Palaan tähän aiheeseen omalta osaltani viimeisen kerran. Kun ei haluta ymmärtää ja ollaan fanaattisia, niin järkevää keskustelua on turha odottaa.
Miksi tuomareita pitäisi syyttää,jos he eivät kuulleet mitään? Olisiko tuomareiden pitänyt valehdella, että he kuulivat, koska n-sana on sellainen taikasana, että se ohittaa kaiken ja ihmisiä voidaan tuomita ilman todisteita.
Sinuakin muistutan Ville Peltosen huuteluista. Eikö kannattaisi noudattaa jonkinlaista linjaa oman moraalin suhteen?
Kuka ei halua ymmärtää ja on fanaattinen? Kirjoitustesi perusteella sinä et oikeasti ymmärrä, mistä tässä on kysymys. Tai sitten sinulle rasistisilla huuteluilla ei ole väliä, koska joku muu huutaa kentällä, että "mutsis on huora". Tällaisistakin huudoista voisi muuten antaa penalttia ja ehkäpä vielä pelikiellon kaupan päälle, niin loppuisi tällaisten älyttömyyksien huutelu muutenkin. Huorittelu ei kuitenkaan ole laitonta eikä sitä ole säännöissä erikseen kielletty. Rasismi on yksinkertaisesti väärin, plus se on myös laitonta.
Minä olen seurannut tätä keissiä ja nähnyt mm. Jääkiekkoliiton viestintää alusta asti. Tässä on tehty virheitä monella tasolla alusta saakka liiton toimesta. Ja nyt niihin puututaan, tavalla tai toisella. En tiedä, oletko itse oikeasti rasisti, mutta sellaisen kuvan kirjoituksistasi saa. Miksi uskot liiton päin persettä jälkikäteen laadittuja selityksiä, kun asian ollessa tuore, on kommentoitu ihan toisella tavalla? Jos tuomari on tuoreeltaan sanonut kuulleensa huuteluja, millä valtuuksilla sinä kumoat nämä kommentit? Koska Jääkiekkoliiton lausunnossa sanotaan toisin? Jääkiekkoliittohan ei voi toimia väärin tai huonosti. Ei edes viestinnässään.
Minä tuomitsen kaikki rasistiset huutelut. Tämä käsillä oleva asia ei nyt kuitenkaan koske aikuisia Liiga-jääkiekkoilijoita ja heidän huuteluitaan yli vuosikymmen sitten, vaan tämä koskee lapsia ja Jääkiekkoliiton toimintaa lapseen kohdistuneessa rasistisessa huutelussa kaudella 22-23. Voisi kuvitella, että jos olet ollut erityisen huolissasi Ville Peltosen väitetyistä huuteluista, olisit tehnyt asiasta rikosilmoituksen silloin. Mutta luulen, että se ei nyt palvele tässä sinun agendaasi ollenkaan. Poliisihan tutki tätä keissiä kovin kattavasti silloin, että varmaan silloin on kaikki mahdolliset huutelut ja muut motiivit tongittu juurta jaksain.