeysasteisiin tosin tuhrannut ajatusta, mutta tottahan se on, että taitaa lähes jokaisessa nimikkeessä olla omat asteensa.. eli vähän yleisellä ajatuksella lähdin siitä liikkeelle.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulussa myös syytön poistettiin väkivalloin baarista

Ja taas mennään:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705046068068_uu.shtml

"- Vastapuolella olleet varmaan laittoivat minut syylliseksi ja minut poistettiin ravintolasta. Harmittaa molempien osapuolien puolesta hirveästi. En ole väkivaltainen mies. Tarkoitukseni ei ollut aiheuttaa kenellekään pahaa, olen inhimillinen ihminen. "
Eli täysin viattomasti otat oluen tai kaksi ja sit heitetään väkivaltaisesti pihalle? Hyi hyi poket!

scholl

Jäsen
Itse en kyllä hyväksy sitä, että poket heiluvat pesismailoilla, jos vastaavaa varustusta ei ole vastapuolellakaan, mutta tuo Myllylä-case on kyllä huvittava. Harmi, ettei nyt sanonut, että jokainen sydämessään tietää, miten asiat ovat. Liikkui vain sujuvasti harmaalla alueella. Erityisen merkittävänä pidän seuraavaa lausahdusta: "Minullekin sattuu joskus heikkoja hetkiä". Eli ensin laitetaan kaikki toisten syyksi, mutta sitten sattuukin heikkoja hetkiä. Hauskat tilitykset jatkuvat myöhemminkin jutussa: "Vahvoille persoonallisuuksille voi tällaisia sattumuksia joskus tapahtua." Samoin seuraava on loistavaa tykitystä: "Ravintolassa ihmiset tulevat puhumaan, että oletpa kova karpaasi, palaa ladulle. Joskus niitä ei vain jaksa kuunnella, sitten voi käydä kuten kävi". Jos joku tulee siis hiihdosta puhumaan niin turpaan tulee. Loistavaa!

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Muistuu mieleen kerta kun eräs järkevä nuorimies oli varastanut tiskiltä viinapullon. Siinä se oli nöpöttänyt narikassa nippusiteissä ja odotteli kai poliisia. Puhumalla kai homma oli selvinnyt. Kyllä nauratti!!

Lauantaina kapakissa, jossa usein vierailen, noin 2metrinen(hartioiden leveydeltä oleva poke) taltutti hienosti erään kaverin, joka alkoin riehumaan. Nopeasti tilanteeseen, kaveri kantoon, ulos ja kysymään onko kaikki ok vastapuolelta. Hyvä hyvä. Itse vain jäin tämän korston ja oven väliin. Kuitenkin toimi hyvin. Propsit täältä.

Suosikkijoukkue
AIK
puuha-pete kirjoitti:
Muistuu mieleen kerta kun eräs järkevä nuorimies oli varastanut tiskiltä viinapullon. Siinä se oli nöpöttänyt narikassa nippusiteissä ja odotteli kai poliisia. Puhumalla kai homma oli selvinnyt. Kyllä nauratti!!

Niin, mitäs sen pullon varastamisen ja siinä nippusiteissä(?) makaamisen välissä tapahtui? Jotain mistä ei välttämättä enää selvittykään puhumalla?
Ei ketään rautoihin huvin vuoksi laiteta.

"Puhumalla kai homma oli selvinnyt. Kyllä nauratti!!"
Mä taas haluaisin nähdä kun te vitun tattipäät ratkoisitte ravintoloissa kaikki ongelmatilanteet puhumalla. Voi olla että mua naurattaisi siinä vaiheessa.

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
puoliväliheikki kirjoitti:
Niin, mitäs sen pullon varastamisen ja siinä nippusiteissä(?) makaamisen välissä tapahtui? Jotain mistä ei välttämättä enää selvittykään puhumalla?
Ei ketään rautoihin huvin vuoksi laiteta.
Ettei vain olisi eri tilanteista kyse, jos uudelleen lukaiset viestit.

puoliväliheikki kirjoitti:
"Puhumalla kai homma oli selvinnyt. Kyllä nauratti!!"
Mä taas haluaisin nähdä kun te vitun tattipäät ratkoisitte ravintoloissa kaikki ongelmatilanteet puhumalla. Voi olla että mua naurattaisi siinä vaiheessa.
Ööö... eikö sitä ensin ainakin kannata yrittää sitten puhumalla hoitaa konflikti kuin konflikti? Sitten jos jostakin syystä ei sopua tule, niin pokea tai vastaavaa vaan väliin. Sitä vartenhan te(?) olette.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy