Onko jotain hyvää syytä olettaa, ettei haluttaisi? Pitäähän jossain olla turvallinen tila sorretulle enemmistölle. Tekeminenhän ratkaisee ja kyllähän Kivimäen lähtö Liigan toimistolta menee samaan ummehtuneisuuden lammikkoon.
Hyvä kysymys. Paperillahan ihan kaikki ovat tervetulleita, mutta tässäkin voi todellisena motiivina olla se, että kenen tahansa rahat kyllä kelpaavat. Mun on vaikea ottaa muuten kantaa siihen, miten esim. naiset lätkäkatsomot kokevat, koska mä en ole "tyypillinen" nainen ja HIFK:n tapahtumat eivät ole liiton tapahtumia. Itse olen kyllä kokenut olevani tervetullut Nordikselle, vaikka ei siellä nyt mitään erityisesti naisille suunnattua ohjelmaa olekaan. Mä en sellaista edes kaipaa. Sekin on hyvä muistaa, että Liiga ei ole Jääkiekkoliitto. Naisten maajoukkuetoiminta nyt on ollut hyvin sekavaa viime vuodet. En epäile, etteikö liitossa olisi yritystä senkin suhteen, mutta mun silmiini vaikuttaa siltä, että teoria ja käytännöt eivät oikein kohtaa.
Mä en osaa nähdä Kivimäen lähdön syyksi sukupuolta, vaan ennemminkin sen, että hän ei ehkä itse ollut täysin tietoinen siitä, miten pienen piirin jutusta lätkässä todellisuudessa on kysymys. On voinut olla aavistus, mutta todellisuus onkin sitten tullut yllätyksenä. Ihan sama tilanne olisi todennäköisesti ollut kokonaan ulkopuolelta tulleella miehelläkin. Tai näin haluaisin uskoa. Onhan Kaisa Hollokin ollut liitossa jo vaikka ja kuinka kauan. Kaikki duunit, yhteisöt ja ympäristöt nyt vain eivät "sovi" kaikille ja jos ei halua jossain olla duunissa eikä ole aivan pakko, silloin on parempi lähteä pois.