Jääkiekon MM-turnauksen arvostus?

  • 29 455
  • 251

Kuinka paljon arvostat jääkiekon MM-turnausta?


  • Äänestäjiä
    121
  • Poll closed .
Minun mielestäni seurafanius on kyllä varsin syvällistä oloa sisällä lätkäkulttuurissa, urheilukulttuurissa ylipäätään.

Näin voidaan toki sanoa, mutta onhan siellä fanikatsomoissa pirusti porukkaa, jotka eivät itse pelistä nimeltä jääkiekko tajua juuri mitään. En toki itsekään ole mikään asiantuntija, mutta kun niitä fanikatsomoiden huutoja kuuntelee, on silti helppo todeta, että monella fanilla se ymmärrys pelistä on vielä heikompaa kuin minulla. Johtava analyytikko mielestäni kirjoitti tästä aiheesta melko ansiokkaasti. Hänen mukaansa on olemassa tietoa urheilusta ja on olemassa tietoa urheilusta:

Petteri Sihvonen

Tuolla Sihvosen määritelmällä esim. minulla on jonkin verran tietoa jääkiekosta, mutta tietoa hyvin vähän. Sama pätee moniin aktiivisiin faneihin. Katsellessaan vaikkapa 60-80 jonkin liigajoukkueen peliä kaudessa ihminen oppii vääjämättä paljon pelaajien nimiä ja muita faktoja jääkiekosta, mutta silti moni tuollainen aktiivinen fani ei tajua itse pelistä juuri mitään. Se ei toki estä heitä tuhahtelemasta keväällä halveksuvaan sävyyn "tuulareille", jotka innostuvat jääkiekosta vain toukokuisin.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Näin voidaan toki sanoa, mutta onhan siellä fanikatsomoissa pirusti porukkaa, jotka eivät itse pelistä nimeltä jääkiekko tajua juuri mitään. En toki itsekään ole mikään asiantuntija, mutta kun niitä fanikatsomoiden huutoja kuuntelee, on silti helppo todeta, että monella fanilla se ymmärrys pelistä on vielä heikompaa kuin minulla. Johtava analyytikko mielestäni kirjoitti tästä aiheesta melko ansiokkaasti. Hänen mukaansa on olemassa tietoa urheilusta ja on olemassa tietoa urheilusta:

Petteri Sihvonen

Tuolla Sihvosen määritelmällä esim. minulla on jonkin verran tietoa jääkiekosta, mutta tietoa hyvin vähän. Sama pätee moniin aktiivisiin faneihin. Katsellessaan vaikkapa 60 jonkin liigajoukkueen peliä kaudessa ihminen oppii vääjämättä paljon pelaajien nimiä ja muita faktoja jääkiekosta, mutta silti moni tuollainen aktiivinen fani ei tajua itse pelistä juuri mitään.

Niin, siis minä ajattelin asiaa lähinnä sen kautta, että jääkiekolle, jääkiekkokulttuurille ja fanikulttuurille nämä ns. tuularit ovat kyllä ihan keskeinen, jopa tärkein voimavara. Nythän siis puhutaan siitä ihmisryhmästä, jotka oikeasti käyttävät paljon omaa rahaa seurajoukkueen fanituotteisiin, oheiskrääsään ja keväisin jopa isommassa määrin mm-kisojen kalliisiin lippupaketteihin (ja kerran neljässä vuodessa olympiareissuihin).

Minä saatan tietää enemmän jääkiekon säännöistä, lajin kehityksestä ja jopa vähän jostain pelitavallisista asioista, mutta enpä tiedä, olenko yhtä sisällä ja yhtä tärkeässä roolissa jääkiekkokulttuuria ajatellen. Tietysti kaiken sorttisia ihmisiä tarvitaan, lätkä on kuitenkin Suomessa "koko kansan laji".
 

Rocco

Jäsen
No jos ne kisat niin kovin P-Amerikassa kiinnostavat, niin miksei niitä sitten siellä juuri koskaan järjestetä? Olin jostain lukevinani että kerran olisi Kanadassa järjestetty, ja mitä tulee tohon Crosbyyn, niin huvikseenpa juuri.
Suomipojillakin olisi ollut kaksi pelivapaata päivää aikaa hioa kuvioita kuntoon, mutta on kuitenkin kierrelty keskitysleirejä ja suurlähettilään illallisia. Hupireissulla kun ollaan.
Mitä seksikkäämpi paikka missä kisat pelataan, sitä enemmän Pohjois-Amerikan pelaajia kiinnostuu. Prahaan saavutaan mielellään, mutta Minskiin ei.

Kanadassa pelattu vain 2008, lähinnä 2010 vuoden Vancouverin Olympialaisten mainostusmielessä.

USA:ssa pelattu 1932 (Olympiakisat olivat samalla MM-kisat), 1960 (Olympiakisat olivat samalla MM-kisat), ja vain 1962 pelattiin "normaalit" kisat, tosin nämäkin Neuvostoliiton ja Tsekkoslovakian boikotoidessa.
 

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Sanoin ehkä turhan koukeroisesti, mutta tarkoitin kyllä juuri sitä (kuten muutkin ovat tässä jo myöhemmin kommentoineet), että monet niistä jotka tarpovat syvällä seurakiekon seuraamisen "suossa" eivät välttämättä enää innostu keväällä MM-kisoista sen enempää kuin satunnaisemmat ja nuoremmat TV:n töllöttäjät (elleivät jopa vähemmän).
 
Sanoin ehkä turhan koukeroisesti, mutta tarkoitin kyllä juuri sitä (kuten muutkin ovat tässä jo myöhemmin kommentoineet), että monet niistä jotka tarpovat syvällä seurakiekon seuraamisen "suossa" eivät välttämättä enää innostu keväällä MM-kisoista sen enempää kuin satunnaisemmat ja nuoremmat TV:n töllöttäjät (elleivät jopa vähemmän).

Tuossa "koukeroisuudessa" oli mitä ilmeisimmin kyse siitä, että negatiivinen korrelaatio on sinulle tuntematon käsite:
Correlation
 
Viimeksi muokattu:
Jos tossa sanoin, että Kanadaa tai USA:ta kisat eivät kiinnosta, ei se näytä suomalaisiakaan kiinnostavan, kun Suomen ykkösveskari Tuukka Raskikaan ei viitsinyt kisoihin vaivautua tulemaan. Maailmanmestaruus ei ilmeisesti tämän enempää kiinnosta.

Suomalaisia hiihtäjiä haukuttiin siitä, että heiltä pitäisi viedä tukirahat pois, kun eivät osallistuneet MM-kisojen pariviestiin yrittämään mitalia. Tämä aiheutti valtavan mediaryöpytyksen. Nyt kun mm. Tuukka Rask ja kumppanit jättäytyvät pois, tämä ei aiheuta minkäänlaista mediaryöpytystä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jos tossa sanoin, että Kanadaa tai USA:ta kisat eivät kiinnosta, ei se näytä suomalaisiakaan kiinnostavan, kun Suomen ykkösveskari Tuukka Raskikaan ei viitsinyt kisoihin vaivautua tulemaan. Maailmanmestaruus ei ilmeisesti tämän enempää kiinnosta.
Rask nyt jätti tosiaan tulematta, mutta MM-kisoihin saapui pelaamaan Suomen paras NHL-maalivahti kuluvalla kaudella eli Pekka Rinne. Rinnettä selkvästikin kiinnostaa maailmanmestaruuden voittaminen, Raskista en tiedä.
 
Minulla on käynyt niin, että iän karttuessa kiinnostus MM-kisoja kohtaan on lisääntynyt.

Minulle taas on käynyt ihan päinvastoin. Joskus Kekkosen aikaan jaksoin vielä katsella mystistä Izvestija-turnaustakin, mutta nykyään kv-kiekko ei kiinnosta oikeastaan ollenkaan. Erääkään en käynnissä olevia kisoja ole seurannut, enkä todennäköisesti tule näin tekemäänkään.

Toki arvostan, mutta itseäni ei kiinnosta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erittäin paljon. Niin huikeita elämyksiä ja muistoja nämä kisat ovat tarjonneet, etenkin kultaisella 80-luvulla.

1982 kotikisat ja avausmatsi Suomi-Kanada, 10 minuutin jälkeen 0-6 taulussa. 1983 Italia-Suomi ja Tapio Levon punaviivalaukaus ottelun viimeisellä sekunnilla, tulos 4-4. 1986 ja Masken Carlsson. 1987 Sikora-sotkut jne. Huikeita pelaajia jotka ihastutti ja vihastutti, kuten Neukkujen ykkösketju, Iso-Eric Länsi-Saksasta, Jiri Lala, Thomas Rundqvist, Suomella Ruotanen ja Siren puolustuksessa ja ensimmäisen mitalin metsästys ym.

Kovin innostukseni kisoja kohtaan väheni jo 1992 kun kisat laajeni 12 joukkueeseen eikä pelejä näytetty tv:ssä. Nykyään katselen jotain jos ehdin, mutta arvostukseni itse kisoja kohtaan on ennallaan.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Arvostan MM-turnausta erittäin paljon. Ja yleensäkin arvostan kansainvälistä kiekkoa eniten. Arvostus on eriasia kuin kiinnostavuus, mutta samalla kun kotimaisen suljetun liigan kiinnostavuus putoaa vuosivuodelta aina alemmas, niin kansainvälisen kiekon kiinnostavuus nousee. Eniten kiinnostaa maajoukkuepelit, mutta täytyy myöntää, että CHLn myötä on taas tullut nähtyä suomalaisten liigajoukkueidenkin otteita. Pidän myös toivottavana, että NHL saisi kaukalon suurentamisen vauhtiin, se tekisi lajille kaikin puolin hyvää.

MM-kisoista katson kyllä joka pelin, jonka vain ehdin, en ainostaan suomalaisten. Ja olen todella tyytyväisenä seurannut myös maikkarin televisioimia nuorten turnauksia. U21 kisat on jo nousemassa klassikko tasolle, ja toivon että U18 kisoistakin näytettäisiin jatkossakin Suomen pelejä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Pidän myös toivottavana, että NHL saisi kaukalon suurentamisen vauhtiin, se tekisi lajille kaikin puolin hyvää...

Tämä nostaisi kyllä minunkin mielenkiintoani änäripeleihin. Tuo pienen kaukalon peli on sellaista soheltamista ja koheltamista.

Minua kiinnostaa kaikki kv.lätkä, pl. tuleva World Cup-formaatti. Aikuisten mm-kisat ja tietysti olympialaiset ovat arvostuksessa korkeammalla, nuorten kisat taas ovat todella viihdyttäviä, mutta eivät kyllä pelillisesti tarjoa ihan yhtä paljon. Onhan se toki ihan mukavaa, kun virheitä tulee enemmän, niin enemmän läpiajoja, ylivoimahyökkäyksiä jne.

Nuorten kisoissa seuraankin enemmän yksilöitä, tulevia potentiaalisia tähtiä.
 

Rocco

Jäsen
Tämä nostaisi kyllä minunkin mielenkiintoani änäripeleihin. Tuo pienen kaukalon peli on sellaista soheltamista ja koheltamista.
NHL-kaukalo on 26m, Euro-kaukalo 30m. Olisi kaikkien kannalta paras, että kaukalon koko olisi yhtenäinen. NHL:ssä on pelaajien vauhti ja koko kasvanut vähän liikaa pieneen kaukaloon, kun taas isossa kaukalossa passiivinen pelityyli pääsee liikaa valloilleen liian tilan kanssa. Siksi itse näkisin parhaana 28m leveyttä molempiin.
 
U21 kisat on jo nousemassa klassikko tasolle, ja toivon että U18 kisoistakin näytettäisiin jatkossakin Suomen pelejä.

Jalkapallossa pelataan joskus alle 21-vuotiaiden arvoturnauksia, mutta jääkiekossa nuorten kisoissa ikäraja on 20, ei 21. Nuo U18-kisathan eivät muuten myöskään ole likipitäenkään mitkään oikeat MM-kisat, kun samaan aikaan Pohjois-Amerikassa junnusarjat pyörii vielä täydellä höyryllä ja esim. Connor McDavid pelaa edelleen siellä pleijareita. Ei Jatkoaikaa silti kisojen aikaan täytä valitus siitä, että "miten voidaan puhua jostain MM-kisoista, kun eivät nämä ole MM-kisoja nähneetkään". Ehkäpä kyse on siitä, että noiden nuorten kisojen vähättely ei ole likimainkaan yhtä trendikästä kuin aikuisten MM-kisojen dissaaminen, eikä sillä saa samalla tavalla skenepisteitä oikeinkatselijoiden porukoissa.
 
NHL-kaukalo on 26m, Euro-kaukalo 30m. Olisi kaikkien kannalta paras, että kaukalon koko olisi yhtenäinen. NHL:ssä on pelaajien vauhti ja koko kasvanut vähän liikaa pieneen kaukaloon, kun taas isossa kaukalossa passiivinen pelityyli pääsee liikaa valloilleen liian tilan kanssa. Siksi itse näkisin parhaana 28m leveyttä molempiin.
Ehdottomasti näin. Kuten pari viikkoa sitten tähän ketjuun kirjoitinkin, oli hyökkäysalueen suurentaminen paska ratkaisu eurooppalaisen pelin ja Suomen maajoukkueen pelitavallisen edgen kannalta, mutta isossa kuvassa kuitenkin hyvä ratkaisu ja positiivinen askel kohti yhtenäistä kaukaloa. Toivottavasti Pohjois-Amerikassa ymmärrettäisiin tulla vastaan, eikä niin että täällä kavennetaan neljä metriä.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
En arvosta pelillisessä mielessä yhtään. Sillä ei ole vähääkään tekemistä oikean jääkiekon kanssa mitä pelataan Pohjois-Amerikassa, NHL-kaukalossa puolustaminen on vaikeampaa koska kapeamman kaukalon turvin riittää että harhautat yhden pelaajan ja olet maalipaikassa, peli on tietysti fyysisempää ja joudut maksamaan välittömästi hinnan siitä jos lasket pään alas ja katselet kiekkoa. Myös taitotason pitää pienessä kaukalossa olla huomattavasti korkeampi koska joudut pelaamaan koko ajan 1vs1-tilanteita eikä ole mahdollisuutta tehdä aaltosmaista pakoiluliikettä.

Tuomarit ovat taitojensa puolesta täysin amatöörejä MM-kisoissa ja tilanteita puidaan aivan liian kauan, on aivan uskomatonta että kiekkoa ei saa potkaista aloituksesta. Mitä voitetaan sillä että otetaan uusia aloituksia jatkuvasti? No ei mitään, heidän onneksi katsojat ovat päissään eivätkä osaa vaatia parempaa tuotetta vaan istua tapittavat vaikka tuomarit soittelisivat ja keskustelisivat 15min jostain epäselvästä tilanteesta.

Taloudellisessa mielessä täytyy antaa hieman arvostusta koska slaavilaiset ja suomalaiset maksavat näistä kisoista ja kulkevat niitä katsomassa vaikka parempaa jääkiekkoa näkyy televisiosta.

@kahden suunnan sentteri Minkä helvetin takia NHL:n pitäisi tulla vastaan kaukalon koossa? Siellä on katsomot täynnä ihmisiä, joukkueet tuottavat voittoa ja parhaat pelaajat haluavat siellä pelata. Ei ole mitään syytä ottaa leveämpää kaukaloa. Lisäksi NHL mainostaa tuotettaan maailman nopeimpana pelinä ja sehän luonnollisesti kärsisi jos käytössä olisi eurooppalaiset kaukalot ja viivelähdöt jotka tuhoavat hienon urheilulajin.
 
@kahden suunnan sentteri Minkä helvetin takia NHL:n pitäisi tulla vastaan kaukalon koossa? Siellä on katsomot täynnä ihmisiä, joukkueet tuottavat voittoa ja parhaat pelaajat haluavat siellä pelata. Ei ole mitään syytä ottaa leveämpää kaukaloa. Lisäksi NHL mainostaa tuotettaan maailman nopeimpana pelinä ja sehän luonnollisesti kärsisi jos käytössä olisi eurooppalaiset kaukalot ja viivelähdöt jotka tuhoavat hienon urheilulajin.
Kenties se mahdollistaisi pelin kehittymisen vieläkin paremmaksi. Toki jos nopeus on ns. itseisarvo, niin eihän nykyistä NHL-kiekkoa nopeampaa voi olla teoriassakaan, kun molemmat joukkueet viskovat kiekkoa vuorotellen lasin kautta toisilleen.

Noh, onneksi pleijareissa se muuttuu sentään ihan eri peliksi ja sitä jaksaa katsellakin. Pari metriä leveämmällä kaukalolla nähtäisiin kuitenkin enemmän viisikkopeliä, siis sellaista keskialueen hyökkäyspeliä jota nyt nähdään ylivoimalla, eikä pelkkää tilan voittamista pystysuunnassa. En usko, että nopeus tästä liiemmin kärsisi. Fyysisyys saattaisi kärsiä vähän, kun kaukalo suosisi enemmän pelisilmää ja luistelutaitoa, mutta äkkiäkös pelaajien kehitys sitä gäppiä kuroisi kiinni.
 
No ei mitään, heidän onneksi katsojat ovat päissään eivätkä osaa vaatia parempaa tuotetta vaan istua tapittavat vaikka tuomarit soittelisivat ja keskustelisivat 15min jostain epäselvästä tilanteesta.

Voin paljastaa sulle yhden jutun: ei ne katsojat esim. United Centerissä jääkiekosta ainakaan enempää ymmärrä kuin suomalaiset MM-kisaturistit. Jälkimmäiset tulevat sentään jääkiekkomaasta. Jenkkifutista ja koripalloa siellä USA:ssa sitten ymmärretään vähän paremmin, ja niissä lajeissa tuomarit katselevat videoita hiton paljon enemmän kuin missään lätkäkisoissa.

Taloudellisessa mielessä täytyy antaa hieman arvostusta koska slaavilaiset ja suomalaiset maksavat näistä kisoista ja kulkevat niitä katsomassa vaikka parempaa jääkiekkoa näkyy televisiosta.

Oletko itse kokeillut käydä katselemassa joskus jääkiekkoa paikan päällä? Suosittelen lämpimästi, siinä on ihan oma fiiliksensä telkkarin tapittamiseen verrattuna. Siksi itsekin käyn säännöllisen epäsäännöllisesti Ilveksen peleissä, joiden taso on MM-lätkään verrattuna täyttä kuraa. Vuodenvaihteessa ajattelin myös mennä Hesaan katsomaan Suomen pelin nuorten MM-kisoissa. Sielläkin tulee Suomea edustamaan porukka, jolla jopa Suomen EHT-joukkue pyyhkisi lattiaa, mutta minulle penkkiurheilussa on olemassa muitakin arvoja kuin pelin absoluuttinen taso. Esim. mahdollisuus toivoa menestystä omalle kotikaupungilleen tai -maalleen. Se "oman" porukan kannattaminen tyydyttää ihmisen tarvetta kokea tribalistisia tunteita. Siksi minä katselen paljon mieluummin paikan päällä Tampereen Ilvestä kuin telkkarista AK Bars Kazania, vaikka jälkimmäinen pelaa paljon parempaa lätkää. Ja siksi lähden syksyllä Montpellier'hen EM-kisoihin katselemaan Suomen korisjengiä, joka otti viime syksynä USA:n B-maajoukkueelta käkättimeen 114-55. Enkä ole aikeissa edes hävetä tuota reissuvalintaani, vaikka paljon parempaa koripalloa näkee internetistä NBA League pass -palvelusta. Ehkä olen sitten vain todella typerä, kun minun mielestäni keskiketterän kittaaminen ulkomailla kisateltassa ja Suomen pelin katseleminen sinivalkoisiin pukeutuneen kannattajameren keskellä on hienompi kokemus kuin NBA-matsi kotisohvalla.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
@kahden suunnan sentteri Minkä helvetin takia NHL:n pitäisi tulla vastaan kaukalon koossa? Siellä on katsomot täynnä ihmisiä, joukkueet tuottavat voittoa ja parhaat pelaajat haluavat siellä pelata. Ei ole mitään syytä ottaa leveämpää kaukaloa. Lisäksi NHL mainostaa tuotettaan maailman nopeimpana pelinä ja sehän luonnollisesti kärsisi jos käytössä olisi eurooppalaiset kaukalot ja viivelähdöt jotka tuhoavat hienon urheilulajin.
NHL:ssä on monilla paikkakunnilla se ikävä puoli, että kaukaloita ei voi leventää. Alatasoa ajatellen se on mahdollista, koska siellä on lähes kaikkialla levitettävät katsomot, mutta yläkatsomosta tulee ongelma. Yläparvet ovat kiinteitä, ja jos kaukaloa levennetään, niin yläkatsomosta ei näe koko kaukaloa. Toki se mitä edessä istuvien taakse jää, on lopulta aika pieni osa, mutta jenkit kun ovat tarkkoja siitä että näkyvyys ei saa peittyä. Mutta tuskin se pari metriä leveyttä olisi mikään ongelma. Islanderskin suunnittelu muuttoa Brooklyniin, samalle areenalle missä Brooklyn Nets pelaa NBA:ta, mutta siellä ei olisi saanut kaukaloa halliin niin, että kaikkialta olisi nähnyt peliä. Se halli rakennettiin lähestulkoon NBA-kentän mittojen mukaiseksi.
 
Islanderskin suunnittelu muuttoa Brooklyniin, samalle areenalle missä Brooklyn Nets pelaa NBA:ta, mutta siellä ei olisi saanut kaukaloa halliin niin, että kaikkialta olisi nähnyt peliä.

Siis että mitä että? Miksi käytät konditionaalia puhuessasi Islandersin muutosta Brooklyniin? Ei siellä Nassau Coliseumissakaan yläriveiltä näe läheskään koko kaukaloa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä toi lätkän MM-kisojen arvostus on eilisen Tsekki-pelin jälkeen nollassa. En tiedä onko noi tuomarit oikeasti lahjottu vaiko onko ne vaan huonoja, mutta tää on nyt toinen vuosi putkeen kun olen aivan raivona tuomaritoimintaa Suomen vikan matsin jälkeen. Koska seuraavat kisat on Venäjällä niin en usko että hirveesti parannusta asiaan saadaan. Taidanpa pistää kisat suosiolla boikottiin ja tehdä ensi toukokuussa jotain muuta.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Kyllä toi lätkän MM-kisojen arvostus on eilisen Tsekki-pelin jälkeen nollassa. En tiedä onko noi tuomarit oikeasti lahjottu vaiko onko ne vaan huonoja, mutta tää on nyt toinen vuosi putkeen kun olen aivan raivona tuomaritoimintaa Suomen vikan matsin jälkeen. Koska seuraavat kisat on Venäjällä niin en usko että hirveesti parannusta asiaan saadaan. Taidanpa pistää kisat suosiolla boikottiin ja tehdä ensi toukokuussa jotain muuta.

Tuo tuomaritoimintahan oli puhtaiden pulmusten touhuilua verrattuna jalkapallon MM-kisojen tuomarointiin useissa kisoissa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuo tuomaritoimintahan oli puhtaiden pulmusten touhuilua verrattuna jalkapallon MM-kisojen tuomarointiin useissa kisoissa.
Ja jos vertaa Blatterin ja kumppaneiden toimintaan MM-kisapaikkojen valntojen suhteen niin pojathan on enkeleitä. Tosta syystä mulla on myös seuraavat kahdet MM-fudikset boikotissa. Ei noita kisoja ole pakko katsoo ja jos FIFA:n (taikka IIHF) toiminta vituttaa niin ainoa keino on sitten katsomatta kisoja. Kyllähän se on pikkasen mietityytänyt että jos mun boikotit pitää niin seuraavan kerran MM-fudista tulee katseltua vuonna 2026.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Olen aikaisemmin äänestänyt "erittäin paljon" mutta yön aikana mielihyvin vaihtaisin sen kohtaan "en lainkaan"
 
Venäläiset tuomarit eivät tykkää suomalaisista. Mistäköhän tämä johtuu? Olin jo huomaavinani hiihdon MM-kisoissa kuinka venäläiset hiihtäjät tönivät Riitta-Liisa Roposen kumoon skiathlonissa.

Perussuomalaiset ja oikeistovoimat hallituksessa. Venäläiset eivät tykkää suomalaisista. Suomalaisia tuotteita boikotoitu Venäjällä. Tätä se tulee olemaan.

Mitä tulee tähän tuomaritoimintaan, sen taakse on ihan turha mennä. Iltasanomien analyysi oli kaikista paras. Itse olen tässä koko ajan sanonut kuinka Suomen peli oli ihan surkealla tasolla koko ajan. Hirveätä säheltämistä ja koheltamista. Tämä ilmeisesti johtuu siitä, että K.Jalonen hakee jotain pystysuunnanpeliä J.Jalosen meidän pelin sijaan, jota pelaajat eivät ole omaksuneet. Pelaajien kuten Kontiolan tai J.Immosen vaisuus johtuu siitä, että ovat erinomaisia eurooppalaisen kiekkokontrollipelityylin pelaajia, mutta tämmöinen nopeatempoinen pystysuunnankiekko, ei välttämättä sovi heille parhaalla mahdollisella tavalla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitä tulee tähän tuomaritoimintaan, sen taakse on ihan turha mennä.
Siis itsellä ei ole ainakaan kyse pelkästään eilisestä pelistä vaan kahden viimesen vuoden tuomaritoiminnasta yhteensä. Sen verran monesti on viimsen 25 vuoden aikana tullu nähtyä sitä kun leijonat häviää ratkasumatseja että tää nyt ei ole se perinteinen kevätperusvitutus hävityn matsin jälkeen. Sillä ei ole merkitystä oliko Tsekki pelillisesti parempi tai miten K.Jalosen Leijonat pelaa jos ongelmana on tuomareiden vihellykset. Sen taakse on ihan turha mennä että ois hävitty muutenki se matsi. Omasta mielestä tossa mm-lätkän tuomaritoiminnassa on nyt jotain todella mätää ja se on tappanut mielenkiinnon koko tapahtumaa kohtaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös