Kirjoittelija
Jäsen
Minun mielestäni seurafanius on kyllä varsin syvällistä oloa sisällä lätkäkulttuurissa, urheilukulttuurissa ylipäätään.
Näin voidaan toki sanoa, mutta onhan siellä fanikatsomoissa pirusti porukkaa, jotka eivät itse pelistä nimeltä jääkiekko tajua juuri mitään. En toki itsekään ole mikään asiantuntija, mutta kun niitä fanikatsomoiden huutoja kuuntelee, on silti helppo todeta, että monella fanilla se ymmärrys pelistä on vielä heikompaa kuin minulla. Johtava analyytikko mielestäni kirjoitti tästä aiheesta melko ansiokkaasti. Hänen mukaansa on olemassa tietoa urheilusta ja on olemassa tietoa urheilusta:
Petteri Sihvonen
Tuolla Sihvosen määritelmällä esim. minulla on jonkin verran tietoa jääkiekosta, mutta tietoa hyvin vähän. Sama pätee moniin aktiivisiin faneihin. Katsellessaan vaikkapa 60-80 jonkin liigajoukkueen peliä kaudessa ihminen oppii vääjämättä paljon pelaajien nimiä ja muita faktoja jääkiekosta, mutta silti moni tuollainen aktiivinen fani ei tajua itse pelistä juuri mitään. Se ei toki estä heitä tuhahtelemasta keväällä halveksuvaan sävyyn "tuulareille", jotka innostuvat jääkiekosta vain toukokuisin.
Viimeksi muokattu: