Jäähonka – the next big thing?

  • 57 100
  • 113

Dfence

Jäsen
II-divari on Jäähongalle oikea osoite, taloudellisesti sopiva ja tasoltaan myös riittävä sarja.
Pelaajia tasolle myös riittää uuden suurseuran U19 ja U22 joukkueista jossa pelaajat vetää rakkaudesta lajiin ja vanhempien unelmat pojan NHL urasta on karisseet pois.

Hyvä myös että Espoossa on joku muukin kuin suurseura ja perinteiden osalta Jäähonka on tietenkin se original seura Espoolaisittain.
Hienosti on pojat pelanneet sarjataso per vuosi ylöspäin, nyt kuitenkin lienee järkevää pysähtyä tälle tasolle, toivottavasti Matinkylän uusi halli valmistuu ajallaan jotta Jäähongan pelejä pääsee katsomaan modernissa ja toimivassa hallissa.

Kannatus-kausikortit myyntiin, luulen että muutama innokas varmaan sellaisenkin ostaisi jotta saa pojat edes erkkaan ja dexaliin rahaa kassan pohjalle.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Pelaajia tasolle myös riittää uuden suurseuran U19 ja U22 joukkueista jossa pelaajat vetää rakkaudesta lajiin ja vanhempien unelmat pojan NHL urasta on karisseet pois.
Olispa hieno juttu, jos Jäähongalle saataisiin U19- ja U22-joukkueet. Kuten sanoit, materiaalia riittää varmasti. Joku yhteistyökuvio Kiekko-Espoon kanssa olisi paikallaan.
Kannatus-kausikortit myyntiin, luulen että muutama innokas varmaan sellaisenkin ostaisi jotta saa pojat edes erkkaan ja dexaliin rahaa kassan pohjalle.
Tänne voisi yhden saada myydyksi.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olispa hieno juttu, jos Jäähongalle saataisiin U19- ja U22-joukkueet. Kuten sanoit, materiaalia riittää varmasti. Joku yhteistyökuvio Kiekko-Espoon kanssa olisi paikallaan.
Sikäli kun olen ymmärtänyt. niin Jäähonka on yhden kaveriporukan perustama höntsäjoukkue. Vaikea uskoa että siellä olisi mielenkiintoa alkaa pyörittämään juniorijoukkueita saman organisaation alla. Tulisi turhaa byrokratiaa kun nyt voivat käytännössä tehdä mitä huvittaa kun ilmeisesi pääosin maksavat itse harrastuksensa ja mitä yhteistyökumppaneita on niin nekin neuvottelevat itse. Kiekko-Espoollahan on juniori-ikäluokiss useita joukkueita. Eiköhän sieltä löyty pelipaikka kaikille halukkaille jatkossa. Jos ei madu niin joukkueita voi aina perustaa lisää.

Tämä siis mitään Jäähongalta pois ottamatta. Mulla on vaan sellainen käsitys, että toiminta on nyt sellaista millaiseksi sen suunnittelivat joukkuetta perustaessaan. Komeastihan pojat ovat molemmilla kausilla olleet sarjansa kärkipäässä.

Mutta toisaalta salibandyn puolella Westend Indians oli 90-luvulla samanlainen lukiolaispoiken divarijoukkue, josta kuitenkin on kasvanut ihan kansallisestikin merkittävä junioriorganisaatio jonka pelaajapolun huipulla on pääsarjajoukkue. Aika näyttää missä Jäähonka makaa reilun parinkymmenen vuoden kuluttua.
 

Dfence

Jäsen
Sikäli kun olen ymmärtänyt. niin Jäähonka on yhden kaveriporukan perustama höntsäjoukkue. Vaikea uskoa että siellä olisi mielenkiintoa alkaa pyörittämään juniorijoukkueita saman organisaation alla. Tulisi turhaa byrokratiaa kun nyt voivat käytännössä tehdä mitä huvittaa kun ilmeisesi pääosin maksavat itse harrastuksensa ja mitä yhteistyökumppaneita on niin nekin neuvottelevat itse. Kiekko-Espoollahan on juniori-ikäluokiss useita joukkueita. Eiköhän sieltä löyty pelipaikka kaikille halukkaille jatkossa. Jos ei madu niin joukkueita voi aina perustaa lisää.

Jos uudella suurseuralla on pelisilmää niin Matinkylän U22 U19 U17 joukkueet jotka ilmeisesti ovat alempaa sarjaa pelaavia, annettaisiin pelata Jäähongan nimellä ja paidoissa eivätkä jatkaisi blues paidoissa.

Näinollen kyseiset joukkueet kun kerran alempaa sarjaakin pelaavat olisivat ns. Jäähongan II-divari putkessa ja perinteisessä identiteetissä, kuitenkin suurseuran Ry:n alla.
Näin varsinaiselle Jäähonka RY:lle = miesten joukkue ei koituisi asiasta mitään hallinnollista eikä taloudellista rasitusta tai vastaavaa.
Toisaalta suurseuralla pysyisi pelaajia maksamassa seuramaksua ja tämähän ei olisi keneltäkään pois, ja toisaalta olisi suurseurassa Matinkylän jaoksella selkeä harrastusputki/identiteetti.

Mutta veikkaan että tällaiset ajatukset eivät sovi suurseuran formaattiin ja asiasta lienee turha edes yrittää keskustelua virittää, vähän kuin menisi Haukilahden rantaan kusemaan kovaan vastatuuleen.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos uudella suurseuralla on pelisilmää niin Matinkylän U22 U19 U17 joukkueet jotka ilmeisesti ovat alempaa sarjaa pelaavia, annettaisiin pelata Jäähongan nimellä ja paidoissa eivätkä jatkaisi blues paidoissa.

Näinollen kyseiset joukkueet kun kerran alempaa sarjaakin pelaavat olisivat ns. Jäähongan II-divari putkessa ja perinteisessä identiteetissä, kuitenkin suurseuran Ry:n alla.
Näin varsinaiselle Jäähonka RY:lle = miesten joukkue ei koituisi asiasta mitään hallinnollista eikä taloudellista rasitusta tai vastaavaa.
Toisaalta suurseuralla pysyisi pelaajia maksamassa seuramaksua ja tämähän ei olisi keneltäkään pois, ja toisaalta olisi suurseurassa Matinkylän jaoksella selkeä harrastusputki/identiteetti.

Mutta veikkaan että tällaiset ajatukset eivät sovi suurseuran formaattiin ja asiasta lienee turha edes yrittää keskustelua virittää, vähän kuin menisi Haukilahden rantaan kusemaan kovaan vastatuuleen.
Niin. Mitenhän mahtaa olla Jäähonka nimen käyttö. Onko se nyt Jäähonka ry:n omaisuutta? Tokihan siellä on myös EJK naftaliinissa jos tälle linjalle halutaan lähteä. Veikkaan kuitenkin että parempi tässä vaiheessa antaa Matinkyläläisten käyttää sitä Blues -nimeä. Se on kuitenkin kaikki mitä BJR:stä on 1.5. jälkeen jäljellä. Epäilen että BJR-taustaiset joukkueet haluavat pitää sen identiteetin. Itselle toki Jäähonka ja EJK edustavat sitä omaa nuoruutta ja myös omaa säälittävää peliuraani. Molemmissa paidoissa olen itseni häpäissyt ;)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Katkeruutta havaittavissa nyt kyllä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mä en nyt yhtään ymmärrä, miksi junnujoukkueiden pitäisi pelata Jäähongan nimellä ja paidoissa, kun ovat tähän asti jo vuosien ajan pelanneet Bluesin nimellä ja peliasuissa? Haluavatko pelaajat ja joukkueiden edustajat tätä vai ainoastaan yksi jatkoajan nimimerkki?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mä en nyt yhtään ymmärrä, miksi junnujoukkueiden pitäisi pelata Jäähongan nimellä ja paidoissa, kun ovat tähän asti jo vuosien ajan pelanneet Bluesin nimellä ja peliasuissa? Haluavatko pelaajat ja joukkueiden edustajat tätä vai ainoastaan yksi jatkoajan nimimerkki?
Varmaan tämä yksi katkeroitunut nimimerkki, mutta ei olisi huono asia, jos vanhimpien junnujen alemman tason joukkueet organisoitaisiin vähän ammattimaisemmin. Tämä tekisi harrastamisesta helpompaa ja mahdollisesti myös halvempaa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade

Mahti

Jäsen
Vahvaa peukutusta Jäähongan hakemukselle. Kaupungissa on jo mestisjengikin, niin tämä vielä, kuullostaisi tosi hienolta!
K-Espoo menee vielä ylimmälle tasolle jonkun ajan kuluttua ja näitä "höntsä-jengejä" tulee lisää. Mitä enempi pelataan, sen parempi. Ikäluokasta ja tasosta riippumatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös